Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyykky voi myös avata paikkoja ja pääset parempaan vetoasentoon sen jälkeenMiksiköhän mave on kevyempää/pääsee isompiin painoihin, kun on tehnyt kyykyn siihen alle? Luulis että kyykky raskaana liikkeenä nimenomaan söis voimaa siitä mavesta. Ootko Mike tämmöistä itse huomannut tai onko muut huomannu?
Jos mave on kyykyn jälkeen kevyempää, niin sit on kyykyt ollu melkosta läpsyttelyä. Selvästikin vasta oot alkanu lämpeemään ku on maven aika... Tai sit on jotain muuta mätää sun kyykyissäs, mitä et itse huomaa edes. Ymmärrän kyl jos se kyykky on tarkotuksella tehty kevyesti.Miksiköhän mave on kevyempää/pääsee isompiin painoihin, kun on tehnyt kyykyn siihen alle? Luulis että kyykky raskaana liikkeenä nimenomaan söis voimaa siitä mavesta. Ootko Mike tämmöistä itse huomannut tai onko muut huomannu?
Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi. Silleen semi tiukkoja, ehkä pari toistoa varaa, kyykkyä kun ei kehtaa ihan loppuun yksinään tehdä. Mut oon ton vaan huomannu että isommat raudat liikkuu mavessa aina jos kyykky alla.Jos mave on kyykyn jälkeen kevyempää, niin sit on kyykyt ollu melkosta läpsyttelyä. Selvästikin vasta oot alkanu lämpeemään ku on maven aika... Tai sit on jotain muuta mätää sun kyykyissäs, mitä et itse huomaa edes. Ymmärrän kyl jos se kyykky on tarkotuksella tehty kevyesti.
. Mut oon ton vaan huomannu että isommat raudat liikkuu mavessa aina jos kyykky alla.
Mä tein joskus tällaiset, hyvin liikkuvat, prässisarjat kyykyyn alle ja se toimi hyvin.Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi.
Joo tää on niin perus, ite monesti mietin että se lämmittely syö sit niistä työsarjoista. Mut jotenkin tommonen semi kevyt kyykkäily ennen mavea tuo siihen maveen sellasen tukevamman ja paremman fiiliksen. Toki voi olla että sama efekti tulis ihan vaan lämmittelemällä sitä itse mavea hyvin, eli tuskin kovin fiksua lähtökohtasesti käyttää kyykkyä maven lämmittelyliikkeenä.Mä tein joskus tällaiset, hyvin liikkuvat, prässisarjat kyykyyn alle ja se toimi hyvin.
Välillä kyllä miettinyt että aina ei ehkä jotenkin "uskalla" lämmitellä kunnolla. Olevinaan liian kiire ja ajattelee et se vie jotain pois työsarjoista tjms.
Painot menee pieneksi kun tohon lähtee, mut täytyy testata!Tehkää tota mitä me nyt Bettinan kanssa. Lämmöksi siinä otetaan 30 ja 20 toistoa, sitten vasta 15 toiston sarjat. Ei oo pojat reidet kylmät vaan kauheessa paineessa.
Kyykkytyylillä myös väliä. Selkä hyvin pystysuorana pn-tyyliin, vai radikaalisti etukenossa low barina. Jälkimmäinen voi rasittaa takaosastoa, ja varsinki selkää aika paljo enemmän. Henk. koht en ikinä kyykkää hirveen kovaa, mut en silti sinällään läpsyttelekkään. Hyvin etureisi-painotteinen tyyli, eikä kyllä mavessa tarvittavia lihoja helpolla saa hirveen loppuun. Syväkyykky myös avaa lonkkaa yms. hyvin, mikä tuntuu hyödyttävän. Pystyy vetää maven yleensä suhteellisen kovaakin.Jos mave on kyykyn jälkeen kevyempää, niin sit on kyykyt ollu melkosta läpsyttelyä. Selvästikin vasta oot alkanu lämpeemään ku on maven aika... Tai sit on jotain muuta mätää sun kyykyissäs, mitä et itse huomaa edes. Ymmärrän kyl jos se kyykky on tarkotuksella tehty kevyesti.
Miksiköhän mave on kevyempää/pääsee isompiin painoihin, kun on tehnyt kyykyn siihen alle? Luulis että kyykky raskaana liikkeenä nimenomaan söis voimaa siitä mavesta. Ootko Mike tämmöistä itse huomannut tai onko muut huomannu?
200kg kyykkääjälle toi vastaa 150kg sarjaa. Eli ei pallit hiessä raskasta, mut ihan kehittävää settiä silti.Kyykystä saa hyötyjä maveen oikeastaan ainoastaan, jos tekee kyykyn räjähtävästi ennen mavea. Noin 6-8 sarjaa ja 1-3 toistoa 50-75 % maximista. Tuntuu, että se sama energia ja räjähtävyys siirtyy siihen mavenkin tekemiseen eikä nuo sarjat ole vielä kroppaa kuluttaneet Jos ihan tosissaan kyykkää voiman hankintamielessä 3-5 sarjaa toiston tai kahden varalla, niin on kyllä yhtä helvettiä vetää vielä mavea sen jälkeen. Eikä väliä onko high vai low bar tyylillä tehnyt.
Uskoisin siis, että kyykkysi ovat liian kevyitä.
Eikö 75% oo ihan yhtä kehittävää tai ei kehittävää oli sitten 100kg tai 200kg kyykkääjä?200kg kyykkääjälle toi vastaa 150kg sarjaa. Eli ei pallit hiessä raskasta, mut ihan kehittävää settiä silti.
Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi. Silleen semi tiukkoja, ehkä pari toistoa varaa, kyykkyä kun ei kehtaa ihan loppuun yksinään tehdä. Mut oon ton vaan huomannu että isommat raudat liikkuu mavessa aina jos kyykky alla.
Jos ihan tosissaan kyykkää voiman hankintamielessä 3-5 sarjaa toiston tai kahden varalla, niin on kyllä yhtä helvettiä vetää vielä mavea sen jälkeen. Eikä väliä onko high vai low bar tyylillä tehnyt.
Uskoisin siis, että kyykkysi ovat liian kevyitä.
Pyysi poistamaan enkä ole ollut tekemisissä.Onks Mikellä (tai jollain muulla) tietoa bodaileeko Staboulis vielä? Ootko missään tekemisissä kaverin kanssa? Ketju ilmeisesti poistettu.