Kuolemantuomio

Eli nyt halutaan pedofiilimurhaajaraiskaajille helppoa tietä ulos? Ettei ne vaan kärsis. Ei hemmetti.

En nyt tiedä helppoa tietä ulos, eihän niitä nyt vietäis suoraan raastuvasta teloitusmontulle, vaan saisivat vaikka puol vuotta aikaa hoitaa asioitaan, mahdolliset testamentit ym. Kyllä mä uskon että se 6kk olisi riittävä aika kärsiä ja miettiä mitä tuli tehtyä. Ajattele itse miltä tuntuisi kun tiedät minä päivänä tulet kuolemaan.

Yhteiskunnalle olisi kuitenkin ehdoton tae siitä että henkilö ei enää satuta tai tapa ketään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiinnostas aika paljon tilastot siitä, että kuinka moni murhaaja/raiskaaja uusii teon ja kuinka monta uutta murhaajaa/raiskaajaa tulee ilman taustaa.

Uskoisin, että uusia tekijöitä on enemmän.

Vaan oishan noita tuolla huomattavasti vähemmän jos ei olis kuin ensikertalaisia, kiinnijääneet ois jo hengiltä. Väitätkö ettei ois turvallisempaa ihmisillä?

Nokun siitä ei ole mitään varmuutta, että ensikertalainen uusii rikoksensa. Mun mielestä tietyt ihmiset ansaitsisivat kuolla tekemistään vääryyksistä, mutten näe että kenelläkään tulisi olla lain varjolla oikeutta suorittaa murhaa. Mulle kuolemantuomio on vain laillinen murha.

edit.
Väitätkö ettei ois turvallisempaa ihmisillä?

Turvallisuudentunne lisääntyisi, muttei maailma olisi yhtään sen turvallisempi.

offtopikkia. ihmetelly vaan ku tässäki keskustelussa tullu monta kertaa esiin se tosiasia että jengi ilmeisesti näkee murhan ja lapsen panemisen yhtä pahana asiana, millä logiikalla? millä logiikalla joku runkkari joka vaikka sitte raiskaa kersan ansaitsee kuolla ku ei se itsekkään henkeä pois vieny? pitkä linnatuomio sille vaan kuuluu, ku taas ihminen joka on tappanu toisen ilman syytä ansaitsee itse kuolla.

offtopikkia. ihmetelly vaan ku tässäki keskustelussa tullu monta kertaa esiin se tosiasia että jengi ilmeisesti näkee murhan ja lapsen panemisen yhtä pahana asiana, millä logiikalla? millä logiikalla joku runkkari joka vaikka sitte raiskaa kersan ansaitsee kuolla ku ei se itsekkään henkeä pois vieny? pitkä linnatuomio sille vaan kuuluu, ku taas ihminen joka on tappanu toisen ilman syytä ansaitsee itse kuolla.

Ei vienyt henkeä ei,mutta elämä saattoi mennä.Ainakin pitkäksi aikaa.Toisaalta kuolemanrangaistus saattaa olla niinsanotusti "helppo tie ulos"...

Vaikka ei sama asia olekaan niin onhan se raiskaaminen ihmisessä sellainen ominaisuus ettei sellasta mielestäni pidä päästää ihmisten ilmoille koska on vaan ajan kysymys että koska niin taas käy.

Kuolemantuomio on aika helkkarin hyvä porkkana siihen ettei tapa ja raiskaa porukkaa. Pelote on hyvä keino pitää paskiaiset kurissa.

Valitettavasti se ei toimi niin. Kuolemantuomioista huolimatta porukka tappaa ja raiskaa edelleen myös niissä maissa, joissa kuolemantuomio on käytössä.

Joskus aikoinaan (keskiajalla tai jotain) Englannissa voitiin tuomita ihmisiä kuolemanrangaistukseen esim. varkaudesta. Teloitukset olivat julkisia tapahtumia, joita ihmiset tulivat seuraamaan sankoin joukoin. Paradoksaalista oli se, että näissä tekoitustapahtumissa taskuvarkaudet rehoittivat.

Ihan uteliasuuttani kysyisin, eikö sulle riittäis että se joutuis olemaan lopun ikäänsä jossain pakkotyöleirillä, neliön ikkunattomassa kopissa tai Optimus Primen bitch? Oisko juuri pakko ottaa henki pois?

Mun oikeustajuani tyydyttäisi luultavasti myös se, että elinkautinen ois oikeasti elinkautinen ja todella vittumainen tuomio.
Mutta pakkotyöleireilläkin on henkilökuntaa + muita tuomittuja, joita tulee suojella.

Mielestäni suurin käytännön ongelma "lopetuksissa" on löytää riittävän viisaat (viisaimmat) tyypit tekemään niitä päätöksiä. Mikään oppilaitos ei semmoiseen valmista (eikä voi valmistaa).

Valtio maksaa uhrille korvaukset ja ne pitää ite hakea niitä ei makseta jos kukaan ei kysele niitten perään ja valtio taas yrittää periä niitä rahoja tekijältä.Sun kaverilla on kymmenen vuotta aikaa hakea rahansa.

Ja valtiokonttorin lisäksi niitä voi yrittää hakea myös ulosottoteitse.

Sarjamurhaajat ja pedofiilit ovat pohjimmiltaan aika sairaita persoonia, genetiikkansa ja kasvuympäristönsä yhteisvaikutuksen vuoksi IMO (eivät varmaa edes itse haluaisi olla sellaisia kuin ovat). Olisiko ne sitten parempi tappaa vai koittaa hoitaa kuntoon? Ei niitä enää rikoksiensa jälkeen saisi varmaan yhteiskunnan jäseniksi, mutta mitä niille pitäisi sivistysvaltiossa tehdä? -Vaikea kysymys.

Siis mitä vittua? Onko pedofiilit teidän mielestä siis oikeasti sairaita? Eli puhun nyt sairaudesta, johon on ehkä olemassa lääke/hoitomuoto?

Omasta mielestä pedofiilin seksuaaliseen suuntaukseen kuuluu seksuaalinen kiinnostus lapsiin/nuoriin. Ei se silti ole mikään sairaus. :rolleyes:

Siis mitä vittua? Onko pedofiilit teidän mielestä siis oikeasti sairaita? Eli puhun nyt sairaudesta, johon on ehkä olemassa lääke/hoitomuoto?

Omasta mielestä pedofiilin seksuaaliseen suuntaukseen kuuluu seksuaalinen kiinnostus lapsiin/nuoriin. Ei se silti ole mikään sairaus. :rolleyes:

Pedofilia on ICD-tautiluokitukseen kuuluva seksuaalihäiriö.

"Pedofilia on krooninen mielenterveyden sairaus."
http://www.tohtori.fi/?page=8034650&id=3276626

edit. Lasten seksuaalisella hyväksikäytöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä pedofilian kanssa. Pedofiili ei voi tarpeelleen mitään, kun taas seksuaalinen hyväksikäyttäjä voi tehdä tietoisen valinnan.
edit2. Jos et tiennyt, niin kaikkiin sairauksiin/tauteihin ei ole parannusta/hoitomuotoa.

Kuula kalloon vaan henkirikoksen uusijoille tai jos se eka oli jo tarpeeksi törkeä. Tai oikeastaan kaikista rikoksista mistä on nyt mahd.saada elinikäinen tuomio niin harkinnan mukaan vaan teloituskomppanian eteen 10-15 vuoden kuolemansellissa istumisen jälkeen. Lasten seksuaalisesti hyväksikäyttäjät pitäisi kuohia kiskasemalla pihdeilla kivekset irti kuten farmieläimiä on joskua kuohittu. Voisihan niiltä myös terskankin pätkäistä pois.

Onneksi ette käytä roppeja. Tiiä mihin tytöistä ois jos heissä testoa ois. Ite nuorena testosonnina raiskaajan paihoinpideltyäni ja siitä vankeusrangaistuksen kärsittyäni sanon, että pitäkää Soliferit tallessa.

Pedofilia on ICD-tautiluokitukseen kuuluva seksuaalihäiriö.

"Pedofilia on krooninen mielenterveyden sairaus."
http://www.tohtori.fi/?page=8034650&id=3276626

edit. Lasten seksuaalisella hyväksikäytöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä pedofilian kanssa. Pedofiili ei voi tarpeelleen mitään, kun taas seksuaalinen hyväksikäyttäjä voi tehdä tietoisen valinnan.
edit2. Jos et tiennyt, niin kaikkiin sairauksiin/tauteihin ei ole parannusta/hoitomuotoa.

No kun tuota linkkiäsi hieman lukaisin niin:

"Ensisijaisena keinona hoidossa käytetään kognitiivista eli tiedollisia ajattelumalleja käsittelevää terapiaa ja käyttäytymisterapiaa. Hoidon tukena voidaan käyttää seksuaalista halukkuutta vähentävää lääkitystä."

Eikös myös homoja aikoinaan yritetty "parantaa" terapialla? Ja siis tukena yritetään vähentää seksuaalista halukkuutta? just joo..

"Pedofilia eli lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on..."

Linkkaamasi teksti sanoo toista mitä itse sanot?

"Nykykäsityksen mukaan kyse on seksuaalisen suuntautumisen häiriöstä"

Häiriöstä? Mikä siinä on häiriintynyttä? Jos Pera haluaa nussia hiirenloukkuja niin sen hän saa tehdä. Tuskin se on kenenkään mielestä normaalia tai muutenkaan siedettävää, mutta laitonta se ei ole. Miksi tämä ei ole seksuaalisen suuntautumisen häiriö? tai seksuaalinen kiinnostus nukkeihin, tai isotissisiin miehiin? Ehkä kyse on kuitenkin siitä, että lapsen hyväksikäyttäminen on laitonta ja useimpien mielestä oksettavaa. Minun mielestä tämä koko häiriö-blaa blaa on paskaa.

Ja kiitos, mutta tiedän kyllä, että kaikkiin sairauksiin ei ole lääkettä/hoitomuotoa. Tarkoitin postissani, että kyseiseen sairauteen ei ole AINAKAAN VIELÄ hoitomuotoa.

Ei tämä oikeasti ole niin vaikeaa:

Joku haluaa nussia vastakkaista sukupuolta => hetero
Joku haluaa nussia samaa sukupuolta => homoseksuaali
Joku haluaa nussia kuolleita => nekrofiili
Joku haluaa nussia lapsia => pedofiili

Tuo tautiluokitus on yhtä paskaa, niinkuin aikoinaan oli homoseksuaalisuudenkin kanssa.

"Pedofilia eli lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on..."

Linkkaamasi teksti sanoo toista mitä itse sanot?

Sanoin ettei välttämättä ole. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, kun voi olla 15 vuotiaaseen kohdistuva teko ja pedofilialla tarkoitetaan vain ja ainoastaan seksuaalisesti kehittymättömiin, esimurrosikäisiin lapsiin kohdistuvaa mielitekoa/tekoa.

Se, että sinun mielestäsi tautiluokitus ja seksuaalihäiriöt ovat paskaa, ei muuta sitä tosiasiaa, että mm. pedofilia on nykyluokituksella sairaus. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ei välttämättä ole sairaudesta johtuva, mikäli teko on harkittu.

Kaippa tämä ajamani pointti on se, että pedofiilia/lapsen seksuaalista hyväksikäyttäjää ei voi käännyttää.

Tietääkseni ei voi ihmisen omaa seksuaalisuutta muuttaa. Opettaa voi toista hillitsemään itseänsä tai etsimään itselleen akka, joka näyttää 8-vuotiaalta.

Eikä ihmekään, että pedofiileistä valtaosa uusii tekonsa.

Laitan nyt kukkahatun hetkeksi päähän.
Kuinkahan moni pedofiili osaa elää koko elämänsä toteuttamatta seksuaalisuuttaan, vaan pitää sen fantasian tasolla. Jos ja kun pedo(joka täyttää sairuden kriteerit) menee lakia rikkomaan voitaisiin hänet siirtää, vankeusrangaistuksensa kärsittyyään johonkin syrjäiseen paikkaan kaltaistensa joukkoon. Tässä laitoksessa heidän olisi pakko viettää loppuelämänsä koska riski uusia teko on varmasti lähes 100%. Tämä ei kuitenkaan olisi mikään varsinainen rangaistuslaitos vaan siellä heillä olisi mahdollisuus harrastaa , ulkoilla, tehdä puhdetöitä ja töitä vaikka puu/metalliverstaassa. Paikka olisi mahd. pitkälle omavarainen juurespeltoineen ja farmeineen. Lupaa poistua edes lyhyelle lomalle ei kuitenkaan olisi vaan laitoksen ulkopuollella asioidessa olisi aina mukana ohjaaja/vartia, ei edes lyhyille lomille. Lomamatkat tehtäisiin pienissä ryhmissä itse ansaitulla rahalla henkilökunnan mukana ollessa. Täysi-ikäiset ystävät ja sukulaiset saisivat luonnollisesti vierailla suht. vapaasti. Laitoksen mahdolliset nettiyhteydet olisivat erittäin tarkasti valvottuja. Taisin tuossa muuten kuvailla juuri suomalaisen avovankilan/ vanhanaikaisen mielisairaalan, ehkä vain jopa tiukemmilla säännöillä :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom