Kun maastaveto ei kulje

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vähän ohi aiheen mutta joku mainitsi täällä Box-kyykyn niin millaisella kulmalla porukka on sitä tehnyt? Itse asettanut penkin alle niin että jalat ovat noin vaakatasossa eli lattian suuntaisesti, ja hyvin tuntuu takareisissä.

Vähän ohi aiheen mutta joku mainitsi täällä Box-kyykyn niin millaisella kulmalla porukka on sitä tehnyt? Itse asettanut penkin alle niin että jalat ovat noin vaakatasossa eli lattian suuntaisesti, ja hyvin tuntuu takareisissä.

Sillon kun itte tein niin laitoin boksin muutaman sentin vaakatasoa korkeammalle. Toimi vähän samalla periaatteella kuin nykyohjelmassa varttikyykyt, eli pysty totuttamaan itsensä isompiin painoihin ja kyykyt tuntui rullaavan hyvin eteenpäin. Ei ehkä ihan box-kyykyn alkuperäinen idea, mutta noin ite sitä käytin. Ricky Bruch kuulemma myös tykkäsi tehdä korkeaa box-kyykkyä tolkuttomilla romuilla.

Sillon kun itte tein niin laitoin boksin muutaman sentin vaakatasoa korkeammalle. Toimi vähän samalla periaatteella kuin nykyohjelmassa varttikyykyt, eli pysty totuttamaan itsensä isompiin painoihin ja kyykyt tuntui rullaavan hyvin eteenpäin. Ei ehkä ihan box-kyykyn alkuperäinen idea, mutta noin ite sitä käytin. Ricky Bruch kuulemma myös tykkäsi tehdä korkeaa box-kyykkyä tolkuttomilla romuilla.
Aloin itsekkin tuota box-kyykkyä tekemään hieman vaakatasoa korkeammalta ja hyvin tuntuu toimivan, saa laittaa reilusti lisää painoja tankoon ja tottuu juurikin niihin raskaampiin painoihin kuten sanoit.

Aloin itsekkin tuota box-kyykkyä tekemään hieman vaakatasoa korkeammalta ja hyvin tuntuu toimivan, saa laittaa reilusti lisää painoja tankoon ja tottuu juurikin niihin raskaampiin painoihin kuten sanoit.

Saman tein itse, ja vielä samalla ohjelmalla, mutta lopputulemana oli että vitutti entistäkin kovemmin koska normaali takakyykky ei ollut parantunut siitä mitä se oli, vaikka boksi parantui. Tuo hieman vajaa boksi-kyykky käyttää juuri niitä omia vahvuuksiani, niin ongelma kohdat kuten jullettaminen ja liikkeen alaosa eivät kehittyneet.

Itse kyykkään 6 kertaa viikossa ja joka kerta syvään, toimii mulla. Kyllä se maastaveto sieltä nousee näköjää ilman senki runkkausta.

e. auttaako toi boksikyykky kuinka vertikaalisen hypyn korkeuteen ?

Saman tein itse, ja vielä samalla ohjelmalla, mutta lopputulemana oli että vitutti entistäkin kovemmin koska normaali takakyykky ei ollut parantunut siitä mitä se oli, vaikka boksi parantui. Tuo hieman vajaa boksi-kyykky käyttää juuri niitä omia vahvuuksiani, niin ongelma kohdat kuten jullettaminen ja liikkeen alaosa eivät kehittyneet.

Mulla ei ole oikeestaan ikinä ollut ongelmaa tuossa kyykyn alavaiheessa. Kyllä sieltä sen vajaa 10cm nousee ylös, mutta yleensä sen jälkeen sitten jämähtää jos jämähtää. Oletkos muuten huviksesi kokeillut kyykätä alhaalta ylös? Vois kuvitella että siinä ois hyvä lääke tuohon ongelmaasi. Tanko makaamaan varmistusrautojen päälle, suunnilleen vaakatason korkeuteen, sitten vaan vääntäydyt sinne alle ja puristat ylös.

Itselläni jäi maastaveto junnaamaan pitkäksi aikaa, vaikka selkä on paras lihasryhmäni. Joten jätin maven pois ja tilalle räkkivetoa ja suorin jaloin maastavetoa. Räkkivedossa tein 4-8 toiston sarjoja. SJMV:ssä sarjat 8-12 toistoa. Tämä auttoi itselläni todella paljon maastavetotuloksiin. Takareisien treenamiseen kannattaa panostaa jos haluaa kovia tuloksia mavessa.

Onkos kellään muuten ollut ongelmia kyynärtaivekipujen kanssa mavessa? Myötäotteella vedän ja usein remmeillä. Mavesession jälkeen on nykyään aivan saamarin hellänä kätöset tosta taipeesta. What the hell??

Minulla on hyvin pitkät raajat, joten mave on yksi pahimmista liikkeistä (ektomorfin rakenne). Vyötä on pakko käyttää, ettei selkäranka mene huonoksi. Tulokset eivät kuitenkaan nouse enää, kun pito loppuu kesken. Pari sarjaa menee 5x110kg, mutta sitten loppuu totaalisesti pito vaikka mankkua käytän. Samana päivänä kun on vielä maven jälkeen vielä leukoja lisäpainoilla ja kulmasoutua käsipainoilla =D Kyykkyä meni samalla viikolla 4x5 105kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nonniin, eli testasin tällä viikolla maksimit tuota jim wendlerin ohjelmaa varten.

Kyykky 130kg
Penkki 105kg
Mave 120kg
Pystypunnerrus 55kg

Kaksi vuotta treeniä siis takana, ja kuten voi huomata, niin maastaveto treenit kussut pahemman kerran...
Nyt pakko kommentoida. Tuntuu täällä (ja salilla) suurimmalla osalla olevan penkki järkyttävän iso verrattuna kyykkyyn tai maveen. Melko usein tulee nähtyä kun jantteri penkkaa yli 100kg mutta sitten kyykätään jotain puolikkaita 80 kilolla. Sulla nyt ei ole kyykky/penkki mitään järkyttävää eroa mave tosin erittäin pieni.

Itsellä kanssa mave tökkäsi pari vuotta sitten noin 200kg, jätin sen pois ohjelmasta noin vuodeksi ja tein 3-jakoista/2-jakoista jossa oli vain sjmv veto liikkeenä. No sitten kun siirryin alku vuodesta takaisin voima treeniin ja sitä tein reilun pari kuukautta kun tuli sitten napattua se 215kg maasta ja tuntui että rahkeita jäi vielä että olisi 220kg noussut. Paino oli tuossa 200kg vedossa 68kg, sen jälkeen nostin 82kg, dieettasin noin 70kiloon ja sitten uudet enkat maveen.

Ajankohtainen aihe, mave kusee tällä hetkellä niin täysin ettei tosikaan. Helmikuun alussa vedin vielä ennätyssarjan 5x190 ja ideana oli siitä nousta parin viikon sisään vetämään vanha 210 ykkösmaksimi uusiksi, mutta iski flunssa, tuli taukoa, se terävä kunto katosi ja sen jälkeen onkin kiroiltu kun mikään ei kulje vaikka minkä tekisi, maksimikin tippunut varmaan ykkösellä alkavaksi. Nyt olen vähän aikaa vetänyt pelkkää korokevetoa ja polvista vetoa, täytyy toivoa että niissä saisi jonkin aikaa pidettyä proggressiota yllä samalla kun hermosto saa levätä normimavesta ja kesällä toivottavasti voisi taas palata tuolta pohjalta normimaveen paremmalla menestyksellä. Tuo korokeveto tuntuisi tehneen hyvää tekniikallekin kun maasta joutuu oikeasti irrottamaan myös jaloilla eikä pelkkänä selkävetona.

Tuo korokeveto tuntuisi tehneen hyvää tekniikallekin kun maasta joutuu oikeasti irrottamaan myös jaloilla eikä pelkkänä selkävetona.
Itsellä auttoi tuohon irrotukseen kun tein pitkään ilman vyötä, silloin jotenkin keskitty paremmin tekemään sen reisillä, kun vyön kanssa nappasi heti selällä.

Itsellä auttoi tuohon irrotukseen kun tein pitkään ilman vyötä, silloin jotenkin keskitty paremmin tekemään sen reisillä, kun vyön kanssa nappasi heti selällä.

Silloin kun mulla on viimeksi ollut vyö päällä kertaakaan, niin ikä alkoi kakkosella. Turha kapine tällaiselle heikolle peruspulliaiselle.

Tuntuu että ite vetäis vaikka 220 jos näpeissä ois voimaa. FatGripziä ja grippereitä oon nyt harkinnu vakavasti, 50 euroo on vaa aika suolanen, mutta mitäpä sitä ei tekis.

^Tee ristiotteella, itsellä ei pysyis varmaan kuin joku 160kg näpeissä mutta ristiotteella ei ollut mitään ongelmia 215kg kanssa...

Ite tekisin mieluummin remmeillä, kuin ristiotteella.

Kyllähän se pitää paljain käsin vetää :) Niin, taidat viitata tuohon epäsymmetrisyyteen. Siihen on helppo lääke: joka toinen sarja toistepäin.

Magnesium + ristiote (+kuoletukset) = kohtuullisella puristusvoimalla pysyy tanko näpeissä. Puristusvoima on yksi hyödyllisimmistä voimista myös salin ulkopuolella niin sen treenaaminen esim. grippereillä ei varmasti ole ajan hukkaa (ja välipäiville tekemistä :D)

Back
Ylös Bottom