Kuukauden idiootti!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä tällainen päätelmä? Tai oikeastaan sinun mielessäsi totuus; "...löytyy varmasti..."
En siis sinänsä kiistä, etteikö näin voisi mahdollisesti olla. Itse vain ainakin aina pyrin (en varmasti aina, enkä ainakaan onnistuneesti) tuomaan jonkun mahdollisimman vahvan hypoteesin ja/tai edes empiirisen kokemuksen mahdollisimman hyvin argumentoituna, jos ei faktatietoa ole saatavilla.

Tuollaiset varmoina faktoina heitetyt oletukset nyt vaan suorastaan huutavat tuekseen edes jotain suht adekvaattia mutulla heitettyä pohdintaa.

Lajin huipuilla riskit sekaantua rikolliseen toimintaa ovat suuremmat, koska kiinni jäädessä myös rakennettu ura ja maine on vaarassa. Lajin huipuilla myöskin talous on usein turvattuna esim. sponsoreiden kautta, joilloin rahan tekeminen esimerkiksi anabolisia steroideja välittämällä ei ole riskin ottamisen arvoista. Myös mitä vähemmän tosissaan lajia harrastetaan, sitä enemmän voidaan käydä viihteellä ja mahdollisesti ottaa myös niitä muita aineita, jotka osaltaan edesauttavat väkivaltatilastoihin päätymisessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elämästä ei selviä hengissä. Jonkinlainen määrä riskiä olisi hyvä antaa yksilöiden ottaa ja myös kantaa vastuu. Tuo vastuun kantaminen monesti unohtuu. Oli se riski sitten laskuvarjohyppyharrastus, laskettelu, saunakalja tai jokin muu. Laillistaminen auttaisi riskien kokoluokan ymmärtämisessä ja päätöksenteossa millaisen riskin yksilö haluaa ottaa. Laillistaminen monessa asiassa auttaisi ongelmaisia, kun apua saisi ilman leimaantumista tai jopa rikosrekisteriä.

Sivuhuomiona todettakoon, etten dumaa ketään steroidien käytöstä. Tai mistään muustakaan. Itse kukin meistä on tehnyt huonoja valintoja. Valinnoista ja mahdollisista virheistä pitää kuitenkin kantaa vastuu.

Tutkimustyön lopputulos on siis, että 1/4 olympiakisaajista on elämänsä aikana tehnyt rikoksen tai rikkeen, joka on jäänyt poliisin kirjoihin. Voi olla että luotan liian huonosti "tavallisiin" ihmisiin, mutta en ihmettelisi jos keskiarvo olisi ihan samaa luokkaa muillakin tallaajilla kuin pro-bodareilla... :/

Riippuu miten tuota tutkimustulosta tulkitaan. Itse luotan sen verran, etten usko 5 % tavallisista ihmisistä syyllistyneen kahteen tappoon.

Aika hohhoijaa-kommentointia verrata omaa kokemusta yleisesti asioiden välisiin yhteyksiin.
Aika hohhoijaa huudella muiden puolesta ilman MINKÄÄNLAISTA kokemusta itse asiasta. Sä huutelet, sulla ei ole mitään omaa kokemusta tai omaa mielipidettä, on vain oletuksia, jotka olet lukenut jostain ja joita huudat kuin uskovainen. Valtaosa lääkkeiden käyttäjistä ei koskaan edes tilastojen valossa syyllisty väkivaltarikoksiin, mutta koska yksi, niin sillä logiikalla kaikki.

Aika hohhoijaa huudella muiden puolesta ilman MINKÄÄNLAISTA kokemusta itse asiasta. Sä huutelet, sulla ei ole mitään omaa kokemusta tai omaa mielipidettä, on vain oletuksia, jotka olet lukenut jostain ja joita huudat kuin uskovainen. Valtaosa lääkkeiden käyttäjistä ei koskaan edes tilastojen valossa syyllisty väkivaltarikoksiin, mutta koska yksi, niin sillä logiikalla kaikki.
Mistä voidaan tietää kuka on käyttänyt hormooneja? Onhan paljon porukkaa ketkä käyttää mutta eivät ole lahjakkaita natuja isompia. Eikös Breivik ollut käyttänyt steroideja ennen tekoaan (+mitä lie muita aineita) ja ei kyllä päältä päin uskois. Toki ei ne steroidit siihen tekoon ajanut.

Minslaisia aggresion vallassa tehtyjä rikoksia se Tiger Woods on tehny? Aviorikoksia ilmeisesti moniakin, mutta onko sitä kirjattu Yhdysvalloissa rikoslakiin?

Löylyttäjä kirjotti tuol aikasemmin että "Pahinta mitä olen vaikkapa golfammattilaisista kuullut on, että joku ammattilainen oli humalassa ahdistellut lentoemäntää lentokoneessa".
Tuohon lauseeseen tartuin. Ja jooh, ehkä mä nyt jätän tän asian kommentoinnin omalta osaltani tähän. Tuntuu olevan vähän tämmönen ikuinen debatti mistä ei päästä yksimielisyyteen.
Eikä siinä, mukava että syntyy keskustelua vaikka aihe nyt onkin ikävä mut tämmöset väittelyt ja keskustelut vähän niinkun kuuluukin forumeille :LOL:

NImenomaan pitäisi varoa vetämästä yksittäisestä tapauksesta yleistäen koko ryhmää koskevia päätelmiä. Ihan sama minkätyyppisestä kamasta puhutaan mutta yksittäisen käyttäjän kokemukset mahdollisten haittavaikutusten suhteen ovat vähän niin ja näin. Arska sillan alta ei jyrää kokemuksillaan keskusteltaessa alkoholipolitiikasta, eikä keskusteluun osallistujilta edellytetä ryyppykokemusta.

Toisaalta jos kertoo nojaavansa jonkinsortin tilastoihin, niin olisi ihan kiva, että sitä dataa löytyisi muualtakin kuin omasta mielikuvituksesta

Jos se jollekin aiheuttaa radikaaleja psyykkeen muutoksia, se ei tarkoita että muille aiheuttaisi.

Sama juttu esim kannabiksessa. Jos se jollekin aiheuttaa negatiivisia vaikutuksia se ei tarkoita, että se aiheuttaisi muillekin.

Mitä hyväksyttävämpää kyseiset aineet ovat, sitä useampi alkaa käyttää ja silloin myös useampi tällainen, jolle se ei sovi, sekoaa.

Sama juttu huumeissa.

En minäkään voi ymmärtää, miten joku voi tulla väkivaltaiseksi humalassa, koska en itse tule. Mutta siitä huolimatta osa tulee. Valtaosa alkoholin käyttäjistä ei syyllisty väkivaltarikoksiin, mutta siitä huolimatta alkoholilla on joissain yksilöissä aggressiivisuutta aiheuttava vaikutus.

Olisiko tätä henkirikosta tapahtunut ilman steroideja? Veikkaan 80% todennäköisyydellä, että ei, kun ottaa huomioon, miten radikaalin muutoksen "treenaaminen" sai aikaan kyseisen henkilön perusluonteeseen lehtijutun mukaan.

Ei tutkijoilla ole omakohtaista kokemusta alkuräjähdyksestä, mutta siihen nähden aika vahva käsitys tapahtuneesta. Sä et taida jaksaa lukea mitä jengi kirjoittaa, tai sitten et vaan ymmärrä, no offence:

*Steroidien käyttö lisää tilastollisesti mahdollisuutta väkivaltarikoksiin.
*Vaikka Åke, Make, Pera ja sä ette ole tappaneet ketään lääkkeiden käytön seurauksena, se ei kumoa tilastoja.
*Luotettavissa tutkimuksissa huomioidaan mahdollisimman moni muuttuja, ei ainoastaan lääkkeet.

Ei täällä jengi osoittele sormella tai tuomitse ketään. Kunhan spekuloidaan asiayhteyksien välillä. Yhtä lailla olin nuorempana väkivaltainen humalassa, mutten satuttanut onneksi ketään pahasti.

Itse ajattelisin niin että jos nupissa ei ole palikat oikeassa järjestyksessä normaalin käyttäytymisen/moraalin/yms kannalta, mikä tahansa "kuormitus" (viina, huumeet, roina, stressi, elämänhallinnan ongelmat, parisuhde ongelmat yms) koppaan aiheuttaa ongelmia expotentiaalisesti enemmän kuin ns. "terveellä nupilla".

Kuitenkin erään arvion(Fimea) suomessa 10000 kuntodoping käyttäjää, 5.5milj ihmistä ja ~60 surmaa vuodessa, niin suoran korrelaation osoittaminen about mahdotonta.

Itse ajattelisin niin että jos nupissa ei ole palikat oikeassa järjestyksessä normaalin käyttäytymisen/moraalin/yms kannalta, mikä tahansa "kuormitus" (viina, huumeet, roina, stressi, elämänhallinnan ongelmat, parisuhde ongelmat yms) koppaan aiheuttaa ongelmia expotentiaalisesti enemmän kuin ns. "terveellä nupilla".

Kuitenkin erään arvion(Fimea) suomessa 10000 kuntodoping käyttäjää, 5.5milj ihmistä ja ~60 surmaa vuodessa, niin suoran korrelaation osoittaminen about mahdotonta.

Tässä onkin suunnilleen kaikki, mitä asiasta voi sanoa jos pysyy asialinjalla. Itsekin on tullut omassa elämässä tavattua monia sairaalloiseen mustasukkaisuuteen taipuvia ihmisiä, joiden ajatusmallin voi helposti kuvitella luiskahtavan raiteille "jos en saa rakkauteni kohdetta, ei sitä saa kukaan muukaan". Siihen jos vielä päälle on väkivaltaan taipuvainen henkilö, niin jollain tuollaisella yhtälöllä varmaan usein suhdeväkivalta toteutuu tässä maassa, tai ainakin niin voisi kuvitella. Sivuhuomiona voi myös todeta, että näistä henk koht tietämistäni tapauksista kukaan ei ole kehonrakentaja tai voimailija, vaikka toki varmasti sellaisiakin löytyy. Kuten muistakin ihmisryhmistä... Ja tuon tyyliselle ihmiselle varmasti mikä tahansa kuormitus voi olla huonossa tapauksessa liikaa, olipa se sitten päätä sumentavia alkoja tai huumeita, tai toimintavalmiutta/itseluottamusta lisäävä noussut testotaso tai mitä tahansa...

Tuossahan on vaikea erottaa syy-seuraus -suhteita. Ilmeisesti aiemmat elämähallinnan, mielenterveyden ongelmat ja esim. agressiivinen luonne mataloittaa kynnystä myös douppien kokeiluun, joten osalla käyttäjistä on jo sitä kautta alttius rikollisen toimintaan muutenkin. Toisaalta jos on altiutta mielenterveyden haasteisiin, niinkuin merkittävällä osalla suomessakin on, niin kaikki aivokemiaan vaikuttava tietysti nostaa ongelmien riskiä olipa se sitten alkoholia, huumeita tai steroideja.

Itse olen nuoruudessa seurannut läheltä muutamaa käyttäjää, joilla oli väkivaltaista käytöstä douppien kanssa. Toisella oli taustalla melko karua koulukiusausta ja yläasteella jo aika paljon kaikkia kahinoita kun oli isokokoinen jo ennen puntti- ja douppihommia. Sitten kuurilla taisi useammankin kerran päätyä putkaan jonkun tappelun seurauksena. Kaverilla tuo käytös kyllä korjaantui myöhemmin kun lopetti doupit ja sai vielä itse aika pahasti turpaansa. Toinen oli aina jopa arka ja syrjään vetätyvä, mutta sitten kun douppien kanssa sai itseluottamusta oli melkoinen rääväsuu. Oma fiilis on, että molemmissa tapauksissa oli jotain omaa traumaa taustalla mikä sitten lääkkeiden kanssa tuli pintaan.

Tässä tapauksessa jäädään kiinni liikaa tuohon yhteen lausuntoon kuinka punttiharrastus muutti henkilöä kun kuitenkin eilisen uutisoinnin perusteella tyypillä on ollut agressiivista käyttäytymistä jo vuosia aiemmin ja tietty "naisviha" on ollut taustalla, jota kuurittelu toki on voinut ennestään kärjistää.

Joo alkuräjähdys oli tietoisen kärjistetty esimerkki, mutta tutkimus on nimenomaan oletusten, hypoteesien, vahvistamista. Ja koko maailma pyörii kausaalisuhteiden ja todennäköisyyksien ympärillä.

Toi katkeruuskortti ei mun mielestä oikein toimi. Jos jengi haluaisi isommat lihakset ja enemmän voimaa keinolla millä hyvänsä, piikkiä vaan perseeseen ja mömmöjä masuun. Itseäni ei kiinnosta lääkkeillä leikkiminen, mutta yhdentekevää jos joku muu haluaa napsia. Mun mielestä tää foorumi on jees ja sä vaikutat ok ukolta, mutta ei kaikki sua dissaavat ole automaattisesti kateellisia. Niiden mielestä sä vaan saatat olla spede. Onneksi kaikista ei täydy tykätä ja muiden mielipiteille ei kannata antaa liikaa painoarvoa.

mutta ei kaikki sua dissaavat ole automaattisesti kateellisia
Edittiin kommentoit. Mutta siis naturaareilla on yleensä kaikista eniten mielipiteitä lääkkeistä, ja tämä toistuu joka ikisessä keskustelussa. Heillä on mielestään eniten niistä tietoa ja ovat niin olevinaan sitten. Se on jotenkin hassua, miten tyypit joilla ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta, ovat joka kerta isoimmassa äänestä. Sullakin on aivan selkeä agenda nyt vääntää jotain vaikka väkisin alkuräjähdyksen kautta.

Ja mä en puhunut mistään kateudesta, vaan katkeruudesta, joka on aivan turhaa. Jos joku haluaa terveytensä riskeerata, niin mikä ihmeen ongelma siinä on niille, jotka eivät näin halua tehdä?

Ja edelleen, mulkku on mulkku ja se saa mielisairaita ajatuksia niin monien asioiden yhteissummasta, että on typeryyttä eritellä sieltä syyksi yksi asia kuten lääkkeet, tai samalla logiikalla hammastahna.

On tämäkin keskustelu. Pääasiassa vituttaa lukea tätä, mutta ei voi lopettaakaan.

Mä ajattelen nyt niin, että ei pitäisi olla kyllä mikään yllätys, että tietyt dropit saattaa joillakin vaikuttaa aggressiivisuuteen. Joillakin taas ei vaikuta ja joillakin on sen verran ihan normaaleja estoja ettei anna sen vaikuttaa omaan käytökseen.

Kaikki on lopulta kiinni sieltä korvien välistä. Ei steroidit tule kuiskimaan sun korvaan, että nyt muuten pitää riehua tai nyt tehdään muuten murha. Normaali ihminen osaa hallita käytöstään vaikka kuurilla pinna palaisikin nopeammin. Ellei siihen kykene muutenkaan niin voi olla ihan fiksua olla dropittamatta. Kyllä nuo voi altistaa väkivaltaiseen käytökseen, mutta se nyt on ihan täysin pelkkää arvailua olisiko tätäkään oletettua murhaa tapahtunut ilman droppeja. Hurjimmat uskaltaa vielä antaa todennäköisyyksiä. Se tässä on naurettavaa. Ei mikään muu.

On tämäkin keskustelu. Pääasiassa vituttaa lukea tätä, mutta ei voi lopettaakaan.

Mä ajattelen nyt niin, että ei pitäisi olla kyllä mikään yllätys, että tietyt dropit saattaa joillakin vaikuttaa aggressiivisuuteen. Joillakin taas ei vaikuta ja joillakin on sen verran ihan normaaleja estoja ettei anna sen vaikuttaa omaan käytökseen.

Kaikki on lopulta kiinni sieltä korvien välistä. Ei steroidit tule kuiskimaan sun korvaan, että nyt muuten pitää riehua tai nyt tehdään muuten murha. Normaali ihminen osaa hallita käytöstään vaikka kuurilla pinna palaisikin nopeammin. Ellei siihen kykene muutenkaan niin voi olla ihan fiksua olla dropittamatta. Kyllä nuo voi altistaa väkivaltaiseen käytökseen, mutta se nyt on ihan täysin pelkkää arvailua olisiko tätäkään oletettua murhaa tapahtunut ilman droppeja. Hurjimmat uskaltaa vielä antaa todennäköisyyksiä. Se tässä on naurettavaa. Ei mikään muu.
Näin se juuri menee, mutta on vain hupaisaa kun automaattisesti syy on lääkkeissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom