OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Mitä helvettiä, kaveri itse kysyi että pitäiskö mennä salille ja tehdä kunnon kyykkyjä eikä kukaan vielä tarttunut tuohon. Tottakai pitäis.

Omana ehdotuksena kotisaliliikkeeksi tosin voisin neuvoa opettelemaan rinnallevedon ja tekemään etukyykkyä. Kova rinnallevetoykkönen kyykkyyn on kuitenkin painona etukyykyn 10RM haarukassa jos yhtään osaa, joten mitään maratonsarjoja ei pelkästään tartte tehdä. Edellyttää tietty että tangon voi pudottaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sä kun oot erikoistunut kyykkyyn ja tiedät hyvin siitä, niin mitä mieltä olet kun mulla on kotisali jossa ei ole kyykkytelinettä, niin joudun laittamaan painot lattialle selän taakse ja nousen siitä seisomaan ja sit alas, olikohan se nyt hack kyykky selän takaa nimeltään? Onko tossa liikkeesää mitään tehoa jos vertaa oikeaan kyykkyyn? Pitäiskö susta lopettaa tuo liike ja mennä oikealle salille tekee kyykkyjä? Sori tyhmästä kysymyksestä mut halusin kuitenkin kysyä kun tiedät asiasta.
Siis eihän sen tartte olla varsinaisesti kyykkyteline, vaan esim pelkät korokkeet, jonka päältä sitten painon nappaat. Tanko siis lepää lättyjen varassa niillä korokkeilla. Esim painonnostajat tekee näin monesti. Mä esim kyykkäisin tollaisella systeemillä mieluummin.

Screenshot 2019-08-23 at 3.29.35.png

Selän takaa kyykky ei kovinkaan paljoa vastaa varsinaista kyykkyä, vaatii niin paljon erilaista tekniikkaa.

Siis eihän sen tartte olla varsinaisesti kyykkyteline, vaan esim pelkät korokkeet, jonka päältä sitten painon nappaat. Tanko siis lepää lättyjen varassa niillä korokkeilla. Esim painonnostajat tekee näin monesti. Mä esim kyykkäisin tollaisella systeemillä mieluummin.
Kova sälli muuten kun pitää tuollaista kuormaa epäkkäillä.

Mike sä kun oot erikoistunut kyykkyyn ja tiedät hyvin siitä, niin mitä mieltä olet kun mulla on kotisali jossa ei ole kyykkytelinettä, niin joudun laittamaan painot lattialle selän taakse ja nousen siitä seisomaan ja sit alas, olikohan se nyt hack kyykky selän takaa nimeltään? Onko tossa liikkeesää mitään tehoa jos vertaa oikeaan kyykkyyn? Pitäiskö susta lopettaa tuo liike ja mennä oikealle salille tekee kyykkyjä? Sori tyhmästä kysymyksestä mut halusin kuitenkin kysyä kun tiedät asiasta.
On kyllä omasta mielestäni ainakin tehokkaan tuntuinen liike etureisille, mutta niin on reisiojennuskin kyllä. Eikä yleensä jalkoja kasvateta pelkällä reisiojennuksella. Toisin kuin tanko niskassa kyykätessä, niin noissa ei pääse käyttämään kunnon kuormaa kun lihas on venyneessä tilassa. Että kannattaa myös mielestäni jonkin sortin "full range of motion" kyykkyjä tehdä. (y)

Missä oikeen pidät tankoo jos et epäkkäillä tai takaolkapäillä?(n)
No tuota kirjoitin vähän hätäisesti. Mulla on oikeastaan kolme paikkaa, mitkä on kylläkin aika lähellä toisiaan, missä sitä on luonnollista pitää. Normaali on se, että se lepää takaolkapäiden päällä. Vähän korkeampi on se, että se on vähän takaolkapäistä irti, mutta kuitenkin epäkkäiden takana, eli silloin se on enemmän olapään luiden päällä. Ja matala on tuossa ihan takaolkapäiden takareunalla. Aika harvoin käytän mitään muuta paikkaa kuin tuota tavallista ja silloinkin kun käytän, niin se on ihan musta tuntuu nyt tältä -juttuja. En näe tarpeelliseksi laittaa ohjelmaan tarkoituksella erilaisia kyykkyjä.

Hyvä video tällei lauantain aamupalalle. Olisin toivonu kyykkäystä samanlaisella teemalla kuin kuvasit bombeerausta. Mut joo ethän sä voi samaaan aikaa kuvata ja kyykätä :nolo:

mukava kattella välillä näitä taiteellisia oheistoiminnalla höystettyjä videoita.
Ei mua oikein huvita enää kuvaa treenejä, tykkäisin tehdä lyhyhempiä hienompia pätkiä vaan jatkossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom