OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Kyllä siinä nyt on tullut tietysti käytyä kun se keskeisellä paikalla stadia on.
Ihan vaan kauppakeskuksessa joskus syömässä ja lähdettyä jonkun kerran metrolla ja bussilla siitä. Muuten en sitä tai ihan sen lähiympäristöä pahemmin tunne.
Miksi moista kyselet?
Et sitten ymmärrä sanaleikkiä, sananmuunnosta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et sitten ymmärrä sanaleikkiä, sananmuunnosta?
Ymmärsin kyllä mutta ihan tahallani vastasin totuudenmukaisesti ja ystävällisesti koskaa en ymmärrä miksi mulle pitää vittuilla ? Mitä pahaa minä olen tehnyt?
Olen inttänyt foorumilla mutta niin täällä inttää toisetkin .Milloin mistäkin asiasta.
Ajattelin että tämä,on mukava foorumi jossa saa keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa mutta näyttää että nettifoorumit ovat aina samanlaisia taistelukenttiä.
Joku heittää heti johonkin toisen kysymykseen tai pohdiskeluun heti jonkun lyhyen vittuilun ja,saa samanmieliset innostumaan.
Mitä helvetin pahaa todellakaan oli siinä että kysyin Mikeltä Kampista?
Koska olen todella suunnitellut Helsinkiin muuttoa ja Kampissakin näytti olevan asuntoja tarjolla Tosin kyllä tälläiselle kirkonrotalle liian kalliiita.
 
Ymmärsin kyllä mutta ihan tahallani vastasin totuudenmukaisesti ja ystävällisesti koskaa en ymmärrä miksi mulle pitää vittuilla ? Mitä pahaa minä olen tehnyt?
Olen inttänyt foorumilla mutta niin täällä inttää toisetkin .Milloin mistäkin asiasta.
Ajattelin että tämä,on mukava foorumi jossa saa keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa mutta näyttää että nettifoorumit ovat aina samanlaisia taistelukenttiä.
Joku heittää heti johonkin toisen kysymykseen tai pohdiskeluun heti jonkun lyhyen vittuilun ja,saa samanmieliset innostumaan.
Mitä helvetin pahaa todellakaan oli siinä että kysyin Mikeltä Kampista?
Koska olen todella suunnitellut Helsinkiin muuttoa ja Kampissakin näytti olevan asuntoja tarjolla Tosin kyllä tälläiselle kirkonrotalle liian kalliiita.
Meinaat siis pysytellä Kampista pidemmällä?
 
Meinaat siis pysytellä Kampista pidemmällä?
Joo Jos selität miten pimpistä pysytään kademmalla?
ja mitä kademmalla tarkoittaa?
Lisäksi kyllä minun ensimmäinenkin viesti oli tavallaan kuittailua vaikka totuudenmukainen kyllä olikin ja ystävällis sävyinen.
No minä etsin pikkaista kappelia.
 
Joo Jos selität miten pimpistä pysytään kademmalla?
ja mitä kademmalla tarkoittaa?
No jatkat vain kuten ennenkin, niin eiköhän tuo toteudu kuin itsestään.

Noin muutoin otan osaa suruusi koskien kohtuutonta vittuilua. Et missään nimessä ansaitsisi niin ankaraa kohtelua, kuin olet täällä kokenut. Mutta kyllä foorumitauko voisi kohdallasi olla myös vaihtoehto, jos täällä tulee paha mieli. En usko, että foorumikaan varsinaisesti kärsisi asiasta.
 
Mites Mike tällänen…tuli itsellä mieleen kysymys, et oletko ottanut mitenkään huomioon mahdollista pitkäaikais sairastumista.

Tällänen kysymys tuli mieleen kun omalle kohdalle ko.asia sattui. Eli kun olet vielä liikuntaan aika sidottu, siis jos vertaa johki toimistotyöhön tms.
Eli toimistotyöntekijä voi palata töihin vähitellen. ..esim 50% työajalla tms.
Mut mites sitten jos työ on liikuntapainoitteinen ja terveys menee/palailee hiljalleen esim 1-2v aikajanalla.

Eli onko mitään back up-plaania pakkiksen jne suhteen?
No elän sillai, että jos joku tauti iskee, niin mä en sille mitään voi. Jos näillä terveillä elintavoilla iskee joku juttu, niin ei ole enää mun vika. Sit katotaan miten edetään.
 
No jatkat vain kuten ennenkin, niin eiköhän tuo toteudu kuin itsestään.

Noin muutoin otan osaa suruusi koskien kohtuutonta vittuilua. Et missään nimessä ansaitsisi niin ankaraa kohtelua, kuin olet täällä kokenut. Mutta kyllä foorumitauko voisi kohdallasi olla myös vaihtoehto, jos täällä tulee paha mieli. En usko, että foorumikaan varsinaisesti kärsisi asiasta.
No voihan tätä lukea osallistumatta keskusteluihin koska tunnutte olevan sen verran fiksumpaa porukkaa kun tällainen mitään tietämätön äijän rahjus jonka vanhat jaarittelevat tarinat eivät teitä nykynuorisoa kiinnosta.
En edes aikoinaan tiennyt koko tästä foorumista ja kyllä silti osasi jotenkin treenata ja syödä.
 
Ymmärsin kyllä mutta ihan tahallani vastasin totuudenmukaisesti ja ystävällisesti koskaa en ymmärrä miksi mulle pitää vittuilla ? Mitä pahaa minä olen tehnyt?
Olen inttänyt foorumilla mutta niin täällä inttää toisetkin .Milloin mistäkin asiasta.
Ajattelin että tämä,on mukava foorumi jossa saa keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa mutta näyttää että nettifoorumit ovat aina samanlaisia taistelukenttiä.
Joku heittää heti johonkin toisen kysymykseen tai pohdiskeluun heti jonkun lyhyen vittuilun ja,saa samanmieliset innostumaan.
Mitä helvetin pahaa todellakaan oli siinä että kysyin Mikeltä Kampista?
Koska olen todella suunnitellut Helsinkiin muuttoa ja Kampissakin näytti olevan asuntoja tarjolla Tosin kyllä tälläiselle kirkonrotalle liian kalliiita.
En sulle heittänyt sitä ollenkaan vittuilumielessä. Noista jälkeen tulleista kommenteista en sitten tiedä. Päinvastoin, sympatiseeraan sinua, olemmehan nähtävästi suunnilleen ikätovereita. Punttitreenaamisen aloitin jo 1970-luvulla.
 
Itsekin aloitin 90 luvulla. Silloin halli oli kujalla.. Siihen aikaan hallilla ei vielä pyörinyt hihattomia tantteja...
Olikohan se pirjon mallu joka opetti juomaan heraa kupista.
Jarno popsi jo siihen aikaan Ojasen kurkkuja..
Rellun pimppanakin alkoi samoihin aikoihin käymään mallun pidoilla.
 
Ymmärsin kyllä mutta ihan tahallani vastasin totuudenmukaisesti ja ystävällisesti koskaa en ymmärrä miksi mulle pitää vittuilla ? Mitä pahaa minä olen tehnyt?
Olen inttänyt foorumilla mutta niin täällä inttää toisetkin .Milloin mistäkin asiasta.
Ajattelin että tämä,on mukava foorumi jossa saa keskustella samanhenkisten ihmisten kanssa mutta näyttää että nettifoorumit ovat aina samanlaisia taistelukenttiä.
Joku heittää heti johonkin toisen kysymykseen tai pohdiskeluun heti jonkun lyhyen vittuilun ja,saa samanmieliset innostumaan.
Mitä helvetin pahaa todellakaan oli siinä että kysyin Mikeltä Kampista?
Koska olen todella suunnitellut Helsinkiin muuttoa ja Kampissakin näytti olevan asuntoja tarjolla Tosin kyllä tälläiselle kirkonrotalle liian kalliiita.
Semmosta tää nykyään on valitettavasti... Saat miettiä tosi tarkkaan, mitä kirjottaa, ettet vaan pahota jonkun jonnen mieltä. Ja jos yrität edes omaa mielipidettä ilmaista, niin joku tutkimus siitä pitää olla takataskussa esitää tarvittaessa. Liian pitkiä viestejä ei jakseta lukea, koska jonnen aivot ei pysty käsittelemään liikaa lauseita yhessä viestissä. Jonnet on myös kaikesta samaa mieltä, koska ne pelkää, että niille aletaan vittuilla, jos ne on eri mieltä. Aika hiljasta olisi täällä, jos vaan samat jonnet kirjottelis täällä. Aina, kun joku uus nimimerkki tulee, niin ei mee kauan ku alkaa vittuilu, jos erehdyt olemaan eri mieltä jonnen kanssa...
 
Ei perkele nyt Vagis elä mene kyselemään tolta tommosia, sieltä tulee kuitenkin taas sivutolkulla vaan paskaa.
No, säki voisit välillä kirjottaa jotain asiaakin.. Vuosia sunkin kirjotuksia lukenu täällä, niin lähinnä vittuilet sellasille nimimerkeille, mille muutkin, koska kuulut ilmeisesti siihen samaan joukkoon muiden Jonnejen kanssa, ketkä myötäilee vaan toisia ja kuka ei uskalla esittää omia mielipiteitä.
 
Onhan tuo huvittava keissi kaiken kaikkiaan, mutta eipä tuo "johtopäätös" nyt niin kaukaa haettu ollut. Tuon listauksen mukaan vuosien junnauksen jälkeen penkki oli vuonna 1998 70-kiloisena 110kg ja 1999 se olikin yhtäkkiä 160kg ja painokin tippunut pari kiloa. Tuon ohella suurin hyppy oli "vain" 170kg --> 180x4 vuodessa, jolloin painokin nousi.

Tuohuon kun vielä syyksi mainittu "aloitin kreatiinin käytön", niin sehän on vähän kuin laskisi 1+1, vaikka ei ilmeisesti tässä kohtaa edes ollut siitä kyse.

Kyllä kehityskäyrästä voi jotain päätellä, mutta joka tapauksessa se suurin kehityspiikki/nopein nousu ajoittuu varhaisille treenivuosille voimantuotollisesti, mutta ei myöskään välttämättä ihan ensimmäiseen vuoteen, jos treenaaminen on aloitettu varhaisteininä. Usein se kehityspiikki voi vaatia tietynlaisen triggerin käynnistyäkseen, eli käytännössä järkevän progressiivisen harjoitusohjelman, asianmukaisen ravitsemuksen ja oikeanlaiset suoritustekniikat voimantuotollisesti. Ja lisäksi ikä vaikuttaa. Naturaalimiehillä se sweet spot voi olla yksilöstä riippuen välillä 17-23v. Jollakin superresponderilla tai Hc-roinaajalla sen touhun aloituskin voi olla triggeri yksistään näiden jälkeenkin, mutta harvemmin taitaa olla lähellekään samassa mittakaavassa.

Omakohtaisesti 20-23 vuotiaana treenivuodet 3-7 oli tasaisesti sellaista 20-25kg/vuosi penkin voimatasojen kehityksessä. Paras vuosi ehkä 30kg luokkaa. Ensimmäinen vuosi myös samaa luokkaa, johtuen siitä että tekeminen oli kaikinpuolin päin helvettiä ollut. Tästä syystä sen jälkeen pari vuotta vain melkein paikallaan junnaamista ennen uutta kehityspiikkiä. Valmennettavista kovin oli 39v vasta-alkaja, jonka tulos nousi 90kg (90->180) 1,5 vuodessa. Naturaalina ilman ravintolisiä. Paino tippui kymmenisen kiloa sinä aikana. Lähtötilanne oli varmaan 180/120. Eli isokokoinen rotevarakenteinen mies. Tuostahan kaikki tavan kuolevaiset tai lahjattomat eri toten vetäisi väärät johtopäätökset. Itsellä sitten myöhemmin se vuosikehitys oli 25 ikävuoden jälkeen parhaana vuonna enää 10-15kg vaikka siinä oli kuuritteluakin mukana.

Näiden vahvojen 65-70kg tyyppien kohdalla on huomioitava se, että lihasmassaa yleensä on huomattava määrä suhteessa pituuteen. Nyyssölän ruumiinrakenteella olisi varmasti ollut mahdollista niittää penkkipunnerruksessa menestystä matalissa (tai isommissakin painoluokissa), jos olisi sellaisen polun valinnut. Ei nuo mitään mahdottomuuksia ole lahjakkaalle tyypille.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä kehityskäyrästä voi jotain päätellä, mutta joka tapauksessa se suurin kehityspiikki/nopein nousu ajoittuu varhaisille treenivuosille voimantuotollisesti, mutta ei myöskään välttämättä ihan ensimmäiseen vuoteen, jos treenaaminen on aloitettu varhaisteininä. Usein se kehityspiikki voi vaatia tietynlaisen triggerin käynnistyäkseen, eli käytännössä järkevän progressiivisen harjoitusohjelman, asianmukaisen ravitsemuksen ja oikeanlaiset suoritustekniikat voimantuotollisesti. Ja lisäksi ikä vaikuttaa. Naturaalimiehillä se sweet spot voi olla yksilöstä riippuen välillä 17-23v. Jollakin superresponderilla tai Hc-roinaajalla sen touhun aloituskin voi olla triggeri yksistään näiden jälkeenkin, mutta harvemmin taitaa olla lähellekään samassa mittakaavassa.

Omakohtaisesti 20-23 vuotiaana treenivuodet 3-7 oli tasaisesti sellaista 20-25kg/vuosi penkin voimatasojen kehityksessä. Paras vuosi ehkä 30kg luokkaa. Ensimmäinen vuosi myös samaa luokkaa, johtuen siitä että tekeminen oli kaikinpuolin päin helvettiä ollut. Tästä syystä sen jälkeen pari vuotta vain melkein paikallaan junnaamista ennen uutta kehityspiikkiä. Valmennettavista kovin oli 39v vasta-alkaja, jonka tulos nousi 90kg (90->180) 1,5 vuodessa. Naturaalina ilman ravintolisiä. Paino tippui kymmenisen kiloa sinä aikana. Lähtötilanne oli varmaan 180/120. Eli isokokoinen rotevarakenteinen mies. Tuostahan kaikki tavan kuolevaiset tai lahjattomat eri toten vetäisi väärät johtopäätökset. Itsellä sitten myöhemmin se vuosikehitys oli 25 ikävuoden jälkeen parhaana vuonna enää 10-15kg vaikka siinä oli kuuritteluakin mukana.

Näiden vahvojen 65-70kg tyyppien kohdalla on huomioitava se, että lihasmassaa yleensä on huomattava määrä suhteessa pituuteen. Nyyssölän ruumiinrakenteella olisi varmasti ollut mahdollista niittää penkkipunnerruksessa menestystä matalissa (tai isommissakin painoluokissa), jos olisi sellaisen polun valinnut. Ei nuo mitään mahdottomuuksia ole lahjakkaalle tyypille.

Ei tuossa ollut tarkoitus väittää, etteikö tuo olisi totta. Lähinnä tarkoitus oli osoittaa, että johtopäätökset, jotka tuosta vedettiin, olivat mielestäni ihan perusteltuja. Ja herääkin kysymys, että miksei se "oikea" veli ja kreatiini sitten juuri vaikuttanut mitenkään. Todennäköisestihän syynä oli vain se, ettei penkkiin enää keskitytty. Mutta edelleen, pelkästään tuon yhden postauksen kontekstissa nuo väärät johtopäätökset olivat hyvinkin loogisia.
 
En sulle heittänyt sitä ollenkaan vittuilumielessä. Noista jälkeen tulleista kommenteista en sitten tiedä. Päinvastoin, sympatiseeraan sinua, olemmehan nähtävästi suunnilleen ikätovereita. Punttitreenaamisen aloitin jo 1970-luvulla.
Joo niin aloitin minäkin mutta se nyt oli vähän oli mitä tahansa.
Ihan tenavina joskus 13-14 ikäisinä käytiin pari kerta salilla mutta siihen se jäi.
Ekat puntit mulla kotona oli sellaiset että oli valettu sementistä kurkkupurkit päihin.
Kaveri kävi nyysimässä ne jonkun pihalta ja minä ostin ne siltä.
Sitten oli epämääräisiä penkkiviritelmiä ja ammattikoulussa sitten teetätin puntit ja tangon Sekä jossain vaiheessa ostin Wrangelta penkin ja painoja.
Mulla oli gymi omakotitalon yläkerrassa ja ihme ettei mennyt joskus painot lattiasta läpi kun jäi penkissä nimittäin rinnalle niin tein pajatson.Eli pudotin toiselta puolelta puntit pois jolloin toinen puoli rymähti myös tankoineen lattiaan.
Oli mielestään oikein ohjelmakin joka kyllä sisälsi vain penkkiä ja vinopenkkiä ,hauista ja takaavetoa ,tavallaan pulloweria.
Tuli kyllä sitten teetettyä uudetkin penkit ihan kisapenkki kun kaveri oli kurssikeskuksella sekä tanko ja painoja naapurilla joka oli konepajalla metallimiehenä.
Tosin laakeriton tanko ja ohut ja sitten käsipainoja joilla pääasiassa sitä hauista.
Lopuksi tein ulkorakennukseen gymin jossa oli kyllä vain penkki ja käsipainot
mutta valatin lattian ja kaikki hyvä siellä oli treenata.Tosin välillä syötin hiiriä juustolla kun tunkivat jostain raosta katselemaan ja lämmittelemään.
Eihän punttisalille uskaltanut silloin mennä kun siellä oli oikeesti urheilijoita ja riskejä miehiä. Vasta joskus kaksvitosena uskaltauduin uimahallin punttisalille silloinkin aamupäivästä etteivät riskit miehet häiriintyisi.
Erään kerran sitten sinne sattui vahingossa tulemaan voimanostaja joka oli maajoukkueessa ja kävi MM kisoissa jms.
Kun hän näki kun tein sarjaa jotain 11-12 toistoa 110kg niin hän sanoi että "Jumalauta sinähän poika pumppaat rautaa" Hän yritti houkutella voimanosto salille treenaamaan mutta enhän minä uskaltanut kun siellä jätkät nosti jotain yli kahtasataa.
Olin niin hölmö että kuvittelin niiden vaan treenaavan jotenkin oikein ja kehittyvän luonnostaan paremmin.Vasta hyvin paljon myöhemmin mulle selvisi että melkein kaikki käyttivät tuohon aikaan anaboleja ja toivat niitä Venäjän matkoilta runsain määrin.
Lisäksi vaikka tuo selvisi minulle niin ajattelin että niillä on vain palauttava vaikutus että ne eivät ole kovinkaan paljon avuksi.Myöhemkin nämä luulot karisivat.
Toisen huikean hetken koin kun mulle aina baarissa uhonnut iso kaveri joka kerrankin sanoi ettei minusta ole mihinkään .
Pelkäsin oikein tätä tyyppiä kun luulin että hirmu riski.No hän sattui uimahallin salille kerran yhtä-aikaa.En meinannut silloin edes iletä treenata ..Koska tämä kaveri teki niin onnettomilla painoilla minuun verraten ja tämä onneton käytti anaboleja mutta jotenkin ei vaan kehittynyt koskaan Ei oikein ymmärtänyt treenaamisesta ja syömisestä mitään.
No hänestä tuli sitten myöhemmin ihan hyvä ystävä ja oli ihan mukava kaveri sinällään tykkäsi tapella mutta ei kyllä ollut kummoinen siinäkään hommassa Iso koko vaan monia kuten aikoinaan itseänikin pelotti.
Oli muuten kerran dieetillä Sanoi syövänsä vain kaksi tölkkiä ananasta ja 10 venäläistä nappia päivässä.Aika raaka dieetti.
No myöhemmin eräs kaveri sai minut uskaltautumaan kaupalliselle salille jossa tutustuin sitten moneen kovempaan treenaajaan ja se oli sitten menoa.
Siihen asti kun olkapää meni eli johonkin lähemmäs viittäkymmentä ikävuotta tai ei ihan koska kyllä tuli melkein kaikki muut urheilulajit sitten vielä ruuhkavuosien keskellä kokeiltua ennenkuin tuli taas palattua rakkaiden punttien pariin.
No tuli stooria joka vituttaa monia mutta jäi moni asia vielä kertomatta esimerkiksi ravinnosta ja proteiini juomista jotka kyllä eivät alkuaikoina maistuneet suklaalle.
 
No, säki voisit välillä kirjottaa jotain asiaakin.. Vuosia sunkin kirjotuksia lukenu täällä, niin lähinnä vittuilet sellasille nimimerkeille, mille muutkin, koska kuulut ilmeisesti siihen samaan joukkoon muiden Jonnejen kanssa, ketkä myötäilee vaan toisia ja kuka ei uskalla esittää omia mielipiteitä.
Aika jännä jos olet vuosia mun kirjoituksia lukenut koska olen vain jonkun puoli vuotta tänne kirjoitellut jos sitäkään😄
Kenelle minä olen vittuillut Sano yksikin jolle olen vittuillut,pyydän varmasti anteeksi.
Kun olin sillä päällä niin sanoin kyllä Nyysiksellekkin/ eli Bisleylle vastaan vähän aiheetta ja tuntuu että hänellä on pitkä muisti
Sinällään silloin puhuin sitä mitä minulle on katkerana syötetty niinkuin omana totuutena
.Aika jännä oli että sain kaikki vastaani niin roinaajat kuin naturaalit.
Eli kyllä uskalsin siinä ja muutamassa muussakin asiassa sanoa oman mielipiteeni vaikka tiesin etten tavallaan olekkaan oikeassa ja loukkaan joitakin ihmisiä.
Vähän oma katkeruuskin siihen vaikutti nyt näyttää kuitenkin valoisemmalta.
Tietty vieläkin pysyn siinä kannassa että roinaava treenaaja näyttää erilaiselta kuin lahjakkainkaan naturaali .Lihakset ovat jotenkin paineisemmat.
Sekä siinä että KAIKKI naturaalit eivät käytännössä kehity kuin hyvin vähän jos on geenilotossa sattunut huonot numerot.
Eli olen kyllä oman paskan kantani sanonut ja tietysti sen saa asiallisesti kumota hyökkäämättä minua vastaan henkilönä vaikka vastenmielinen olenkin.
Eli en joissain asioissa ole myötäillyt ketään mutta esimerkiksi Mikeä kyllä arvostan vaikuttaa ihan mukavalta mieheltä enkä ymmärrä mikä ihmeen parjauskampanja häntä kohtaan on tuolla penikoiden ja mielenvikaisten Ylilaudalla.
Joku on kyllä aika sairas yksilö No parjataan siellä esimerkiksi Vatasta ja sekin on turhaa Jätkä keksi hyvän liikeidean joka oli kaikkien nokan edessä.
Saa kyllä värjätä partansa ihan millaiseksi haluaa ja ajella millä haluaa.
Eli kai sitten myötäilen näitä vaikuttajia muiden Jonnejen kanssa Vaikka Ylilaudan mukaan Kalevi olenkin No tämän huomaan itsekkin kun treenin jälkeen läähätän suu auki pukkarissa🙄
 
Back
Ylös Bottom