OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Oon joskus miettinyt tälleen keväällä valon lisääntyessä kun alkaa piristyä, että jos ei se johdukaan siitä ettei tarvisi niin paljon unta, vaan siitä että uni on syvempää? Toisaalta sitten kesällä se valoisuus saattaa jo häiritä nukkumista, ja silti pärjää, mutta se onkin eri tilanne.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarviiko joka mielipiteestä esittää joku lähde? Sovitaan, että on sitten hatusta vedetty, jos se on uusi ilmaus omalle mielipiteelle. Ja ei kaikki oo ihan hatusta vedetty, vaan ihan myös omakohtaista kokemusta ja maalaisjärkkeä, mikä tuntuu nykyään monilta puuttuvan. Joka mielipiteestä pitää olla joku tutkimustulos tai sit on vaan kaikkitietävä hönö. 99% teistäkin, jotka jankuttaa, että pitää nukkua vähintään 10h päivässä, niin ei nuku.. Mutkun joku tutkimustulos kertoo, että palautuu EHKÄ parmemmin, mutta ei välttämättä, koska harjoitusmäärälläkin on väliä ja lisätutkimuksia tarvitaan...öööööö:unsure:
Ootko samaa mieltä myös energiansaannin osalta, että aktiivisuudella/harjoitusmäärällä ei ole merkitystä tarpeeseen?

Omakohtainen kokemus ja maalaisjärki ei vaan aina osu oikeaan. Minkähän takia monet esim. NHL-kiekkoilijat ja muut huippu-urheilijat on viime vuosina alkaneet käyttämään asiantuntijoita parantamaan nukkumista ja unen laatua. Onko ne vaan niin vtun tyhmää sakkia, etteivät tajua? Kun alunperinkään ei varmaan ihan pielessä nukkuminen ole ollut, kun tuolle tasolle on päässyt. Vai voisko olla siitä, että asioita voi tehdä paremmin mitä ennen ja on ihmisiä jotka on tässäkin asiassa ammattilaisia ja fiksumpia unen tutkimisessa, kuin se maailaisjärki?
 
Lopettakaa.


juomat2jpg.jpg
 
Ei kai täällä kukaan ole väittänyt että kaikkien pitäisi nukkua 10h päivässä.

Vaan että ihmisen pitäisi nukkua sen verran kun kyseinen yksilö kussakin tilanteessa tarvitsee unta.
Jollekin se voi olla 5h vuorokaudessa, ja toisessa ääripäässä esim. Kovassa kuumeessa tai muuten kipeänä unta voi tarvita 20h vuorokaudessa.

Miksi sitä on vaikea ymmärtää että unen tarve on yksilöllistä ja tilanne riippuvaista.

Itselleni riittää oikeen hyvin 7h-8h unta vuorokaudessa tuon aikaa kun olen nukkunut niin herään ilman kelloa, ennen sali harrastuksen alkua riitti hieman vähempikin uni 6-7h.
Mutta ei tuo kaikkille riitä esim vaimoni tarvitsee se 9-10h unta.
Joo, en väitäkään, ettei se unen tarve vaihtelisi. Ihan varmasti vaihtelee. Ja vähän kärkkäästi ilmaisin mielipiteeni. Mut jos henkilö on aiemmin pärjännyt tietyllä määrällä unta ja sitten alkaa tuntea jossain vaiheessa normaalista poikkeavaa väsymystä, niin kyllä mä ite ensin lähtisin miettimään, että voisiko jotain ehkä karsia tai vähentää esim. hieman treeniä vähäksi aikaa tai lisätä vähän lepopäiviä, ennen kun yritän vaan nukkua enemmän. Se voi helpottaa hetkeksi jos oikeesti pystyisi yhtäkkiä nukkumaan pari tuntii enemmän, mutta jos ei sitä juurisyytä hoida kuntoon, niin apu on vaan hetkellinen.

Jos vaan väkiste yrittää tehä kaiken kuten ennenkin, niin ei tuu toimimaan niin et nukkuu vaan enempi. Siitähän tässä oli alunperinkin kyse. Jos koko ajan menee vajailla unilla, niin selvähän se on, että ei palaudu kunnolla, mut sillon kyl ei jaksa tehä kunnolla yhtään mitään, eikä huvita edes mennä sinne salille. Mä jotenkin ymmärsin Miken viestistä, ettei kyse oo mistään unen puutteesta ja eiköhän tuon ikänen mies ja tolla kokemuksella tiedä et onko nukkunu riittävästi vaiko ei. Sähän se taisit ekana ehdottaa, et miksei nukkus vaan enemmän. Ja entä jos ei vaan nukuta? Sillon on pakko keksii jotain muuta.
 
Ootko samaa mieltä myös energiansaannin osalta, että aktiivisuudella/harjoitusmäärällä ei ole merkitystä tarpeeseen?

Omakohtainen kokemus ja maalaisjärki ei vaan aina osu oikeaan. Minkähän takia monet esim. NHL-kiekkoilijat ja muut huippu-urheilijat on viime vuosina alkaneet käyttämään asiantuntijoita parantamaan nukkumista ja unen laatua. Onko ne vaan niin vtun tyhmää sakkia, etteivät tajua? Kun alunperinkään ei varmaan ihan pielessä nukkuminen ole ollut, kun tuolle tasolle on päässyt. Vai voisko olla siitä, että asioita voi tehdä paremmin mitä ennen ja on ihmisiä jotka on tässäkin asiassa ammattilaisia ja fiksumpia unen tutkimisessa, kuin se maailaisjärki?
Kyl nuo lätkänpelaajat usein on vähän tyhmiä...
 
Miksi sä puhut noin vähättelevästi muille? Et anna itsestäsi järin mukavaa kuvaa.
Lueppas mun viestit ja sitten ne muitten viestit uudelleen, niin huomaat, että miksi vastaan samalla tyylillä takasi. Mä oon oikein mukava tyyppi, mut vuosia lueskellu näitä juttuja ja huomannu et täällä ei kestetä sitä jos jollain on vahvat omat mielipiteet. Ja pitää myöntää, et olin kyllä tyhmä kun edes kirjoitin mitään...

Lupaan, että tää on viimenen viesti tänne, niin huokaista helpotuksesta ja jatkaa keskenänne vänkäämistä. Mut oli tästä kokeilusta hyviäkin puoli, nimittäin nyt kyllä arvosta Mikeä entistä enemmän. En voi käsittää, et miten luja pää Mikellä on, kun kestää teidän vänkäämistä😂 Haluan samalla kiittää Mikeä kaikesta sisällöstä mitä tuottanut, huikee jätkä! Paljon saanu sisältöä myös omaan elämään. Jatkan tästä edespäin vaan lukemista. Sanon suoraan, et ei jääny paskanmaku suuhun, ihan hauskaa oli ja olis kiva vieläkin vähän kettuilla, mut eipä siitä kellekään oo mitään iloa..

En mä aatellu kyl tosiaankaan, et alan vit....lla kellekään ja sori jos nyt pahoitin jonkun mielen. Mä vaan taidan olla vähän liian vanha tänne vänkäämään nuorempien kanssa. Mutta seison mielipiteideni takana silti. Kaikkee hyvää kaikille!

Sen vielä sanon, et kuunnelkaa Mikeä treeniasioissa ja muutenkin, on helvetin fiksu jätkä ja ihan täyttä asiaa puhuu treenistä. Ja arvostakaa sitä mitä tekee tän foorumin takia!☺️👍
 
Ootko samaa mieltä myös energiansaannin osalta, että aktiivisuudella/harjoitusmäärällä ei ole merkitystä tarpeeseen?

Omakohtainen kokemus ja maalaisjärki ei vaan aina osu oikeaan. Minkähän takia monet esim. NHL-kiekkoilijat ja muut huippu-urheilijat on viime vuosina alkaneet käyttämään asiantuntijoita parantamaan nukkumista ja unen laatua. Onko ne vaan niin vtun tyhmää sakkia, etteivät tajua? Kun alunperinkään ei varmaan ihan pielessä nukkuminen ole ollut, kun tuolle tasolle on päässyt. Vai voisko olla siitä, että asioita voi tehdä paremmin mitä ennen ja on ihmisiä jotka on tässäkin asiassa ammattilaisia ja fiksumpia unen tutkimisessa, kuin se maailaisjärki?

Muuhun en sano mitään mutta noilla NHL-pelaajillahan se matkustaminen ja aikaerot tuottaa ongelmia. Vähä eri jos joka aamu nousee omasta sängystä 08.00 ja menee koisimaan 23.00 ja lisäks selvinpäin.
 
Muuhun en sano mitään mutta noilla NHL-pelaajillahan se matkustaminen ja aikaerot tuottaa ongelmia. Vähä eri jos joka aamu nousee omasta sängystä 08.00 ja menee koisimaan 23.00 ja lisäks selvinpäin.
Toki näin, mutta entistä enemmän pitää huolehtia mahdollisimman hyvästä nukkumisesta aikaerojen takia. Mutta tähän on vasta viime vuosina alettu kiinnittämään enemmän huomiota, kun on tullut enemmän tietoa unen tärkeydestä palautumisessa ja sen mukana suorituskyvyssä. Ei siis mennä maalaisjärjellä ja niin kuin aina ennenkin.
 
Lueppas mun viestit ja sitten ne muitten viestit uudelleen, niin huomaat, että miksi vastaan samalla tyylillä takasi. Mä oon oikein mukava tyyppi, mut vuosia lueskellu näitä juttuja ja huomannu et täällä ei kestetä sitä jos jollain on vahvat omat mielipiteet. Ja pitää myöntää, et olin kyllä tyhmä kun edes kirjoitin mitään...

Lupaan, että tää on viimenen viesti tänne, niin huokaista helpotuksesta ja jatkaa keskenänne vänkäämistä. Mut oli tästä kokeilusta hyviäkin puoli, nimittäin nyt kyllä arvosta Mikeä entistä enemmän. En voi käsittää, et miten luja pää Mikellä on, kun kestää teidän vänkäämistä😂 Haluan samalla kiittää Mikeä kaikesta sisällöstä mitä tuottanut, huikee jätkä! Paljon saanu sisältöä myös omaan elämään. Jatkan tästä edespäin vaan lukemista. Sanon suoraan, et ei jääny paskanmaku suuhun, ihan hauskaa oli ja olis kiva vieläkin vähän kettuilla, mut eipä siitä kellekään oo mitään iloa..

En mä aatellu kyl tosiaankaan, et alan vit....lla kellekään ja sori jos nyt pahoitin jonkun mielen. Mä vaan taidan olla vähän liian vanha tänne vänkäämään nuorempien kanssa. Mutta seison mielipiteideni takana silti. Kaikkee hyvää kaikille!

Sen vielä sanon, et kuunnelkaa Mikeä treeniasioissa ja muutenkin, on helvetin fiksu jätkä ja ihan täyttä asiaa puhuu treenistä. Ja arvostakaa sitä mitä tekee tän foorumin takia!☺️👍
Meinaat siis tehdä kolmannen tai neljännen nimimerkin ja yrität petailla mikeltä siihen lupaa?
 
Back
Ylös Bottom