Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä järkeä edes tehdä. Kännykällä otetut kuvat on kaikki yli valoittuneita ja näin ollen näyttävät paremmalta mitä oikeasti ovat. Sit ku avaat photoshoppiin ton puhelimen kuvan niin karu totuus paljastuu. Saattaa ne puhelimen kuvat näyttää ihan hyviltä jossain instassa pienenä kuvana.@Mike teitkö sen järkkäri vs kännykkäkamera -testin?
En ole päässyt (pitkään aikaan) testaamaan V-squattia, mutta videolla näytti, että siinä pääsee helposti syvälle, vaikka nilkkojen liikkuvuus olisi huono/surkea? Ainakin noin naama laitteeseen päin tehtäessä.
Ja ylisaturoituja ja yliterävöitettyjä. Mutta mitä nyt sitten tarkoittaa, että näyttää paremmalta kuin onkaan? Eikös kuva näytä ihan niin hyvältä kuin se on? Tarkkuus on se juttu mitä ajat tässä takaa, mutta ei sillä ole mun mielestä mitään tekemistä sen kanssa miten hyvä kuva on, kunhan ei mennä tarkkuudessa liian alas. Sen miten hyvä kuva on, määrää ensisijaisesti kaikki muut asiat ja vasta sitten tarkkuus.Mitä järkeä edes tehdä. Kännykällä otetut kuvat on kaikki yli valoittuneita ja näin ollen näyttävät paremmalta mitä oikeasti ovat. Sit ku avaat photoshoppiin ton puhelimen kuvan niin karu totuus paljastuu. Saattaa ne puhelimen kuvat näyttää ihan hyviltä jossain instassa pienenä kuvana.
Luetko uudestaan mitä kirjoitin? Ja mielellään ihan koko viestin.Jollakin on lievästi hukassa kuvan dynamiikka. Powerhousu, kuvassa on helvetisti muutakin kuin terävyys, kuten esim gradientit, valotukset, juurikin dynamiikka, varjojen sävyt, syvyys, syväterävyys, bokeh jne.
Luin.Luetko uudestaan mitä kirjoitin? Ja mielellään ihan koko viestin.
Tervetuloa tänne 4K 43 tuuman näytön ääreen katsomaan.Jos pistää näytölle järkkärikuvan ja puhelimen kuvan vierekkäin, niin ei niistä huomaa vielä tarkkuuseroa, tai saa ainakin ihan tosissaan etsiä
Myönnän, että tuolla sun näytöllä huomaa aika paljon helpommin, mutta tuo onkin aivan äärimmäinen esimerkki.Tervetuloa tänne 4K 43 tuuman näytön ääreen katsomaan.
En mä edelleenkään ymmärrä miten kukaan voi millään tasolla vertailla kännykän ja järkkärin kuvia, tai voi jos ei mitään valokuvauksesta ymmärrä. Ihan eri asia.
No ei se tajua järkkärinkään kanssa siitä yhtään enempää. Noista kuvista mitä laitoit tuohon päälle, oikeanpuoleinen on tuhat kertaa parempi, mutta sekin on aika äärimmäinen esimerkki, mutta toiseen suuntaan. Voisit koittaa ottaa erilaisia ja erityyppisiä kuvia kameralla ja puhelimella niin hyvin kuin pystyt ja laitat muokkaamattomana näytille, niin arvaillaan sitten kumpi on kumpi.Ja video ei ole laisinkaan ääriesimerkki :D Tavallinen käyttäjä ei saa ikinä samantasoista kuvaa kännykällä mitä ammattilainen kun tavis ei tajua edes luonnonvalon merkitystä.
Tais mennä väärinpäin, vasemmalla on järkkärin kuva.Noista kuvista mitä laitoit tuohon päälle, oikeanpuoleinen on tuhat kertaa parempi
Miten saat tuosta oikeanpuoleisesta paremman ?No ei se tajua järkkärinkään kanssa siitä yhtään enempää. Noista kuvista mitä laitoit tuohon päälle, oikeanpuoleinen on tuhat kertaa parempi,
Tässä vertailussa ei nyt puhuta perus pentistä. Joten järkkäri voittaa aina kännykkäkameran.Mutta toisaalta peruspentti joka ei ymmärrä valokuvauksesta yhtään mitään, ottaa puhelimella ihan takuuvarmasti paremmat kuvat kuin kameralla automaattiasetuksilla. Johtuu juuri siitä prosessoinnista, mikä olisi kameran tapauksessa tehtävä tietokoneella, mutta ei peruspentti sitä tee.
No mutta tämähän on mahtavaa ja todistaa mun puheet ihan täysin. Mä ihan vilpittömästi luulin, että oikealla on järkkärin kuva ja se on mun mielestä edelleenkin parempi. Eli kuvan paremmuutta ei määritä mikään tekninen asia, vaan omat mieltymykset. Kysyin emännältä kumpi sen mielestä on parempi ja se valitsi vasemman. Tykkäsi sumeasta taustasta.Tais mennä väärinpäin, vasemmalla on järkkärin kuva.
Siinä on syväterävyyttä mikä näyttää mun mielestä tällaisessa kuvassa paremmalta. Myös värit on paremmat ja kuva näyttää vähän terävämmältä. Tuosta syväterävyydestä vielä sen verran, että luulin puhelimen tehneen virhearvion ja blurranneen taustan vaikka ei olisi pitänyt, koska mun mielestä tuo terävyys sopii tähän kuvaan, kun on noin hieno tausta. Vasemman puoleinen kuva vie asettelussa sata nolla, mutta sitä en arvostellut.Miten saat tuosta oikeanpuoleisesta paremman ?
Miten saat tuosta oikeanpuoleisesta paremman ?
Miksi ei puhuta? Miksi ei voitaisi puhua? Kun mä olen koko ajan puhunut kahdesta eri asiasta. Siitä mikä kamera on kellekin parempi ja millä kukakin saa parempia kuvia. Kun eihän peruspentin ole mitään järkeä ostaa järkkäriä, vaikka on kuullut että sillä saa parempia kuvia. Koska sillä ei välttämättä saa jos ei osaa käyttää sitä.Tässä vertailussa ei nyt puhuta perus pentistä. Joten järkkäri voittaa aina kännykkäkameran.
On tyhmää vertailla asioita siltä kannalta että käyttäjä ei osaa käyttää vertailtavia tuotteita.
järkkäriä, vaikka on kuullut että sillä saa parempia kuvia. Koska sillä ei välttämättä saa jos ei osaa käyttää sitä.
Ihan hiton hyvin sanottu tuossa alussa. Ja koko viestin allekirjoitan täysin.Jotakuinkin näin, kännykällä ja pokkarilla SAA parempia kuvia.
Järkkärillä voi OTTAA parempia kuvia.
Eikä esim. syväterävyysalueen pitäminen kapeana välttämättä ole kaikessa tavoiteltavaa. Jos siinä kuvassa on vaimo, lapset, palmuja, hiekkaranta ja merta, niin kivahan se on että kaikki on terävää. Ja sininen on kovasti sinistä. Nice. Ei tuollaisessa tartte taustaa blurrata.
Tuo Miken kuvakin jos olisi sellaisesta kohdasta ettei kasva hissitolppa konepellistä, niin kännykuva parempi koska terävä maisema. Toki järkkärilläkin sen saa kun oikea polttoväli ja himmennystä. Mutta jos ei hajulla tuommoisista, niin voisi olla tavis ihmeissään ja pettynyt kun järkkärillä tulee taustan kauniit vuoret ihan epäterävinä kuvaan, kännyllä oli kaikki niin terävää ja taivaskin sinisempi.