Kuukauden idiootti!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Loppupeleissä harvoin siellä ovella iskuja tulee ja vielä harvemmin voi jv asiakasta lyödä. Melko paska laji pelkkä nyrkkeily järjestyksenvalvojan hallita.
No jos lyömään menet päähän asiakasta pl. että perustellusti olet hätävarjelutilanteessa, niin kyllä niiden hommien tekeminen nykyään loppuu siihen. Kyllä se on niin riskialtis veto, että se on vihon viimesiä ratkaisuja joihin kannattaa ryhtyä. Kuristaminenkin on hätäkeinona perustellumpi. Eli kyllä nyrkkeily on kamppailulajeista viimeisiä sen suhteen, että sen lajin tekniikoita voisi soveltaa voimankäytössä. Reaktioita ja silmää tietysti kehittää tilanteiden ennakointia silmällä pitäen. Minua yritettiin monesti lyödä, mutta perille tuli vain yksi kipeä isku kylkeen parikymppiseltä kamapäältä. Ei ollut mitään tilannetta sen kanssa tai en tiennyt uhkaa. Minun ohi kävellessä latasi vaan varoittamatta vartaloon. Ilmat ei lähtenyt mutta keitti sen verran yli, että annoin siinä kadulla sitten intensiivisen katupainimatsin kun alkoi vääntää napatessani kiinni. Lähti lopulta sitten karkuun ja viereisessä subwayssa (johon juoksi) oli täräyttänyt asiakasjonon päässä ollutta randomia henkilöä varoittamatta turpaan. Kävin henkilötiedot sitten kyselemässä kun poliisi talutti sitä maijaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Loppupeleissä harvoin siellä ovella iskuja tulee ja vielä harvemmin voi jv asiakasta lyödä. Melko paska laji pelkkä nyrkkeily järjestyksenvalvojan hallita.
Halme ainakin kirjojensa mukaan veteli asiakkaita turpaan järkkärinä ollessaan 🙂 tiedä sitten pitikö paikkaansa ja ehkä 80-luvulla oli vapaampaa touhua.
 
Halme ainakin kirjojensa mukaan veteli asiakkaita turpaan järkkärinä ollessaan 🙂 tiedä sitten pitikö paikkaansa ja ehkä 80-luvulla oli vapaampaa touhua.
80- ja 90-luvuilla ollut ihan eri meno. Ja järjestyksenvalvonta hyvin paljon vähemmän säädeltyä. Se ei oo mikään vitsi, että monilla tanssilavoilla ja baareissa voimankäyttövälineenä narikassa on saattanut olla esim. pesismaila. En tietenkään itse ole asioita nähnyt, mutta tunnen yhden 90-luvulla ison ravintolan omistaneen tyypin hyvin ja en usko, että hänen tarinat olisi fiktiota. Vanhan liiton portsareilta myös kuulin kaikenlaista.
 
Mä olen seissyt ovella pesarin kanssa. Menin Pislalaan putsaamaan baaria kun siellä oli ongelmia mustalaisten kanssa. Yksi ilta tuli sitten kunnon tappelu ja puukkoa näytettiin kun se pöytään lyötiin. Sain ne kaikki 5 ulos sieltä ja poliisi tuli hakemaan maijalla koko lössin. Näyttivät kyttien auton vierestä mulle kaulankatkaisumerkkiä. Kytät soitti tunnin päästä että ei voitu pitää yötä, että soita jos tulevat sinne. Soitin pomolle joka tuli kahden pesarin kanssa ja sitten käkittiin yö siellä ovella oottaen niitä. Eivät koskaan enää tulleet. Sillai snadisti kuumotti se ilta. Moni 70kg ninja joka tässäkin ketjussa on kaatamassa tosta vaan kaikkia isoja kavereita, eivät tajua pätkääkään minkälaista se ovella oikeasti on. Ehkä paskinta hommaa missään paskalla palkalla.
 
Tai oikeastaan tässä puhutaan ainakin kahdesta eri asiasta; portsarin ja poliisin töistä.

Ainakaan minä en ole kommentoinut sanallakaan portsarin työtä, enkä ole myöskään ollut eri mieltä siitä että painiessa voimasta on hyötyä. Se mistä minä olen ollut eri mieltä on se, kuinka tärkeänä osana poliisin työtä sitä painimista tarvitsee pitää.
 
Mä olen seissyt ovella pesarin kanssa. Menin Pislalaan putsaamaan baaria kun siellä oli ongelmia mustalaisten kanssa. Yksi ilta tuli sitten kunnon tappelu ja puukkoa näytettiin kun se pöytään lyötiin. Sain ne kaikki 5 ulos sieltä ja poliisi tuli hakemaan maijalla koko lössin. Näyttivät kyttien auton vierestä mulle kaulankatkaisumerkkiä. Kytät soitti tunnin päästä että ei voitu pitää yötä, että soita jos tulevat sinne. Soitin pomolle joka tuli kahden pesarin kanssa ja sitten käkittiin yö siellä ovella oottaen niitä. Eivät koskaan enää tulleet. Sillai snadisti kuumotti se ilta. Moni 70kg ninja joka tässäkin ketjussa on kaatamassa tosta vaan kaikkia isoja kavereita, eivät tajua pätkääkään minkälaista se ovella oikeasti on. Ehkä paskinta hommaa missään paskalla palkalla.
Hyi helvetti, kuumottaa ajatuskin jo tuosta tilanteesta. Ite muistan, että olis tehnyt mieli heittää se jv-lätkä helvettiin ja poistua takaovesta, esim. kun virolaiset idiootit haastoi tappeluun. Neljä oli ulkona ovella ja kolme ehket vielä sisällä. Se tilanne alkoi siitä, kun yksi oli poistettu liiallisen päihtymyksen takia. Ovi oli vaan sitten kilpenä eikä sitäkään saanut ilman avaimia takalukkoon. "IT's a fight". Minun kollega ehti ohjeistaa, että jos ne saa revittyä sen oven auki, niin "pyri yhden iskun tyrmäykseen, muuten tulee turpaan. Luvat lähtee meiltä molemmilta". Poliisit ehti juuri paikalle kun tilanne oli räjähtämässä. Turpaan olis tullu ja huolella vaikka hurjapäinen työkaveri olikin kaverina. Kyllä nuo hommat käytännössä pahimmillaan on aivan hirveää paskaa, kuka haluaa oikeasti tuommosiin tilanteisiin sen takia, että huolehdit asiakkaiden turvallisuudesta.
 
Täällä tunnutaan ymmärtävän tekstejä ihan tahallaan väärin. Tai sitten ei todellakaan ymmärretä luettua. Eihän sitä ole sanottu etteikö voimasta / koosta olisi hyötyä. Mutta edelleenkin siitä on paljon enemmän hyötyä siellä ovella ja muissa noissa tilanteissa, jos osaa tehdä jotain muutakin kuin vetää taljaa tai penkata.

Sitä mitä mä edelleenkään noista mrsiiman esimerkeistä huolimatta ymmärrä, että mitä haittaa niistä ip-lajien / voimankäyttökoulutusten käynnistä on? Edelleen kysyn, että jos siellä ovella varsinkin yksinään seisoo, niin miksei käy opettelemassa niitä vittumaisia tilanteita etukäteen? Ihan oman terveyden kannalta.

Ei se niiden treenaaminen tarkota sitä, että kaikki on pakko vetää pataan, päin vastoin niistä saa niitä työkaluja eri tilanteen hoitamiseen, putkinäköjen rikkomiseen jne. Senkö takia, että pitää olla 70-kilonen ninja että niitä voi treenata?
 
Täällä tunnutaan ymmärtävän tekstejä ihan tahallaan väärin. Tai sitten ei todellakaan ymmärretä luettua. Eihän sitä ole sanottu etteikö voimasta / koosta olisi hyötyä. Mutta edelleenkin siitä on paljon enemmän hyötyä siellä ovella ja muissa noissa tilanteissa, jos osaa tehdä jotain muutakin kuin vetää taljaa tai penkata.

Sitä mitä mä edelleenkään noista mrsiiman esimerkeistä huolimatta ymmärrä, että mitä haittaa niistä ip-lajien / voimankäyttökoulutusten käynnistä on? Edelleen kysyn, että jos siellä ovella varsinkin yksinään seisoo, niin miksei käy opettelemassa niitä vittumaisia tilanteita etukäteen? Ihan oman terveyden kannalta.

Ei se niiden treenaaminen tarkota sitä, että kaikki on pakko vetää pataan, päin vastoin niistä saa niitä työkaluja eri tilanteen hoitamiseen, putkinäköjen rikkomiseen jne. Senkö takia, että pitää olla 70-kilonen ninja että niitä voi treenata?
Tottakai ip-lajien ja voimankäytön treenaamisesta on varmasti se suurin hyöty. Niitä pitäisi kuitenkin treenata säännöllisesti, että ne menee selkäytimeen. Ja harjoittelu on eri tilanne siltikin kuin käytäntö, jossa et tiedä mitä on tulossa. Tuon turvallisuusalan ongelma on se, että se ei vedä palkkauksen ja työnkuvan takia paljoa sellaisia tyyppejä töihin, jotka oikeasti sitä tekee kutsumuksesta. Usein sen alan hommia tekee opiskelijat ym paremman puutteessa ja moni turvallisuusalalle kouluttautunut siirtyy alalta pois aika nuorena, kun tajuaa ettei se ollutkaan niin hohdokasta kuin teininä kuvitteli. Minä en kutsumuksesta niitä hommia tehnyt vaan ns. paremman puutteessa, niin ei olisi tullut mieleenkään maksaa itseään kipeäksi hyvistä työvarusteista ja voimankäyttökoulutuksista. Työttömillehän se on kyllä sellainen ala, jonne jokainen pääsee kokeilemaan, jos vaan halua on. Lyhyellä koulutuksella. En toki pois ole sulkenut sitä, ettenkö tilapäisesti voisi vielä niitä hommia tehdä, jos olisi tilanne niin heikko, että ei olisi paljoa valinnanvaraa. Enää en menisi ilman suojaliiviä esimerkiksi ovelle.
 
Eikä tässä mistään ”70kg ninjastakaan” ole puhuttu. Poliiseista todella todella harva noin pieni on, keskimäärin sitä 90-100kg luokkaa joka taas on urheilullisena kaverina keskimääräistä asiakasta kovempi.

En vieläkään ymmärrä mikä tässä on ongelma. Ovatko puolet porukasta oikeasti sitä mieltä, että poliisina olisi parempi suonsivun kokoinen ukko kuin pitkä 90-100kg kaveri kohtalaisilla painitaidoilla joita poliisille runsaasti koulutetaan? Tai että sen pitäisi ainakin olla erittäin hyvä plussa haussa?

EDIT: ja mainitaan vielä että ei juuri suonsivu, joka keskustelun mukaan on monipuolinen urheiluja ja palomiehenä omaa myös kokoisekseen kovan aerobisen kunnon. Noita kun on poliisikouluun hakemassa yhtä harvassa, kuin niitä Bruuce Leeta.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä tässä mistään ”70kg ninjastakaan” ole puhuttu. Poliiseista todella todella harva noin pieni on, keskimäärin sitä 90-100kg luokkaa joka taas on urheilullisena kaverina keskimääräistä asiakasta kovempi.

En vieläkään ymmärrä mikä tässä on ongelma. Ovatko puolet porukasta oikeasti sitä mieltä, että poliisina olisi parempi suonsivun kokoinen ukko kuin pitkä 90-100kg kaveri kohtalaisilla painitaidoilla joita poliisille runsaasti koulutetaan? Tai että sen pitäisi ainakin olla erittäin hyvä plussa haussa?

EDIT: ja mainitaan vielä että ei juuri suonsivu, joka keskustelun mukaan on monipuolinen urheiluja ja palomiehenä omaa myös kokoisekseen kovan aerobisen kunnon. Noita kun on poliisikouluun hakemassa yhtä harvassa, kuin niitä Bruuce Leeta.
Kyllä siellä poliiseissa on kooltaan ihan laidasta laitaan ihmisiä, eivätkä kaikki ole todellakaan mitään atleetteja. Kuten täällä aiemmin jotkut mainitsivat, niin fyysiset ominaisuudet eivät ole prioriteetti siinä ammatissa. Sen kertoo jo fysiikkatestit pääsykokeessa, että hyviin pisteisiin ei tarvita mitään supersankarin fysiikkaa. Voimankäyttövälineiden käyttötaito ja stressinsietokyky uhkaavissa tilanteissa on paljon tärkeämpää kuin painitaidot. Kyllä sitä 1 vs 1 painimista vältetään viimeiseen asti. Ja lamautinta käytetään, jos tilannearvio on se, että on riskialtista lähteä vääntämään kohdehenkilön kanssa.

Suonsivun fyysisiä ominaisuuksien vertaaminen keskivertopoliisiin (tai palomieheen) olisi sama kuin Jaakko Pessistä rinnastaisi keskivertometsuriin. Jos johonkin ammattiin pääseminen vaatisi kuulumista 0,1% parhaimmistoon geenipoolissa, niin vähissä olisi kyseisessä ammatissa työskentelevät.
 
Kumman haluaisitte selvittämään isoäitinne epäilyttävää kuolemaa hoitokodissa?

rambo_0.jpg


third-girl-unit-006-web.jpg
 
Nyrkkeilijän olettaisi olevan hyvä ovimies, kun on tottunut ottamaan iskua vastaan eikä hätkähdä pienestä nekkauksesta?
Nyrkkeilyä harrastavana jiiveen töitä tehneenä vastaan. Kaikista kamppailulajeista ja urheilutaustasta on hyötyä. Ei nyrkkeily ole optimaalisin, koska lyödä saa vain hätävarjelutilanteessa. Mutta on siitä hyötyäkin. Antaa itsevarmuutta. Tietää että todella pahassa paikassa pystyy tyrmäämään isonkin ukon. Tai jos useampi käy päälle on jotain tehtävissä. Reaktiokyky ja silmä on huomattavasti parempi kuin taviksilla. Eli jos toinen yrittää lyödä sen tajuaa ja väistää helposti. Tietty myös ei säiky pikku moksuja nekkuun. Kaikki painilajit ovat kuitenkin parempia jv hommiin.
 
80- ja 90-luvuilla ollut ihan eri meno. Ja järjestyksenvalvonta hyvin paljon vähemmän säädeltyä. Se ei oo mikään vitsi, että monilla tanssilavoilla ja baareissa voimankäyttövälineenä narikassa on saattanut olla esim. pesismaila. En tietenkään itse ole asioita nähnyt, mutta tunnen yhden 90-luvulla ison ravintolan omistaneen tyypin hyvin ja en usko, että hänen tarinat olisi fiktiota. Vanhan liiton portsareilta myös kuulin kaikenlaista.
Kyllä joitain astaloita löytyy vieläkin. Pamppuja on useammissa baareissa narikassa piilossa. Uskon että pesarikin on joissain. Mutta en usko että niitä välineitä juurikaan käytetään. Edes pamppua. Tilanteetkin tulee niin äkkiä ettei niitä ehdi miettimään.
 
Kumman haluaisitte selvittämään isoäitinne epäilyttävää kuolemaa hoitokodissa?

rambo_0.jpg


third-girl-unit-006-web.jpg

Vaihtoehto 1 ehdottomasti siis jos joku rikos tai laiminlyönti olisi tapahtunut.
Hercule selvittäis tapauksen varmemmin, mutta antaisi tekijän Suomen oikeusjärjestelmän haltuun, eli: päästäisi vapaaksi. John J. suorittaisi oikeuskäsittelyn ja rangaistuksen toimeenpanon välittömästi on-site samaan hintaan.
 
@_MrSiima puhuu asiaa yllätysmomentista. Jokainen voidaan yllättää vaikka kuinka on treenannut tilanteita. Joskus hyökkäys tulee ilman mitään merkkiä. Ryöstöt ja pahoinpitelyt perustuvat tähän pointtiin. Lyödään tauluun ilman merkkiäkään aikeista. Tai kuristetaan takaapäin. On esimerkkejä kun kovakin karju on nukahtanut perus kynäniskan yllätyksestä. Ei chuck Norriskaan voi mitään jos Hannu Nilsiästä lyö takaapäin ohimoon. Voimankäyttö koulutuksissa kyllä treenataan perustilanteita, mutta kokemuksesta voin sanoa että eivät ne toimi välttämättä jos vastassa on riehuva ja vahva tyyppi. Ei jv n peruskurssia käynyt junnu saa hanhenkauloilla äkästä henkilöä kuriin tositilanteessa. Meille sanottiin koulutuksessa että opetetut liikkeet eivät ole parhaita. Ne opetetaan koska opetusohjelma määrää niin. Opettajilla oli judo tausta ja tiesivät oikeasti toimivat liikkeet, mutta eivät saaneet niitä opettaa. Itse en käyttänyt koko urallani kertaakaan voimankäytössä neuvottuja juttuja. Sovelsin kreikkalais roomalaisessa painissa ja vaparissa oppimiani juttuja. Ne lähtevät minulta luonnostaan ja kaikki tilanteet ovat hoituneet muutamalla perus sidonnalla ja maahanviennillä. Työkaverini oli 100 kiloinen mustanvyön judoka. Hänkään ei ole työ urallaan käyttänyt kuin paria liikettä. Kertoi että osoto Gari toimii aina. Hänen painit puleja vastaan kestää yleensä 2.8 sekkaa. Ei ehdi edes mennä auttamaan 🙄
 
Eräs hauska kamppiskokemus ovelta. Olin Hervannassa jossain paskakuppilassa ovella. Silloin säännöt oli asusteiden osalta vähän sitä sun tätä ja mikä nyt on takki ja mikä ei. No sinne tuli asiakas sitten ja minä normaalisti "takkia narikkaan, x markkaa". Kaveri sitten että saisikos hän mitenkään pitää takin, mä sanoin että "No sitten puoli ravintolaa tulee hakemaan kanssa takkinsa". No siihen mies sitten "no mutta tää on vain tämmöinen kevyt hupparin tapainen, sopiiko jos maksan 50 markkaa, niin saan pitää tän". No palkka kun oli mitä oli, niin otin ja annoin mennä. Kun kaveri käänsi selkänsä, selvisi syy miksi oli valmis maksamaan että takki saa päällä olla. Selässä luki jonkun paikallisen thaikku-boxingin nimi. Itsetunto kaverilla oli takissa kiinni, silloin oli kiva huomata, että tosiaankin, bodareiden ei tartte laittaa olkatoppauksia ja selkälippuja näyttääkseen mitä ovat, niiistä näkee heti. Hassu tapaus.
 
Joillain on selässä kamppisseuran logo, joillain on liian pienet paidat päällänsä tai joillakin saattaa olla näyttävä ylikallis auto, itsellä on aina ollut haaroista kovinkin kireät housut kun olen ollut baarissa tyttöjen perässä, sillä se kai on pelattava mitä on. Tarkoitus kai se yleensä on vähän näyttää sitä mitä on, on se sitten oman egon hivelyä vai vastakkaisen sukupuolen houkuttelua.
 
Joillain on selässä kamppisseuran logo, joillain on liian pienet paidat päällänsä tai joillakin saattaa olla näyttävä ylikallis auto, itsellä on aina ollut haaroista kovinkin kireät housut kun olen ollut baarissa tyttöjen perässä, sillä se kai on pelattava mitä on. Tarkoitus kai se yleensä on vähän näyttää sitä mitä on, on se sitten oman egon hivelyä vai vastakkaisen sukupuolen houkuttelua.
Ainoa erotus on se, että autoa ei voi peittää jos sillä ajaa, lihaksia on helvetin hankala peittää ettei näyttäis lihaksikkaalta. Kamppailutaidot ei näy mitenkään ulospäin, ellei laita logoa tai ala vetään kurkipotkua.
 
Ainoa erotus on se, että autoa ei voi peittää jos sillä ajaa, lihaksia on helvetin hankala peittää ettei näyttäis lihaksikkaalta. Kamppailutaidot ei näy mitenkään ulospäin, ellei laita logoa tai ala vetään kurkipotkua.
Oikeilla kamppailijoilla on ruttukorvat ;)

Tähän aiheeseen vänkäämiseen liittyen, moni ei oikeasti ymmärrä miten iisiä jonkun kamppailua treenaamattoman niputtaminen loppupeleissä on. Oli sitten 70 tai 130 kiloinen. Homma muuttuu heti, kun on edes alkeet hallussa ja siinä kohtaa tuo paino alkaa vaikuttaa melkoisesti. Esimerkkinä nyt vaikka vuoden kamppailua treenannut 130 kiloinen vs 4 vuotta kamppailua treenannut 70 kiloinen. Siinä jää sintti jalkoihin.

Ovihommista en tiedä mitään mut painihommia on tullut koitettua monta vuotta niin 60- kuin 150 kiloista vastaan.
 
Oikeilla kamppailijoilla on ruttukorvat ;)

Tähän aiheeseen vänkäämiseen liittyen, moni ei oikeasti ymmärrä miten iisiä jonkun kamppailua treenaamattoman niputtaminen loppupeleissä on. Oli sitten 70 tai 130 kiloinen. Homma muuttuu heti, kun on edes alkeet hallussa ja siinä kohtaa tuo paino alkaa vaikuttaa melkoisesti. Esimerkkinä nyt vaikka vuoden kamppailua treenannut 130 kiloinen vs 4 vuotta kamppailua treenannut 70 kiloinen. Siinä jää sintti jalkoihin.

Ovihommista en tiedä mitään mut painihommia on tullut koitettua monta vuotta niin 60- kuin 150 kiloista vastaan.
Niin mutta ongelmana tässä on todellisuus vs kamppailusali. En väitä että kamppailulajeista ei olisi hyötyä koska on mutta mitä kuin vastustaja oikeasti käyttää 100% voimaa, lyö,potkii, puree..salilla olet kuitenkin aina turvassa
 
Back
Ylös Bottom