OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Isot ja erottuvat forkut on toiseksi kaunein lihasryhmä mitä ihmisellä voi olla. Pohkeet on ykkönen.
Samaa mieltä, forkut valitettavasti on täysin kiinni siitä mitkä on kiinnityskohdat. Huonoilla kiinnityskohdilla ei voi koskaan mitenkään rakentaa komeita forkkuja kun taas hyvillä kiinnityskohdilla niistä saa aivan mahtavat mötikät kuten ohessa olevilla.

Lee Priest: Who Is He? What Is His Height, Net Worth, Facts?

Photo by Nikk Cooke | Übungen für unterarme, Bodybuilding motivation,  Trainingsplan

Flex Lewis forearm shot

Is this the best forearm ever?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä on Miken mielestä paras yksittäinen liike forkkujen kasvattamiseen. Kädet kaipaa priorisointia ja massaa. T. 5kk salilla käynyt noppa.
Forkut on törkeen yksinkertainen lihasryhmä treenata. Hyvänä puolena vielä se, että ne suoraa rasitusta, ei pelkkää epäsuoraa, selkätreenissä. Käsitreeneissä forkut niinikään saavat suoraa rasitusta, mutta suurimmalla osalla tämä ei riitä. Brachioradialis tekee melkoisesti duunia selkätreeneissä sekä hammerkäännöissä. Extensorit saa suoraa osumaa rannekäännöissä ja suosittelisinkin niihin panostamaan koska brachioradialis saa niin helposti osumaa muissa treeneissä, toki sitäkin kannattaa treenata esim erikseen myötäote hauiskäännöllä.

Forkut ovat sitten tosi herkkiä tulehduksille ja ylirasitukselle juurikin niiden valtavan työmäärän takia.

Tehkää selkätreeneissä ilman remmejä niin pitkälle kun kykenette vielä tekemään liikkeen ilman vaikeuksia selällä. Sitten vasta remmit mukaan.
 
Tehkää selkätreeneissä ilman remmejä niin pitkälle kun kykenette vielä tekemään liikkeen ilman vaikeuksia selällä. Sitten vasta remmit mukaan.
Itse olen tästä vinkistä eri mieltä. 😊🙌 Älkää ihmeessä miettikö forkkuja selkää treenatessa.

Usein valmentaessani ihmisiä, ensimmäinen asia, joka tappaa tehokkaan selkätreenin, on pidon häviäminen forkkujen mennessä tukkoon.
Tämä useimmiten johtuu siitä, ettei heti alusta lähtien käytetä remmejä. Forkut väsyy ja niitä ei sitten elvytetä eloon enää millään.

Itselläni on ekasta lämppäristä lähtien Versat käytössä, eikä juuri koskaan ole forkut hyytyneet selkäjumpissa ja treeni viety selän osalta aina loppuun asti. Forkkuja voi pumppailla vaikka loppuun.
 
Itse olen tästä vinkistä eri mieltä. 😊🙌 Älkää ihmeessä miettikö forkkuja selkää treenatessa.

Usein valmentaessani ihmisiä, ensimmäinen asia, joka tappaa tehokkaan selkätreenin, on pidon häviäminen forkkujen mennessä tukkoon.
Tämä useimmiten johtuu siitä, ettei heti alusta lähtien käytetä remmejä. Forkut väsyy ja niitä ei sitten elvytetä eloon enää millään.

Itselläni on ekasta lämppäristä lähtien Versat käytössä, eikä juuri koskaan ole forkut hyytyneet selkäjumpissa ja treeni viety selän osalta aina loppuun asti. Forkkuja voi pumppailla vaikka loppuun.
Tämäkin varmasti riippuu millaista treeniä selälle tekee. Pitkissä sarjoissa, supereissa, gianteissa ehkä tarvitsee enemmän
 
Itse olen tästä vinkistä eri mieltä. 😊🙌 Älkää ihmeessä miettikö forkkuja selkää treenatessa.

Usein valmentaessani ihmisiä, ensimmäinen asia, joka tappaa tehokkaan selkätreenin, on pidon häviäminen forkkujen mennessä tukkoon.
Tämä useimmiten johtuu siitä, ettei heti alusta lähtien käytetä remmejä. Forkut väsyy ja niitä ei sitten elvytetä eloon enää millään.

Itselläni on ekasta lämppäristä lähtien Versat käytössä, eikä juuri koskaan ole forkut hyytyneet selkäjumpissa ja treeni viety selän osalta aina loppuun asti. Forkkuja voi pumppailla vaikka loppuun.
Jotenkin vaikuttaa hassulta että eliminoidaan kaikki kehitys treeneissä forkkujen osalta ja sitten lisätään ohjelmaan erillinen forkkutreeni? Jos ei ylätalja pysy käsissä niin forkut vaatii hieman tekemistä 😁

Edit. Toisaalta ei kai tässä voi kyseenalaistaa arnold voittajaa 😆
 
Itse olen tästä vinkistä eri mieltä. 😊🙌 Älkää ihmeessä miettikö forkkuja selkää treenatessa.

Usein valmentaessani ihmisiä, ensimmäinen asia, joka tappaa tehokkaan selkätreenin, on pidon häviäminen forkkujen mennessä tukkoon.
Tämä useimmiten johtuu siitä, ettei heti alusta lähtien käytetä remmejä. Forkut väsyy ja niitä ei sitten elvytetä eloon enää millään.

Itselläni on ekasta lämppäristä lähtien Versat käytössä, eikä juuri koskaan ole forkut hyytyneet selkäjumpissa ja treeni viety selän osalta aina loppuun asti. Forkkuja voi pumppailla vaikka loppuun.
Ei ne forkut siellä mihinkään hyydy kun ne remmit otetaan käyttöön heti kun alkaa haittamaan puristusvoimaa kuormien noustessa. Ymmärsit kokonaan väärin, tossa toimitaan samalla tapaa kuin esim vyön kanssa, ei sitäkään lämppäreissä pidetä alusta saakka, vaan se otetaan mukaan kun sille on käyttöä. Sama remmeissä, annetaan niiden forkkujen tehdä sitä suoraa ja epäsuoraa rasitusta selkätreenin alussa aina kun kykenee tekemään ilman vaikeuksia liikkeen ilman niitä. Esim mulla ei onnistu kulmasoudut ilman remmejä, eikä vedot, mutta esim vipukoneissa ei tartte ollenkaan missään vaiheessa. Remmit ja versat eivät ole mikään itseisarvo, vaan niitä käytetään kun niitä tarvitaan, ei siksi että ne on.

Eli ehdottomasti jos forkkuja tehokkaasti haluaa kasvattaa, niin kannattaa niille antaa siellä selkätreenissä kanssa osumaa. Remmit ovat paremmat kuin versat, niissä joutuu vähän enemmän puristamaan.

Jos taas selkätreeni menee piloille kun ei pysty puristamaan, niin totta helvetissä silloin naulitaan itsensä vaikka pikaliimalla kiinni, mut ei niitä huvikseen sinne kannata laittaa.
 
Polvilämppäreissä mä teen toisinpäin jos varusteista puhutaan, pidän treenin alussa ja otan pois melkolailla ekojen työsarjojen jälkeen. Huomasin valtavan eron rasituksessa sikakyykyssä kun en pitänyt vyötä enkä 7mm titaaneja. 190x3 saakka menin ja oli sitten aivan saatanan kipeät reidet versus varusteilla. Tekee reidet alhaalla melkoisesti enemmän töitä. Selässä ei tuntunut sen kummemmin enkä vyötä aina laitakaan kyykkyihin.
 
Ei ne forkut siellä mihinkään hyydy kun ne remmit otetaan käyttöön heti kun alkaa haittamaan puristusvoimaa kuormien noustessa. Ymmärsit kokonaan väärin, tossa toimitaan samalla tapaa kuin esim vyön kanssa, ei sitäkään lämppäreissä pidetä alusta saakka, vaan se otetaan mukaan kun sille on käyttöä. Sama remmeissä, annetaan niiden forkkujen tehdä sitä suoraa ja epäsuoraa rasitusta selkätreenin alussa aina kun kykenee tekemään ilman vaikeuksia liikkeen ilman niitä. Esim mulla ei onnistu kulmasoudut ilman remmejä, eikä vedot, mutta esim vipukoneissa ei tartte ollenkaan missään vaiheessa. Remmit ja versat eivät ole mikään itseisarvo, vaan niitä käytetään kun niitä tarvitaan, ei siksi että ne on.

Eli ehdottomasti jos forkkuja tehokkaasti haluaa kasvattaa, niin kannattaa niille antaa siellä selkätreenissä kanssa osumaa. Remmit ovat paremmat kuin versat, niissä joutuu vähän enemmän puristamaan.

Jos taas selkätreeni menee piloille kun ei pysty puristamaan, niin totta helvetissä silloin naulitaan itsensä vaikka pikaliimalla kiinni, mut ei niitä huvikseen sinne kannata laittaa.
Kyllä ne hyytyy todella monella, kun olen selkätreenejä vetänyt asiakkaille vuosien varrella. Nyt en puhu itsestäni vaan valmennettavista. Forkut saa monessa muussakin liikkeessä epäsuoraa ja suoraa rasitusta, mutta pääasiallisesti se on se heikoin lenkki vetoliikkeissä. Sulla voi luonnostaan olla hyvä grippi, on kuitenkin yksilöllistä, miten hyvä grippi ihmisillä on versus selkälihasten voimatasot (esim. lyhyet sormet). Olen tämän demonstroinut esim kulmasuodussa käsipainoilla omien nakkisormieni kanssa. En saanut edes (70kg) käsipainoa ylös, mutta versoilla tein 15 toistoa kyseisellä kässärillä. Jos tarkoituksellisesti jätetään versat alkutreeneissä pois, voi se kostautua loppupuolella, kun forkkuihin kumuloituva rasitus syö gripin olemattomiin. Silloin ei vetoremmitkään enää auta.
Oisko tämä syy miks sulla Mika aika pienet forkut?
Voi olla. Tosin en treenaa forkkuja, enkä ole niitä treenannut oikeastaan koskaan. En ole kokenut forkkujen treenaamista olennaisena asiana kehonrakennuksessa, eikä siitä ole juurikaan haittaa ollut, vaikka minulla ei massiivisia forkkuja olekaan. Olkavarren paksuus taasen on huomattavasti isompi elementti bodauksessa.
Jotenkin vaikuttaa hassulta että eliminoidaan kaikki kehitys treeneissä forkkujen osalta ja sitten lisätään ohjelmaan erillinen forkkutreeni? Jos ei ylätalja pysy käsissä niin forkut vaatii hieman tekemistä 😁

Edit. Toisaalta ei kai tässä voi kyseenalaistaa arnold voittajaa 😆
Tässä kohtaa yleensä kysyn, että kumpaa oli tarkoitus treenata, selkää vai forkkuja, kun remmit ei ole selkätreeneissä mukana. Ylätalja pysyy hyvin käsissä kun remmit ovat käytössä ja forkut ovat freeshit.

Nämä asiat ovat luonnollisesti mielipiteitä, eikä tarkoituksena ollut loukata ketään oman mielipiteeni esiintuomisella. Oma kantani on, että käytettäisiin remmejä aina, kun sillä on legitti syy ja voidaan näin keskittyä siihen työstettävään lihakseen eliminoiden ketjun heikoimmat lenkit. Mutta tosiaan, tärkeintä on, että jokainen tekee omat treeninsä sillä tapaa kuin ne parhaimpana kokee.
 
Mut siis tässä kysyttiin että miten forkkuja isommaksi ja mun mielestä niille on tosi olennaista brachioradialiksen osalta ottaa vetoliikkeitä ilman remmejä. Rannekäännöt kun ei siihen näyttävään osaan forkkua ota. Jos taas ehdottomasti ei voi tehdä selkätreeneissä sitä forkkujen extraa, on se brachioradialis otettava mukaan forkkutreenissä, se vain ottaa tosi hyvin osumaa vetoliikkeissä eikä niitä vetoliikkeitä oikein voi forkkujen takia ottaa extrana, parempi tehdä niin päin, että selkätreenissä annetaan forkuille sitä rasitusta.

Parempi siis antaa selkätreenissä forkuille rasitusta kuin selälle forkkutreenissä.

Mutta protokolla jos ei selkätreenissä oteta forkkuja mukaan.

- Versat vaihdetaan remmeihin, edes jotain hyötyä.
- Forkut selkätreenin päälle, remmit pois treenin lopussa ja 4 sarjaa vetoliikkeitä niin, että failure tulee forkuille ennen selkää ja toistot yli 8.
- Käsitreenissä EHDOTTOMASTI myötäote hauiskääntö tehokkaita työsarjoja 4 kappaletta.
- Hammerkäännöt osaksi hauistreeniä.
- Treenin jälkeen tehokkaat 5 sarjaa rannekääntöjä.


View: https://youtu.be/yEBXzQTfmu8
 
Mut siis tässä kysyttiin että miten forkkuja isommaksi ja mun mielestä niille on tosi olennaista brachioradialiksen osalta ottaa vetoliikkeitä ilman remmejä. Rannekäännöt kun ei siihen näyttävään osaan forkkua ota. Jos taas ehdottomasti ei voi tehdä selkätreeneissä sitä forkkujen extraa, on se brachioradialis otettava mukaan forkkutreenissä, se vain ottaa tosi hyvin osumaa vetoliikkeissä eikä niitä vetoliikkeitä oikein voi forkkujen takia ottaa extrana, parempi tehdä niin päin, että selkätreenissä annetaan forkuille sitä rasitusta.

Parempi siis antaa selkätreenissä forkuille rasitusta kuin selälle forkkutreenissä.

Mutta protokolla jos ei selkätreenissä oteta forkkuja mukaan.

- Versat vaihdetaan remmeihin, edes jotain hyötyä.
- Forkut selkätreenin päälle, remmit pois treenin lopussa ja 4 sarjaa vetoliikkeitä niin, että failure tulee forkuille ennen selkää ja toistot yli 8.
- Käsitreenissä EHDOTTOMASTI myötäote hauiskääntö tehokkaita työsarjoja 4 kappaletta.
- Hammerkäännöt osaksi hauistreeniä.
- Treenin jälkeen tehokkaat 5 sarjaa rannekääntöjä.
Ymmärsin kyllä ja sulla ehdottomasti legitti pointti tuossa. Minun poittini tuohon vinkkiin oli vain siinä, että on myös ihmisiä, joilla tuo grippi syystä tai toisesta vaikuttaa selkätreeneihin, silloin voisi ehkä olla fiksua keskittyä puhtaasti siihen selkätreeniin eikä niin, että selkätreenin kustannuksella annetaan forkuille extraa. Toin vain esille tämän seikan, jonka olen nähnyt hurjan monesti käyvän asiakkailleni.

Kun/jos multa kysytään miten saisi forkkuihin massaa, suosittelen treenaamaan forkkuja ihan vaan erikseen, en koskaan neuvo jättämään remmejä pois selkätreeneissä forkkuja varten. Mutta kuten sanoin, tämä on yksilöllistä ja jokaisella on luonnollisesti oikeus tehdä mitä parhaaksi näkee. :)
 
Oisko tämä syy miks sulla Mika aika pienet forkut?
Ottamatta kantaa Mikan forkkuihin, niin onhan se selvää, että kun forkut alkaa väsymään, niin se on kaikki pois selältä. Mut ilman remmejä treenaaminen on varmaan ihan hyvä niille laiskoille, jotka eivät viitsi treenata forkkuja erikseen ja tyytyvät potentiaaliinsa nähden keskinkertaiseen selkään🙂
 
Mä en ainakaan voi sanoa, että selkä olis huono itellä. Eikä forkutkaan. Eikä mulla kyllä ongelmaa olekaan selkätreeneissä forkkujen kanssa, jos en pysty tekemään, otan remmit. Semmoinen terve perstuntuma tullut. Jotain kulmasoutua en edes yritä, paitsi jos teen lattialtavetoja kulmasoudussa.

Leskisellä on ihan hirveet forkut eikä se tee niitä koskaan, sillä on ongelma, että ne ottaa osumaa kokoajan ja tulehtuu herkästi. Jari käyttää versoja käsitreenissäkin. Mutta kaikilla ei käy yhtä hyvä geneettinen lotto.
 
Back
Ylös Bottom