Kuntosali Tampereelta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane1
  • Aloitettu Aloitettu
No ei reenimahdollisuuksista jää mikään kiinni noissa kolmessa. Elixiasta tarjoavat vaan tuota 52€/kk vanhan asiakkaan sopparin siirtoa joka on n. 12kk voimassa. Tossa saisi ne spinningit ,kahvakuulat yms samaan hintaan joita ei ohjattuna noissa muissa saa.

Tässähän on oikeasti se vaikeinta että yritän muuton jälkeen löytää itelle sen toisen kodin taas joka esim. Wolf oli aikoinaan. Kaippa sitä kierrelläkin voi mutta mielummin asettuis heti aloilleen.

Kyllä wolffilla kuuluu jumpat siihen salikorttiin ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tajusin justiinsa, että HH-gym on mun melkein naapurissa ja muija sambaa siinä yläkerrassa. Määhän perkele otan sinne jonkun kortin varmaanki!

Suosittelen kyllä lämpimästi niin tekemään. Itse olen jo n. 1,5 vuotta käynyt ja on kyllä hyvä paikka reenata. Tervetuloa joukkoon!

muija sambaa siinä yläkerrassa.
HH:n ympärillä on myös bändien reenikämppiä, on monenlaisen musan soittajaa, mm. pörisevää doom metallia. Sambatyyppien reeneistä lähtee kumminkin ylivoimaisesti kovin meteli, ai saatana sitä rummutusta!

Kuinkas ruuhkasta tuolla HH-Gymillä on ja mites painot riittää?

Kuinkas ruuhkasta tuolla HH-Gymillä on ja mites painot riittää?

Eipä ole sattunut kuin pari kertaa, niin ruuhkaista että olis joutunu hetken aikaa oottelemaan kyykkypaikkaa/penkkiä. Tämäkin oikeastaan vain jos Tampereen voimanostajat sattuvat pelmahtamaan kaikki samaan aikaan paikalle. Muutenhan tuolla pääsee hyvin reenaileen. Kyykkypaikkoja on kolme ja penkkejä taitaa olla neljä. Eli huonolla säkällä siinä 5-7 aikaan illasta voi olla porukkaa muuten varsin väljää.

Täytyy kanssa hehkuttaa tuota HH:ta. Jos asuisin lähempänä sitä niin siellä kyllä kävisin. Helvetin hyvä tangot, penkit ja räkit. Käsipainojakin suht isoihin murkuloihin. Voimannosto tyyppiseen treenaamiseen aivan unelma paikka.

Jaa että riittääkö HH:lla rauta? :D Joskus laskin, että siellä saisi pelkästään ns. virallisia (Leokoa tai Punttia, joissa kai pitäisi olla toleranssi aika pieni, eli niiden pitäisi suht tarkasti painaa sen, mikä levyn kyljessä numerona on) levyjä muistaakseni noin 650kg edestä tankoon, eli kuka tahansa voimanostaja millä tahansa varusteilla voisi tehdä niillä maksimikyykkyreenin. Sitten muita painolevyjä on vissiin noin 7,5 tonnia päälle. Kyllä se just ja just riittää.

Vaikea toisaalta valita salia kun Gogo:t ja Elixiat kiinnostaisi tarjontansa puolesta mutta lieveilmiöt mitä niissä on, saa karvat pystyyn.
Mitä nuo lieveilmiöt on? Okei joo, ihmiset sanovat ettei saisi hiki haista ja nää on sellaisia näyttäytymissaleja, mutta kuka tuollaisista jaksaa välittää? Piutpaut minä sille annan, että joku tulee sinne näyttäytymään ja keskityn omaan tekemiseen. Itseäni varten minä siellä olen.

Minä käyn Elixialla ennen kaikkea siksi, että se on lähin mahdollinen sali. Pitkään syksyn mittaan mietin vaihtamista esim. Poltteelle, suurimpana syynä oli muka se ilmapiiri ja se, että neljän jälkeen Elixialla on ahdasta.
Ahtauteen sopeudun, koska tuo vaan on minulle helpoin ja edullisin vaihtoehto (jäsenyys hankittu aikoinaan kaverin kautta henkilökuntahintaan, kustantaa minulle sen saman kuin Polte, 47 €/kk, plus että on vain parin minuutin kävelymatkan päässä).
Se mitä ilmapiiriin ja tulee, niin ihmisethän sen tekevät. Mitä enemmän jossain Elixian tyyppisessä paikassa käy lehtien lukemisen sijaan treenaamiseen keskittyviä ihmisiä, sitä mukavampi siellä on treenata itsekin. Sitä odottellessa sitä voi ihan vaan viitata kintaalla naislaumoille ja lippisvinossa haukkareita tunnin vääntäville janttereille ja keskittyä omaan tekemiseen (tietenkin sillä edellytyksellä, että salilta löytyy puitteet omaan treeniin). (Tai vaihtoehtoisesti; onpahan tilaa meille, ketkä jostain syystä ovat Elixian valinneet.)

- - - Updated - - -

edit. Ai niin, käyn minä joskus miehen työpaikan salilla. Siellä pieni valikoima käsipainoja, vinopenkki, yksi tanko + levypainoja, pari taljaa ja pingispöytä. Nuhjuinen ja hämyinen paikka, ennen kaikkea likainen, villakoirat vilisevät pitkin seiniä. Se on varmaankin "katu-uskottava" paikka, mutta kyllä sen jälkeen ihan mielelläni menen lähi-Elixialle ja jonotan hetken, jos on tarvis.

Jonkun verran onkin ollut GoGo Express Lielahdesta kokemuksia, mutta kertokaa nyt toki lisää. Onkos tuolla ruuhkaa miten paljon? Joutuuko jonottelemaan sun muuta? Niin ja onkos vapaapainopuoli hanskassa, kun noiden sivuilla ei tainnut olla sieltä puolelta kuvia. Vain jotain futuristisia härpättimiä, mitkä toki sinällään kiinnostaisivat, kun on tottunut pelkkään levytankoon. Saisi samalla päivän huumoriannoksen, kun yrittää pohtia miten niihin vehjaksiin istutaan.:D

Jos jonkin pienen listauksen saisi sekä positiivisista että negatiivisista puolista.

E: Semmoista vielä, että minkälaisia treenaajia tuolla käy? Olen ruma, heikko ja haisen pahalta; potkitaanko minut tuolta ulos?

Ite olen vuoden verran reenaillu ny Kalevan Elixiassa. Salina ihan ok, ainakin sillon ku siellä ei oo ruuhkaa, ruuhka-aikana meneekin sitten hermo :D Vapaita painoja ja kyykkypaikkoja sais olla enemmän ku joutuu monesti jonottelemaan.
Tammikuussa kattelin muitakin saleja kalevasta, mutta ne oli sellasiakin koirankoppeja, jossa ei ollut kunnon painoja tai laitteita, joten täytyi tyytyä jatkamaan sopimusta elixialla vaikkakin pirun kallis se on, varsinkin kun en ite käytä jumppatunteja. Itellä kuitenkin yksi tärkeimpiä kriteerejä salin valinnassa on se, että se on lähellä, ja elixia on puolen kilsan päässä.

Jonkun verran onkin ollut GoGo Express Lielahdesta kokemuksia, mutta kertokaa nyt toki lisää. Onkos tuolla ruuhkaa miten paljon? Joutuuko jonottelemaan sun muuta? Niin ja onkos vapaapainopuoli hanskassa, kun noiden sivuilla ei tainnut olla sieltä puolelta kuvia.

Ruuhkaa on ollut varsinkin alkuvuodesta todella paljon 16-18 välisenä aikana. Huonona päivänä pari kyykkypaikkaa, yksi mavepaikka ja penkkipunnerruspenkit ovat yhtä soittoa varattuna. Kyllä tuon vielä kestää kunhan varautuu siihen, että liikejärjestyksiä voi joutua vaihtelemaan, jos ei halua koko iltaa siellä olla. Viikonloppuisin ja aamuisin on yleensä reilusti tilaa. Lisäksi aerobiset vermeet ovat olleet aika suosittuja uuden elämän aloittaneiden takia. Niitä on kyllä todella reilusti eli kyllä aina osa on vapaana ja alkulämmöt pystyy tekemään jossain.

Vapaapainopuoli on pääsääntöisesti aika hyvä joskin monet tangot ovat hiukan vääntyneitä. Käsipainoja löytyy 2kg-60kg, mutta paria poikkeusta lukuunottamatta jokaista on vain yksi pari, joten 11-30kg painojen käyttöä voi joutua vuorottelemaan.

Konepuolella on perusvemputuslaitteita, joita ei pahemmin tule käytettyä. Sen verran kuitenkin, että suurin osa hameväestä ja vanhuksista pysyy siellä puolella.

Semmoista vielä, että minkälaisia treenaajia tuolla käy? Olen ruma, heikko ja haisen pahalta; potkitaanko minut tuolta ulos?
Kaikenlaista harrastajaa siellä käy. Heikko ja ruma saa olla, mutta kanssatreenaajien viihtyvyyden kannalta henkilökohtaisesta hygieniasta olisi syytä pitää huolta. :)

Ahtauteen sopeudun, koska tuo vaan on minulle helpoin ja edullisin vaihtoehto (jäsenyys hankittu aikoinaan kaverin kautta henkilökuntahintaan, kustantaa minulle sen saman kuin Polte, 47 €/kk, plus että on vain parin minuutin kävelymatkan päässä).
Mitä hittoa, miten se niin halpa voi olla? Normaalihintahan siellä oli jotain 65 €/kk ja itsekin sain kaverin kautta alennuksen hintaan ja silti se on 58 €/kk

Naiselle noi hinnat on ehkä vielä jotenkin oikeutetut, olettaen että hyödyntää tuota jumppazumbacyklinkihäröilyä, mutta me punttijuntit ja gaspwarriorit jotka ei tommosiin alistuta, maksetaan turhasta. Pitäs tuonnekin saada samanlainen systeemi kuin WFC:llä, että jos haluat käyttää pelkkää salia, maksat vähemmän. Toisaalta elixia taitaa tolla pyrkiäkin hieman siihen, ettei me rumat juntit tulla niin sankoin joukoin sotkeen mankkua ja hakkaan tankoja lattiaan. Niin ja vapaapainopuolikin voisi olla parempi.

Oikeesti, ainoat plussat tolle salille imo: lähellä, hyvä treenikaveri ja visuaaliset ärsykkeet pitää mielen virkeänä. Niin ja kyykkäämään pääsyä joutunu odottaan tasan kerran.

Eniten muuten kummastuttaa ne naikkoset, jotka näyttää käyvän siellä lähes päivittäin, mutta polkevat crossaria tai kuntopyörää eivätkä ikinä tee mitään muuta. Onko oikeasti järkeä maksaa 70e/kk tuommosesta, kun tehokkaampaa olis mennä ihan lenkille.

Nnaikou, jos luet tän, niin ÄLÄ EDES HARKITSE ELIXIAA! Etenkin kun lukemani perusteella oot köyhä opiskelija.

Kiitos ja anteeks.
Itseä myös ärsyttää se kova hinta ja joskus kysäisinkin, voisiko hintaa mitenkään pudottaa kun en käytä kuin salia, mutta vastaus oli juurikin tuo, ettei heillä ole erityistä tarvettakaan saada sinne mitään punttihirmuja asiakkaaksi vaan nimenomaan niitä Kotiliesi-lehtiä kuntoilun lomassa lukevia keski-ikäisiä paksukaisia (eivät toki ihan näillä sanoilla sanoneet mutta kuitenkin :) ).

Ja itse oon kyllä joutunut kyykkypaikalla jonottamaan monen monta kertaa, mikä ärsyttää aika paljon. Musiikit ärsyttää yhtä lailla. En tiedä mikä kanava siellä soi, mutta jossain vaiheessa "Hetken tie on kevyt" -biisi pauhasi siellä vähän väliä, koitapa siinä sitten saada treenifiilistä päälle :D Itse sorruin nyt siihen FASTin muscle challengeen, minkä treeniohjelma perustuu aika paljon giantteihin niin voin kertoa, että kohtuullisen hankala on toteuttaa sitä kun salilla on ruuhkaa ihan sikana.

Ja kummastumisesta tuli mieleen... Siellähän käy erittäin usein "treenailemassa" yksi arvioiden nelikymppinen pitkä ja laiha miekkonen, jolla on AINA semmoiset 80-luvun kellastuneet lenkkarit jalassa ja sinivalkoraidallinen piké-paita päällä. Yleensä kyseinen sälli kävelee suu auki toljottaen ympäri salia ikään kuin etsien jotain. Sitten hän saattaa mennä jonkun random-penkin (esim. alataljan penkin) päälle ja alkaa tekemään jotain ihme nytkytyksiä (vatsatreeniä?) hetkeksi, minkä jälkeen menee lukemaan sohvalle lehteä. Usein treeni oli tässä. Joskus saattaa käydä penkkaamassa 50 kilolla yhden tai kaksi sarjaa ja joskus jopa vetää leukoja, mutta mitään muuta en ole hänen ikinä nähnyt tekevän :D Kaiken kruunaa se, että palkkariksi se vetää aina pillimehun :D

EDIT: Ai niin, unohdin vielä mainita ylläolevasta sällistä, että tapoihin sillä kuuluu myös mennä seisomaan peilin eteen, nostaa vähän paitaa ylös ja ihailla omia vatsalihaksiaan :)

Siellähän käy erittäin usein "treenailemassa" yksi arvioiden nelikymppinen pitkä ja laiha miekkonen, jolla on AINA semmoiset 80-luvun kellastuneet lenkkarit jalassa ja sinivalkoraidallinen piké-paita päällä.

Jep, tiedän kenestä puhutaan :D Ja nyt kun olen viimeaikoina joutunut käymään paljon myös iltapäivällä tuolla, niin täytyy perua tuo että kyykkypaikat olisi aina vapaana... Toisaalta itse tulee varattua toinen paikoista välillä luvattoman pitkäksi ajaksi kun saatan tehdä maastavedon ja etukyykyn peräkkäin siinä.

Mitä hittoa, miten se niin halpa voi olla? Normaalihintahan siellä oli jotain 65 €/kk ja itsekin sain kaverin kautta alennuksen hintaan ja silti se on 58 €/kk

Minä olen ottanut kaverin kautta jäsenyyden jo muutamia vuosia sitten (en muista liittyikö siihen jotain firman sopparialennuksia vielä), silloin hinnat olivat ylipäätään halvemmat. (esim. yksi toinen kaveri otti nyt henksuhitanisen jäsenyyden ja maksaa siitä tosiaan jotain 10 € enemmän kuin minä).
En ole käynyt jumpissa kahteen vuoteen, pyöräiytunnilla kerran viime syksynä. Eli omalla kohdallani "naisnäkökulma" ei oikein päde. (Paitsi että tekisi varmaan oikeasti hyvää mennä joskus jollekin kehonhuoltotunnille.) Mutta joo, kun hinta on minulle tuo mikä on, niin ihan mieluusti tarvittaessa jonottelen, kun on kuitenkin lähin mahdollinen sali.

Neljän jälkeen on kyllä ruuhkaista, mutta itse yritän rytmittää treeniviikkoa niin, että käyn viikolla vain kahdesti ja sitten la&su -iltapäivinä. Aika hiljaista. :D

Onko kellään päivitettyjä mielipiteitä Partolan Gogosta? Lähinnä tälläin ''bodaaja''näkökulmasta.

Aika ankee paikka. Oli jäsenyys varmaan 2-vuotta, mutta eipä tullut paljon käytyä kun muistutti lähinnä lastentarhaa koska illan tummuessa, rupesi myös väki tummumaan (päivällä kuulemma ihan jees porukkaa).
Ihan hyvät laitteethan siellä on, ehkä taljoja lukuunottamatta (liian lähellä toisiaan ristitalja käyttöä ajatellen).
Mutta yleis fiilis ei kyllä paljon motivaatioo kehittänyt joten takasin kunto-partolaan, jossa tosin laitteet on aika suppeet mutta ilmapiiri on ihan jees.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom