OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Yksi susta 7-10 päivän välein eikä mitään muuta (kukaan ei usko). Enkä ole missään kireessä kunnossa nyt kun ei ole tota liikuntaa niin paljoa ja tietoisesti syönyt enemmän nyt talvella, koska kesällä taas tulee syötyä heikommin. Kolet on kohdallaan ja testot on inasen yli viiterajan, mut silti aika väsynyt olo kokoajan, toivottavasti vaan ei ikä ala jarruttaan menoa, harmittais vietävästi.

Tänään paukutettiin taas Bettinan kanssa kuudes treeni kyykkyjä ja meni paremmin, ollaan nostettu myös muissa liikkeissä kuormia kun voimaa pukkaa kummallakin lisää.
Et sä nyt niin iso ole etteikö vois uskoa että sun roinataustalla milli sustaa viikkoon riittää pitämään nuo massat jos vaan treenaa ja syö oikein.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
. Kolet on kohdallaan ja testot on inasen yli viiterajan, mut silti aika väsynyt olo kokoajan, toivottavasti vaan ei ikä ala jarruttaan menoa, harmittais vietävästi.

Jos väsyttää niin miksi et nuku enemmän?
Sinulla käsittääkseni olisi kuitenkin arjen kannalta mahdollista nukkua, kun työt voi hoitaa mihin kellon aikaan vaan jne.
 
Jos väsyttää niin miksi et nuku enemmän?
Sinulla käsittääkseni olisi kuitenkin arjen kannalta mahdollista nukkua, kun työt voi hoitaa mihin kellon aikaan vaan jne.
Aika urpo kommentti taas... Luuletkio, että siitä saa jotain lisähyötyä jos nukkuu vaikka 10h versus 8h? Ei se ylimääränen uni auta siihen palautumiseen, jos ei ole oikeasti univajetta... Luulen kyllä, että Mike nukkuu ihan riittävästi. Liika unesta voi olla myös haittaa.. Mike vetää helvetin kovia treenejä ikäsekseen ja vuosi vuodelta sitä vaan palautuu hitaammin. Se vaan ei käy sormia napsauttamalla, että sen oikean määrän lepoa löytää itelle, jos mieli tekee vetää entiseen malliin ja tykkää treenata. Se ottaa oman aikansa vaan löytää se sopiva määrä. Aika harva Miken ikänen vetää tollasia treenejä. Tai jokainenhan tuntee jonkun täällä joka vetää 10Xkovempiakin se on selvä, mutta minä en kyllä tunne sen voin myöntää vaikka suht kovia tunnenkin😄
 
Aika urpo kommentti taas... Luuletkio, että siitä saa jotain lisähyötyä jos nukkuu vaikka 10h versus 8h?
Mitä ihmettä just luin😂

Tottakai siitä lisä unesta on hyötyä, ellei se uni ole jostain syystä (esim. Hoitamaton Uniapnea) NS. "huonoa unta".

Ihmisten vuorokautinen unen tarve vaihtelee jonkun verran toisilla se voi olla 6h ja toinen tarvitsee 10h unta vuorokaudessa.
 
Saa hyvin merkittävää hyötyä, jos pystyy nukkumaan 2h pidempään joka yö. Toki jos 8h unilla edelleen väsyttää niin kannattaa selvittää onko esim. hoitamaton uniapnea.
Dorian Yates muuten taisi aikoinaan puhua nukkumisen tärkeydestä palautumisessa ja tässä vähän hänen päivärytmiään.

 
Viimeksi muokattu:
Mitä ihmettä just luin😂

Tottakai siitä lisä unesta on hyötyä, ellei se uni ole jostain syystä (esim. Hoitamaton Uniapnea) NS. "huonoa unta".

Ihmisten vuorokautinen unen tarve vaihtelee jonkun verran toisilla se voi olla 6h ja toinen tarvitsee 10h unta vuorokaudessa.
Oletkohan hieman yksinkertainen ihminen? Enkö just kirjottanu, että siitä ylimääräsestä nukkumisesta ei oo hyötyä, jos ei ole oikeasti univajetta. Väsymys ja nukuttaminen ei oo ihan sama asia, vaikka sun mielestä varmaan on ihan periaatteesta. Sillon ei oo kaikki kunnossa jos 8h unta ei riitä. Mitä helvetin järkee on totuttaa ittesä siihen, että tarttee saada aina se 10-14h unta joka päivä? Sillon ei oo ihmisellä kaikki hyvin. Ei voi ku ihmetellä sun viestejäs:ROFLMAO:
 
Ihminen voi olla väsynyt, vaikka nukkuis 20h päivässä. Yleensä se menee niin jopa, että mitä enemmän nukut, niin sitä väsyneemmäksi tunnet ittes.. Jos se 8h unta ei riitä, niin ei se korjaannu sillä että yrittää väkisin nukkua 12h😂 Siihen yleensä auttaa LEPO, mikä ei tarkota nukkumista. Jos lääkäri määrää sulle pakkolepoa 2 viikko, kunvalitat uupumusta, niin nukutko 2 viikkoo putkeen? hä?
 
No siis, väsymys on ihan hyvä indikaattori myös unen tarpeelle. Sekä se kuinka paljon tulee nukuttua luontaisesti eli siis ilman kelloa. Tää tuntimäärähän ei ole mikään muuttumaton vaan usein jos lisää fyysistä kuormitusta niin unen tarve kasvaa. Taasen jos nukkuu liian vähän niin äkkiä se kertautuu ja väsymys voi johtua siitä.
 
No siis, väsymys on ihan hyvä indikaattori myös unen tarpeelle. Sekä se kuinka paljon tulee nukuttua luontaisesti eli siis ilman kelloa. Tää tuntimäärähän ei ole mikään muuttumaton vaan usein jos lisää fyysistä kuormitusta niin unen tarve kasvaa. Taasen jos nukkuu liian vähän niin äkkiä se kertautuu ja väsymys voi johtua siitä.
No ihanko totta? Mut miks kaikki lääkäritkin sanoo, että 6-8h pitäs riittää normaali työssäkäyvälle aikuiselle ihmiselle? Liian vähän on tietenkin liian vähän, sen nyt lapsikin ymmärtää. Mut jos oletetaan, että ihminen nukkuu 8h, mikä on minun mielestä ihan hemmetin hyvät unet, jos se on oikeasti se määrä minkä nukkuu hyvin. Ei pitäs kenenkään tarvita enempää. Jos sittenkin vielä tuntee väsymystä, niin jotain muuta on muutettava. Joko enemmän lepoa tai vähemmän treeniä. Stressikin väsyttää ja just työterveyslääkäri sano, ettei keho tunnista onko stressi fyysistä vai henkistä. Jos koko ajan yrittää nukkua enemmän, eikä muuta mitään, niin siinä mennään perse edellä puuhun. Kohta ei riitä 10 tuntiakaan. Mitä sitten? 12h, 14h? Tää nukkumishommakin lähti siitä ku Savolaisen mielestä bodarin pitää nukkua 16h vähintään, että kehittyy, mut se johtuikin vaan siitä ku oli niin sairas... Vähän sama asia ku ylikuntoa koittas hoitaa niin et ottas enemmän lääkkeitä...
 
En mä puhunut mistään että mua nukuttais, vaan yleinen väsymys esim treenissä, mutta sitten kun alan suorittamaan, niin kyllä se läpi menee kun olen tottunut puskemaan vaikka mikä olis. Mut ei ennen sillai tältä tuntunut, tosin enemmän testoa oli koneessa, että saattaa olla sekin syy.
 
No ihanko totta? Mut miks kaikki lääkäritkin sanoo, että 6-8h pitäs riittää normaali työssäkäyvälle aikuiselle ihmiselle? Liian vähän on tietenkin liian vähän, sen nyt lapsikin ymmärtää. Mut jos oletetaan, että ihminen nukkuu 8h, mikä on minun mielestä ihan hemmetin hyvät unet, jos se on oikeasti se määrä minkä nukkuu hyvin. Ei pitäs kenenkään tarvita enempää. Jos sittenkin vielä tuntee väsymystä, niin jotain muuta on muutettava. Joko enemmän lepoa tai vähemmän treeniä. Stressikin väsyttää ja just työterveyslääkäri sano, ettei keho tunnista onko stressi fyysistä vai henkistä. Jos koko ajan yrittää nukkua enemmän, eikä muuta mitään, niin siinä mennään perse edellä puuhun. Kohta ei riitä 10 tuntiakaan. Mitä sitten? 12h, 14h? Tää nukkumishommakin lähti siitä ku Savolaisen mielestä bodarin pitää nukkua 16h vähintään, että kehittyy, mut se johtuikin vaan siitä ku oli niin sairas... Vähän sama asia ku ylikuntoa koittas hoitaa niin et ottas enemmän lääkkeitä...
Ymmärsinkö oikein, eli sä oot sitä mieltä että kuormituksen määrä ei vaikuta unen tarpeeseen?
 
En mä puhunut mistään että mua nukuttais, vaan yleinen väsymys esim treenissä, mutta sitten kun alan suorittamaan, niin kyllä se läpi menee kun olen tottunut puskemaan vaikka mikä olis. Mut ei ennen sillai tältä tuntunut, tosin enemmän testoa oli koneessa, että saattaa olla sekin syy.
Just meinasin kirjottaa, et eihän se Mike valittanu että sitä nukuttaa😂 Mulla on ollu hyvin samanlaisia oireita tässä viime vuosina. Ollaan aika saman ikäsiäkin. Oon joutunu koko ajan himmaamaan treeniä, tosin on töitäkin ollu normaalia enemmän. Mut ei mikään muu oo auttanu itellä muuta ku ylimääräinen lepo. Voi olla oire orastavasta ylirasitustilastakin. Viikon lepo, niin auttaa kummasti. Vaikea on toiselle kyllä antaa mitään neuvoja, kun niin erilaiset rytmit ym. Mutta vahvasti veikkaan että lepoa vaan tarttet enemmän. Mieti, että liikut ton frisbee golfin vuoksi paljon enemmän vissiin ku enne ja oot koko ajan vanhempi, niin ei se ihme ole jos välillä vähän väsyttää. Pitää oppia olemaan vaan itelle armollinen ja hyväksyä pikkuhiljaa et ei tässä enää oo niin nuori😉
 
Back
Ylös Bottom