OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Luulisin että erona että ryssävankiloissa odottaa pihalla kaukasiankoiria ja jos sikailet ni ne hakkaa sut selliin, hyväs tapauksessa.
Jenkeissä tuntuis dokkarien perusteella että ne eristää koppiin loppuelämäks mut vangit ei varmaan samalla tavalla pelkää vartijoita.
Paras ois suomeen kun pahimmat roistot lähetettäis siperiaan, tyyliin koko riihimäen vankila. Vois vähentyä jengijutut:sneaky:

Nii tossa tuleeki tuo kuolemanpeleko ku on koirat yms, venäjällä muutenki taitaa hieman erillaisempi linnapoliitikka/kulttuuri olla kun jenkeissä, varmasti jopa rankempi venäjällä. Sen takia en oikeen usko että ihan helepolla sitä suomeen tuotas kun koitetaan kuitenkin olla niin ystävällinen ja ajattelevainen maa ja tykätään antaa ihimisille uutta mahdollisuutta. Jenkeissä joo eristetää ja sit tietenki valtiot missä on kuolemantuomio nii eriksee. Jenkeissä just on sitä että ku siellä on niitä vankeja jotka on 16v joutunu loppuelämäksi sinne kalterien taakse ilima keinoo päästä pois nii saattaa aluksi hieman radikalisoitua henkilöt, sitten ne jossain vaiheessa kasvaa sen turhan kapinan yli ja hyväksyy sen kodikseen. Hyvin nopiaahan Jenkeissä tehdään selväksi niille kadulta tulleille "gangstoille" kuka siellä kiven sisässä oikiasti määrää ja miten siellä eletään, näin ainakin olen ymmärtänyt lukuisten haastatteluiden perusteella entisiltä vangeilta. Parhaimmissa tapauksissa näissä tarinoissa on ihiminen menettänyt henkensä kun etuili jonossa mistä haettiin jääpaloja, se on jo halapa hinta elämästä. Tuota tuskin ikinä tulee suomessa olemaan.

Sama toistomäärä 180x5, mutta täytyy sanoa, että paljon paskempi sarja, vaikeammin tuli ja sattui enemmän. Mutta oletin että 170x5 max. Mun pitää nyt oikeesti tehdä jotain, tosi nihkeitä painoja käsittelen, joten pitää kerää voimaa näillä eväillä mitä nyt edes on. Mutta jestas kun tekis mieli paukuttaa kunnolla kun kaloritkin on korkeemmalla kuin vuosiin. Yksinkertaisesti, olen heikko, mutta kestävä. Mut en mä haluu olla mikään kuikelo, joka kyykkää 10 minuuttia satasella naureskellen. Mä kyykkään mieluummin 200x10 perse ruvella.

Mutta se ikävin juttu, jota ei haluais myöntää ja minkä moni unohtaa. Ei tässä olla enää mitään 20 vuotiaita kolleja, vaan 44v, joten ei tässä nyt hyvät ennusteet ole kyllä jos suoraan sanotaan. Ei ketään kiinnosta vaikka nää treenit olis hyvinkin kovia tämän ikäiselle, vaan absoluuttisesti nää on naurettavia painoja. Sillai snadisti hävetti kun Vatanen reilusti kannusti sarjassa takana ja painoa vitun 180kg, ihan oikeesti, mies kykkää päälle 300kg ite.

No joo mut anna nyt vähän kredittiä itsellesi :) Itse täytän myös 44v tänä vuonna ja kyllähän se on pakko ottaa huomioon treeneissä, ei vaan palaudu kuin nuorempana. Ja aina jotain paikkaa särkee ja joutuu treenaamaan vammojen ympäriltä niin sanotusti. Kyllä sitä pystyy kaikesta huolimatta tälläkin iällä kehittymään jos asiaan vaan panostaa... Vatanen on vahva joo mut tarviiko sitä sitten aina itseään siihen vahvimpaan verrata, hyvinhän noi painot sullakin liikkuu, ainakin mun mielestä. Itse voi vaan haaveilla edes sun kyykkypainoista, mut sen siitä saa kun laiminlyönyt kyykkyjä nuorempana.

Itse voi vaan haaveilla edes sun kyykkypainoista, mut sen siitä saa kun laiminlyönyt kyykkyjä nuorempana.
Niin minäkin laiminlöin, voi elämä miten paljon paremmat reidet olisi jos olisi tajunnut kyykätä oikealla tapaa aikanaan. Kyykkäsin mä aikanaan räteillä 240x2, mutta se ei ole ollenkaan sama mitä nyt teknisesti.

Niin minäkin laiminlöin, voi elämä miten paljon paremmat reidet olisi jos olisi tajunnut kyykätä oikealla tapaa aikanaan. Kyykkäsin mä aikanaan räteillä 240x2, mutta se ei ole ollenkaan sama mitä nyt teknisesti.

Vaikka itsellä 25 vuotta salia takana tuntuu että vasta ihan viime vuosina oppinut miten pitäisi treenata, tai edes sinnepäin... Siitä iso kiitos myös tälle foorumille. Jos vaan aikaisemmin olisi tajunnut hakea oppia muualta kun omasta päästä niin olisi lopputulos (ehkä) parempi. :) Leskiseltä myös oppinut paljon ja sun juttuja senkin kanssa tahkottu (y)

Pystytkö heittää jonkun linkin, missä näin on kansainvälisesti todettu. Lukisin mielellään mitä pitää sisällään

Tuo toteamus oli Joan Petersilian tutkimuksesta ja löytynee mm. teoksesta when prisoners come home. Suomeksi asiasta voi lukea tiivistetysti mm. Ari Evwarayen kirjoituksesta Ei vain pahan poistamista vaan myös hyvän lisäämistä. Löytyy ilmaiseksi https://www.polamk.fi/instancedata/...7363_Valintakoekirja2018.pdf?94c0fd091630d688

Niin ja näitähän ei ilmeisesti saisi ihmetellä. Pitäisi taas vaan syödä kaikki mitä valtio lautasella naaman eteen työntää yhtään kyseenalaistamatta. Tarviiko mulla olla termistö ja muut kunnossa että tuo kuulosta mun korvaan hullulta jos aiemmat väkivaltarikokset nyt esim vaikka lieventää tapon tuomiota? Toki sulla saa ja PITÄÄKIN olla tähän oma mielipide ja jos ja tuskin ne meillä nyt kohtaa nii tää keskustelu on ihan turha edes aloittaa.

Saahan niitä ihmetellä vaikka ei asiasta kaikkea tai vaikka mitään tietäisi. Mutta ei tarvitsisi ihmetellä niin paljoa kun tietäisi ne faktat joihin koko prosessi perustuu. Sinun mielestäsi ei kannata siis keskustella ihmisten kanssa joilla on eriävät mielipiteet?

Joo se yks Helsingissä tapahtunu tappo pari vuotta takaperin nii lieventävä asianhaara oli aiemmat väkivaltarikokset :D Niinku millä ihimee tavalla nuo on ajateltu lieventäviksi? "Se nyt on ennenki tupannu olee vaaraksi kanssakulkijoille nii oisha se kaikkie täytyny tietää ettei kyseessä iha tasapainonen kaveri ole". Kyllä nyt maalikkon maalaisjärki sanoo että pitäs aiemmat väkivaltarikokset koventaa tapon tuomiota, mutta mää en nyt onneksi työskentele oikeuslaitoksella. Eikä tuokaan kyllä minun elämästä tai unenlaadusta ole poissa mutta on järettömän kuulosta kuitenkin :D

Se lievennys tarkoittaa sitä, että siitä toisesta rikoksesta ei tuomita täyttä tuomiota kun on alla jo toinen rikos josta tuomitaan jotain.
Esim. tappo 8 vuotta, aseellinen ryöstö 3 vuotta. Kuitenkin yhteensä tuomitaan 9 vuotta, koska ryöstö ei suurenna kokonaisuudessa tuomiota sen vertaa mitä ryöstöstä tuomittaisiin. Eli tuossa asiassa on sitten kyseessä lievennys.
Ja oletusarvo, että 8 vuotta taposta linnaa kerkiää kuntouttamaan ukon takas yhteiskunnan mallikansalaiseksi.

