Kuukauden idiootti!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Olen yrittänyt ilmaista että tieteellisen datan sivuuttaminen puhtaasti mututuntumalla on huono lähestymistapa. Pienen piirin kokemuspohja ei kuitenkaan vastaa merkitykseltään laajemman otannan tutkimusta. Sinun tapauksessasi sillä on ehkä enemmän painoarvoa, koska olet vahvasti sisällä genressä ja kuullut kokemuksia laajalta verkostolta. Kuinka avoimesti jengi sitten puhuu lääkkeiden käytöstä ja ennen kaikkea negatiivisista vaikutuksista, ml. aggressiivisuuden kasvusta?

En varmasti tiedä ko. aiheesta paljoa, mutta olen utelias oppimaan uutta. Tässä mielessä kokemusten tuoma empiria ja teoria tukevat toisiaan. Peace.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pienen piirin kokemuspohja ei kuitenkaan vastaa merkitykseltään laajemman otannan tutkimusta
Pienen piirin väkivaltarikokset eivät osoita, että lääkkeillä olisi tendenssi murhiin. Ei normaali ihminen murhaa ketään. Nyt ei ymmärretä edes anabolisten toimintaperiaatetta, ne vaikuttaa suurimmaksi osaksi lihaskudokseen ja proteiinisynteesiin. Ei ne ole mitään aivokemiaa vahvasti sekoittavia aineita, tosin trenboloni supressoi hieman serotoninia. Se, että se lisää aggressiota, on ihan vitun eri asia kuin joku murhaa. Pahimmilla kuureillakaan ei ole tullut edes mieleen pahoinpidellä ihmisiä. Eikä kyllä kellään muullakaaan terveellä ihmisellä steroidit sekoita arvostelukykyä ja itsekontrollia niin pahasti, että tappaisi ihmisen.

Viimeksi muokattu:
Screenshot_20190905_124715.png

Pienen piirin väkivaltarikokset eivät osoita, että lääkkeillä olisi tendenssi murhiin. Ei normaali ihminen murhaa ketään. Nyt ei ymmärretä edes anabolisten toimintaperiaatetta, ne vaikuttaa suurimmaksi osaksi lihaskudokseen ja proteiinisynteesiin. Ei ne ole mitään aivokemiaa vahvasti sekoittavia aineita, tosin trenboloni supressoi hieman serotoninia. Se, että se lisää aggressiota, on ihan vitun eri asia kuin joku murhaa. Pahimmilla kuureillakaan ei ole tullut edes mieleen pahoinpidellä ihmisiä. Eikä kyllä kellään muullakaaan terveellä ihmisellä steroidit sekoita arvostelukykyä ja itsekontrollia niin pahasti, että tappaisi ihmisen.

Kyllähän noilla vaikutuksia on myös sinne aivokemiaan tutkimusten mukaan. Enkä väitä, että lääkkeet tekisi kenestäkään murhaajaa, mutta kyllä ne myös aivokemiaan vaikuttaa lihaskudoksen ja proteiinisynteesin lisäksi. Lue vaikka tuolta: Effects of anabolic-androgens on brain reward function

AAS are universally recognized to have psychoactive effects (Yates, 2000). Although some spared studies have reported their therapeutic use in depression to improve mood and anergia (Rabkin et al., 2000), most evidence points toward the association of AAS with depression, mania, psychosis, suicide and increased aggression leading to violence and, in extreme cases, to homicide (Pope and Brower, 2000; Pope et al., 2000; Thiblin et al., 2000). Indeed, suicide and homicide have been shown to be the main cause of premature deaths among steroid users and, in particular, in the teen population (Thiblin et al., 1999b). Although this does not imply that all steroid users will suffer crippling depression or homicidal rage, steroids appear to strongly contribute to psychiatric dysfunctions in susceptible individuals.

steroids appear to strongly contribute to psychiatric dysfunctions in susceptible individuals.
Niinpä. Jos olet valmiiksi sekaisin, niin silloin kyllä on mahdollista, terve ihminen ei tapa ketään, piste.

Kun te niin rakastatte niitä tutkimuksia, niin LUKEKAA NIITÄ.

Although this does not imply that all steroid users will suffer crippling depression or homicidal rage.

Te luette niitä täysin valikoidusti, koska haluatte saada sen loppupäätelmän mitä ajatte takaa. Ostakaa silmälasit.

Mä tiedän, että se voi korpee kun joku salilla oikaisee ja menee lääkkeillä ohi, mutta ette te voi antaa mennä noin pahasti tunteisiin kun teillä on sama valinta kanssa. Eikä se lihas kasva sen paremmin itsellä, vaikka toitottaisi tutkimuksia kiimassa, että steroidipäät tappaa. Sori, ei tapa, hullut tappaa.

Ja edelleen tutkimuksista orgasmeja saavat, ylivoimaisesti SUURIN vaikutus streoidella on lihasmassan ja rasvan muutokset. Se on niiden toimintaperiaate, sivareina voi olla sitten milloin mitäkin yksilöstä riippuen, mutta hyvin harvassa tapauksessa sivuvaikutukset ovat vallitseva vaikutus, ne on marginaalisia vaikutuksia verrattuna siihen pääefektiin.

Ja yleensä väkivaltaisessa käytöksessä niputetaan välilliset vaikutukset suoraan steroideihin. Kun yksilön itsevarmuus lisääntyy lihasmassan kasvun myötä, saattaa siitä tulla ns. kovempi ja itsevarmempi jätkä jos tendenssi semmoiseen henkselien paukutteluun on. Tyhmimmät yksilöt eivät tätä kokonaisuutta nää, vaan syyttävät suoraan steroideja.

Jos esim hormoni testosteroni aiheuttaisi väkivaltaista käytöstä valtaosalla, olisi kaikki joilla sitä erittyy, todella aggressiivisia hulluja.

Nää totuuksia huutavat natikat kun laitettais primobolan kuurille, niin ainoat aggressiot tulis siitä, että ei ne toimikaan kuten piti, tässä pitää edelleen treenata täysiä ja syödä hyvin. Älkää selittäkö kun ette tajua edes mitä ne oikeasti tekee ihmiselle käytännössä. Ei ne nyt mitään psykoosilääkkeitä ole.

Viimeksi muokattu:
Kyllä se vähän niin tuppaa olemaan että kännipäissään kun tapat jonkun niin se on ihan normaalia mutta jos roinapäissään jollain pimahtaa niin kyllä roinaajat yleistetään melkein tappajiksi.

Kyllä se vähän niin tuppaa olemaan että kännipäissään kun tapat jonkun niin se on ihan normaalia mutta jos roinapäissään jollain pimahtaa niin kyllä roinaajat yleistetään melkein tappajiksi.
Niinhän se on ja steroidit eivät aiheuta missään mittakaavassa samanlaisia muutoksia aivokemioissa mitä yksi känni. Ei millään tasolla. Ei edes halotestin joka on todella rajua kamaa. Metyylitestollakaan et saa itseäsi yhtä sekaisin mitä pullolla kossua. Ja ei pidäkään, koska vaikutusmekanismit on aivan erilaiset. Ovella seistelssä näki sen, miten tavallinen väestö ei paljoa steroideja tartte riehuakseen millon mistäkin syystä. Ja ei ne ovimiehet siellä ihmisiä tappanut tai aseita heilutellut, kyllä ne tavikset sitä harrasti. Toki jos me lyödään seinähullulle känniääliölle yön aikana 50kg lihasta, niin seuraavana iltana se tappelee mielellään kaikkien kanssa. Ja kaikki huutaa, että syy on sterodien, vaikka kaveri sai lihakset lahjana. Syy on ylitsevuotava itsevarmuus ja sekainen pää.

@Mike

Jos luet nyt ihan ajatuksella nuo mun muutamat kommentit uusiksi, niin en nimenomaan syyttänyt steroideja. Mutta toin kyllä esiin, että niillä on vaikutusta aivokemiaan useiden kymmenien tutkimusten perusteella. Ja en väittänyt, että se kenestäkään tekee murhaajaa tai väkivaltarikollista.

En minäkään ole sitä mieltä, että dropit tekee kenestäkään murhaajaa, niinkuin ei tee alkoholi tai huumeetkaan. Mutta aivokemiaan steroidit vaikuttaa useampaakin kautta.

Mutta aivokemiaan steroidit vaikuttaa useampaakin kautta.
Paljonko? Suklaa aiheuttaa kanssa aivoissa muutoksia. Samoin nälkä ja sokeri jne jne. Eli millä tasolla liikutaa, vai liikutanaanko taas tasolla, jossa minimaalinen muutos mainitaan kuin se olisi valtava. Anteeksi nyt vain, mutta miten pieniä ne muutokset on jos itse ainkaaan en koskaan ole psyykkisiä muutoksia tuntenut, paitsi halotestinillä. Välilliset muutokset on eri asia, sitä voi verrata vaikka isoon rahamärään joka tulee nopeaan, se nostaa mielialaa. Kuten tossa tutkimuksessa sanottiin, jos olet altis saamaan oireita jostakin, niin sama pätee steroideissa. Alttiiseen mieleen kun annetaan katalyyttinä lääkkeitä, niin voi käydä huonosti. Normaali ihminen ei mitään tunne.

Mutta nää kaikki selviää sitten käytännössä niille, jotka päättää sen kuurin ottaa. Tulette huomaamaan, että juuri mitään ei tapahdu suuntaan jos toiseen. Voimat ja lihaskin kasvaa merkittävästi hitaammin mitä annetaan ymmärtää. Saati, että tulisi väkivaltaisia ajatuksia. Sitten osa ymmärtää varmaan paremmin mistä on kyse, se tarttee sairaan mielen alle, että jotain vakavaa tapahtuu.

Paljonko? Suklaa aiheuttaa kanssa aivoissa muutoksia. Samoin nälkä ja sokeri jne jne. Eli millä tasolla liikutaa, vai liikutanaanko taas tasolla, jossa minimaalinen muutos mainitaan kuin se olisi valtava.

Jos otat googlen käteen ja katsot tutkimuksia, niin saat itse tehdä arvion mikä on paljon tai vähän. Niitä kyllä löytyy vähintäänkin riittävästi.

En minä jaksa tästä vääntää kun mulle on lopulta ihan sama mitä kukakin vetää, jos itse kokee oikeaksi. Jokaisen oma asiahan se on.

Jos otat googlen käteen ja katsot tutkimuksia, niin saat itse tehdä arvion mikä on paljon tai vähän. Niitä kyllä löytyy vähintäänkin riittävästi.

En minä jaksa tästä vääntää kun mulle on lopulta ihan sama mitä kukakin vetää, jos itse kokee oikeaksi. Jokaisen oma asiahan se on.
No mutta jos ne kerran tekee muutoksia, niin miksei niitä huomaa? Anteeksi nyt Larzan, mutta mulla on omakohtaista kokemusta, enkä voi sanoa miltään osin, että aggressiota lisäisi mikään paitsi halotestin ja sekin teki vain ärsyttävän olon. Siis tää on niin typerää keskustella tyyppien kanssa jotka lukee tutkimuksia ja itse sitten tietää mitä ne oikeasti tekee. Jotenkin koomista, miten käytäntöä jatkuvasti väheksytään Pakkotoistolla, aina.

Koska jos kerran ne muuttaa aivokemioita ja merkittävissä määrin, sen pitäisi tapahtua kaikilla kuten burana poistaa kaikilla kipua. Niin mistä johtuu, että se ei tapahdukaan sitten kaikilla? Johtuisko siitä, että se vaikutus on niin minimaalinen ja lopullinen syy on yksilön luonne ja historia.

Kun steroidit olivat sallittuja urheilussa, niin raportoitiinko DDR:ssä valtavasti väkivaltatapauksia? Ei raportoitu, eikä niitä kukaan olisi kehittänyt, jos ne aiheuttaisi itsetuohoisia ja välivaltaisia ajatuksia enemmän mitä varsinaista haettua hyötyä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset ottaa ne laput pois silmiltä ja käyttäkää omaa järkeänne edes kerran ettekä vain lue sokeasti lampaina jotain tutkimuksia, joita on joka suuntaan aina.

Ja te ette aina voi käyttää samaa argumenttia "Jos burana poistaa kipua sulla, ei se välttämättä tee kaikilla". Kyllä se nyt vain pääosin kaikilla poistaa kipua. Samoin jos steroidit vaikuttaa suoraan aivoihin, ne vaikuttaa kaikilla, joka osoittaa sen, että se vaikutus on minimaalinen ja yksilön aggressioerot luontaisesti on se muuttuja.

@Mike

Niinkuin totesin, turhan tätä on jatkaa. Sinulle ei ole tutkimuksilla arvoa ja minulla on, niin ei tästä keskustelusta ole iloa oikein kenellekään. Parempi käyttää tämäkin aika johonkin järkevämpään.
No mites se käytäntö? Kuin usein näät uutisissa murhanneen bodarin? Ihan oikeesti, herranjumala, älä pidä niitä tutkimuksia raamattuna. Järki käteen mies. Oikeesti, toi on taannuttavaa ajattelua. Sulla ei ole mitään omia mielipiteitä kohta enää. Vain tutkimuksia ja muiden sanomisia. Mieti kun alat kelaamaan tutkimuksilla parisuhdetta, vituiksi menee. Vinkki, älä jumalauta siellä ala lukemaan rakkauden opasta, vaan usko käytäntöä.

"En mä voi lähteä sun kanssa parisuhteeseen kun yhdessä tutkimuksessa oli, että alle 5 kumppania omaavilla on tendenssi pettää".

Tutkimukset ilmaisevat aina otantaan perustuvia todennäköisyyksiä. Missään nimessä ei voi sanoa että kaikille roinaajille tulee aggressio oireita, eikä kaikki aggressio oireiljat tapa ketään. Kuitenkaan ei voida täysin sulkea pois tutkimustietoon perustuen etteikö se tässä keississä ollut mahdollinen syy.

Mulle ei oo väliä kumpi on lopputulos, täytyy tehdä kuitenkin loogisia päätelmiä.

Kuitenkaan ei voida täysin sulkea pois tutkimustietoon perustuen etteikö se tässä keississä ollut mahdollinen syy.
Kaveri ei tainnut olla mikään mallikappale ennen saliakaan. Eli olisko siinä se syy kuitenkin. Helppo se toki on steroideja syyttää.

Kuitenkaan ei voida täysin sulkea pois tutkimustietoon perustuen etteikö se tässä keississä ollut mahdollinen syy.
Mahdollinen käytökseen vaikuttanut seikka, siis. Ei syy. Jos syytä haluaa miettiä, niin mustasukkaisuus/omistushalu voisi olla valistunut arvaus selittäväksi syyksi. Niinkuin tässä nyt on moneen otteeseen todettu, niin kun kyseessä on ihminen, jolla on päässä vikaa -ja sitä on lähtötilanteessa oltava- niin todella moni asia voi lopputulosta kärjistää; alkoholi, yllättävä masentava muutos elämäntilanteessa, huumeet tai vaikka roina, muutamina esimerkkeinä. Tämä lienee kaikkien mielestä totta, tosin itse lisäisin vielä että roina on varmasti mainituista tekijöistä epätodennäköisin aiheuttamaan mitään isoa muutosta toiminnassa.
Tästä syystä se korpeaakin kehonrakennusta puolustavaa henkilöä, kun kaikki muut mahdollisesti asiaan liittyneet seikat helposti sivuutetaan, mutta jos caseen liittyy lihaksia niin uutisointi on tasoa "piikkipete rakastui lihaksiinsa ja sitten murhasi"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom