OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Itse 3-4 vuotta hyvinkin eritasoisten kehitysvammaisten kanssa työskennelleenä en voi käsittää sellaista yhteen lokeroon iskemistä, vaikka näennäisesti nyt tiedetäänkin, että on "eri tasoisia kehitysvammoja". No joo, on kyllä; käytännössä täysin toimintakyvyttömästä henkilöstä sellaiseen, jossa kehitysvammaisuuden ja lievän heikkolahjaisuuden välinen raja on suurimassa osassa konginitioita todella veteen piirretty viiva.

Mutta tällaista diagnostista määrittelyä paljon oleellisempi, tietenkin täysin itsestäänselvä, mutta näissä keskusteluissa usein vähän tai vähän enemmän varjoon jäävä asia on ihan samanlainen yksilöllisyys ja persoona, kuin meillä ns.terveilläkin ihmisillä. Eli on tullut tavattua oikein hämmästyttävänkin hyvällä huumorintajulla, elämänilolla ja empaattisuudella "siunattua" kehitysvammaista sekä toisaalta aivan saatanan rasittavaa, vittumaista ja suorastaan mulkkua persoonaa. Ja kaikkea siltä väliltä. Eli on kyllä niin heterogeeninen ihmisryhmä kuin olla ja voi vs.me "normaalit", joiden välillä ei tule koskaan näkymään samanlaista diskrepanssia mitä kehitysvammaisten välillä. Me menemme aina enemmän tai vähemmän siihen korrektiin ja hyväksyttyyn muottiin, josta sitten poiketaan lähinnä vaatetuksin, tatuoinnein, poliittisten arvojen tai muiden usein tietoisesti harkittujen ominaisuuksien ja/tai "arvojen" perusteella, ettei vaan kuuluttaisi siihen "perusmassaan". Kehitysvammainen taas on yleensä käytöksensä ja tapojensa kanssa uniikki ilman, että yrittää olla uniikki.

Ja tällaisen nykyajan liikaa ajattelevan ja tiedostavan ihmisen elämä ei ole mitenkään helppoa ja en näkisi lainkaan mahdottomana, että sellaisen melko keskimääräisellä äo:lla ja problematiikalla varustetun downin isänä voisi olla helpompaa ja onnellisempaa, kuin vähänkään enemmän esim.psyykkisestä problematiikasta kärsivän lapsen/nuoren (enkä tarkoita nyt mitään vakavista mielenterveyshäiriöistä kärsivää lasta/nuorta).

Ei helvetti että repesin kun rupesin miettimään että käytännössä kotona olisi joku sellainen äidin pikku vammapoika joka tykkää koko ajan heitellä ruokaa ympäriinsä, syljeksii muiden päälle, kuseksii sisällä pitkin nurkkia yms. mukavaa, eikä vittu osaa edes puhua :LOL::ROFLMAO:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
5A713A60-1C15-4A2E-8BEF-20F37958BE2E.jpeg

Siis kyllähän punisherman suakin vanhemmat ovat varmaan rakastaneet sun "vajaavaisuuksistas" huolimatta... mieti nyt joku eutanatisois sut siksi koska sen mielestä sä oot juttujes perusteella vähän "vajaa" eikä susta siksi ole kenellekään mitään iloa. Eikö tuntuis vähän radikaalilta ja väärältä?

@Mike, kaipaisin vähän kokeneemman neuvoja.

Miten suosittelisit ottamaan sitrulliinimalaatin ja beta-alaniinin treenin yhteydessä?
Kannataisiko minun laturoida b-alaniini ja sitrulliinimalaatti kreatiinin kanssa ennen treeniä vai onko sama ottaa ne intran (Osmo+EAA) seassa?
Jos nämä tulisi ajaa ennen treeniä sisään että ehtii vaikuttaa niin kannattaisiko minun ottaa näiden kanssa vähän hiilaria, esim osa intran osmosta?
Koska minä treenaan tosi myöhään illalla, en voi käyttää mitään stimulantti latureita pohjilla.

Aikaisemmin käyttämässäni Intrazonessa oli näitä kanssa. Siinä ne tulivat siis otettua treenin aikana. Suurin osa internerin artikkeleita kuitenkin puhuu näistä osana PWO latureita, eli ennen treeniä otettaviksi. Toisin sanoen tuo Intrazonen suunniteltu tuotesisältö on minusta vähän ristiriidassa yleistä ohjeistusta vastaan. Siksi tämä jäi nyt vähän mietityttämään, että onkohan treenin aikana intran mukana otetut b-alaniinit ja smalaatit nyt vähän liian myöhään otettuja.

Ota se normaali boosteri ja sitten sen mukana extrana vielä esim malaatti, koska sen efektiivinen annos on lähempänä 10 grammaa eikä peruslatureissa hinnan takia niin paljoa ole. Kreatiinilla taas ei niin merkitystä millloin ottaa kunhan kerran päivässä ottaa. Ite nappaan sen boosterin kanssa.

Tämä menee ohi ymmärryksen

Kuis?

Krean ottamisella tarkoitan päivittäistä 3/5g ylläpitoannosta. Laturointia tarkoitin treeniä ajatellen. Siinä on kaksi otollista hetkeä krean ottamiselle: ennen tai treenin aikana.

Minä kuulun siihen kuppikuntaan, että en näe kreatiinin ottamisen ajankohdalla kovin suurta merkitystä, ennen-jälkeen harjoituksen. Isommassa mittakaavassa pääasia on että kreatiinivarastot pysyvät yllä.
- Intrazonen kanssa olen ottanut krean treenin aikana.
- Ilman intraa olen ottanut krean palkkariheran kanssa.
- välipäivinä blaadan mehuun jonkun ruoan kylkeen.
-> viikkotasolla tai kuukausitasolla päivittäinen ajankohta menettää merkityksensä?

Jos krean ottamisen ajoituksella treenin ympärillä on merkitystä, olen aina kiinnostunut kuulemaan asiasta. Elämä on jatkuvaa oppimista.

Kuis?

Minä kuulun siihen kuppikuntaan, että en näe kreatiinin ottamisen ajankohdalla kovin suurta merkitystä, ennen-jälkeen harjoituksen. Isommassa mittakaavassa pääasia on että kreatiinivarastot pysyvät yllä.
.

Tämä, ymmärsin ekasta viestistä, että haetaan nimenomaan juuri ennen treeniä se kreatiini sinne soluun:LOL:

Jos krean ottamisen ajoituksella treenin ympärillä on merkitystä, olen aina kiinnostunut kuulemaan asiasta. Elämä on jatkuvaa oppimista.
Eihän sillä ole, koska kreatiinitasot pysyy koholla jonkun pari viikkoa sen lopettamisen jälkeen, niin mieti siltä pohjalta onko sen ottamisen ajankohdalla merkitystä. Sekään ei ole maailmanloppu eikä näy missään, jos joskus jää päivä tai kaksi välistä.

Mike sä kun oot erikoistunut kyykkyyn ja tiedät hyvin siitä, niin mitä mieltä olet kun mulla on kotisali jossa ei ole kyykkytelinettä, niin joudun laittamaan painot lattialle selän taakse ja nousen siitä seisomaan ja sit alas, olikohan se nyt hack kyykky selän takaa nimeltään? Onko tossa liikkeesää mitään tehoa jos vertaa oikeaan kyykkyyn? Pitäiskö susta lopettaa tuo liike ja mennä oikealle salille tekee kyykkyjä? Sori tyhmästä kysymyksestä mut halusin kuitenkin kysyä kun tiedät asiasta.

Mike sä kun oot erikoistunut kyykkyyn ja tiedät hyvin siitä, niin mitä mieltä olet kun mulla on kotisali jossa ei ole kyykkytelinettä, niin joudun laittamaan painot lattialle selän taakse ja nousen siitä seisomaan ja sit alas, olikohan se nyt hack kyykky selän takaa nimeltään? Onko tossa liikkeesää mitään tehoa jos vertaa oikeaan kyykkyyn? Pitäiskö susta lopettaa tuo liike ja mennä oikealle salille tekee kyykkyjä? Sori tyhmästä kysymyksestä mut halusin kuitenkin kysyä kun tiedät asiasta.
En oo Mike mutta on ihan vitun brutaali etureisille, varsinkin jos +10toiston sarjaa tekee

pitää laittaa kokeiluun
Zercher kyykky. Sitä sun pitää kokeilla.
Melkein kuin etukyykky, mutta ilman itsensä kuristamista tangolla. Ja turvallinen liike tehdä loppuun asti.
Mutta se hack kyykky on myös äärimmäisen hyvä, älä jätä sitä pois jos vaan huvittaa tehdä ja sujuu hyvin.

Kyllä Zercherissäkin ongelmansa on jos ei ole telinettä...

Mä tekisin maastavetoa korokkeelta. Tai tempausotteella jos koroketta ei pysty järjestämään.

Kyllä Zercherissäkin ongelmansa on jos ei ole telinettä...
Pöh. Tangon voi nostaa maastavetona ja laskea siitä reisien päälle. Sitten vaan otteen vaihto ja kyykkäämään.
No joo, onhan se telineeltä paras. Mutta onnistuu hyvin ilmankin. Jos liikkuvuus ja kehonhallinta on hyvä, niin sen voi maasta asti nostaa zercher otteella. Mutta toi ei tietenkään ole kaikille suositeltavaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom