OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Elikkä järkkärin käytetty runko huono sijoitus. Miettinyt jotain parempaa pro kampetta käytettynä esim 5D mk3 tms? Täyskokonen kenno. Mielipiteitä! Tää ois eka järkkäri pokkarien jälkeen.

Ota sitten huomioon, että ne kuvat joita katselet järkkärillä otetuiksi niin on otettu linssillä joka sekä A) painaa ja B) maksaa 3-4 kertaa enemmän ku sun nykyinen pokkari. Siis pelkkä linssi. Eli ensimmäisenä, mihin tarkoitukseen olet ostamassa sitä järkkäriä. Jos tykkäät kävellä metsässä ja napsia kuvia sieltä täältä niin haluatko kantaa mukana monen kilon ja tonnin vehkeitä? Ja edelleen se, mitä tässä on korostettu niin suurin merkitys on linssillä. Jos oletat, että sillä kameran mukana tulevalla kittilinssillä saa jotain aikaan niin tulee karvas pettymys. Sitten kun haluat saada oikeasti hienoja taustasumennettuja kuvia niin voin sanoa, että se bokeh sitten maksaa ja perkeleesti.

Lisäksi nostan toisen tärkeän asian esille, kuvien jälkikäsittelyn. Nykyään pokkarit ja etenkin puhelimet tekee rankan jälkikäsittelyn kuviin ja saa näyttämään ne hyviltä. Se, että ostat FF kameran ei suinkaan tee automaattisesti kuvasta yhtään parempaa, vaan se jälkikäsittely on tehtävä itse. Muuten se kuva on lähtökohtaisesti pelkkää harmaata paskaa. Shoot from the hip -kuvissa pokkarit ja puhelimet vie melko monessa tilanteessa voiton.

Jos "halvalla" haluaa päästä niin tällä hetkellä varmasti paras valikoima käytetyissä FF linsseissä on Canonin EF -sarjassa. Sielläkin saatavuus niissä parhaissa linsseissä on rajattua ja nekin on halpoja vain verrattuna hintaan uutena. Älä katso sitä "nifty-fifty" 50mm f1.8 hintaa käytettynä, jonka uutenakin saa jo satkulla. Kun katselet niitä niitä nopeita keskipitkiä tele tai laajakulmalinssejä niin alkaa se hintaluokka paljastumaan. Se halpa käytetty linssi maksaa helposti 500€. Niillä ne siistit kuvat on otettu, mitä todennäköisesti ihailet. (edit. niin, jos pakko on saada FF niin tämän puolesta Canonin R-sarjalainen EF-adapterilla voisi olla järkevä valinta, esim. EOS RP)

Eli mieti ensin, mihin tilanteisiin se kamera oikeasti tulee, pitääkö se olla helposti mukana kuljetettava, video-ominaisuudet yms... ja oletko valmis tekemään sitä jälkikäsittelyä. Tämä ihan siksi, että juuri yksi kaveri osti kameran, ei saanut sillä paskaakaan aikaan ja myi pois.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei järkkärien kuvat ole mitään kuraa raakana, ei ole sama asia kuin videossa, jossa kuvataan logeilla, jolloin maksimaalinen dynamiikka säilytetään ja kuva on haalea. Esim mun snäpissä kun sinne järkkärillä kuvasin, kuvia ei käsitelty mitenkään ja ero on silti merkittävä.
 
Kiitos Mike hyvistä videoista, podcasteista sekä muusta materiaalista mitä olet tuottanut!

Ovaskaisen kanssa tehty viideo oli loistava! Kiitos Mike!
Kiitos ja olkaa hyvät vaan. Kiva jos kelpaa. En oikein osaa tehdä semmoista viihdyttävää sisältöä minnekään, mutta koitan nyt kuitenkin tehdä edes jotenkin hyödyllisiä videoita ja striimejä.
 
Kiitos ja olkaa hyvät vaan. Kiva jos kelpaa. En oikein osaa tehdä semmoista viihdyttävää sisältöä minnekään, mutta koitan nyt kuitenkin tehdä edes jotenkin hyödyllisiä videoita ja striimejä.

Minun mielestä sun videot jne. on viihdyttäviä. Nykyisiä treenivideoita on mukava katsella (onnistunut formaatti). Sä osaat myös keskustella monista aiheista ja sun vieraat/kaverit ovat myös sanavalmiita, niin mikäs niitä on kuunnellessa. Ovaskaisen kanssa tehty podcast oli todella aiheeltaan mielenkiintoinen. Kuunnellessa tuli mieleen, etten kyllä haluaisi olla "asiakkaana" vankilassa. Mulla palaisi pinna alta aikayksikön tai saattaisin muuten seota. :LOL:
 
Kyllä noita Miken haastatteluita ja treenivideoitakin katsoo mielellään. Veikkaan että monikin jolla on jo vuosia raudan parissa tykkää oppia uusia näkemyksiä joten varsinkin jonneiästä päässeet treenaajat varmasti tykkää katsoa myös Mike niitä treenivideoita :)
 
Oikein hyviä ja asiallisia pätkiä Mike tehnyt aina. Tullu seurattua alusta lähtien ja seuranta jatkuu, kiitoksia kaikista pätkistä ja podcasteista ym mitä olet duunannut 👍.
 
Podcastit on kyllä ehdottomasti suosituimpia, mutta mulla on siinäkin semmoinen pikku ongelma, etten mä oikein osaa/halua tehdä Podcasteja semmoisten ihmisten kanssa jotka ei Podcastin osalta kiinnosta. Esim pelkkää bodausjuttua teen hyvin harvan kanssa. Ei sillä etteikö bodaus kiinnostaisi, mutta siitä tietää jo niin paljon, ettei varsinaisesti ole mielenkiintoinen aihe. Esim Ovaskaisen vankilajutussa mulla oli kamalasti kysymyksiä jotka kiinnosti itseä ja sitten siitä tulee myös luontevaa juttelua. En nyt vertaa itseäni mihinkään, mutta joku Rogan osaa jutella luontevasti kaikkien kanssa oli aihe mikä tahansa.
 
Podcastit on kyllä ehdottomasti suosituimpia.
Varmaankin. Wlogeistakin tuli höpinät katseltua, ei se treenin katselu enää niin kiinnosta. Ellei nyt sitten ole jotain erityistä.
Rogan osaa jutella luontevasti kaikkien kanssa oli aihe mikä tahansa.
Rogani osaa myös olla hiljaa. Jos on vieras joka puhua pulputtaa niin kysyy vain välillä tarkenuksen tai huomauttaa että hypättiin aiheesta toiseen.
 
Tuliko Sensein aka Markku Tikan kanssa jo Podcastia kun ei ole silmiin vielä osunut? Vai näinkö toiveunen että tällaista duunailtu?
 
tämä kommentti ei tule pelkästään viimeisimmän videon perusteella eikä ole perseen nuolentaa. nyt tuntui vaan että on sopiva hetki sanoa tämä.

Mike sinun videosi ovat viime aikoina kehittyneet todella paljon. Olen aina tykännyt kaikista treenivideoistakin ja välillä katson jotain niitä vanhojakin lävitse uudestaan. Mutta tämä ns uus tuotanto sopii hyvin tähän päivään. oikein hienoa työtä ja kiitos että jaat sen meille kaikille nähtäväksi.

Haluan myös toivottaa kaikkea hyvää sinulle elämääsi ja parisuhteeseen. olette kaunis/komea pariskunta ja kaikkea hyvää teille jatkoon.
 
Mites Mike kun on eri liittoja ja näkemyseroja niin jos ne unohdetaan ja keskitytään itse ihmisiin, oisko Suosaaren Votesta podcastiin paikkaa kun voitti tuon Classicci 50v MMän??
 
Mites Mike kun on eri liittoja ja näkemyseroja niin jos ne unohdetaan ja keskitytään itse ihmisiin, oisko Suosaaren Votesta podcastiin paikkaa kun voitti tuon Classicci 50v MMän??
Vote asuu niin pirskatin kaukana mikä on ongelma kyllä monen kanssa. Onneksi asun Helsingissä, niin täällä kuitenkin on porukkaa ja täällä monet käy.
 
IMG_4141.jpg
IMG_4142.jpg
IMG_4143.jpg
IMG_4144.jpg
IMG_4145.jpg
 
Kaikki hölötti mulle snäpissä että on opetettu ettei vanteet saa olla korinväriset. Totta vitussa saa jos näyttää hyvältä, kiva elää elämä muiden mielipiteiden mukaan kun joku janari jossain sanonut joskus ettei saa olla samanvärinen. Rallihengessä valkoiset menis just bueno, tosin kamala pitää puhtaana.
 
Back
Ylös Bottom