Kuukauden idiootti!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Naispoliiseja on pakko olla siksi, että esim ruumiintarkastuksissa taitaa lakikin tulla eteen. Nyt ei puhuta naisista, älä ymmärrä tahallaan väärin.
Itseasiassa poliisi, jv ja vartija saa tehdä turvatarkastuksen myös vastakkaiselle sukupuolelle kiinniottotilanteessa. Oman turvallisuuden takia on paras tsekata aina ensin löytyykö kiinniotetulta teräasetta. Menisi hyvin vaikeaksi jos tarkastukseen täytyisi aina etsiä samaa sukupuolta oleva. Toki tilanteen mukaan. Mummoja ja perheenäitejä on tarpeeton koijata perustellisesti. Riittää kun pyytää tyhjentämään taskut itse. Narkki mimmeiltä löytyy mitä vain. He tarkastan itse.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joku baltialainen 5 henkilön tunnuksilla varustettu jengi ei tottele
Nämä ovat keissejä joissa parempi "luopua" tehtävästä. Turha tapattaa itseään jos tilanne on jo lähtökohtaisesti hävitty. Kyllä itselläkin oli jännäkakka housussa kun markettiin tuli 4 baltian ammattirosvoa ja lappoivat elektroniikkaa kasseihin. Pakko oli minimoida riskit ja ottaa vain yksi tyyppi kiinni kahden vartijan voimin ja toivoa että poliisi ehtii napata muut.
Vartijoilla toki voimankäyttövälineet on oltava, mutta jv-hommissa harvalla on mitään käsirautoja kummempaa
Tämä on suomessa akilleenkantapää. On paljon vartijoita kenellä ei ole mitään voimankäyttövälineitä. Tai pelkät raudat. Vuosittainen voimankäyttökoulutus ei ole pakollinen. Osa jättää käymättä, jolloin ei saa kantaa edes rautoja. Tavan siviili taas saa. Teoriassa on mahdollista että rosvolla on raudat mutta vartijalla ei😅 Arvokuljettajilla ei ole myöskään voimankäyttövälineitä. Se on perusteltu sillä että jos arvokuljetus ryöstetään, tekijät ovat aseistautuneita ammattilaisia. Tapattaa itsensä jos sohii kaasulla tai pampulla. Parempi antaa massit. Suojaliivejä pidän itse tärkeinä. En tekisi edes jv duunia ilman niitä. Kaasua ei voi aina edes käyttää yökerhoissa. Toki se olisi hyvä että voi edes ovella kaasuttaa.
 
Täytyy kuitenkin muistaa että 95% todennäköisyydellä jiiveen painikaverit ovat tavan ihmisiä. Tottakai koko ja voima ovat silloin valttia. Fysiikka on fysiikkaa vääntötilanteissa. Onhan se nättiä kun 80kg painin mestari pyörittelee 135kg bodaria, mutta ei tollasta asetelmaa tule normi elämässä. Ei painijat käy ryyppäämässä ja härnäämässä portsareita😅 Päinvastoin auttavat portsareita jos tulee mylly. Itse olen niin monesti jeesinyt pokeja, että pääsen ilmaseksi baareihin😅 Tiedän ei ole minun hommia vapaalla, mutta en vain voi katsoa tumput suorina jos tulee mylly ja joku tarttee jeesiä. Turvallisuus alan kouluttajani kertoi että osalle jää pääkoppaan "auttamisvietti" loppu elämäksi. Minulle jäi. Ei kait se huono asia ole.
 
Voin kuvitella mikä härdelli saattaa tulla jos ei tiedä onko ne auttajia vai "auttajia" jotka tulee mukaan johonkin myllytykseen koita siinä sitten valvoa järjestystä, kuka löi ketä.

Vähän sama kuin siviilien aseenkanto perusteella että sais auttaa rosvojen pätkimisessä, poliisilla olis vaikea keksiä tilanteeseen tullessa kuka on pahis ja kuka hyvis.

Onneksi varmaan harvinaisia nämä skenaariot.
 
Jos tiedetään, että seistään ovella yksinään tai vaikka kaksistaan, niin minkä noita tilanteita varten ei käydä treenaamassa etukäteen, niin ei tulis niin yllätyksenä? Joo ei varmaan kuulu jv-koulutukseen, mutta ihan omatoimisesti voi kursseille ilmottautua. Luotetaanko sokeesti siihen omaan isoon kokoon ja siihen, että sillä hoitaa kaikki tilanteet? Toi kaksinkäsin edestä kuristaminen ja sen purkaminen kuuluu varmaan kaikkien ip-lajien ensimmäisten treenien ohjelmaan. Senkö takia, että niissä joutuu tekemään jotain katabolisia aerobisia temppuja?
Mä en tiedä ymmärrätkö ettei esim. 120-kiloisen treni- ja piripään kanssa yllättävään tappeluun joutuessa voimankäyttökoulutuksen opit hirveästi auttaisi. Joka on uhannut jopa ampua. Poliisilla ei ole resursseja puuttua kaikkeen uhkailuun eikä varsinkaan aina riittävän nopeasti. Tottakai, jos on aikaa ennakoida, mutta yllätettynä toimit vaistojen varassa, jos tajuat että henkilö voi vaikka tappaa sinut siinä tilanteessa. Eikä se puolustautuminen onnistu kuin kurssilla, jossa ajatus- ja tekniikat on pääfocuksena eikä treenikaveri ole tosissaan satuttamassa sinua ja olet varautunut harjoituksiin.

Tuommosia uhkaavia tilanteita ei välttämättä satu koskaan kohdalle, mutta jos sattuu niin on aika vittumaisia. Harva myöskään on niin skarppina jossain koko yön kestävässä vuorossa, että jaksat olla varautuneena joka tilanteessa. Minä en ainakaan luottanut yhtään mihinkään itsessäni niissä hommissa, mutta se tuli tajuttua että tositilanteissa jossa ainoat voimankäyttövälineet on omat kädet, ei kyllä voimankäyttöotteet toimi, jos hyökkääjä on oikeasti vaarallinen. Se kyllä tuli todettua, että fyysisestä voimasta on hyötyä maahanvienti- ja raudoitustilanteissa. Ja se, että sitä voimaa on syytä käyttää nopeasti ja reilusti, jos ei halua riskiä, että jää alakynteen tai väsyttää itsensä siellä. Ihan eri asia, jos on henkilökuntaa riittävästi, että on kaveri apuna. Itse ainakin ajattelin, että mieluummin loppus koko hommat kuin semmosen työn takia vammautuisi, mikäli ei puolustautuisi kunnolla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä en tiedä ymmärrätkö ettei esim. 120-kiloisen treni- ja piripään kanssa yllättävään tappeluun joutuessa voimankäyttökoulutuksen opit hirveästi auttaisi. Tottakai, jos on aikaa ennakoida, mutta yllätettynä toimit vaistojen varassa, jos tajuat että henkilö voi vaikka tappaa sinut siinä tilanteessa.
Sitähän asioiden etukäteen treenaminen tarkoittaa, ettei ne tule yllätyksenä. Joku voi saada ne kädet kaulalle äkisti, mutta se itse tilanne ei enää olekkaan yllättävä kun sitä on tarpeeks monta kertaa harjotellu.

Vai oletko sitä mieltä, että kaikki itsepuolustuslajit on ihan höpöhöpöä ja kaikki hoituis vaan sillä kun käy ahkerasti salilla bodailemassa?

Vielä tohon sun mainitsemaan tilanteeseen, niin ainakin itse olisin siinä tilanteessa aika paljon mieluummin esim. Antti Nurmena kuin vaikka Phil Heatina.
 
Viimeksi muokattu:
Sitähän asioiden etukäteen treenaminen tarkoittaa, ettei ne tule yllätyksenä. Joku voi saada ne kädet kaulalle äkisti, mutta se itse tilanne ei enää olekkaan yllättävä kun sitä on tarpeeks monta kertaa harjotellu.

Vai oletko sitä mieltä, että kaikki itsepuolustuslajit on ihan höpöhöpöä ja kaikki hoituis vaan sillä kun käy ahkerasti salilla bodailemassa?
Ei varmasti ole, mutta väitän että varsinkin itseä isomman ja vahvemman kaverin käsittelystä irtaantuminen vielä niin, että olet liikkeessä koko ajan, ei onnistu välttämättä ihan samalla tavalla tositilanteessa kuin koulutuksessa. Järkkärien kunnioitus on muutenkin perseestä, olen kuullut tilanteesta, jossa taltutustilanteessa kohdehenkilön veli hyökkäsi takakuristamaan portsaria maassa takaapäin. Semmoisesta tilanteesta yksin selviytyminen ehjänä vaatii jo melkein, että portsari on Bruce Lee tai Chuck Norris.
 
Sitähän asioiden etukäteen treenaminen tarkoittaa, ettei ne tule yllätyksenä. Joku voi saada ne kädet kaulalle äkisti, mutta se itse tilanne ei enää olekkaan yllättävä kun sitä on tarpeeks monta kertaa harjotellu.

Vai oletko sitä mieltä, että kaikki itsepuolustuslajit on ihan höpöhöpöä ja kaikki hoituis vaan sillä kun käy ahkerasti salilla bodailemassa?

Vielä tohon sun mainitsemaan tilanteeseen, niin ainakin itse olisin siinä tilanteessa aika paljon mieluummin esim. Antti Nurmena kuin vaikka Phil Heatina.
Jos luulet, että kaikki järkkärit ja vartijat on raudanlujia ammattilaisia, jotka treenaa jatkuvasti voimankäyttöä silmällä pitäen. 90% ei ole. Silloin fyysisestä voimasta on helvetisti hyötyä, jos sinuun käydään käsiksi tai kohdistetaan väkivaltaa. Jos olet fyysisempi kuin ne agressiiviset hörhöt keskimäärin.

Niin varmaan ottaisin minäkin, mutta tämä keskustelu on jo pahasti hakoteillä, jos turvallisuusalan työntekijöitä verrataan kamppailun ammattilaisiin. Tai mr. Olympiaan. Siellä on valtaosa porukasta sellaisia, jotka eivät välttämättä aktiivisesti urheile yhtään mitään tai poikkea kooltaan keskiverrosta kaduntallaajasta. Eli ilmeisesti ei saa kokemuspohjaista mielipidettä sanoa, että kahden maallikon välisessä kontaktissa on helpompaa taltuttaa esim. 30kg itseään pienempi henkilö, jonka voimatasot ovat maksimissaan 50% puolustautujan voimatasoista. Kuin samankokoinen ja yhtä vahva tyyppi.

Ja mitä tuohon bodaukseen tulee, niin sillähän et saavuta kuin ehkä mielikuvallisen pelotteen voimasta, jos on päällepäin silmiinpistävän lihaksikas. Vaikka ovatkin normijamppaa vahvempia aina. Mutta se ulkonäköhän ei niitä tilanteita ratkaise, jos niihin joutuu. Aika harvalla se treenaaminen salilla liittyy mitenkään siihen ammatilliseen kehitykseen vaan on ihan oma juttunsa. Jos salikundit noita hommia sattuu tekemään. Mutta kyllä hyötyä on verrattuna kestävyysjuoksun harrastamiseen tai sohvalla makoiluun.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Bodari nyt ei mikään sen kummempi ole jos aletaan laittaa miestä nippuun. Ja kyllä ratkaisevassa osassa on taktinen koulutus ja vielä enemmän elämän kokemus. Tässä asiassa siis keikka kokemus. Sitä siis voi pieni mies viedä isoa tai iso pientä. Paras lopputulos jos saa puhumalla hoidettua. Jos ei niin pienellä kynnyksellä voimankäyttö välineitä niin pääsee helpolla. Voihan väännöksi mennä mutta sekin loppuu äkkiä kun sen laittaa loppumaan.
 
Ja jos luulet, että kaikki järkkärit ja vartijat on raudanlujia ammattilaisia, jotka treenaa jatkuvasti voimankäyttöä silmällä pitäen. 90% ei ole. Silloin fyysisestä voimasta on helvetisti hyötyä, jos sinuun käydään käsiksi tai kohdistetaan väkivaltaa. Jos olet fyysisempi kuin ne agressiiviset hörhöt keskimäärin.
En luule vaan se mun alkuperäinen kysymys oli, että jos siellä ovella / töissään joutuu yksin mahdollisesti tuollaisiin tilanteisiin, minkä takia niitä ei etukäteen treenaa? Silloin siitä fyysisestä voimasta ja koosta on vielä paljon paljon enemmän hyötyä kun ei tarvi mennä siihen ”paniikkipainiin” vaan tilanteet on etukäteen treenattuja.
 
En luule vaan se mun alkuperäinen kysymys oli, että jos siellä ovella / töissään joutuu yksin mahdollisesti tuollaisiin tilanteisiin, minkä takia niitä ei etukäteen treenaa? Silloin siitä fyysisestä voimasta ja koosta on vielä paljon paljon enemmän hyötyä kun ei tarvi mennä siihen ”paniikkipainiin” vaan tilanteet on etukäteen treenattuja.
No tottakai ja itsekin olen sitä mieltä, että kannattaisi treenata todellakin, jos pidempää työuraa tuolla alalla on tekemässä. Mutta ei se kyllä kaikelta pelasta vaikka olisi kuinka treenannut, koska sinut voidaan yllättää. Tai olisihan se hienoa, jos on niin pätevä tyyppi ettei joudu ikinä painimaan. Moni kuitenkin mieluusti siihen paniikkipainiin ryhtyy esim. saadessaan nyrkistä. Ravintolan ovella ei muutenkaan pysty välttämättä perääntymään mikäli tarkoitus on estää sen agressiivisen hörhön sisäänpääsy ravintolaan. Ja muita ihmisiä on häiriötekijöinä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä en tiedä ymmärrätkö ettei esim. 120-kiloisen treni- ja piripään kanssa yllättävään tappeluun joutuessa voimankäyttökoulutuksen opit hirveästi auttaisi. Joka on uhannut jopa ampua. Poliisilla ei ole resursseja puuttua kaikkeen uhkailuun eikä varsinkaan aina riittävän nopeasti. Tottakai, jos on aikaa ennakoida, mutta yllätettynä toimit vaistojen varassa, jos tajuat että henkilö voi vaikka tappaa sinut siinä tilanteessa. Eikä se puolustautuminen onnistu kuin kurssilla, jossa ajatus- ja tekniikat on pääfocuksena eikä treenikaveri ole tosissaan satuttamassa sinua ja olet varautunut harjoituksiin.

Tuommosia uhkaavia tilanteita ei välttämättä satu koskaan kohdalle, mutta jos sattuu niin on aika vittumaisia. Harva myöskään on niin skarppina jossain koko yön kestävässä vuorossa, että jaksat olla varautuneena joka tilanteessa. Minä en ainakaan luottanut yhtään mihinkään itsessäni niissä hommissa, mutta se tuli tajuttua että tositilanteissa jossa ainoat voimankäyttövälineet on omat kädet, ei kyllä voimankäyttöotteet toimi, jos hyökkääjä on oikeasti vaarallinen. Se kyllä tuli todettua, että fyysisestä voimasta on hyötyä maahanvienti- ja raudoitustilanteissa. Ja se, että sitä voimaa on syytä käyttää nopeasti ja reilusti, jos ei halua riskiä, että jää alakynteen tai väsyttää itsensä siellä. Ihan eri asia, jos on henkilökuntaa riittävästi, että on kaveri apuna. Itse ainakin ajattelin, että mieluummin loppus koko hommat kuin semmosen työn takia vammautuisi, mikäli ei puolustautuisi kunnolla.
Mulla oli ongelmana pää. Kadulla jos mun kimppuun hyökätään niin teen mitä tahansa. Ovella taas eri juttu. Tiedät että ihmiset ovat sinua vastaan (melko usein) työnantaja ei halua tappelua tai poliiseja. Sun pitäisi olla "ammattilainen" eli jos asiakas loukkaantuu niin olet mokannut. Yritä siinä olla mukava ja pysyä rauhallisena kolmelta yöllä kun olet kuunnellut vittuilua koko yön. Oikeasti pelkäsin että flippaan joku päivä. Jos meinaa näitä hommia tehdä niin suosittelen kyllä että käy näitä voimankäyttökursseja.
 
Nyrkkeilijän olettaisi olevan hyvä ovimies, kun on tottunut ottamaan iskua vastaan eikä hätkähdä pienestä nekkauksesta?
 
Jos luulet, että kaikki järkkärit ja vartijat on raudanlujia ammattilaisia, jotka treenaa jatkuvasti voimankäyttöä silmällä pitäen. 90% ei ole. Silloin fyysisestä voimasta on helvetisti hyötyä, jos sinuun käydään käsiksi tai kohdistetaan väkivaltaa. Jos olet fyysisempi kuin ne agressiiviset hörhöt keskimäärin.

Niin varmaan ottaisin minäkin, mutta tämä keskustelu on jo pahasti hakoteillä, jos turvallisuusalan työntekijöitä verrataan kamppailun ammattilaisiin. Tai mr. Olympiaan. Siellä on valtaosa porukasta sellaisia, jotka eivät välttämättä aktiivisesti urheile yhtään mitään tai poikkea kooltaan keskiverrosta kaduntallaajasta. Eli ilmeisesti ei saa kokemuspohjaista mielipidettä sanoa, että kahden maallikon välisessä kontaktissa on helpompaa taltuttaa esim. 30kg itseään pienempi henkilö, jonka voimatasot ovat maksimissaan 50% puolustautujan voimatasoista. Kuin samankokoinen ja yhtä vahva tyyppi.

Ja mitä tuohon bodaukseen tulee, niin sillähän et saavuta kuin ehkä mielikuvallisen pelotteen voimasta, jos on päällepäin silmiinpistävän lihaksikas. Vaikka ovatkin normijamppaa vahvempia aina. Mutta se ulkonäköhän ei niitä tilanteita ratkaise, jos niihin joutuu. Aika harvalla se treenaaminen salilla liittyy mitenkään siihen ammatilliseen kehitykseen vaan on ihan oma juttunsa. Jos salikundit noita hommia sattuu tekemään. Mutta kyllä hyötyä on verrattuna kestävyysjuoksun harrastamiseen tai sohvalla makoiluun.

Tämähän on aivan eri aihe mistä alunperin keskusteltiin. Kuka täällä on sanonut, että voimasta ja koosta ei ole hyötyä jos kamppailutaitoja, tai edes voimankäyttökoulutusta, ole kuten kerroit esimerkissäsi? Ja vaikka olisi, niin totta kai siitä on hyötyä.

Tässä on välillä väitetty, että se 120kg elopaino on tärkein ominaisuus sekä ovella että poliisin vääntötilanteissa.
 
Ei tässä ketjussa vielä Salomäen ja Fellin painimatsia ole ollut? Kyllä sähäkkä ja taitava pienempikin kaveri pärjää. Tietty se iso koko ei sulje pois sitä, että osaisi lisäksi painia.
No harvoin tulee vastaan olympiatason painijaa, sen lisäksi, että Salomäki on on fyysisesti erittäin vahva ja myös äärimmäisen ketterä, kuten painijat yleensä ovatkin. Fell on taas iso ja vahva, mutta taustalla kuitenkin useamman vuoden kokemus karatesta. Leikkimielinen painimatsi, jossa Salomäki oli vahvuusalueellaan ja Fell ei. Mitä tästä pitäisi päätellä?
 
Täytyy kuitenkin muistaa että 95% todennäköisyydellä jiiveen painikaverit ovat tavan ihmisiä. Tottakai koko ja voima ovat silloin valttia. Fysiikka on fysiikkaa vääntötilanteissa. Onhan se nättiä kun 80kg painin mestari pyörittelee 135kg bodaria, mutta ei tollasta asetelmaa tule normi elämässä. Ei painijat käy ryyppäämässä ja härnäämässä portsareita😅 Päinvastoin auttavat portsareita jos tulee mylly. Itse olen niin monesti jeesinyt pokeja, että pääsen ilmaseksi baareihin😅 Tiedän ei ole minun hommia vapaalla, mutta en vain voi katsoa tumput suorina jos tulee mylly ja joku tarttee jeesiä. Turvallisuus alan kouluttajani kertoi että osalle jää pääkoppaan "auttamisvietti" loppu elämäksi. Minulle jäi. Ei kait se huono asia ole.
Joo ja tuo esimerkkinä käytetty Salomäki ei ihan vertaudu perusvääntäjään. 190kg penkki oli ja 300kg veto että kyllä sitä maksimivoimaakin löytyi painitaitojen ja lajivoiman lisäksi. Ehkä siksi olikin olyvoittaja. Ei mikään ihme, jos tuollainen atleetti pyörittelee todella isoakin melko kamppailutaidotonta miestä. Oikeastaan se on itsestäänselvyys, jos kyseessä on oikea painisääntöinen matsi. Mutta jos vastassa olisi ollut vaikka Karelin(iso ja huippulahjakas painija) , niin silloinkin lopputulos olisi ollut yhtä ennalta-arvattava.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No tottakai ja itsekin olen sitä mieltä, että kannattaisi treenata todellakin, jos pidempää työuraa tuolla alalla on tekemässä. Mutta ei se kyllä kaikelta pelasta vaikka olisi kuinka treenannut, koska sinut voidaan yllättää.
En nyt ihan ymmärrä, että miten sitä treenamatonta ei voida yllättää. Kummassakin tapauksessa mieluummin treenanneena kun ei. Paitsi joo, jos se yllättäminen tarkottaa jotain takaa pesimailalla kuulaan, silloin siinä ei treenit auta, mutta ei auta kyllä 120kg elopainokaan.
 
En nyt ihan ymmärrä, että miten sitä treenamatonta ei voida yllättää. Kummassakin tapauksessa mieluummin treenanneena kun ei. Paitsi joo, jos se yllättäminen tarkottaa jotain takaa pesimailalla kuulaan, silloin siinä ei treenit auta, mutta ei auta kyllä 120kg elopainokaan.
No otetaan vaikka tilanne, jossa menet väliin kahden henkilön nyrkkitappeluun, kaadat henkilöt maahan. Olet päällimmisenä siinä (odottelet apuja) ja toisen tappelijan kaveri hyökkää niskaan, vaikka näki aiemmin että tunnuksellinen jv lähtee ovelta estämään pahoinpitelyn. Tämäkin tuli itse koettua. Ainut ennakointi olisi todeta, että liian vaarallista lopettaa se nyrkkitappelu voimakeinoin kun käskytys ei tehoa ja odotella poliisia/kollegaa. Semmosta portsaria tuskin kovin moni ravintola haluaa, joka katsoo muiden asiakkaiden kanssa vierestä kun veri lentää. Minun mielestä tuon alan työympäristöä ei kukaan ymmärrä, joka ei ole hommaa tehnyt ja jossakin tapahtumarikkaassa kuppilassa. Ne päätökset on tehtävä välillä hyvin nopeasti laittaako itsensä likoon. Kyllä niissä hommissa on otettava riskejä jos tilanne ei ole se, että puuttumalla asiaan olet todennäköisesti hengetön.

Tai sitten sen portsarin on oltava yli-ihminen, joka näkee joka suuntaan ja reaktiot on muita paremmat. Ei tuolla kadulla oppikirjan mukaan voi toimia tai jos riskianalyyseja jää tekemään niin tilanne on jo ohi ja se pahoinpitely tapahtunut normiasiakkaiden silmien edessä.

Minä muistan naapuribaarissa tapahtuneen, arkena siellä ei ollut järkkäriä. Vain vartija tuli hälytyksestä paikalle. Vartijana sattu olemaan jo 30v alalla työskennellyt suht iäkäs ja pienikokoinen mies. Häirikkö oli uhkaillut baarin asiakkaita ja henkilökuntaa, oli myös kookas. Poliisin vasteaika arkiyönä usein +30min siin kaupungissa. Vartijan voimankäyttö ei ollut toiminut, ei ollut saanut henkilöä poistettua eikä kiinniotettua. Päinvastoin, oli saanut iskuja ja potkuja vartaloonsa. Baarimikkona työskennelllyt mustanvyön judoka oli mennyt vartijan avuksi kun oli huomannut että sille käy huonosti siinä tilanteessa. Kahdestaan olivat saaneet henkilön ulos ravintolasta ja ovet säppiin. Ikkunat oli kylläkin ovista ehtinyt häirikkö tiputtaa ennen poliisin suorittamaa kiinniottoa. Oliko vartija ammattitaidoton? Ei nekään ihmeisiin pysty ylivoiman edessä ja hänen oli yritettävä puuttua uhkaavaan tilanteeseen. Ilman sitä tuuria, että ravintolassa oli kilpakamppailija joka uskalsi puuttua tilanteeseen, olisi hänelle saattanut käydä hyvin huonosti ennen tilanteen raukeamista.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Elävästi muistan kun tuo kyseisen tilanteen vartija minulle kertoi niitä tapahtumia muutama yö tapahtuneen jälkeen. Oli tietenkin yrittänyt ravintolasta ulos paeta huomatessaan että roolit on väärinpäin sen hörhön kanssa. Siinä kun saattaisi saada sen häirikön turvallisesti ulos samalla. Mutta hörhö oli kaatanut sen portaikkoon ja jatkanut myllyä. Sano, että ainut mihin kykeni oli huutaa apua ja suojata päätä ettei taju mene. Oli kuitenkin käsivarsillaan kyennyt päähän kohdistuneita iskuja hyvin blokkaamaan, kun hän oli nuorena nyrkkeilyä harrastanut. Se häirikkö oli linnasta vapautunut hörhö, joka on istunut henkirikoksesta elinkautisen. Eli käytännössä mitään sääliä ei tunne, jos agressio napsahtaa päälle.

Kyllä sillon mietin vaan, että työajat, palkkaus ja riskit huomioiden on hullun hommaa tuo vartiointiala. Ja jos joku tkp:n käytöstä huomauttaa, niin sehän on petollinen väline. Jos osaat lyödä ja osut nappiin niin yksi lyönti riittää. Mutta jos olet ahtaassa tilassa tai muuten tilanne ettet osu tai saa kohdehenkilöä taltutettua, niin vääriin käsiin joutuessaan siitä voi tulla tappoase sinua - vartijaa vastaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyrkkeilijän olettaisi olevan hyvä ovimies, kun on tottunut ottamaan iskua vastaan eikä hätkähdä pienestä nekkauksesta?
Loppupeleissä harvoin siellä ovella iskuja tulee ja vielä harvemmin voi jv asiakasta lyödä. Melko paska laji pelkkä nyrkkeily järjestyksenvalvojan hallita.
 
Back
Ylös Bottom