OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Se miltä yksittäinen treeni tuntuu tai mitä pahemmalta se tuntuu, ei anna indikaatiota lihaskasvusta.
3kk ei ole mikään yksittäinen treeni, vaan pitkä progressio. Vitosilla harvoin kasvatetaan kamalasti lihasta, niin en ymmärrä tota sun indikaatiota kasvusta. Kehonrakennuksessa järjestäen toistot on korkeammalla kuin maksimi vitoset. Sä kutsut sitä kurjuuden maksimoinniksi, erotuksena, mä olen tehnyt 225x5, 240x1, sikakyykky, widormaker ja noi saatanan 1800 120kg toistoiset proget. Ootko sä koittanut samaa jotta osaisit sanoa mikä on kurjuuden maksimointia ja mikä bodauksen kannalta parasta? Onko sulla jotain kuvia jaloista kun kyykkäät vitosia ja kun kyykkäät pidempiä sarjoja? Jotain perusteita kiitos tolle väitteelle, että pidemmät sarja on vain kurjuuden maksimointia. Ärsyttävä sun viesti, sori vaan. Mitä sä olet tehnyt, sen haluun tietää, että onko sulla noista kokemusta ollenkaan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus teen itse vielä tuohon päälle penkissä ja kyykyssä pitoja yliraudoilla aloitusasennossa, jos oikein jännittää se työsarja. Mavessa valitettavasti ei oikein onnistu, jos nyt ei ensin kikkaile tankoa johonkin vähän korkeammalle..
Tää auttaa ihan vitusti. Jännitykseenki, mut se paino myös melkeen ku maagisesti tuntuu kevyemmältä heti noitten jälkeen. Riittää 10s pidot, eli vaiva olematon. Mavessa ollu jtn mielikuvatreeniä joskus. Tyyliin kuvittelen hyppääväni, mikä tuntuu auttavan räjähtävyydessä, ja lattian läpi painamisessa. Tai visualisoin hyvin vahvan lantion ojennuksen ylhäällä, tyyliin #2 kaatuvani taakke :d. Ehkä ylipäätänsä visualisoin nopeuden. Oppiskohan samoilla ajatuksilla joskus rivettämään kauniisti 🧐 .
 
Mainitaan vielä, että noiden kyykkyjen päälle ekana kuukautena meillä oli 3x6 mave, 2x20 prässi, 2x10 koukistus maaten, 2x15 ojennus ja 1x6 hack 1,5 toistoilla. Kun kyykyt nousi 7 sarjaan, pudotettiin yksi pärssi ja yksi ojennus pois pitäen totaalisarjamäärä samana. Ja pidempien sarjojen pointti on saada kunnolla volyymia reisille ja samalla helpommin hallittavissa olevia nostoja, jotka ei jokainen aktivoi kaikkia apulihaksia mukaan voimakkaasti kuin esim kovissa vitosissa. 15 toiston sarjat eristää vähän paremmin niitä etureisiä bodausmielessä. Märkäkorvalle nää treenit on vain kurjuuden maksimointa, meille taas erittäin hyvää tekemistä reisille. Ja mulla itellä ei kasva kuin vain armottomila toistomäärillä jalat. Enkä kyllä usko, että kovinkaan moni saa kasvamaan vitosilla kovinkaan hyvin reisiä versus esim 10 toiston sarjat.
 
Ei oo vitosilla ainakaan itellä kasvanut jalat juuri mihinkään, mutta en sitä tavoittelekkaan. Kyllä välillä kun testaa yli kympin sarjoja niin on ne vaan saatanan ikäviä ja polte reisissäkin on kovempi.
 
3kk ei ole mikään yksittäinen treeni, vaan pitkä progressio. Vitosilla harvoin kasvatetaan kamalasti lihasta, niin en ymmärrä tota sun indikaatiota kasvusta. Kehonrakennuksessa järjestäen toistot on korkeammalla kuin maksimi vitoset. Sä kutsut sitä kurjuuden maksimoinniksi, erotuksena, mä olen tehnyt 225x5, 240x1, sikakyykky, widormaker ja noi saatanan 1800 120kg toistoiset proget. Ootko sä koittanut samaa jotta osaisit sanoa mikä on kurjuuden maksimointia ja mikä bodauksen kannalta parasta? Onko sulla jotain kuvia jaloista kun kyykkäät vitosia ja kun kyykkäät pidempiä sarjoja? Jotain perusteita kiitos tolle väitteelle, että pidemmät sarja on vain kurjuuden maksimointia. Ärsyttävä sun viesti, sori vaan. Mitä sä olet tehnyt, sen haluun tietää, että onko sulla noista kokemusta ollenkaan?
Mainitaan vielä, että noiden kyykkyjen päälle ekana kuukautena meillä oli 3x6 mave, 2x20 prässi, 2x10 koukistus maaten, 2x15 ojennus ja 1x6 hack 1,5 toistoilla. Kun kyykyt nousi 7 sarjaan, pudotettiin yksi pärssi ja yksi ojennus pois pitäen totaalisarjamäärä samana. Ja pidempien sarjojen pointti on saada kunnolla volyymia reisille ja samalla helpommin hallittavissa olevia nostoja, jotka ei jokainen aktivoi kaikkia apulihaksia mukaan voimakkaasti kuin esim kovissa vitosissa. 15 toiston sarjat eristää vähän paremmin niitä etureisiä bodausmielessä. Märkäkorvalle nää treenit on vain kurjuuden maksimointa, meille taas erittäin hyvää tekemistä reisille. Ja mulla itellä ei kasva kuin vain armottomila toistomäärillä jalat. Enkä kyllä usko, että kovinkaan moni saa kasvamaan vitosilla kovinkaan hyvin reisiä versus esim 10 toiston sarjat.

Ei ollut tarkoitus ärsyttää. Yksikään sarjapituus ei varmasti yksinään ole paras tapa kehittää lihasmassaa, jos puhutaan optimaalisimmista vaihtoehdoista. Muistan kun itse vastustit kyykkyjä ja videoilla sanoitkin, ettei niitä tarvitse edes tehdä. Tässä asiassa tuli sitten täyskäännös, kun Sihvonen kyykkäsi ja aloit itsekin kyykkäämään. Ei mun mielestä esim. Vatasella ole mitenkään erityisen pienet jalat, vaikka kyykyt olivat voimapainotteisia toistot max 10. Uskon, että sinullakin olisi paljon vielä kehitystä otettavana yrittämällä nostaa voimatasoja kyykyssä ja siirtää niitä niihin kovempiin lyhyempiin ja pidempiin sarjoihin. Varmasti 15 toistoa 150kg:lla kehittää enemmän kuin sama toistomäärä 120kg:lla. En muista nähneeni somessakaan kovin monen bodarin kyykkäävään useaa 15 toiston sarjoja, kai siihen on syynsä. Luulen yhtenä syynä olevan, että yritetään kehittää lihasmassaa eikä keuhkoja. Jopa Cbum tekee kovia lyhyempiä sarjoja kyykyssä välillä. Pointti on, että en usko olevan vain yhtä oikeaa tapaa tehdä asioita. Penkissäkin vannoit isojen rautojen nimeen, miksi siinä lyhyet sarjat toimisi ja kyykyssä ei?
 
Tässä asiassa tuli sitten täyskäännös, kun Sihvonen kyykkäsi ja aloit itsekin kyykkäämään
Penkissäkin vannoit isojen rautojen nimeen, miksi siinä lyhyet sarjat toimisi ja kyykyssä ei?
Uskon, että sinullakin olisi paljon vielä kehitystä otettavana yrittämällä nostaa voimatasoja kyykyssä
Sä voit katsoa vaikka minkä asian, esim kun se ja se poliitikko tuli viraan niin mä aloin kyykkäämään. Älä vääristele asioita kun et tiedä ollenkaan mun asioita. Kun rinta meni, kirjoitiin sen videon loppuun, että tehdään sitten jalat. Aloin katsomaan kaikkia painonnostovideoita että miten ne kyykkää ja opettelin high barin. Sihvonen ei edes kykkää vapailla, joten lopeta paskapuhe HETI.

Penkissä mä hain maksimirautoja, en lihasmassaa kun mulla ollut aina hyvin kookas rintalihaksisto, älä puhu paskaa siis.

En halua nostaa kuormia enää kovinkaan korkeelle, koska pelkään loukkaantumisia aika kovasti. Mulla menee kaksi lajia samalla kertaa jos rikon jotain polvea tai reittä. Friba ja jalkatreenit. Ja kun tein T-nationin täyden systeemin, eli sen 3720 kyykkyä, mun jalat kasvoi 3cm kolmessa kuukaudessa ja mulla on tosi surkeet geenit reisissä. Sä et nyt tiedä yhtään mistä puhut kun et ole noita tehnyt, luulet että siinä kehitetään vain keuhkoja.

Kukaan ei ole väittänyt että olisi vain yksi tapa tehdä, joten on teletappimaisen hokemisen joka välissä voi jo lopettaa. Mutta yleisesti, kovat vitoset eivät ole paras vaihtoehto oikein minkään lihasryhmän kasvattamiseen bodauksessa. Tämä ei tarkoita, että olisi vain yksi oikea tapa, se tarkoittaa sitä, että on vääriä tapoja.
 
Sä voit katsoa vaikka minkä asian, esim kun se ja se poliitikko tuli viraan niin mä aloin kyykkäämään. Älä vääristele asioita kun et tiedä ollenkaan mun asioita. Kun rinta meni, kirjoitiin sen videon loppuun, että tehdään sitten jalat. Aloin katsomaan kaikkia painonnostovideoita että miten ne kyykkää ja opettelin high barin. Sihvonen ei edes kykkää vapailla, joten lopeta paskapuhe HETI.

Penkissä mä hain maksimirautoja, en lihasmassaa kun mulla ollut aina hyvin kookas rintalihaksisto, älä puhu paskaa siis.

En halua nostaa kuormia enää kovinkaan korkeelle, koska pelkään loukkaantumisia aika kovasti. Mulla menee kaksi lajia samalla kertaa jos rikon jotain polvea tai reittä. Friba ja jalkatreenit. Ja kun tein T-nationin täyden systeemin, eli sen 3720 kyykkyä, mun jalat kasvoi 3cm kolmessa kuukaudessa ja mulla on tosi surkeet geenit reisissä. Sä et nyt tiedä yhtään mistä puhut kun et ole noita tehnyt, luulet että siinä kehitetään vain keuhkoja.

Kukaan ei ole väittänyt että olisi vain yksi tapa tehdä, joten on teletappimaisen hokemisen joka välissä voi jo lopettaa. Mutta yleisesti, kovat vitoset eivät ole paras vaihtoehto oikein minkään lihasryhmän kasvattamiseen bodauksessa. Tämä ei tarkoita, että olisi vain yksi oikea tapa, se tarkoittaa sitä, että on vääriä tapoja.

Okei. Kerro joku bodari, joka kyykkää yhtä paljon määrällisesti kuin sinä. Useampi kerta viikossa esim. 7x15 sarjoja. Mitä useampi, niin parempi. Loukkaantumisen pelko on aina läsnä, kun hommia viedään uusille leveleille. Samahan se taitaa olla Pekankin kanssa, kun hinkkailee niitä 20 kilon kulmasoutuja joita on kilvan arvosteltu. En ihan ymmärrä asioiden tuomitsemista sen perusteella, mikä kulloinkin sopii omaan elämään ja vahvuuksiin ja niiden esittämistä absoluuttisina totuuksina.
 
Kerro joku bodari, joka kyykkää yhtä paljon määrällisesti kuin sinä. Useampi kerta viikossa esim. 7x15 sarjoja
Ne tekee muita liikkeitä vielä enemmän, esim Heinosen Tommilla oli ohjelma Flex Lewisin valmentajalle jossa yli 30 sarjaa reisiä. Mä vain satun kyykkään.

Ja vaikka sä nyt et haluakaan uskoa, niin ne vitoset ei vain ole paras vaihtoehto lihaksen kasvatukseen. Ja priorisointi ei sulle ehkä ole tuttua, mutta monelle se on, siksi mä tein sen t-nationin, nyt se on meillä puolikkaana.

BEYEKE’S LEGENDARY LEG WORKOUT

  • Barbell Squat | SETS: 8 | REPS: 20, 15, 12, 10, 8, 6, 8, 10
  • Hack Squat | SETS: 5 | REPS: 8-12
  • Leg Press | SETS: 4-5 | REPS: 8-12
  • Leg Extension | SETS: 4 | REPS: 15, 12, 10, 8
  • Lying Leg Curl | SETS: 4 | REPS: 15, 12, 10, 8
  • One-Leg Machine Curl | SETS: 3 | REPS: 10
En ymmärrä tota absoluuttista tyrmäämistä, jos sulle ei satu sopimaan tai et edes kykene tekemään, niin se ei tee volyymista kyykkäämisessä turhaa. Tee vaan niitä vitosia ihan rauhassa.
 
Tein tuossa itse HST:llä kolme sykliä läpi, ja ihan tuntuvaa kasvua tuli kinttuihin. Jokainen treeni alkoi kyykkäämisellä (tai etukyykkäämisellä kun kyykky tökkäsi), ja tuossahan tehdään ensin kuusi treeniä 2x15, sitten kuusi treeniä 2x10, kuusi treeniä 2x5..

Nuo 2x15 aivan maksimiraudoilla oli kyllä juuri sellaista paskaa että yksittäinen widowmaker-sarjakin tuntuu helpolta siihen verrattuna.
 
Widowmakerin ikävä puoli on sen progressio joka kestää pitkään.

Oon myös tehnyt Smolovin jossa kyykätään eri toistoalueita. Mut siinä ei kyllä mitään muuta sit tehdäkään.

Lyhyiden sarjojen huono puoli bodauksessa on se, että ne aktivoi vahvasti kaikki muutkin kuin etureidet. Pidemmissä se selkä ja takaosasto ei ole niin aktiivinen.

Jos taas voimaa haluaa, 15 toistoilla ei mitään tee.
 
Widowmakerissa kaikista hirvein on se kun mennään sinne 70% päälle ja stoppi tulee jo siellä 8 toiston kohdalla. Sitten 12 toistoa yksi kerrallaan jossa lopussa joku 5 on aivan maksimia. Syö henkisesti aika pahasti loppupäässä se systeemi kun monta päivää ennen jo alkaa miettimään sitä.

T-Nation kokonaisena on aivan liian brutaalia tekemistä ja mä sain siitä ne rasitusvammat kun väkisin vedin. Puolikkaana nyt se tuntuu vähän ehkä kevyemmältä, vaikka yksittäiset treenit onkin ikäviä, domssit on kamalat vielä nyt perjantaina kun tiistaina siirryttiin 5x15. Tässä kohtaa aina miettii, että miten tää menee muka läpi, mut kun tiedän, että mun jalat kasvaa vain tämmöisellä, niin ei se muutakaan auta.

Helvetin raskas olo on ollut kokoajan, niin kävin nappaan testot labrassa tänään, koska tuntuu että ne on tosi alhaalla. Harvoin mulla on reidet näin pitkään näin paskana, tosin eipä tässä enää olla 20 vuotiaita.
 
Sulla on vaan surkea sarjakestävyys eikä muuta...

On kyllä sitäkin mutta veikkaan että kuka vaan hyytyy aika pahasti tuollaisella lämmittelyllä jossa noustaan 10kg korotuksilla.

Mietippä monta sarjaa siinä joutuu tekemään Jos noustaan vaikka +300kg painoihin?
Aika saatanan monta.
Itsellä jäisi ainakin nousematta jos alla on 30!!! Sarjaa, ja veikkaan että niin jäisi melkein kaikilta muiltakin.
 
BEYEKE’S LEGENDARY LEG WORKOUT

  • Barbell Squat | SETS: 8 | REPS: 20, 15, 12, 10, 8, 6, 8, 10
  • Hack Squat | SETS: 5 | REPS: 8-12
  • Leg Press | SETS: 4-5 | REPS: 8-12
  • Leg Extension | SETS: 4 | REPS: 15, 12, 10, 8
  • Lying Leg Curl | SETS: 4 | REPS: 15, 12, 10, 8
  • One-Leg Machine Curl | SETS: 3 | REPS: 10
Toihan näyttää "hauskalta".
Ilmeisesti tuossa kyykyssä nuo 20 ja 15 on tarkoitus tehdä vielä lämmittelyn muodossa, ja 12 olisi eka kova sarja?
 
On kyllä sitäkin mutta veikkaan että kuka vaan hyytyy aika pahasti tuollaisella lämmittelyllä jossa noustaan 10kg korotuksilla.

Mietippä monta sarjaa siinä joutuu tekemään Jos noustaan vaikka +300kg painoihin?
Aika saatanan monta.
Itsellä jäisi ainakin nousematta jos alla on 30!!! Sarjaa, ja veikkaan että niin jäisi melkein kaikilta muiltakin.
Älä nyt, ehkä jotkut hakee treeniltä enemmän aerobista vastetta kuin lihaskasvua.
 
On kyllä sitäkin mutta veikkaan että kuka vaan hyytyy aika pahasti tuollaisella lämmittelyllä jossa noustaan 10kg korotuksilla.

Mietippä monta sarjaa siinä joutuu tekemään Jos noustaan vaikka +300kg painoihin?
Aika saatanan monta.
Itsellä jäisi ainakin nousematta jos alla on 30!!! Sarjaa, ja veikkaan että niin jäisi melkein kaikilta muiltakin.

Ja kuin vitusti menee aikaa tollasilla korotuksilla.. Tietysti jollai työttömällä on aikaa et aamulla salille ja illalla pois
 
Ja kuin vitusti menee aikaa tollasilla korotuksilla.. Tietysti jollai työttömällä on aikaa et aamulla salille ja illalla pois
No sinähän voit ottaa paulasta malli,nukkumaan klo 19 ,ja ylös klo 2.30.

Etkö ehdi tuolla rytmillä käymään salilla ennen töitä? Voit mennä bodaan vaikka 04-06 ja jos seiskaksi töihin,niin ehdit vielä runkata,saunoa,laittaa kajalit,permanentin tuunata ja syödäki salilla.
Vai onko se pakko katsoa temppareita ja salkkareiden uusintoja klo 01 asti vaikka herätys on 06?
Onhan ne uskomattoman jännittäviä,siellä pojat ja miehet suutelee,nai ristiin toisia jne. mutta ne on sillon sulle tärkeämpiä kuin treenaaminen joten älä vikise ettei ehdi. Jokainen ehtii jos vaan haluaa.
Meillä oli aikoinaan viis lasta 1-13 vuotiasta kotona ja molemmat ehdittiiin käymään salilla ja töissä sen sirkuksen lisäksi. Itse kävin esim viikonloppuna aamulla ennen ku lapset heräs, klo 06-08 välillä ja kun tulin kotiin niin vaimoke lähti salille ysiksi ja aloin tekeen lapsille aamujuttuja.
Ei se ole sen kummempaa. Aivoja voi ja saa käyttää.Eri asia on osaako.Ei kaikki osaa ja osa on täyttä ymmärrystä tai ihan ymmärrystäki vailla.
 
Viimeksi muokattu:
No sinähän voit ottaa paulasta malli,nukkumaan klo 19 ,ja ylös klo 2.30.

Etkö ehdi tuolla rytmillä käymään salilla ennen töitä? Voit mennä bodaan vaikka 04-06 ja jos seiskaksi töihin,niin ehdit vielä runkata,saunoa,laittaa kajalit,permanentin tuunata ja syödäki salilla.
Vai onko se pakko katsoa temppareita ja salkkareiden uusintoja klo 01 asti vaikka herätys on 06?
Onhan ne uskomattoman jännittäviä,siellä pojat ja miehet suutelee,nai ristiin toisia jne. mutta ne on sillon sulle tärkeämpiä kuin treenaaminen joten älä vikise ettei ehdi. Jokainen ehtii jos vaan haluaa.
Meillä oli aikoinaan viis lasta 1-13 vuotiasta kotona ja molemmat ehdittiiin käymään salilla ja töissä sen sirkuksen lisäksi. Itse kävin esim viikonloppuna aamulla ennen ku lapset heräs, klo 06-08 välillä ja kun tulin kotiin niin vaimoke lähti salille ysiksi ja aloin tekeen lapsille aamujuttuja.
Ei se ole sen kummempaa. Aivoja voi ja saa käyttää.Eri asia on osaako.Ei kaikki osaa ja osa on täyttä ymmärrystä tai ihan ymmärrystäki vailla.
lollololol sinun suusta!
 
No sinähän voit ottaa paulasta malli,nukkumaan klo 19 ,ja ylös klo 2.30.

Etkö ehdi tuolla rytmillä käymään salilla ennen töitä? Voit mennä bodaan vaikka 04-06 ja jos seiskaksi töihin,niin ehdit vielä runkata,saunoa,laittaa kajalit,permanentin tuunata ja syödäki salilla.
Vai onko se pakko katsoa temppareita ja salkkareiden uusintoja klo 01 asti vaikka herätys on 06?
Onhan ne uskomattoman jännittäviä,siellä pojat ja miehet suutelee,nai ristiin toisia jne. mutta ne on sillon sulle tärkeämpiä kuin treenaaminen joten älä vikise ettei ehdi. Jokainen ehtii jos vaan haluaa.
Meillä oli aikoinaan viis lasta 1-13 vuotiasta kotona ja molemmat ehdittiiin käymään salilla ja töissä sen sirkuksen lisäksi. Itse kävin esim viikonloppuna aamulla ennen ku lapset heräs, klo 06-08 välillä ja kun tulin kotiin niin vaimoke lähti salille ysiksi ja aloin tekeen lapsille aamujuttuja.
Ei se ole sen kummempaa. Aivoja voi ja saa käyttää.Eri asia on osaako.Ei kaikki osaa ja osa on täyttä ymmärrystä tai ihan ymmärrystäki vailla.

Joo, helpointa on lopettaa nukkuminen, niin silloin aikaa on vuorokaudessa tosi paljon enemmän.
 
Back
Ylös Bottom