OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksiköhän mave on kevyempää/pääsee isompiin painoihin, kun on tehnyt kyykyn siihen alle? Luulis että kyykky raskaana liikkeenä nimenomaan söis voimaa siitä mavesta. Ootko Mike tämmöistä itse huomannut tai onko muut huomannu?
Kyykky voi myös avata paikkoja ja pääset parempaan vetoasentoon sen jälkeen
 
Miksiköhän mave on kevyempää/pääsee isompiin painoihin, kun on tehnyt kyykyn siihen alle? Luulis että kyykky raskaana liikkeenä nimenomaan söis voimaa siitä mavesta. Ootko Mike tämmöistä itse huomannut tai onko muut huomannu?
Jos mave on kyykyn jälkeen kevyempää, niin sit on kyykyt ollu melkosta läpsyttelyä. Selvästikin vasta oot alkanu lämpeemään ku on maven aika... Tai sit on jotain muuta mätää sun kyykyissäs, mitä et itse huomaa edes. Ymmärrän kyl jos se kyykky on tarkotuksella tehty kevyesti.
 
Jos mave on kyykyn jälkeen kevyempää, niin sit on kyykyt ollu melkosta läpsyttelyä. Selvästikin vasta oot alkanu lämpeemään ku on maven aika... Tai sit on jotain muuta mätää sun kyykyissäs, mitä et itse huomaa edes. Ymmärrän kyl jos se kyykky on tarkotuksella tehty kevyesti.
Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi. Silleen semi tiukkoja, ehkä pari toistoa varaa, kyykkyä kun ei kehtaa ihan loppuun yksinään tehdä. Mut oon ton vaan huomannu että isommat raudat liikkuu mavessa aina jos kyykky alla.
 
Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi.
Mä tein joskus tällaiset, hyvin liikkuvat, prässisarjat kyykyyn alle ja se toimi hyvin.
Välillä kyllä miettinyt että aina ei ehkä jotenkin "uskalla" lämmitellä kunnolla. Olevinaan liian kiire ja ajattelee et se vie jotain pois työsarjoista tjms.
 
Mä tein joskus tällaiset, hyvin liikkuvat, prässisarjat kyykyyn alle ja se toimi hyvin.
Välillä kyllä miettinyt että aina ei ehkä jotenkin "uskalla" lämmitellä kunnolla. Olevinaan liian kiire ja ajattelee et se vie jotain pois työsarjoista tjms.
Joo tää on niin perus, ite monesti mietin että se lämmittely syö sit niistä työsarjoista. Mut jotenkin tommonen semi kevyt kyykkäily ennen mavea tuo siihen maveen sellasen tukevamman ja paremman fiiliksen. Toki voi olla että sama efekti tulis ihan vaan lämmittelemällä sitä itse mavea hyvin, eli tuskin kovin fiksua lähtökohtasesti käyttää kyykkyä maven lämmittelyliikkeenä.
 
Jos mave on kyykyn jälkeen kevyempää, niin sit on kyykyt ollu melkosta läpsyttelyä. Selvästikin vasta oot alkanu lämpeemään ku on maven aika... Tai sit on jotain muuta mätää sun kyykyissäs, mitä et itse huomaa edes. Ymmärrän kyl jos se kyykky on tarkotuksella tehty kevyesti.
Kyykkytyylillä myös väliä. Selkä hyvin pystysuorana pn-tyyliin, vai radikaalisti etukenossa low barina. Jälkimmäinen voi rasittaa takaosastoa, ja varsinki selkää aika paljo enemmän. Henk. koht en ikinä kyykkää hirveen kovaa, mut en silti sinällään läpsyttelekkään. Hyvin etureisi-painotteinen tyyli, eikä kyllä mavessa tarvittavia lihoja helpolla saa hirveen loppuun. Syväkyykky myös avaa lonkkaa yms. hyvin, mikä tuntuu hyödyttävän. Pystyy vetää maven yleensä suhteellisen kovaakin.

Ite en taas tajuu ku porukka vetää maven selkäpäivänä. Tulee jo siitäki vähän facepalm olo, jos joku luokittelee maven josksku selkäliikkeeks 🤷. Vähän ku tekis jtn dippiä olkapäille. Treenaantuu joo, mut... niin no. Hyvä jos toimii, mut ei kyllä houkuttais itteä tehä vaikka jtn kulmasoutuja maven jälkeen, tai toisinpäin.
 
Miksiköhän mave on kevyempää/pääsee isompiin painoihin, kun on tehnyt kyykyn siihen alle? Luulis että kyykky raskaana liikkeenä nimenomaan söis voimaa siitä mavesta. Ootko Mike tämmöistä itse huomannut tai onko muut huomannu?

Kyykystä saa hyötyjä maveen oikeastaan ainoastaan, jos tekee kyykyn räjähtävästi ennen mavea. Noin 6-8 sarjaa ja 1-3 toistoa 50-75 % maximista. Tuntuu, että se sama energia ja räjähtävyys siirtyy siihen mavenkin tekemiseen eikä nuo sarjat ole vielä kroppaa kuluttaneet 😃 Jos ihan tosissaan kyykkää voiman hankintamielessä 3-5 sarjaa toiston tai kahden varalla, niin on kyllä yhtä helvettiä vetää vielä mavea sen jälkeen. Eikä väliä onko high vai low bar tyylillä tehnyt.

Uskoisin siis, että kyykkysi ovat liian kevyitä.
 
Kyykystä saa hyötyjä maveen oikeastaan ainoastaan, jos tekee kyykyn räjähtävästi ennen mavea. Noin 6-8 sarjaa ja 1-3 toistoa 50-75 % maximista. Tuntuu, että se sama energia ja räjähtävyys siirtyy siihen mavenkin tekemiseen eikä nuo sarjat ole vielä kroppaa kuluttaneet 😃 Jos ihan tosissaan kyykkää voiman hankintamielessä 3-5 sarjaa toiston tai kahden varalla, niin on kyllä yhtä helvettiä vetää vielä mavea sen jälkeen. Eikä väliä onko high vai low bar tyylillä tehnyt.

Uskoisin siis, että kyykkysi ovat liian kevyitä.
200kg kyykkääjälle toi vastaa 150kg sarjaa. Eli ei pallit hiessä raskasta, mut ihan kehittävää settiä silti.
 
Jumankauta tuli jalat kipeeksi kun siirryttiin 5x15 kyykkyihin, se pari sarjaa lisää teki niistä vähän haastavia tehdä ja kun siinä paine kasvaa reisissä, niin sitten veivataan toisto kerrallaan sillai jossain 90% maksimista. Kun niitä tulee tarpeeksi, tulee myös armottomat domssit.

Suosittelen kaikille jotka luulee että ovat koviakin kyykkäämään. Kun mennään tonne bodaukseeen, jossa sitä lihasta kuritetaan eikä vain nostella painoja, niin noi pidemmät sarjat tulee aika ikäviksi.

1.2x omapaino pitäis olla noi 15 toiston sarjat, mutta mä meen aika yli sen nytten kun oon 94kg ja teen 120kg ne.
 
Ei missään nimessä ollut mitään kovimpia kyykkysettejä, tais olla. 3x5 ja 2x10 vielä lopuksi. Silleen semi tiukkoja, ehkä pari toistoa varaa, kyykkyä kun ei kehtaa ihan loppuun yksinään tehdä. Mut oon ton vaan huomannu että isommat raudat liikkuu mavessa aina jos kyykky alla.

Ihan mielenkiinnosta, millaisista raudoista tässä puhutaan?
 
Jos ihan tosissaan kyykkää voiman hankintamielessä 3-5 sarjaa toiston tai kahden varalla, niin on kyllä yhtä helvettiä vetää vielä mavea sen jälkeen. Eikä väliä onko high vai low bar tyylillä tehnyt.

Uskoisin siis, että kyykkysi ovat liian kevyitä.

Niin no kaikki voimailijat tuon joutuvat ainakin kisoissa tekemään.
 
Onks Mikellä (tai jollain muulla) tietoa bodaileeko Staboulis vielä? Ootko missään tekemisissä kaverin kanssa? Ketju ilmeisesti poistettu.
 
Back
Ylös Bottom