OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

En halua osoittaa ketään, mutta kokemukseni perusteella nämä "pahimmat" vammat kehittyy juuri syntymän jälkeen monen vuoden kehityksenä, eikä pahimmat näistä (:anssi:) meille mulle näy..

Kiitos Mikelle loistavasta Foorumista ja kovasta työstä genren parissa.

Videoita ja twitchia seuranneena voin sanoa, että sinulla on mieheksi suuri sydän. Toivoisin ainoastaan, että tekemäsi lähetykset voisi jälkikäteen ilmaiseksi katsoa. Seuraan, mutta en ole tilaaja ja ymmärrän kaupallisen aspektin tämän osalta erittäin hyvin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Videoita ja twitchia seuranneena voin sanoa, että sinulla on mieheksi suuri sydän. Toivoisin ainoastaan, että tekemäsi lähetykset voisi jälkikäteen ilmaiseksi katsoa. Seuraan, mutta en ole tilaaja ja ymmärrän kaupallisen aspektin tämän osalta erittäin hyvin.
Thanks. Tilaajille pitäis olla enemmän etuja, niin toi on pakko noin pitää. Samalla myös ehkäistään noiden patologisten hullujen stalkkaaminen, koska ne leikkais sitten videoista mitä sattuu ja niillä on aikaa ja intoa siihen.

10k

Screenshot 2019-08-18 at 16.09.02.png

On myös niitä, jotka tietoisesti haluavat lapsen jolla on esim. downin syndrooma.
Avaatko tätä hieman. Siis mitä tarkoitat?
Tietoisesti haluavat tarkoittaa tässä kai lähinnä Adoptointia?

Koska se ettei halua keskeyttää raskautta vaikka jotain todettaisiinkin, ei todellakaan tarkoita että tietoisesti oltaisiin haluttu lapsen jolla on joku vamma.

Avaatko tätä hieman. Siis mitä tarkoitat?
Tietoisesti haluavat tarkoittaa tässä kai lähinnä Adoptointia?

Koska se ettei halua keskeyttää raskautta vaikka jotain todettaisiinkin, ei todellakaan tarkoita että tietoisesti oltaisiin haluttu lapsen jolla on joku vamma.
Vääntelet nyt sanoja ja halot hiuksia. No, ehkä en ollut tarpeeksi täsmällinen. Jos jonkun asian voi ymmärtää väärin, joku ymmärtää sen väärin. Siis sikiöseulonnassa on todettu, että lapsella on suurella todennäköisyydellä downin syndrooma. Tästä huolimatta vanhemmat haluavat pitää lapsen eivätkä päädy aborttiin. Tätä voi mielestäni kutsua tietoiseksi haluksi saada (ja hyväksyä) vammainenkin lapsi vaikka sellaista ei kukaan tietysti lähtökohtaisesti ole alun perin toivonut/halunnut. Enempää en voi auttaa. Tämä tästä aiheesta omalta osaltani.

Tämä tästä aiheesta omalta osaltani.
Älä hiily. Tämä riittää.

En edes tiedä adoptio asioista. Kai siellä on myös lapsia joilla on elämässä eri tasoisia haasteita?
Itseasiassa varmastikin on.
Sellaiseen mukaan lähteminen vaatii jo todella erityistä luonnetta. Ja jos sen klaaraa niin ei voi kuin hattua nostaa.

Olen itse edelleenkin erittäin vahvasti sitä mieltä että jos ultrassa voidaan todeta lapsen olevan erittäin vakavasti vammainen niin ei siinä vaan ole tasan vähäisintäkään järkeä ottaa se ulos maailmaan mikäli lapsesta on tarkoitus saada elämään aitoa iloa eikä vain surua ja murhetta. Miettikää nyt helvetti itse, siis jos lapsi on niin vammainen että sen molemmat kädet ja jalat ovat täysin toimintakyvyttömät, ei tule koskaan oppimaan puhumaan, ei pysty syömään itse, tarvitsee koko ajan paskavaipat jne. Perusteluja olisi kiva kuulla miten tällainen koko ajan pyörätuolissa/laitoshoidossa oleva vihannes voi olla oikea onnen kapine. Eikä riitä vastaukseksi että olet idiootti, mielipiteensä se on jokaisella kuten persreikäkin. Omassa naapurissani on 6-7 vuotias juurikin synnytyksessä jollainlailla vammautunut tyttölapsi joka on käytännössä koko ajan pyörätuolissa sellaisessa tilassa etteivät kädet ja jalat toimi, ei osaa puhua, silmät pyörii ulkoisesti koko ajan ympäriinsä kuin joku linnanmäen huvilaite. Vierestä seuranneena voin kyllä todeta ettei ole käytännössä kuin murheellisennäköisiä kyseisen lapsen vanhemmat.

Olen itse edelleenkin erittäin vahvasti sitä mieltä että jos ultrassa voidaan todeta lapsen olevan erittäin vakavasti vammainen niin ei siinä vaan ole tasan vähäisintäkään järkeä ottaa se ulos maailmaan mikäli lapsesta on tarkoitus saada elämään aitoa iloa eikä vain surua ja murhetta. Miettikää nyt helvetti itse, siis jos lapsi on niin vammainen että sen molemmat kädet ja jalat ovat täysin toimintakyvyttömät, ei tule koskaan oppimaan puhumaan, ei pysty syömään itse, tarvitsee koko ajan paskavaipat jne. Perusteluja olisi kiva kuulla miten tällainen koko ajan pyörätuolissa/laitoshoidossa oleva vihannes voi olla oikea onnen kapine. Eikä riitä vastaukseksi että olet idiootti, mielipiteensä se on jokaisella kuten persreikäkin. Omassa naapurissani on 6-7 vuotias juurikin synnytyksessä jollainlailla vammautunut tyttölapsi joka on käytännössä koko ajan pyörätuolissa sellaisessa tilassa etteivät kädet ja jalat toimi, ei osaa puhua, silmät pyörii ulkoisesti koko ajan ympäriinsä kuin joku linnanmäen huvilaite. Vierestä seuranneena voin kyllä todeta ettei ole käytännössä kuin murheellisennäköisiä kyseisen lapsen vanhemmat.
Moni jo kirjoittikin asiasta. Miten vaikea sinun on ymmärtää esim, sellainen asia että sitä vammaisuuden astetta ei välttämättä voida todeta mitenkään ennen syntymää eikä välttämättä sitäkään näe et lapsi saa syntyessään jonkun vamman. Kyllä nuo sun mielipiteesi on aivan idioottimaisia. Mitä jos itse joutuisit tilanteeseen jossa et etukäteen tiedä että tuleva lapsesi on vammainen? Mitä tekisit muuta kuin yrittäisit parhaasi mukaan kasvattaa häntä?

Mun mielestä Punisherman puhuu tilanteesta jossa ongelmat tiedetään etukäteen.
Tosin omassa esimerkkitapauksessaan vanhemmat eivät voineet tiedää asiasta etukäteen.
Kiinassa lapsi heitettäisiin ojaan heti ensi tilassa mutta täällä tilanne on tietysti toinen.

Meillä esimerkiksi asiasta puhuttiin ja jäin käsitykseen ettei raskautta jatkettaisi jos etukäteen olisi selvää että lapsi on vakavasti vammainen.
Tätä tilannetta ei tullut joten sen tarkemmin ei asiaan jouduttu paneutumaan.

Itsehän kannatan eutanasiaa, jopa sellaista että jos synnytyksessä lapsi vakavasti vahingoittuu eikä kykene normaaliin elämään, voitaisiin tuore elämä terminoida, sama suodaan eläimille, syntyessään, ja myös vanhetessaan, ihmisille ei mikä on todella takapajuista että tahallaan pidetään hengissä avuttomia, ja ehkä jopa kipuileviakin ihmisiä, eikä anneta rauhaa.

Itsehän kannatan eutanasiaa, jopa sellaista että jos synnytyksessä lapsi vakavasti vahingoittuu eikä kykene normaaliin elämään, voitaisiin tuore elämä terminoida, sama suodaan eläimille, syntyessään, ja myös vanhetessaan, ihmisille ei mikä on todella takapajuista että tahallaan pidetään hengissä avuttomia, ja ehkä jopa kipuileviakin ihmisiä, eikä anneta rauhaa.

Sveitsissähän toi tais nykyää olla laillista. Ite kannatan kans sinäällään että jokasella on oikeus päättää elämästään, varsinki kovien kipujen kanssa eläjät jotka eivät vaan enää näe syytä jatkaa taistelua.

Olen itse edelleenkin erittäin vahvasti sitä mieltä että jos ultrassa voidaan todeta lapsen olevan erittäin vakavasti vammainen niin ei siinä vaan ole tasan vähäisintäkään järkeä ottaa se ulos maailmaan
Ei olekaan, mutta mistä sinä voit tietää onko sen kaupassa vastaan tulevan vammaisen lapsen tila todettu ennen kuin on liian myöhäistä?

Olen itse edelleenkin erittäin vahvasti sitä mieltä että jos ultrassa voidaan todeta lapsen olevan erittäin vakavasti vammainen niin ei siinä vaan ole tasan vähäisintäkään järkeä ottaa se ulos maailmaan mikäli lapsesta on tarkoitus saada elämään aitoa iloa eikä vain surua ja murhetta.

Onko lapsen ensisijainen tai ainoa tarkoitus maailmassa tuottaa vanhemmilleen iloa? Tämä särähti korvaan. Minulla ei ole vahvaa mielipidettä itse teemaan, mutta muuten puollan sanan- ja mielipiteenvapauttasi.

Tässähän on sekin kaunis ajatus että me tekijät kannamme vastuun.Viattomat lapset ja vanhukset ovat syyttömiä,siis jos joku haluaa polttaa syyllisiä helvetissä.

"punisherin" kommentissa särähti korvaan se, että hän tuomitsi jyrkästi vanhemmat tietämättä taustoista mitään. Lisäksi ärsytti nillittäminen siitä, että joutuu näkemään elämän nurjaa puolta kuten vammaisia ihmisiä, voi sentään. Sen sijaan, että osaisi olla kiitollinen siitä, että itsellä toimiin niin kädet kuin jalatkin ja joten kuten pääkin. Miten se amerikkalaisen evankelistan suuhun pantu lause menikään - kuljin new yorkin katuja ja itkin kun minulla ei ollut kenkiä; kunnes näin miehen jolla ei ollut jalkoja.
Abortti on aina vaikea asia ja sitä vaikeampi, mitä myöhemmin se tehdään. Liian helppoa ja miespuolisille vielä helpompaa "neuvoa" vierestä. Tästä aborttioikeudesta kiistellään kovasti tänäkin päivänä (imo, Suomessa mielestäni hyvä lainsäädäntö). Monen ihailemassa Trumplandiassa on paljon niitä, joiden mielestä aborttia ei pitäisi sallia missään olosuhteissa.

Miten määrittelet normaalin elämän, ymmärrän kyllä eutanasian auttamistarkoituksen henkilöiden kohdalla joiden sairaus/kivut ovat luokkaa, että henkilö käytännössä eläisi maaten sairaalassa letkuissa kiinni, eikä mitenkään reagoisi ympärillä olevaan elämään.

Ei eutanasiakaan ole itsestään selvyys, omaiset eivät ajattele välttämättä siltä kannalta eikä voida olettaa suoraan, että pyörätuolissa oleva, puhetaidoton kehitysvammainen ei voisi nauttia elämästä/kokea nautintoa.

Ei niin, että eutanasia myönnettäisiin jokaiselle joka ei kykene "normaaliin elämään" Eutanasia aiheena on vaikea, puhumattakaan kuinka vaikea aihe se olisi omaisille. Aihe itsessään ei ole aina ihan niin mustavalkoinen.

Nyt tästä keskustelusta puuttuu vielä se, että joku tulee kertomaan miten vammaiset lapset syö verovaroja.
Sit ihan huomautuksena, lääkärit kyllä jakelee elvytyskieltoja tuolla synnäreillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom