Sehän siinä onkin, kun oikeastaan voin mainiosti, poislukien tuo psyykkinen puoli ja ahdistus liikunnasta. Mä nukun hyvin, noin 8 tuntia yössä, ja viime yönäkään en herännyt kuin kerran vessaan, vaikka monet ramppaa näillä viikoilla parin tunnin välein pissalla. :D Päivisin ei myöskään väsytä enkä ole nukkunut päiväunia kuin pari kertaa koko keväänä ja kesänä. Syke nousee suht helposti ja nousi jo ennen raskauttakin, mutta myös laskee helposti. Ärsyynnyn melko helposti, mutta senkin voi pistää raskauden piikkiin. Usein nimittäin tiedostan jo hermostuessani, että taitaa olla raskaushormonit, jotka pistää itkemään, kun esim. appelsiini onkin mennyt huonoksi. ;)
Kehittymistä lajeissa onkin sitten vaikeampi arvioida. Jaksan kyllä esim. uida nyt kauemmin ja nopeammin kuin keväällä, mutta se voi johtua siitä, etten ole uinut ennen raskautta säännöllisesti. Salilla painot ovat junnanneet paikallaan jo pitkään, mutta nyt on ollut pakkokin muuttaa salitreeniä enemmän pumppailuksi. Palautumisesta en myöskään tiedä. Aina sitä seuraavana päivänä on tullut tehtyä se, mitä pitikin, vaikka alkuun tuntuisikin raskaalta, eikä olo ole treenin jälkeen ollut huonompi kuin sitä aloittaessa.
Nautin liikunnasta välillä niin, että mietin, että onko tässä edes mitään ongelmaa. Väsyneinä aamuina sitten taas ajattelee, että ei hitto, onko mun ihan pakko.
Kyselin tänään neuvolassa taas ohjeita liikunnasta, kun oli uusi kätilö, mutta sekin sanoi saman vanhan mantran, että tee mitä lystäät, kunhan ei supista kipeästi. Taidan kuitenkin nyt ainakin tehdä tuon höllennyksen, jota ehdotat. En myöskään osta kolmatta 10-kerran korttia uimalaan, vaikka mulla on vanhassa jäljellä enää yksi kerta. Toi uiminen kun on ollut se juttu, jota olen nyt kuukauden aikana tehnyt kaiken muun lisäksi ja josta olen saanut nuo kahden treenin päivät.
Uskon kaikkiin noihin sun kohtiin A-F, mutta etenkin toivon sisäistäväni kohdat B, D ja E. :haart: