OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Ei oo mikään maailman helpoin homma muutella tekniikkaa tollai nopsaan kyykyssä. Anyways polvien on mentävä eteenpäin ja kunnolla, samoin nosto on lähdettävä vähintään lantio ja polvet samaan aikaan tai parempi polvet ekana eteen ja sitten alas. Mä haluun kyykätä sikakyykyn ilman varusteita sellaisella tekniikalla, ettei kellään ole mitään valitettavaa. Kaikki pohjasta, kaikki jaloilla.

Screenshot 2021-02-01 at 0.43.52.JPG
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Outoa että lähti kaikki some kanavat, sekä tubetkin alas. Tubessa oli kuitenkin aika paljo on informatiivista ja opettavaista matskua Harjulla.
 
Outoa että lähti kaikki some kanavat, sekä tubetkin alas. Tubessa oli kuitenkin aika paljo on informatiivista ja opettavaista matskua Harjulla.
Joo, tais kanavalla olla kuitenkin taltioituna ennätyksiä, olisko ne vain privaatteina ne videot?
 
Nyt en ole 100% varma mutta muistelisin että oli juuri Harju kyseessä, facebookissa tuli törmäiltyä herran kommentteihin niin en yhtään ihmettele katoamista.
Erilaisiin uutisiin muista urheilijoista kommentoi keskellä yötä omilla paidattomilla poseerauskuvilla ja videoilla + haukkui kaikki muut kynäniskoiksi pelleiksi jne jne.
Vaikutti siltä että ihan selvinpäin ei ole ollut, toivottavasti saa asiansa kuntoon.
 
Hetkinen mitä helvettiä? Onko jollain oikeasti, vakavissaan, ollut jotain valitettavaa sun kyykkytekniikasta? :LOL:
Kyllä sitä edellistä sikakyykkyä kritisoitiin, että vajaita nostoja jne. Tänään selvittelin isoimman ongelman mun kyykyissä ja nyt on helpompaa korjata tekniikkaa.
 
Missä sitä kritisoitiin?
Tubessa oli melkoinen määrä kaikenlaista arvostelua, oli sitten trolleja tai ei, niin haluan tehdä sen niin, ettei kellään voi olla sanottavaa. Enkä nyt tarkoita niitä kommentteja joissa sanottiin "naisetkin kyykkää enemmän".
 
Nyt en ole 100% varma mutta muistelisin että oli juuri Harju kyseessä, facebookissa tuli törmäiltyä herran kommentteihin niin en yhtään ihmettele katoamista.
Erilaisiin uutisiin muista urheilijoista kommentoi keskellä yötä omilla paidattomilla poseerauskuvilla ja videoilla + haukkui kaikki muut kynäniskoiksi pelleiksi jne jne.
Vaikutti siltä että ihan selvinpäin ei ole ollut, toivottavasti saa asiansa kuntoon.
Eikös herra treenaillut Cannonballin kuteet päällä, ei nyt varsinaisesti tarkoita mitään mutta vois kuvitella löytävänsä tarpeettoman huonoa seuraa ja aktiviteettia niistä ympyröistä.
 
Tubessa oli melkoinen määrä kaikenlaista arvostelua, oli sitten trolleja tai ei, niin haluan tehdä sen niin, ettei kellään voi olla sanottavaa. Enkä nyt tarkoita niitä kommentteja joissa sanottiin "naisetkin kyykkää enemmän".
Samat naamat siellä tulee edelleen sanomaan kyykkäsitpä kuinka nätisti hyvänsä.

Ihmetyttää kyllä kun omaan silmään sun kyykkäilyt on kyllä näyttänyt juuri siltä kuin pitääkin
 
Eikös herra treenaillut Cannonballin kuteet päällä, ei nyt varsinaisesti tarkoita mitään mutta vois kuvitella löytävänsä tarpeettoman huonoa seuraa ja aktiviteettia niistä ympyröistä.
Toi katoaminen somesta viittaisi kyllä että silloin on menny sukset ristiin kuulien kanssa mutta parempi ettei spekuloida turhia vaan antaa herran itse kertoa mikäli kokee tarpeelliseksi 😊
 
Samat naamat siellä tulee edelleen sanomaan kyykkäsitpä kuinka nätisti hyvänsä.

Ihmetyttää kyllä kun omaan silmään sun kyykkäilyt on kyllä näyttänyt juuri siltä kuin pitääkin
Mä kyllä teen videon, jossa selitän mikä tässä on vikana ja miten siitä eroon pääsen. Kriittinen toki pitää olla, mutta mä en nyt sillai ylikriittisesti katso nostojani, vaan tunnen sen noston aikana miten menee väärin.

Yhteen ongelmaan ei mitään voi, mä loukkasin jo 30 vuotta sitten skeitatessa vasemman polven ja siihen tuli jotain rustoa, mitään sille ei tehty. Vasen polvi ei mene niin lukkoon mitä oikea ja mulla on jatkuvasti ärsyttävä tunne, että haluaisin kyykätessä viedä vasenta jalkaa sentin pari taaksepäin tai kiertää sitä jalkaterää oikeaa enemmän ulos.

Mitään ongelmia tosta ei ole tullut lonkkiin tai muutakaan eikä vaikuta kävelyyn.

Yleinen onglema mulla on se, että polvet menee sisäänpäin ja painopiste jalalla siirtyy sisäsyrjälle, joka on ihan vitun huono juttu. Kapeammalla siis kyykkäämään.
 
Oletko kokeillut levittää polvia alasmenovaiheessa? Keskityt polvien levittämiseen ja saat sitä myötä voimantuottoa pakaroihin. Samalla pitäis korjaantua tuo sisäsyrjän ongelma. Toimii jopa 9/10 tapauksissa.
 
Oletko kokeillut levittää polvia alasmenovaiheessa? Keskityt polvien levittämiseen ja saat sitä myötä voimantuottoa pakaroihin. Samalla pitäis korjaantua tuo sisäsyrjän ongelma. Toimii jopa 9/10 tapauksissa.
Se on defaultti, että niitä levitetään ulospäin koko matka ylös ja etenkin alhaalla.
 
Lättäjalan tai heikentyneen holvikaaren kanssa on se ja sama kuinka paljon niitä polvia työntää ulospäin. Jos alusta on vino niin vaikea sitä on enää ylempää korjata. Alaraajaongelmissa pitäisi aina tarkastella koko ketjua.
 
Mitä leveämmälle meen, sitä enemmän liikkuvuus rajoittaa polvien ulostyöntämistä ja sitä herkemmin ne menee sisään. Miettikää mihin jalkapohjassa painospiste siirtyy, jos kyykätään leveellä ja polvet menee sisäänpäin. Voitte ton mun alaosan tekniikkaongelman replikoida tolla tapaa. Menkää leveellä kyykkyyn jalkaterät vähän ulos ja vääntäkää sitten sisäänpäin polvia.

Kapealle kun menen, painopiste pysyy tasaisena, se taas vaatii sitten multa alhaalla ton polvien reippaan eteenviemisen.
 
Lättäjalan tai heikentyneen holvikaaren kanssa on se ja sama kuinka paljon niitä polvia työntää ulospäin. Jos alusta on vino niin vaikea sitä on enää ylempää korjata. Alaraajaongelmissa pitäisi aina tarkastella koko ketjua.
Onko mitään "yleismaailmallisia" liikkeitä tuommosen lättäjalkaongelman "korjaamiseen", mitä voisi yrittää jumpata, kun työterveysfyssarit neuvoo lähinnä venyttelemään...
 
Onko mitään "yleismaailmallisia" liikkeitä tuommosen lättäjalkaongelman "korjaamiseen", mitä voisi yrittää jumpata, kun työterveysfyssarit neuvoo lähinnä venyttelemään...
Heikoista jalkaterän lihaksista johtuu, venyttely ei siinä auta. Footbic on yksi vaihtoehto (katso googlesta konsepti) ja yleensäkin pitkittäis- ja poikittaiskaaren vahvistaminen. Puolikkaan tennispallon päällä tasapainoilu, pyyhken rullaaminen jalkapohjalla/varpailla, pohjenousu kantapäitä yhteen puristaen. Youtubesta löytyy hyvin liikkeitä ja niistä valitsee itselle mieluisia. Yksi kerta asiansa osaavalla alaraajafysioterapeutilla tai jalkaterapeutilla voisi auttaa myös huomattavasti. Vaatii alussa päivittäistä treeniä, mutta menee näppärästi esim hampaiden pesun yhteydessä nuo harjoitteet.
 
Back
Ylös Bottom