OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuka muistaa valokuvan Aki Mähösestä ja Ari Kokkosesta vuodelta 2003 bäkkärillä, jossa nämä kyseiset herrat vertaili käsittämättömän isoja pohkeita? Akilla oli parhaimmillaan pohje 52cm (jos muistan oikein). B&K -lehden kuvauksissa Aki näytti lehden päätoimittajalle pohjettaan, kun se ei uskonut Akilla olevan niin isoa pohjetta. Meinas lentää perseelleen ku Aki vilautti pohjetta. Jay Cutlerilla tais olla myös yhtä paksu pohje.
 
Niinkö? Mä olen pandemian aikana/jälkeen ostanut seitsemät eri vivot eikä yksissäkään ole ollut mitään ongelmia vaikka kovalla käytöllä ovatkin. Ehkä mulla on vaan käynyt hyvä tuuri. Ja saahan ne vaihdettua jos heti hajoaa.

Kiva että säkin olet näihin hurahtamassa vaikka alkuun olitkin skeptinen kun suosittelin. Mielestäni Vivot ulkonäkönsä puolesta ylivoimaisesti parhaimmat, fribapiireissäkin suositut. Mutta kato huviksesi myös Groundies, Feelgrounds ja Be Lenka. Ja sitten jos enemmän tollaista lenkkarityyppistä hakee niin Altra.
Mielenkiinnosta kysyn että miksi noin monet? Eri käyttötarkoituksiin vai?
 
Niinkö? Mä olen pandemian aikana/jälkeen ostanut seitsemät eri vivot eikä yksissäkään ole ollut mitään ongelmia vaikka kovalla käytöllä ovatkin. Ehkä mulla on vaan käynyt hyvä tuuri. Ja saahan ne vaihdettua jos heti hajoaa.

Kiva että säkin olet näihin hurahtamassa vaikka alkuun olitkin skeptinen kun suosittelin. Mielestäni Vivot ulkonäkönsä puolesta ylivoimaisesti parhaimmat, fribapiireissäkin suositut. Mutta kato huviksesi myös Groundies, Feelgrounds ja Be Lenka. Ja sitten jos enemmän tollaista lenkkarityyppistä hakee niin Altra.
Mulla on kolmannet vaihdetut magnat menossa kun kaikista irronnut pohja, samoja ongelmia lukenut olevan muissa vivon kengissä, harmi koska tekevät todellakin tyylikkäitä kenkiä.

Seuraavaksi sitten lähtee xerot tai feelmaxit testiin, ei ole aiemmin vivojen kanssa ollut näitä ongelmia.
 
Jay Cutlerilla tais olla myös yhtä paksu pohje.
Ei ainakaan ollu suhteessa pienet reisiin nähden.
Yatessilla oli kans hyvät sekä Paul DeMayolla, joka ei kyl muuten ehtinyt menestyä.

Suomalaisilla kilpailevilla bodareilla mielestäni on yleensä ollu hyvät pohkeet?
 
Mielenkiinnosta kysyn että miksi noin monet? Eri käyttötarkoituksiin vai?
Periaatteessa joo. Mulla on tosi leveä jalka, ja nk. normaalit kengät on aiheuttanut mulle tosi paljon kipuja ja vaivoja, niin päätin parin vuoden sisään uusia periaatteessa koko mun kenkäkaapin sisällön. Eli on ihan talvikengistä "hienoihin" kenkiin, treenikenkiin, jne.. Eikä noi kaikki ole toki rinnakkain olleet käytössä, vaan muutamat olen jo kuluttanut loppuun ja toiset ostanut tilalle.
Mulla on kolmannet vaihdetut magnat menossa kun kaikista irronnut pohja, samoja ongelmia lukenut olevan muissa vivon kengissä, harmi koska tekevät todellakin tyylikkäitä kenkiä.

Seuraavaksi sitten lähtee xerot tai feelmaxit testiin, ei ole aiemmin vivojen kanssa ollut näitä ongelmia.
Voi rutto, ikävä kuulla. Itelläni on yhdet magnat eikä ole ollut niiden kanssa ongelmia. Toki jos laatu selkeästi huononee niin täytyy äänestää jaloillaan (pun) ja/tai ainakin mainita asiasta kauppiaalle tai valmistajalle.
 
Kaveri kehui Merrelin jotain polkujuoksukenkiä fribailuun. Ei kuulemma mee rikki ja soveltuu kaikenlaiseen maastoon. Vivot on aika muoviset, en ostais uudestaan.

@Telaketju tääl sama juttu. 45-46 kanootti ja levee lesti. Mitä oot käyttäny salikenkänä? En oo löytäny oikeen mitään sopivaa ja noi paljasjalkakengät ei oikeen sovi mulle.
 
Meikällä kans isohko jalka ja bonarina vaivaisenluu niin kenkien etsintä yhtä paskaa. Polvivaivojen takia paljasjalkakengät ei käy mut sit toi vaivaisenluu taas kiittäis. Eli pitäs löytää joku välimaaston kenkä :D
 
Kaveri kehui Merrelin jotain polkujuoksukenkiä fribailuun. Ei kuulemma mee rikki ja soveltuu kaikenlaiseen maastoon. Vivot on aika muoviset, en ostais uudestaan.

@Telaketju tääl sama juttu. 45-46 kanootti ja levee lesti. Mitä oot käyttäny salikenkänä? En oo löytäny oikeen mitään sopivaa ja noi paljasjalkakengät ei oikeen sovi mulle.
Itse käytän nykyään nimenomaan vivon paljasjalkakenkiä, paitsi jalkatreenissä painonnostokenkiä. Pn-kengät ja hiihtomonot taita olla mulla kutakuinkin ainoat aktiivisessa käytössä olevat ei-painonnostokengät.

Mutta jos et halua paljasjalkakenkiä, niin katsoisin mitä inov8 on tarjolla. Niissä hitusen leveämpi lesti kuin vaikka adduissa.
 
Sihvosellahan on kovat pohkeet siinä missä muukin alakerta. Minkähän verran ja millä rutiinilla Sihvonen pohkeitaan treenailee? Ja onko ne olleet jo alunperin kuinka kovat? Sinänsähän hyvät pohjegeenit omaava treenaaja ei luultavimmin omaa mitään viisastenkiveä hommaan, vaikka olisi pohkeitaan reippaasti kasvattanutkin. Pitäisi löytyä joku synnynnäinen tikkupohje, joka olisi jollain ilveellä saanut tehtyä pohkeistaan edes kohtalaiset. Mutta onko sellaista henkilöä olemassakaan?
 
Piti ihan tulla kertomaan omia kokemuksia pohjekeskusteluun liittyen, kun itsellä vissiin on sit "pohjegeenit" kohillaan. Tosiaan niin pitkältä ajalta kun vaan muistan, niin aina on ollut isot pohkeet. Olen toisaalta ihan tenavasta asti liikkunut hyvin aktiivisesti koko nuoruuden aina amikseen asti ja pelannut kaikkia mahdollisia pallopelejä ym. arkiliikuntaa ja tottahan toki polkupyörällä siihen aikaan kulkenut kaikki treenit ja koulut ja muut. Uskon että kaikki se on tietysti kasvattanut jonkin verran pohkeita, mutta luulenpa, että ne olisi hieman normaalia isommat ilman tuota liikuntataustaakin. Amiksen aikoihin tuli jo säännöllisemmät salitreenitkin kuvioihin ja tietenkään ei silloin aluksi mitään pohkeita treenattu, mutta jonkin verran kokoa ne kasvoi ensimmäisten parin treenivuoden aikana kun massaa tuli yleisestikin koko kroppaan. Jossain vaiheessa aloin treenata pohkeitakin enemmän. Se on ollut vähän sellasta kausiluonteista. Mut sillon kun niitä treenasin, niin treenasin niitä kuitenkin yhtä tosissaan kun kaikkia muitakin lihaksia. En koskaan huomannut että ne olisi kasvanut siitä "ylimääräisestä" treenistä enää juurikaan alun kasvupyrähdyksen jälkeen. Oon tässä lähes 30 treenivuoden aikana tahkonut kyllä pohkeitakin ihan varmasti enemmän kun keskiverto salirotta, mutta ihan saman kokoisena ne on pysynyt ja siis ne on oikeasti isot ja siitä oon saanut kuulla kyllä säännöllisesti. On kaikenlisäksi aina suonilla eikä niihin kerry rasvaa ikinä vaikka ollut tuhdimmassakin kondiksessa joskus. Omalla kohdalla näin, eli luonnostaan isot pohkeet, jotka jonkin verran lisää kasvanut treenaamalla, mutta tietyn pisteen jälkeen ei enää ole kasvanut mihinkään vaikka treenattu on oikeasti niitä paljonkin, mutta ilman treeniäkin pitää kokonsa ja tottahan toki ne saa epäsuoraa rasitusta koko ajan eri muodoissa, niin mihinkäs ne siitä katoaisikaan.
 
Adidaksella on kiinnostava treenikenkä The Total. Leveä lesti ja minimaalinen pohja, lähelle paljasjalkakenkiä. Fiksunnäköinenkin. Harmi kun Fitnesstukulla ei ole enää myymälää jossa pääsis sovittamaan.
 
Adidaksella on kiinnostava treenikenkä The Total. Leveä lesti ja minimaalinen pohja, lähelle paljasjalkakenkiä. Fiksunnäköinenkin. Harmi kun Fitnesstukulla ei ole enää myymälää jossa pääsis sovittamaan.
Ok. Mielestäni Adidas on profiloitunut just kapealestisyydellään.
Eiks kaikilta merkeiltä saa jo kunnon urheilukenkiä eri levyisillä lesteillä?
 
Pohjetreenistä puheen ollen, täytyy sanoa että varsinkin tällaiselle lahjattomalle rimpulapohkeelle ylivoimaisesti tehokkain pohjetreenirutiini mitä olen koskaan tehnyt on 1*20 yhden jalan pohjenousuja kolme kertaa päivässä, joka ikinen päivä.

Henkisesti ihan perseestä tosin.
 
Vielä omia mietteitä tuosta pohkeitten treenaamisesta. Oon tota pohtinut useinkin ja veikkaan, et jos omaa hyvät pohjegeenit, niin ne alkaa kehittymään jo ihan lapsesta asti, jos on aktiivinen jo lapsena ja harrastaa jonkinlaista liikuntaa missä nyt saa sitä perus rasitusta niihin useita kertoja viikossa. Ja jos sitten myös teini-iässä ja siitä edespäin liikunnallinen elämäntyyli jatkuu, niin pohkeet jatkaa kasvamista tiettyyn pisteeseen asti. Sen jälkeen niitä on hyvin vaikeeta enää kasvattaa ellei siitä tee suurinpiirtein tärkeintä asiaa elämässä ja panosta niihin hullunlailla. Voihan se olla et silloin niistä kasvaa vieläkin isommat, mutta sellasta ihmistä ei oo vielä vastaan tullu.. Mut jos lapsena tai nuorena ei oo harrastanu muuta ku tietokonepelejä ja nenänkaivuuta, niin voi olla et joutuu tekemään aika paljon töitä kehittääkseen isot pohkeet myöhemmällä iällä. Mutta sitä ei koskaan saa tietää että kasvaako ne jos ei koita. Ei ne mullakaan varmaan syntymästä asti oo isot ollu. Voihan se olla et ne on mullakin kehittynyt pitkällä aikavälillä vaivihkaa kaiken urheilun seurauksena, mut se on varma että salilla ne ei oo kasvanu yhtään enempää. Varmaan olis kyllä kehittynyt kohtalaisiksi pelkästään salillakin jos ei olis sitä harrastustaustaa nuorena, jos omaan hyvät pohjegeenit. Eli tahtoo sanoa, että jos on pienet pohkeet ja ei ole juurikaan harrastanut urheilua lapsena / nuorena, niin välttämättä ei oo huonot geenit pohkeissa. Valitettavasti nekään ei "välttämättä" tule lahjana taivaalta. Treenaan salilla, missä käy paljon myös eri lajien urheilijoita. Ei kaikilla jalkapalloilijoilla eikä jääkiekkoilijoillakaan ole isoja pohkeita, vaikka varmasti on niitä rasitettu paljon. Sillon ne ei todennäköisesti ikinä kasvakaan.. Ja sekin on fakta et jos on lyhyt pohjelihas niin ikinä siitä ei saa kovin isoa, mut silti voi saada suht näyttävän pallukan ihan niinku mistä tahansa lihaksesta.
 
Artturi Kallion pohkeet taisi olla rääpäleet kehoon nähden, myös Ollin pohkeet taisi olla, mutta ilmeisesti niihin sai kehitystä. Itselläni pohkeet on tulleet pennusta pitäen kävelystä/pyöräilystä joka paikkaan, jota teen edelleen tänä päivänä vaikka auton omistankin. Puntti treenillä omien pohkeiden kasvuun ei ole niin merkittävää tekemistä ollut vs toi jäätävä päivittäinen liikunta, toki varmaan tämä aiheuttanut sen että vastaa treeniin paremmin. Pohkeita tulee huvin vuoksi hinkattua se 2-3 kertaa viikkoon.
 
Back
Ylös Bottom