En sano, että se omankaan oikeustajun kanssa ihan yks yhteen menee mutta ymmärtääkseni jotakuinkin noin se menee. Jos ei, niin tietävämmät korjatkoon!

Tuo toteamus oli Joan Petersilian tutkimuksesta ja löytynee mm. teoksesta when prisoners come home. Suomeksi asiasta voi lukea tiivistetysti mm. Ari Evwarayen kirjoituksesta Ei vain pahan poistamista vaan myös hyvän lisäämistä. Löytyy ilmaiseksi https://www.polamk.fi/instancedata/...7363_Valintakoekirja2018.pdf?94c0fd091630d688

Saahan niitä ihmetellä vaikka ei asiasta kaikkea tai vaikka mitään tietäisi. Mutta ei tarvitsisi ihmetellä niin paljoa kun tietäisi ne faktat joihin koko prosessi perustuu. Sinun mielestäsi ei kannata siis keskustella ihmisten kanssa joilla on eriävät mielipiteet?

Kannattaa toki, mutta alkuperäinen viestisi vähän antoi käsittää että olen ihan hakoteillä kaiken kanssa kun en ole oikeustieteellisiä kouluja/kursseja käynyt niin sain sellaisia viboja että tuskin meillä on järkeä asiasta jatkaa. Toki kun taidat tietää nuo faktat ja perusteet niin ole kiltti ja jaa ne minulle niin minun ei tarvi enää ihmetellä niin kovasti. Nyt vaan sain luotua kuvan että tiedät asiasta enemmän mutta et halua niitä tänne jakaa vaan hieman ylimieliseen sävyyn käyt töräyttää tuon ekan viestisi aiheeseen. Tämäkin tosin oli minun mielipiteeni. Enkä missään vaiheessa tainnut antaa ilmi etttä tietäisin ne faktat joihin prosessi perustuu?

Viimeksi muokattu:
20-vuotias mies puukotti perheenisän sisäpihalle - aiemmat rikokset lievensivät tuomiota

Tuossa nyt vielä tuo juttu mihin alunperin viittasin.

"
Rangaistuksen perusteluissa mainitaan, että Mäkisellä on aikaisempia vankeusrangaistuksia useista väkivaltarikoksista, muttei henkirikoksista.Tuomiolauselmassa huomautetaan, että vastaaja on vasta 20-vuotias.

Lieventävinä seikkoina pidettiin myös sitä, että tappoa edelsi molemminpuolinen tappelutilanne ja sitä, että Mäkinen oli toukokuussa tuomittu puolen vuoden ehdottomaan vankeuteen kahdesta vuonna 2013 tapahtuneesta pahoinpitelystä.Tuomiolauselman mukaan pahoinpitelytuomio vaikutti vankeusrangaistuksen pituuteen vain ”marginaalisesti.”

Tuo oli se mikä oli hassua omaan korvaan. Hieno juttuhan tuo on tuomitulle ja kaikille joille noita mokia sattuu. Uhrin perheelle taas tuskin asia millään tasoa lämmittää mieltä. Ja sanotaan vielä että tuon tajuan täysin ja ymmärrän että tekijä on 20vuotias niin se menee nuorena tehtynä rikoksena joka jo alentaa 1/3 osan tuomiosta poissa, sitä ei tarvi tulla erikseen kertomaan. Nuo aiemmat pahoinpitelytuomiot olivat vaan erittäin hassuja lieventäviä asianhaaroja, kriminalogiaa/oikeustieellistä tiedettä sen enempää tutkimattomalle tavan tasamaantallaajalle.

Jatketaan vaikka tuota ampumisjutun ihmettelyä, en tosin tiedä mistä on tarkkaan kysymys, mutta ihmettelit viestissä miksi alle polven ampuminen ei ole tapon/murhan yritys vaan törkeä pahoinpitely. Oikeastaan perustelit sen jo itse viestissäsi. Polven alapuolella ei ole mitään sellaista että sinne ampumisesta voisi oletettavin lopputulos olla kuolema. Jos on siis toteen näytetty että tarkoitus oli ampua sääreen niin teon kuvaus vastaa silloin törkeää pahoinpitelyä. Sama juttu on vaikka hedelmäveitsen tökkääminen mahaan, ei siitä henki lähde joten ei se tapon yrityksestä mene.

Sitten tuo jälkimmäinen niin 9 vuotta tuli ja minimi rangaistus on 8 vuotta taposta. Nuorena henkilönä tehty rikos joten luulisin tuomion olevan aika lailla vastaava muiden samankaltaisten rikosten kanssa. Iltalehden tehtävä on myydä uutisia mitkä kohauttaa mieltä. https://www.savonsanomat.fi/kotimaa...gaistukseen-puukotti-ex-poikaystävänsä/913069 Tuossa on samankaltainen teko ja sama tuomio.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Jatketaan vaikka tuota ampumisjutun ihmettelyä, en tosin tiedä mistä on tarkkaan kysymys, mutta ihmettelit viestissä miksi alle polven ampuminen ei ole tapon/murhan yritys vaan törkeä pahoinpitely. Oikeastaan perustelit sen jo itse viestissäsi. Polven alapuolella ei ole mitään sellaista että sinne ampumisesta voisi oletettavin lopputulos olla kuolema. Jos on siis toteen näytetty että tarkoitus oli ampua sääreen niin teon kuvaus vastaa silloin törkeää pahoinpitelyä. Sama juttu on vaikka hedelmäveitsen tökkääminen mahaan, ei siitä henki lähde joten ei se tapon yrityksestä mene.

Sitten tuo jälkimmäinen niin 9 vuotta tuli ja minimi rangaistus on 8 vuotta taposta. Nuorena henkilönä tehty rikos joten luulisin tuomion olevan aika lailla vastaava muiden samankaltaisten rikosten kanssa. Iltalehden tehtävä on myydä uutisia mitkä kohauttaa mieltä. https://www.savonsanomat.fi/kotimaa...gaistukseen-puukotti-ex-poikaystävänsä/913069 Tuossa on samankaltainen teko ja sama tuomio.

Tuo ampumisjuttu perustui ihan siihen että olen kuullut näin miehen suusta joka on näin tehenyt, oikeudessakin se oli perusteltu sillä tuomio oli törkeäpahoinpitely, mistää veitsi iskuista en tiedä enkä puhunut. Toki myönnän nyt että otin "yksittäistapauksen" esille jolle perustelin jutun mutta kun nuita on kuullut useampiakin. Ja elä nyt ala puhumaan minimirangaistuksista ja vie asiaa pois alkuperästä. Tuossa POINTTI oli se että nuo aiemmat 2013 tehdyt pahoinpitelyt oli LIEVENTÄVIÄ asianhaaroja. Se että onko tapon minimirangaistus 8 vuotta vai 5 vai 100 niin ei poissulje millään tavalla tuota asiaa että aiempia väkivaltatuomioita on pidetty lieventävinä asianhaaroina. Toivottavasti sain tämän nyt artikuloitua sinulle sen verran selvästi että ymmärrät mitä yritän kertoa, jos et ymmärrä niin en vain jaksa jatkaa keskustelua kanssasi.

Edit. Kävin vielä lukemaan tuon ekan viestini jossa en millään tasolla IHMETELLY tuota miksi se on nuin vaan totesin sen olevan nuin ja perustelin miksi se on nuin. En vaan tainnut sitä kirjoittaa tarpeeksi selväksi että oisit sen saanut siitä irti heti. Niinkuin olen ennenkin sanonut kirjoittaminen ja puhuminen on vielä hieman keskeneräinen kommunikaation tapa sillä monesti se perimmäinen totuus mitä henkilö on kertomassa muuttuu täysin toisen henkilön sen lukiessa/kuullessa. Jos voisi siirtää suoraan tunteen aina asian takaa toiselle se veisi kommunikaatioita huomattavasti eteenpäin sillä tunteminen on ymmärtämistä.

Edit2. Enkä nyt tuosta Savon sanominen jutusta saanut luettua sitä että naisella olisi ollut aiempaa väkivalta taustaa joka olisi lieventänyt tuomiota.

Joka tapauksessa olet rakas ja tärkeä ihiminen:heart:

Viimeksi muokattu:
Yleisesti ottaen tuo aiempien tuomioiden ottaminen huomioon rangaistusta lieventävänä tekijänä, perustuu siihen, että jos nämä kaikki rikokset olisi käsitelty yhdessä istunnossa, niin näistä oltaisiin määrätty kokonaisrangaistus, jossa pienemmillä teoilla ei ole kovinkaan suurta vaikutusta kokonaistuomioon. Eli käytännössä saa "paljousalennusta". Nyt kun on aiempia tuomioita taustalla ja niistä annettu rangaistus, tuomio uudesta teosta suhteutetaan tähän, jotta kokonaisrangaistus olisi suhteessa suurin piirtein sama.
Hullulta se kuulostaa mutta näin se menee.

Rötökset ja väkivallanteot lieventävinä asianhaaroina?

Mites tuo periaate toimisi työelämässä, liikesuhteissa, työelämässä, perhesuhteissa yms? :confused:

Taposta tulee tuomiota sanotaan vaikka 10 vuotta. Jos tappaa kolme ihmistä viikon välein niin siitä ei saa tuomiona 10+10+10 vaan se yhdistynee johonkin 12-15 vuoden paikkeille. Tarkoitus Suomessa on kuntouttaa vangit takaisin yhteiskuntaan ja sen lisäksi vankilapäivät maksaa rahaa.

Näissä tuomioissa käytettiin ”paljousalennusta”: Raiskaaja sai alennusta jopa edellisestä raiskauksesta - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Tossa sitä tuomio hommaa selitetään,mä ymmärrän sen niin että rikoskierteessä oleva tyyppi tekee 20 rikosta joista jokaisesta sais vuoden linnaa ni ne lyödään yhteen ja tuomio on vaikkapa 5 vuotta eikä 20 vuotta.

Tossa oli se Takamaan linkkaama rattijuopumus yliajo,tekijä oli maanviljelijä eli yksityisyrittäjä 2,5 vuotta linnassa taitaa tuhota elinkeinon melko perusteellisesti?Näin luulisin.

Ja saattahan jotkut yrittäjät päästä vaikka avotaloon sen takia että voivat helpommin sieltä yritystään pitää pinnalla. Hienoahan se on että nuita ynnätään yhteen tuomioita ja näin mutta hauska tuo silti on kun edellisestä saat alennusta :D Joku saattaa ottaa tuonki kannusteena :ROFLMAO:

Onko Mike sulla vinkkejä miten saisi kulmasoudut, ym. vedot leveellä otteella tuntumaan keskiselässä? Itsellä on pitkät kädet, ja kun kyynärpäät pitää leveellä soutaessa, tuntuu että liike menee enemmän takaolkapäille.

Onko Mike sulla vinkkejä miten saisi kulmasoudut, ym. vedot leveellä otteella tuntumaan keskiselässä? Itsellä on pitkät kädet, ja kun kyynärpäät pitää leveellä soutaessa, tuntuu että liike menee enemmän takaolkapäille.
Tottahan toki takaolkapäät tekee siellä myös duunia, mutta ei ne takaolkapäät sitä lapaa supista. Toki jos painoa on liikaa, saattaa lavat olla auki ja sittenhän se onkin raju takaolkapääliike.

Suositut

Back
Ylös Bottom