OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Onks Mikellä (tai jollain muulla) tietoa bodaileeko Staboulis vielä? Ootko missään tekemisissä kaverin kanssa? Ketju ilmeisesti poistettu.


Stooria pukkaa tiuhaan, tarinoiden mukaan harkinnassa taas tosissaan treenaamisen aloittaminen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi. Silleen semi tiukkoja, ehkä pari toistoa varaa, kyykkyä kun ei kehtaa ihan loppuun yksinään tehdä. Mut oon ton vaan huomannu että isommat raudat liikkuu mavessa aina jos kyykky alla.
Juu, näin aattelinkin. Mave ja kyykky vatii molemmat kyllä hyvät lämmittelyt. Itse suosin, että lämmittelee just kyseisillä liikkeillä niin et joka sarjaan esim 10kg lisää ja vaikka kaseja tai kutosia tekee sinne pääsarjoihin asti. Ne on kuiteski suhteellisen kevyitä, mut sarjoja tulee niin monta jo alle että on hyvät lämmöt. Mavessa varsinkin toimii todella hyvin. Ei oo pois sieltä maksimisarjoista todellakaan. Nuo on niin isoja liikkeitä et vaatii hyvät lämmöt. Yleensä ne pari viimestä kovaa sarjaa tuntuu parhaimmalle muutenkin.
 
Juu, näin aattelinkin. Mave ja kyykky vatii molemmat kyllä hyvät lämmittelyt. Itse suosin, että lämmittelee just kyseisillä liikkeillä niin et joka sarjaan esim 10kg lisää ja vaikka kaseja tai kutosia tekee sinne pääsarjoihin asti. Ne on kuiteski suhteellisen kevyitä, mut sarjoja tulee niin monta jo alle että on hyvät lämmöt. Mavessa varsinkin toimii todella hyvin. Ei oo pois sieltä maksimisarjoista todellakaan. Nuo on niin isoja liikkeitä et vaatii hyvät lämmöt. Yleensä ne pari viimestä kovaa sarjaa tuntuu parhaimmalle muutenkin.
Toki jos se maksimisarja on siellä 200kg kieppeillä niin ehkä ekoissa lämppäreissä se 10kg korotus voi olla hieman liian vähän. Muuten kestää ikuisuus enneku pääsee sinne pääsarjoihin😊 Mut peeriaate sama.. Toimii varmasti aina. Ja hyvä muutenkin tunnustella et mikä se maksimisarjapaino sinä päivänä vois olla ku pikkuhiljaa joka sarjaan lisää painoa. En ite oo koskaan oikein muuta lähestymistapaa koittanutkaan, paitsi joskus nuorena. Sillon mentiin kyykyssäkin niin et 60kg, 100kg, 140kg, 180kg, ja polvet vaan rutis mut mihinkää ei sattunu🫣 Nyt katkeis reisi viimestään tossa 140kgkohilla...
 
Kyykkytyylillä myös väliä. Selkä hyvin pystysuorana pn-tyyliin, vai radikaalisti etukenossa low barina. Jälkimmäinen voi rasittaa takaosastoa, ja varsinki selkää aika paljo enemmän. Henk. koht en ikinä kyykkää hirveen kovaa, mut en silti sinällään läpsyttelekkään. Hyvin etureisi-painotteinen tyyli, eikä kyllä mavessa tarvittavia lihoja helpolla saa hirveen loppuun. Syväkyykky myös avaa lonkkaa yms. hyvin, mikä tuntuu hyödyttävän. Pystyy vetää maven yleensä suhteellisen kovaakin.

Ite en taas tajuu ku porukka vetää maven selkäpäivänä. Tulee jo siitäki vähän facepalm olo, jos joku luokittelee maven josksku selkäliikkeeks 🤷. Vähän ku tekis jtn dippiä olkapäille. Treenaantuu joo, mut... niin no. Hyvä jos toimii, mut ei kyllä houkuttais itteä tehä vaikka jtn kulmasoutuja maven jälkeen, tai toisinpäin.
Kyllä, kyykkytekniikka vaikuttaa aika paljon tosiaan et miten alaselkä väsyy. Ja tietysti sarjamäärät. Eikä kyykyssä ole järkeä ihan failureen asti vetääkään kun loukkaantumisriski kasvaa niin paljon.
Ja tottapuhuen mä unohda välillä et oon kohta 50v käpy, et kyllähän parikyt vuotta nuorempana varmaan vois pystyäkin vetämään kyykyn jälkeen ihan hyvinkin:giggle:
 
Itse käytän nykyään nimenomaan vivon paljasjalkakenkiä, paitsi jalkatreenissä painonnostokenkiä. Pn-kengät ja hiihtomonot taita olla mulla kutakuinkin ainoat aktiivisessa käytössä olevat ei-painonnostokengät. Siis ei-paljasjalkakengät

Mutta jos et halua paljasjalkakenkiä, niin katsoisin mitä inov8 on tarjolla. Niissä hitusen leveämpi lesti kuin vaikka adduissa.
@kierojalka korjaus tohon, boldattu.
 
Ihan mielenkiinnosta, millaisista raudoista tässä puhutaan?
Kyykyssä noi femmat pyörii 140kg molemmin puolin. Mavessa sarjapainot 180-190kg.


Tähän myös ehkä nyt hyvä lisätä, että en tavoittele reeneissä oikeastaan mitään lihaskasvua, tykkään vaan tehdä perusliikkeitä minulle isolla painolla ja pyrkiä kehittymään niissä. Niistä tulee vaan hyvä fiilis.
 
Ite kokeilin syksyn myös noita edellisellä sivulla mainittuja 15 toiston kyykkysarjoja. Tai siis silleen että ku olin tehny 4-5x5, niin kokeilin millä painolla menee tiukka kymmenen toistoa. Oli ihan mielenkiintoista seuraavissa treeneissä kokeilla että paljonko pitää pudottaa että menis 20 toistoa, ja lähteä siitä lisäämään painoja ja sarjoja.
 
Kyykyssä noi femmat pyörii 140kg molemmin puolin. Mavessa sarjapainot 180-190kg.


Tähän myös ehkä nyt hyvä lisätä, että en tavoittele reeneissä oikeastaan mitään lihaskasvua, tykkään vaan tehdä perusliikkeitä minulle isolla painolla ja pyrkiä kehittymään niissä. Niistä tulee vaan hyvä fiilis.

Eli teet ekaksi femmoja kyykyssä ja sitten 2x10 mavessa perään vai oliko nekin kyykkysarjoja? Ja jos oli kyykyssä niin paljon siinä on sitten painot?
 
Kiva nähdä että Mikellä on huumorintajua.
Ei tää niin vakavaa oo Elämässä ei oo muuta tärkeetä kuin bodaus
ja sehän ei ole itseasiassa lainkaan tärkeetä
 
Juu, näin aattelinkin. Mave ja kyykky vatii molemmat kyllä hyvät lämmittelyt. Itse suosin, että lämmittelee just kyseisillä liikkeillä niin et joka sarjaan esim 10kg lisää ja vaikka kaseja tai kutosia tekee sinne pääsarjoihin asti. Ne on kuiteski suhteellisen kevyitä, mut sarjoja tulee niin monta jo alle että on hyvät lämmöt. Mavessa varsinkin toimii todella hyvin. Ei oo pois sieltä maksimisarjoista todellakaan. Nuo on niin isoja liikkeitä et vaatii hyvät lämmöt. Yleensä ne pari viimestä kovaa sarjaa tuntuu parhaimmalle muutenkin.
Jos 10kg korotuksilla menee niin aivan varmasti on pois sieltä maksi sarjoista ja paljon.
Lisäks tossahan sais muuttaa salille asumaan, kun lämmittelyt kestää niin kauan😂

Kyykyssä ja vedossa 50kg nousut on oikeen sopivia.
 
Jos 10kg korotuksilla menee niin aivan varmasti on pois sieltä maksi sarjoista ja paljon.
Lisäks tossahan sais muuttaa salille asumaan, kun lämmittelyt kestää niin kauan😂

Kyykyssä ja vedossa 50kg nousut on oikeen sopivia.
Kuulostaa kamalalta energianhukalta muutenkin lämmitellä tasamittaisilla sarjoilla noin pitkälle ja 10kg korotuksilla.
Varmasti lämpiää, mutta aikaa ja energiaa menee ihan hukkaan, ja vie varmasti tehoa työsarjoista. Ellei sitten maksimi ole joku 60kg pääliikkeessä.

En väitä, että oma tyyli olisi oikea, mutta yleisesti hyväksytty tyyli taitaa olla tehdä laskevasti. Esim. 10, 8, 6, 4, 2 toistoa.
Vaikkapa tangolla se 10, sitten 50% painosta 8 toistoa, 60% 6 toistoa, 70% 4 toistoa, 80-90% 2 toistoa.

Joskus teen itse vielä tuohon päälle penkissä ja kyykyssä pitoja yliraudoilla aloitusasennossa, jos oikein jännittää se työsarja. Mavessa valitettavasti ei oikein onnistu, jos nyt ei ensin kikkaile tankoa johonkin vähän korkeammalle..
 

Stooria pukkaa tiuhaan, tarinoiden mukaan harkinnassa taas tosissaan treenaamisen aloittaminen.
Kävin kurkkaamassa ja pelkkää roskaruoan esittelyä. Olis kiva kyllä nähdä treenijuttuja yms myös.
 
Kävin kurkkaamassa ja pelkkää roskaruoan esittelyä. Olis kiva kyllä nähdä treenijuttuja yms myös.
Joo, ne vanhenee nopeasti sieltä storypuolelta.
Treenihommat taitaa olla vielä suunnittelupöydällä - alla siis käsittääkseni noin vuoden tauko sekä treeneistä että lääkkeistä ja molempia suunnittelee nyt aloittavansa uudelleen.
 
Kyykyssä ja vedossa 50kg nousut on oikeen sopivia.
Tein tällä neuvolla ja ei kestä treeni kauan.
50kg x6
100kg x melkeen ½
150kg sukkana kontalleen eli failureen ja sen yli.Yllättävän nopea tämä viiminen sarja.
Oli kyllä lopppun asti vedetty kyykkytreeni.Muut kattoki pitkään,mutta semmosta se on joku kerranki vetää tosi kovaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa kamalalta energianhukalta muutenkin lämmitellä tasamittaisilla sarjoilla noin pitkälle ja 10kg korotuksilla.
Varmasti lämpiää, mutta aikaa ja energiaa menee ihan hukkaan, ja vie varmasti tehoa työsarjoista. Ellei sitten maksimi ole joku 60kg pääliikkeessä.

En väitä, että oma tyyli olisi oikea, mutta yleisesti hyväksytty tyyli taitaa olla tehdä laskevasti. Esim. 10, 8, 6, 4, 2 toistoa.
Vaikkapa tangolla se 10, sitten 50% painosta 8 toistoa, 60% 6 toistoa, 70% 4 toistoa, 80-90% 2 toistoa.

Joskus teen itse vielä tuohon päälle penkissä ja kyykyssä pitoja yliraudoilla aloitusasennossa, jos oikein jännittää se työsarja. Mavessa valitettavasti ei oikein onnistu, jos nyt ei ensin kikkaile tankoa johonkin vähän korkeammalle..

Joo ite kans teen saman tyyppisesti nostot. Eilen kyykkykoneessa 25, 50, 75% ja sitte sarjapaino. Tosin toistot pysyy vähän korkeemmalla etten tee 2. Esim 4-6
 
Viimeksi muokattu:
Rode NTG videomic olis myynnis.

Screenshot 2023-02-23 at 14.48.18.jpg
 
Mulla maksimi 220kg kun tein sikakyykyn, jossa viimeinen 210kg ja alla aivan helvetisti toistoja. Se on kyse vain kesvävyydestä ja suorituskyvystä. Suosittelen vahvasti kaikille reilusti yli 10 toiston sarjoja kyykyssä, ne on vittumaisia, kovat vitoset on naurettavan helppoja pidempiin verrattuna. Henkinen kantti kasvaa ja hapenotto paranee.
 
Mulla maksimi 220kg kun tein sikakyykyn, jossa viimeinen 210kg ja alla aivan helvetisti toistoja. Se on kyse vain kesvävyydestä ja suorituskyvystä. Suosittelen vahvasti kaikille reilusti yli 10 toiston sarjoja kyykyssä, ne on vittumaisia, kovat vitoset on naurettavan helppoja pidempiin verrattuna. Henkinen kantti kasvaa ja hapenotto paranee.

Kaikki on suhteellista, että mikä on helppoa. Sulle voi olla haastavaa kyykätä 15 toiston sarjoja 120kg:lla, mutta mahdotonta kyykätä vaikka vitonen 200:lla. Se kovan vitosen pitäisi kuitenkin olla kova suhteessa pitkään sarjaan, eli suoritettuna isolla painolla. Lähtökohtaisesti isompi maksimivoima mahdollistaa aina isommat sarjapainot. Eli mitä vahvempi esim. ykkönen on, sitä paremmin sarjatkin tulevat perässä. Tietenkin jos tavoitteena on vain kurjuuden maksimointi ja epämiellyttävien treenien tekeminen, niin siihen varmasti pitkät kyykkysarjat ovat omiaan. Se miltä yksittäinen treeni tuntuu tai mitä pahemmalta se tuntuu, ei anna indikaatiota lihaskasvusta.
 
Back
Ylös Bottom