OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Olettehan te varmasti monasti nähnyt, miten olen sanonut jonkun asian suoraan ja sitten aikamoinen kasa käyttäjiä tulee porukalla vetämään alas. Se kaava on toistunut satoja kertoja täällä. Eli se oikeus sanoa suoraan ja sitten myös vittuilla on vain ja ainoastaan anonyyyminä. Meidän julkisten pitäis kokoajan miettiä "Minkä kuvan nyt annat sivuston edustajana" ja blaa blaa.

Kyllä täällä omalla nimellään kirjoittavat ovat aina altavastaajina, joiden kirjoituksia analysoidaan suurennuslasin kanssa. Totaalisen vääristynyttä touhua kun miettii, että anonyymi välttyy henkilökohtaisuuksilta jo lähtökohtaisesti. Jarnot, Tomit, Miket ja kumppanit on jokainen saanut osansa henkilökohtaisista loukkauksista vain ja ainoastaan, että rohkenevat kirjoittaa omilla nimillään. Lievästi sanottuna epäreilua. Jokainen nimimerkillä asiattomuuksia kirjoittava voisi mennä itseensä ja miettiä hetken mitä gaggaa on tullut suollettua. Onko munaa seisoa omien sanojensa takana myös omana itsenään?

Varmasti on osaltaan tuota Mikan kuvaamaa suurennuslasin kanssa tarkasteluakin. Voisiko sillä omalla kirjoitustyylillä olla mitään vaikutusta siihen miten porukka niihin suoraan sanomisiin reagoi? Ainakin joillakin omalla nimellä kirjoittelevilla, se tapa esittää ne suorat sanat, on hyökkäävä ja konfliktinhakuinen. Välillä jopa niin lapsellista, että sanavalinnat pidetään sellaisina, että voidaan uhriintua sitten, kun porukka huomauttaa. Väkisillä väännetään musta valkoiseksi eikä voida myöntää, että kylläpäs vaan yritin provosoida.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen huomannut itsestäni, että turhanpäiväiset toisten "päälle sylkemiset" jne., vie motivaatiota seurata asiallisia keskusteluja. Minusta se on turhauttavaa ajan tuhlausta. En tarkoita ainoastaan Pakkotoistoa, vaan yleensä keskustelukultuuria netissä ja kyllä sitä turhanpäiväistä sontaa lentää netin ulkopuolisessa elämässäkin. Meitä on niin moneen lähtöön...

Mä taas nään täällä teidän normaalien keskustelijoiden toimesta oikein trendin, että kun paikka tulee, niin joukolla aletaan sitten vittuilemaan. Millon mistäkin on pakko sanoa jotain ärsytävää.

Kuten ylempänä todettiinkin, niin saman asian saa sanottua monella tavalla. Itse ainakin pyrin erottamaan kritiikin/palautteen ja henkilökohtaisuuksiin menevän vittuilun. En tiedä otitko minun viestini vittuiluna, mutta ainakin pyrin pitämään viesteissäni asialinjan. Nimimerkeiltä @harhalaukaus ja @Bådieinari hyvät viestit asiaan liittyen.

Voin tietenkin puhua pelkästään omasta puolestani, en muiden "normaalien keskustelijoiden".

Miksi ei voi käyttää asiallista kieltä? "Ihan vitun paskat jalat" vs jaloissa olisi parantamisen varaa. Saman asian saa sanottua monella eri tavalla.

Ehkä lainausmerkeissä ollut toteama, on enemmän tarkoitus provosoida jolla halutaan heittää enemmän vettä myllyyn. Eli sen idea on pelkästään hakea sitä huomiota.

Vakuuttava keskustelija taas osaa perusteella, tarkastella toisen näkemyksiä ja verrata niitä omiin. Hyvä keskustelu vaatii taas molemmilta vastaavia taitoja silloin syntyy rakentavaa keskustelua. Jos ei kritisoida henkilöä itsessään, silloin ei mennä henkilökohtaisuuksiin koska se ei ole enää keskustelua.

Samaten jos vastaa provosaatioon provosoimalla itsekin, siitä syntyy sellainen kierre joka ei oikeastaan johda mihinkään. Kumpikaan osapuoli ei saa siitä mitään irti.

Enemmän ehkä mihin kannattaa vastata ja mihin ei kannata vastata ja ennen kaikkea miten vastata.

Ei se auta joidenkin kohdalla miten vastaa, jos et vastaa, sekään ei kelpaa. Eilen striimissä joku heitti jonkun typerän doping-läpän johon vastasin vain että otas nyt ihan rauhassa. Siihen vastaus oli, että sain roid ragen ja aloin raivoamaan. Eli niin tai näin, ei kelpaa.

Ei se auta joidenkin kohdalla miten vastaa, jos et vastaa, sekään ei kelpaa. Eilen striimissä joku heitti jonkun typerän doping-läpän johon vastasin vain että otas nyt ihan rauhassa. Siihen vastaus oli, että sain roid ragen ja aloin raivoamaan. Eli niin tai näin, ei kelpaa.
Noil ei oo mikään muu päämäärä ku saada huomiota. Olis kiva nähä minkälaiset ihmiset noita toinen toistaan tyhmempiä viestehä kirjoittelee. Voihan se tietty olla, että sielä on oikeasti aivovammainen ihminen ruudun takana, eikä välttämättä tiedosta mitä tekee tai missä on.

Ite oon kyl huomannu ihan tämän saman. Melkeinpä aina huomaa et ihan sama miten Mike vastaa niin aina joku pahottaa mielensä ja sit siihen huuteluun yhtyy samalla moni muukin. Ite lähin tykkään Miken suora sanaisesta tyylistä ottaa kantaa asioihin ei turhaa paskan jauhantaa vaan sanoo niinku asiat on (y)

Savolaisen ketjussa erehdyin kehumaan normaalin ruuan paremmuutta lisäravinteiden edelle ja sen ruokavalion kuntoon laittamista ennen lisäravinteiden käyttöön ottoa. Sekin oli virhe. Halusin kuulemma torpata Maken bisneksiä katkeruuksissani.

Oliko se mielestäsi oikea aika ja oikea paikka sille monen sivun jankutukselle? Jos vastaus on kyllä, "koska olin oikeassa", niin kuinka tuolla tilannetajulla voi sitten pärjätä edes normaalissa arjessa? "Näytänkö mä susta lihavalta tässä mekossa?" Oletko muuten jo ehtinyt käydä Bullin ketjussa saarnaamassa samat sydämen asiana kokemasi itsestään selvät jutut ruokavaliosta uuden BAO-tuotesarjan lanseerauksen jälkeen? Ai, miksi et?

Olmalalle on kyllä toisaalta ihan turha näitä vääntää, niin sisukas nettininja et vaikka puotettas alasti keskelle siperiaa niin tunnissa ois jo online vänkäämässä kuinka ei ollu mitään henkilökohtaista kirjoituksissa takana.

Kyssäreitä Mikelle:

Jos ostaisit avoauton nii mikä se olis?

Entä mikä moottoripyörä?

Tykkäätkö ajaa moottorikelkalla? Entä mönkijällä?

Mullakin ois kyssäri, tosin aika huonoon aikaan kun varmaan aika kiireinen viikonloppu :LOL:

Onko mitään ultimaattista unelma-autoa vai onko se nyt alla? Tai haluisitko koittaa ajaa vaikka radalla jotain kunnon superautoa?

Myös ”Pakkotoisto loves Ylilauta”, mutta ei varmaa viitti ylilaudan jonnej suututtaa enempää, vaiks nautintoo ne sairaat saisikin. Imo hyviä toteutuskelposia paitoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom