Vaikea toisaalta valita salia kun Gogo:t ja Elixiat kiinnostaisi tarjontansa puolesta mutta lieveilmiöt mitä niissä on, saa karvat pystyyn.
Mitä nuo lieveilmiöt on? Okei joo, ihmiset sanovat ettei saisi hiki haista ja nää on sellaisia näyttäytymissaleja, mutta kuka tuollaisista jaksaa välittää? Piutpaut minä sille annan, että joku tulee sinne näyttäytymään ja keskityn omaan tekemiseen. Itseäni varten minä siellä olen.
Minä käyn Elixialla ennen kaikkea siksi, että se on lähin mahdollinen sali. Pitkään syksyn mittaan mietin vaihtamista esim. Poltteelle, suurimpana syynä oli muka se ilmapiiri ja se, että neljän jälkeen Elixialla on ahdasta.
Ahtauteen sopeudun, koska tuo vaan on minulle helpoin ja edullisin vaihtoehto (jäsenyys hankittu aikoinaan kaverin kautta henkilökuntahintaan, kustantaa minulle sen saman kuin Polte, 47 €/kk, plus että on vain parin minuutin kävelymatkan päässä).
Se mitä ilmapiiriin ja tulee, niin ihmisethän sen tekevät. Mitä enemmän jossain Elixian tyyppisessä paikassa käy lehtien lukemisen sijaan treenaamiseen keskittyviä ihmisiä, sitä mukavampi siellä on treenata itsekin. Sitä odottellessa sitä voi ihan vaan viitata kintaalla naislaumoille ja lippisvinossa haukkareita tunnin vääntäville janttereille ja keskittyä omaan tekemiseen (tietenkin sillä edellytyksellä, että salilta löytyy puitteet omaan treeniin). (Tai vaihtoehtoisesti; onpahan tilaa meille, ketkä jostain syystä ovat Elixian valinneet.)
- - - Updated - - -
edit. Ai niin, käyn minä joskus miehen työpaikan salilla. Siellä pieni valikoima käsipainoja, vinopenkki, yksi tanko + levypainoja, pari taljaa ja pingispöytä. Nuhjuinen ja hämyinen paikka, ennen kaikkea likainen, villakoirat vilisevät pitkin seiniä. Se on varmaankin "katu-uskottava" paikka, mutta kyllä sen jälkeen ihan mielelläni menen lähi-Elixialle ja jonotan hetken, jos on tarvis.