OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Näinpä. Itsellä 2015 MacBook Pro, ostin silloin käytettynä (1100e, uutta vastaava) kun opinnot aloitin. Kohta on opinnot lopetettukin, mutta koneessa ei mitään vikaa - päinvastoin, tämä on vieläkin niin hyvä että vaikka tekisi mieli hommata uusi kone (ihan muuten vaan), en oikein keksi siihen mitään perusteita.

Retina tekee paljon, jos olisi esimerkiksi silloisen Airin ostanut, niin sitä olisi varmasti kaivannut parempaa näyttöä. Tämä on kirkas ja tarkka. Akkuun on tullut jo ilmoitus että voisi viedä huoltoon, eihän tämä enää kestä kuin "vain" 6-7h melkein täydellä näytön kirkkaudella netin selaamista sekä videoiden katselua.
Kirsikkana kakun päällä on se, että jälleenmyyntiarvoa löytyy hyvin, joten käytännössä tuo 1100e ei ole edes se hinta mikä tästä viiden vuoden käytöstä tulee. Mikäli olisin ostanut sen 800-900e "yhtä hyvän windows-läppärin saa halvemmalla", olisi varmaan joutunut jo pari vuotta sitten päivittämään uuteen.

Niin ne vaan silti sanoo, että ylihintaista paskaa on Applen tuotteet... :rolleyes:
Mulla oli kans macbook pro retina. Ostin uutena. Hypistelin pari vuotta ja totesin, että mun tarpeisiin ei sopiva. Ostin sitten saman hintaluokan HP Omenin, jolla pyörii näin 3 vuotta vanhana edelleen pelitkin oikein sujuvasti. Muija sitten selaa nettiä sillä mäkillä. Mitään ylivertaista en näe kummassakaan, ostaa jokainen sellaista minkä kokee tarpeisiinsa sopivaksi.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2014 menossa bodauksessa gallerian osalta.

Screenshot 2019-12-14 at 17.45.29.png

Minä en taas ymmärrä sitä, miten tunteella (joskus jopa fanatismilla) tietyt ihmiset suhtautuvat teknisiin vempeileisiin. Oli kyseessä sitten PC vs Apple tai Apple vs muut puhelinvalmistajat.

Tässähän ei ole muuten mitään uutta. Olen sitä sukupolvea, että riekuttiin BBS skenessä ennen internettiä. Amiga vs Atari ST sodat olivat kovia sotia 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Myös Amiga vs PC. Olen veteraani noilta rintamilta.

Nykyään en lähde mihinkään teknosotiin messiin, mutta osaan sympatiseerata, kun tunnen sen ihmiselämän kehitysvaiheen, mutta se menee ohi.

Jotenki huvittavaa tuo ihan jatkuva maininta applen laitteiden hinnoista, (enkä nyt tarkoita pelkästään pakkista vaan sitä marinaa saa lukea joka paikasta) ei kai kenenkään ole niitä pakko ostaa jos ei halua ja onneksi on vaihtoehtoja mistä valita. Itse menny jo vuosia niin et kaikki laitteet on Applen ja se tuskin koskaan tulee muuttumaan. iMacin voisi kohta päivittää kun on 2015 mallia. Juuri tuo Miken mainitsema ekosysteemi vaan tekee Applesta ylivertaisen muihin verrattuna.

Omppuja hyppysissä luuri, tabletti ja kannettava. Olen tuotteisiin varsin tyytyväinen. Pidän niitä kalliina, vaikka työnantajani toimii maksajana.

Pakarasta poksahti joku säie keskeltä tänään 180x5 kohdalla. Ei tässä pysty ottaan enää noita alle 10 toiston sarjoja. Mulla ei enää kroppa pysy kasassa. Mieli tekis, mutta ei tästä tuu vittuakaan enää jos painot menee edes tonne 180kg.

Kova volyymi ja tiuha frekvenssi.

Jos hinkkaat avohaavaa joka päivä hiomapaperilla, niin ei sekään koskaan parannu. Jos hinkkaa kovaa, mutta harvoin kerkeää se palautumaankin ja vahvistumaankin.

Kova volyymi ja tiuha frekvenssi.

Jos hinkkaat avohaavaa joka päivä hiomapaperilla, niin ei sekään koskaan parannu. Jos hinkkaa kovaa, mutta harvoin kerkeää se palautumaankin ja vahvistumaankin.
Kyllä nyt on päätöksiä tehtävä ja hieman masentaa kun suuri motivaattori tämä kyykky mulle liikkeenä on ollut. Nyt jos se pitää jättää pois, tulee suuria motivaatiovaikeuksia koko treenaamiseen. Olen jo niin kauan veivannut, että mä tartten jotain haastetta itselleni.

Kyllä nyt on päätöksiä tehtävä ja hieman masentaa kun suuri motivaattori tämä kyykky mulle liikkeenä on ollut. Nyt jos se pitää jättää pois, tulee suuria motivaatiovaikeuksia koko treenaamiseen. Olen jo niin kauan veivannut, että mä tartten jotain haastetta itselleni.
Ota välillä joku kehonmuokkaushaaste. Hanskoihin 2 cm lisää, reidet suonille ja säikeille tms. Itse ajattelin tiputtaa 85 kiloon ensi kesäksi. Tästä nykyisestä plösökunnosta kymppi pois.

Paska juttu ettei paikat kestä. Voi se olla ikäkin, mikä tekee tepposet palautumiseen ja paikkojen kestävyyteen. Ei muuta kuin tsemppia ja uutta matoa koukkuun.

Toivottavasti löytyy jotain mielekästä tekemistä sille ajalle, kun ottaa parannella vammat paremmaksi. Jos multa(uudestaan) otettaisiin kovempi salitreenioptio pois niin suuntaisin energiaa enemmän (maasto)fillaroinnin pariin. Tosin siinäkin helposti teloo itseänsä joko rasitusvammojen tai sit tyhmäilyn muodossa. Kun en voinut punttia treenata tosissaan niin lisäsin fillaroinnin määrää paljon laakista. Se laittoi lumpion alapuolelta jänteen niin kipeäksi että joutui fillaroinnistakin 6kk tauolle ja pelkkä käveleminenkin oli tuskaa. Ei se kerrasta mennyt niin pahaan kuntoon. Olisi pitänyt uskoa, että polvi vaatii lepoa eikä vaan veivata viikosta toiseen kovaa.

Se on yhtä helvettiä, kun mieli käskyttää ja vaatii enemmän kuin kroppa kestää. Joutuu monta kertaa oppimaan kantapään kautta malttia. Toisaalta, kovalla asenteella tulee myös tulosta, jos pysyy ehjänä.

Pakarasta poksahti joku säie keskeltä tänään 180x5 kohdalla. Ei tässä pysty ottaan enää noita alle 10 toiston sarjoja. Mulla ei enää kroppa pysy kasassa. Mieli tekis, mutta ei tästä tuu vittuakaan enää jos painot menee edes tonne 180kg.
Eikös sulla ollu jo joku aika sitten jotain vaivoja ? Kannattaa tosiaan kuunnella sitä omaa kehoa ja lopettaa ajoissa ettei satu oikeasti jotain vakavaa. Kunnon tauko noista kyykyistä ja keskittyy johonki muuhun sen aikaa.

haastetta
Miten olis joku pystypunnerrus projekti? Penkkiä kun et pysty tekemään, mutta toi varmaan onnistuis? Tai tukkipunnerrusta.
Lisäpainoleuat?

Mutta jaloille olis varmaan aika antaa ihan kunnon lepoa muutama viikko, tai tehdä todella kevyesti. Oot sää niin paljon kyykännyt viime aikoina, etten yhtään ihmettele jos alkaa paikat hajoomaan jo.
Ja kun on ollut yhtä aikaa sekä suuret painot, että suuri voluumi, ja usein. Kyllä tuo on kaava jonkinlaiseen ylirasitukseen mielestäni...

Ota välillä joku kehonmuokkaushaaste. Hanskoihin 2 cm lisää, reidet suonille ja säikeille tms. Itse ajattelin tiputtaa 85 kiloon ensi kesäksi. Tästä nykyisestä plösökunnosta kymppi pois.
Kyllä tässä itekin dieetin vedän kesäksi ja Japanin keikalle. Tiputan varmaan 90kg paikkeille, ellen siitä alas. Kyykyssä varmaan nyt yksinkertaisesti liikaa tullut kyykättyä. 220kg kesti ottaa, mutta tämän päivän napsahdus varmaan johtui siitä että kaatui hieman oikealle viides toisto kun vasempaan sattuu niin kovasti tensorin osalta.

Tyhmää tää on kokoajan ollut kyykkää kivuista huolimatta, mutta kun en halua luovuttaa. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Kyykky on melkein ainoa enää mikä mua motivoi. Kaikki treenit menee sen ympärille. Yli 10 toiston settejä voisin tehdä jatkossa, ettei enää noita vitosia, tekee sitten niitä pidempiä ajan kanssa isommilla.

Ja pitää edelleen kiittää JTO:ta joka reagoi nopsaan ja hienosti ymmärtää sen, että mä haluan tehdä, mutta vaikeudet pitää ehkäistä. Jos nyt valmentajaa pitäis kelata, niin JTO:sta annan itse täydet suositukset.

Mies ymmärtää mun probleemat ja jeesii vaikka meillä ei mitään valmennussuhdetta edes ole. Hieno mies. Uutta ehdotusta josta kyllä selviän kun toistomäärät on korkeemmat ja korkeammilla toistomäärillä mä saan reidetkin paremmin kohdistettua. Kovat femmat ottaa mulla aivan liikaa kauttaaltaan ja aiheuttaa sitten näitä ongelmia. Mä en kestä kovia kuormia enää, se olis pitänyt penkissä ymmärtää kun rinta meni rikki.

Treenit 1-4: RMx 160, 150, 140, 130
Treenit 5-8: RMx 165, 155, 145, 135, 125
Treenit 9-12: RMx 170, 160, 150, 140, 130, 120

Mä vain en ole sellainen joka haluaa luovuttaa, niin tässä nyt palaudun tästä pakarajutusta, joka ei ole iso juttu ja sitten kavennan kyykkyasentoa ja otan korkeampia toistomääriä tällä JTO:n ehdotuksella.

Tensorivaiva selkeesti hellittää heti kun pidennän treenien väliä, eli puhtaasti rasitusvamma tämä on. Kaikista eniten se sattui 220kg kyykyssä jonka jälkeen oli viikon verran vaikea kävellä. 120kg sarjoissa se vain kiusasi, ei niinkään estänyt tekemästä tai immobilisoinut mua kokonaan.

Ja joo mä tiedän, että tää on aika säälittävää ja naisten painoja ja jatkuvaa uuden ohjelman aloittamista. Olen mä kuitenkin toteuttanut Widowmakerin loppuun asti useassa kuukaudessa sekä yhden t-nationin 3kk ja sitten sikakyykyn. Jää kuitenkin itselle semmoinen kykenemätön ajatus ja tää on julmaa kun alkaa tajuamaan, että parhaat vuodet taitaa olla takanapäin. Voin pojat sanoa että ei tunnu yhtään kivalta. Esim vittuako tässä enää mitään kyykkyvideoita tekee, mitä niissä on edes katsottavaa. Striimeissä niitä teen kun ne jää mulle katsottavaksi tekniikan osalta jälkikäteen, muuten kyllä turhuutta enää kuvata yhtään pätkää.

Pahoittelut alakuloisesta viestistä, mutta jos mies ei pysty 180 kilolla tekemään sarjaa satuttamatta itseensä, niin ei tää enää tunnu miltään osin siistiltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom