SUPERCARB 1kg -40%

Kun liikkuminen muuttuu pakkomielteiseksi..

Ihminen, ja varsinkin liikkuva ihminen tarvitsee hiilareita. Piste. Valkoista sokeria ihminen ei tarvitse, eikä se tee hyvää. Laatu ratkaisee. Yleensä rento keskitie on hyvästä. Ei fanaattisuutta, mutta jotain rotia. Ravintorikas, aito, alkuperäinen, käsittelemätön. Sopivasti ruokaa, ei nälkää, ei ähkyä. Hyvä olo. Liikuntaa rennosti, iloiten, sopivasti. Paljon lepoa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mitä tarkoitat tuolla hiilarimaailmalla? Miks hiilareista pitää vierottua?

Lähinnä sen että nyt jostain syystä hiilarit alkaa tekee ihan järjetöntä sokerinhimoa. Esim lounaalla kun syön pastaa, tekee kahvin kanssa heti mieli jotain äkkimakeeta, jatkuu iltaan asti ja saa jauhaa melkein sormia ettei ala syömään karkkia tai jotain muuta, siihen ku ei auta mikään porkkanan napostelu :( sen takia oon karttanut hiilareita ennen. Ja nyt olen kyl ihan sokerikoukussakin, liian monta päivää oon sallinu itelleni karkkia ja muuta sontaa ja olo on.. no aika karmee :D

Nyt oon ennemmin syönyt itseni melkein ähkyyn, ruuan jälkeen tuntuu ettei ole vielä täys --> lisää ruokaa --> ähky. tässä sokerikoukussa on se paha juttu että ei tee mieli edes liikkua :D Levätty on, kävelty ja rauhallisesti pyöräilty ja siinäpä se muuta hyötyliikuntaa lukuunottamatta. mut se pakkomielle-peikko on edelleen nurkan takana, on heti aamusta tunne että ''pitäs kyl mennä lenkille on niin läski olo''.. :O

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Minihiiri, minkä verran syöt rasvaa? Imo sokerihimo johtuu usein tarpeeseen nähden liian niukasta rasvansaannista. Entä mikä on painoindeksisi nyt ? Ja vielä, saatko ammattiapua tilanteeseesi?

en mä tiedä, en oo mittaillu vuosiin mutta kyl se on nyt noussut, painoa tullu ainaki varmasti hyvin lisää, on niin pehmee olo :D en viiti mennä vaa'alle, en halua nähdä sitä :) rasvaa saan varmasti liian vähän mutta yritys on kova sitä lisäillä, pähkinöitä oon alkanut syömään myös mut rasvasen ruuan himoakin on, oon himoinnu pitsaa ja hampurilaisia ( öö wtf??!!) monta päivää :wtf:

ammattiapua en ole vielä hakenut, alku alkoi hyvin mutta jossei tästä suosta nyt päästä takas raiteille niin sit marssin lekuriin. :)

Hyviä rasvojahan on helppo lisätä myös purkista. Mölleriä tai muuta sellaista, ja jos pelkää liikaa D-vitamiinia, saa niitä öljykapseleita myös ilman sitä! Ihan vaan vinkkinä vaikka kaikki tarvittavat ravintoaineet olisihyvä saada siitä ravinnosta.

mä en oo uskaltanut ottaa noita kun oon kalalle allerginen :( sen takia on jääny rasvat aika vähälle..

Miten te ootte selvinny tästä olosta kun kiloja tulee? ostatteko uusia vaatteita, isompia siis vai mitä? Musta tuntuu ettei mua edes huvita enää liikkua, heittää ihan häränpyllyä koko pää. Säälittävää tää mun ruikuttaminen mutta olo on semmonen että vois vaan itkeä ja raivota, vituttaa ja ahdistaa :face:

nojoo mä kokeilin, alkaa röyhtäyttää näin äkkiseltään :D paistoin siis kanat ja kaalit aikamoisen reippaassa määrässä. Käytän leivän päällä oivariinia yleensä ja sitäkin aikamoisen kerroksen. Välillä himottaa sokeri, välillä rasva ja nyt uunimakkara :D aivan älytöntä, mä niin sitä inhoon yleensä! ja raskaana en kyllä ole hehe. No tästä hissunkissun mielitekojen vallassa etiäppäin, köykäsesti liikkuen.

Ihminen, ja varsinkin liikkuva ihminen tarvitsee hiilareita. Piste. Valkoista sokeria ihminen ei tarvitse, eikä se tee hyvää. Laatu ratkaisee. Yleensä rento keskitie on hyvästä. Ei fanaattisuutta, mutta jotain rotia. Ravintorikas, aito, alkuperäinen, käsittelemätön. Sopivasti ruokaa, ei nälkää, ei ähkyä. Hyvä olo. Liikuntaa rennosti, iloiten, sopivasti. Paljon lepoa.

Tässä kommentissa on erittäin paljon asiaa ja järkeä. Kuulostaa Minihiiren homma siltä, että syöt nyt turhaan "huonolaatuista" ruokaa, siis karkkia, vaaleeta leipää yms nopeaa hiilaria. Siis olet mennyt ilmeisesti sellaisesta tiukasta salaatti/vihannes/protsku ruokavaliosta sitten toiseen ääripäähän ja vetelet kaikenlaista "herkkua". Ei ihmekään että fiilarit heittelee.

Innostuin kommentoimaan koska olen itse ollut jonkinlaisessa ylikunnossa, syynä liika treenaaminen ja just tollanen liian niukka ruokavalio vähillä hiilareilla. Lääkkeenä riittävän pitkä lepo, voi mennä pitkäänkin tosiaan mutta ennen kaikkea sitten ruokailun järkevöittäminen.

Nykyään voin paremmin kuin koskaan ja treeni maistuu taas. Kuntokin on parempi ja tiukempi kuin ikinä. Ruokailu on yllätys yllätys, aika normaalia. Siis tyyliin kokolailla se perinteinen ruokaympyrä. Panostan ruoan laatuun, tuoreuteen ja puhtauteen, siis ei mitään eineksiä, sokerijogurtteja tai muuta paskaa. Ylipäätään ruokavalio on jokseenkin vähärasvainen ja vältän sokereita. En sen sijaan välttele hiilareita ja niitä syön aikas lailla vapaasti ja fiiliksen mukaan. Tummaa riisiä, perunaa, joskus harvemmin kaura/ruispastaa, ruisleipää, neljän viljan puuroa, marjoja, kasviksia ja hedelmiä periaatteessa niin paljon kuin huvittaa syödä. Proteiinia jengi vetää mielestäni yleensä liikaa, ainakin näissä punttipiireissä. Itse syön kyllä raejuustoa ja rahkaa, lihaa, kanaa ja kalaa mutta siinä on joku järki mukana. Hiilareita enemmän aina kuin proteiinia. Rasvaa maltilla ja sitä tulee lohesta, avokadosta ja joskus oliiviöljystä. Leivän päällä toisinaan jotain levitettä. Ylenmääräinen pähkinöiden rouhiminen on musta turhaa energiaa, tietty jos ei rasvaa mistään muualta tule niin parempi sitten vetää pähkinöistä vaikka. Ruokailut muutaman tunnin välein.

Kunnon puhdasta ruokaa vetämällä pysyy energiatasot tasaisena ja olo on virkeä. Jaksaa treenata ja touhuta hyvin eikä mielialat heittele verensokerin takia. Toinen tärkeä juttu on asettaa touhuilleen järkevä aikajänne. Pikavoittoja ei ole olemassa vaan kun on perusteet kunnossa ja homma on elämäntapa niin tuloksia tulee tasaisesti vaikka ehkä näennäisesti hitaammin kuin jollain paniikki dieetillä. Muutokset on kuitenkin pysyvän luonteisia eikä tarvitse erikseen mitään dieettejä kesäkuntoon tehdä koska kondis on läpi vuoden hyvä. Korkeintaan pari kiloa sinne tänne vaihtelee jolla ei ole mitään merkitystä ja jos haluaa hifistellä niin tollanen pari kiloa on hoidettavissa pienellä hienosäädöllä.

Ei ollut tarkoitus paasata ja varmasti kaikki tuttua asiaa. Ajattelin kuitenkin kommentoida kun liippasi jotenkin läheltä omia kokemuksia Minihiiren homma. Tsemiä ja kokeileppa tuollaista systeemiä. Siis pidät ruoan monipuolisena mutta laadukkaana ja sitten vetelet sitä oikein urakalla. Siinä on tosin aika homma syödä riittävästi, tuollainen kunnon ruoka kun ei ole läheskään yhtä kaloripitoista kuin ns. sokeri/rasva hötöt. Ravintoaineita sitten taas tietenkin moninkertaisesti enemmän.

Miten sulla todettiin ylikunto? Kävitkö lääkärillä ihan?
Musta tuntuu että oot oikeassa, mä oon viime aikoina syöny aina ruualla enemmän proteiinia kun hiilareita, esim kasviksia, kanaa, raejuustoa ja muutama pieni peruna tai vähänlaisesti pastaa. Kun katson ruokakuvia miten muut syövät niin heillä tosiaan on se suurin pääpaino hiilareilla, eikä prodella niinkun mulla :face: voi tosiaankin olla että nää heittelyt päässä tulee juurikin tuosta, ei ne hötöt ja sokerit tee hyvää vatsallekaan eikä tosissaan ole kiva olo kun on pinkeä ja turvonnut vatsa.
Nyt oon syönyt kyllä paljon leipää, siihen on ihan karmiva himo sillä kauraleivät sopii vatsalle tai sitten oon syöny jotain täysjyvää mutta en ruista. Leipää menee tolkuttoman paljon, jopa 6 viipaletta päivässä mutta ajattelen että hiilarinlöhde sekin, parempi kun ei mitään. Mä en vaan uskalla, en uskalla miten tyhmältä se tuntuu ja kuulostaa, lapata lautaselle sitä suurinta kasaa esim. Pastaa. Joku pistää vastaan, lihaa ja muuta prodea kun voisin vetää vaikka kilon :( ihan häränpyllyä heittelee ja kiittää saan kyllä vaan itseäni :(

Sokerin himo on kadonnut päivässä, kunnoon syönyt enempi just leipää, puuroa, juonu vihreetä teetä ja jauhanu purkkaa :D aika tiukalla mä itseänipidinkin, pieniä annoksia ja pääosa tuli kasviksista, maitotuotteista ja muusta proteiinista. Jospa nyt rohkenen kokeilemaan proden vähentämistä, öljyn lisäämistä ja syön enempi tai useemmin. Ajatuksena kuulostaa hyvältä mut katsotaan toteutuuko :)

Tänään teki jo mieli vähän salille. Sillain vähän kutkutti mennä mutta pistin stopin ja menin ulos lueskelemaan. Odotan voimatasojen nousua ja muutenkin parempaa fiilistä ettei sitä tee pakonomaisesti. Huoh.

Ihan suuri kiitos kun te ihmiset jaksatte kommentoida ja jeesata, ootte korvaamaton apu:hyper:

Miten sulla todettiin ylikunto? Kävitkö lääkärillä ihan?

En käynyt lääkärillä vaan päättelin itse. Jatkuva väsymys/nuutunut olo, salilla painot laskemaan päin ja lenkillä hengästyi aivan ihmeen helposti. Tuntui että kaikki paikat koko ajan jumissa ja energiat yleisesti vähissä.

Musta tuntuu että oot oikeassa, mä oon viime aikoina syöny aina ruualla enemmän proteiinia kun hiilareita, esim kasviksia, kanaa, raejuustoa ja muutama pieni peruna tai vähänlaisesti pastaa. Kun katson ruokakuvia miten muut syövät niin heillä tosiaan on se suurin pääpaino hiilareilla, eikä prodella niinkun mulla :face:

Sanotaan nyt ihan suoraan että minun mielestäni toi on aivan päin persettä :D Ihan oikeesti et sä tarvitse mihinkään hirveitä määriä sitä proteiinia. Saat siitä anyways yhtä paljon energiaa per gramma kuin hiilarista mutta hiilarit saat järkevämmin käyttöön kropassa energiaksi, sitä tarvitset paljon enemmän. Turha sen asian kanssa on edes hifistellä liian kanssa. Koita vaikka sellasta nyrkkisääntöä, että lautaselle aina 1/3 proteiinia ja 2/3 hiilaria hyvistä lähteistä (siis ei nopeita hiilareita). Tarkennuksena varmuuden vuoksi, että jos sulla on se 2/3 täytetty vihanneksilla/salaatilla niin edelleen menee persiilleen. Se pitää tulla esim. tummasta riisistä tai perunasta. Vihanneksia voi sitten vetää sen _lisäksi_ niin paljon kuin käytännössä jaksat syödä, niitä ei kannata laskea siihen hommaan ollenkaan mukaan. Pastakin voi olla ok mutta siinä on usein hieman sitä nopean hiilarin vikaa, riippuu tietty millasta pastaa syö. Toikin määrä proteiinia voi olla vielä turhan paljon käytännössä, voit koittaa vaikka 1/4 protskua ja 3/4 hiilaria.

voi tosiaankin olla että nää heittelyt päässä tulee juurikin tuosta, ei ne hötöt ja sokerit tee hyvää vatsallekaan eikä tosissaan ole kiva olo kun on pinkeä ja turvonnut vatsa.
Nyt oon syönyt kyllä paljon leipää, siihen on ihan karmiva himo sillä kauraleivät sopii vatsalle tai sitten oon syöny jotain täysjyvää mutta en ruista. Leipää menee tolkuttoman paljon, jopa 6 viipaletta päivässä mutta ajattelen että hiilarinlöhde sekin, parempi kun ei mitään. Mä en vaan uskalla, en uskalla miten tyhmältä se tuntuu ja kuulostaa, lapata lautaselle sitä suurinta kasaa esim. Pastaa. Joku pistää vastaan, lihaa ja muuta prodea kun voisin vetää vaikka kilon :( ihan häränpyllyä heittelee ja kiittää saan kyllä vaan itseäni :(

Koitas vaihtaa vaikka puolet tosta leipämäärästä isompaan määrään just jotain tummaa riisiä tai perunaa. Toi vaalean leivän mussutus ei nyt välttämättä ihan paras mahdollinen hiilarilähde ole.

Sokerin himo on kadonnut päivässä, kunnoon syönyt enempi just leipää, puuroa, juonu vihreetä teetä ja jauhanu purkkaa :D aika tiukalla mä itseänipidinkin, pieniä annoksia ja pääosa tuli kasviksista, maitotuotteista ja muusta proteiinista. Jospa nyt rohkenen kokeilemaan proden vähentämistä, öljyn lisäämistä ja syön enempi tai useemmin. Ajatuksena kuulostaa hyvältä mut katsotaan toteutuuko :)

Toi mun mainostama puhtaan ja ravinnerikkaan ruoan syöminen voi kuulostaa ja ollakin hieman tylsää mutta siihen tottuu muutamassa viikossa eikä sen jälkeen tee mieli ollenkaan mitään "roskaruokaa", siis sokerisia ja rasvaisia juttuja. Näin ainakin itselläni. Toi mitä sanot sokerinhimon katoamisesta kun olet syönyt enemmän (hiilaria/energiaa) kertoo juuri siitä että sulla on energiavajetta selkeesti kun se sokerinhimo on välillä iskenyt. Sitä ei juurikaan pitäis tapahtua kun pitää ruokailuvälin sopivana ja syö tarpeeksi kunnon ruokaa.

Tänään teki jo mieli vähän salille. Sillain vähän kutkutti mennä mutta pistin stopin ja menin ulos lueskelemaan. Odotan voimatasojen nousua ja muutenkin parempaa fiilistä ettei sitä tee pakonomaisesti. Huoh.

Juuri noin, odota ihan rauhassa että olet kunnolla palautunut. Vai onko sulla joku suurikin kiire asian kanssa? Kiiruhda hitaasti, pääset sillä tavalla nopeammin maaliin ;) Tunne siis saisi olla ensin jotain sellaista, että suunnilleen räjähdät puhtaaksi energiaksi jos et pääse salille tai mitä nyt treenaatkaan :D

kiitos!

mopsi: musta toi leivän määrä tuntuu karmeelta :D mutta toi vaasan kaurasydän leipä on vaan hyvää ja siitä ei maha sano pahaa :)

sensor: kiitos vinkistä, yritän ottaa siitä vaarin :) mulla on menny viime vuodet vähä persiilleen syöminen, tai no sitten menee ku mä yritän sitä vahdata. vahdata miksi, en tiiä itekään :D noista vähistä hiilareista ja hirveestä liikkumisesta tuli riippuvuus ja vieläkin mä kyllä jään miettimään mitä olen syönyt ja voin muistella monen päivän ruuat.. huoh. Pastasta syön yleensä sitä proteiinipastaa tai ruispastaa, joskus spelttipastaa tai bataattitattari-nuudeleita. uudet potut on hyviä mutta riisii en oo syönyt vuosikausiin, ravintolassa voin syödä mut kotona ei jotenki uppoo, vaikka joku risotto ei pahaa ookkaan. Kvinoaa tai couscousia oon joskus syöny sen sijasta ikäänkuin..

ei mulla suurta kiirettä ole, välillä mietin lepäilenkö turhaan ja tosiaan taka-alalla kolkuttaa ajatus olenko vaan laiska :D vaikkei siitä taida olla kyse, samoja oireita kun sulla ja oikein mikään ei tunnnu kiinnostavan. Tai no pikkuhiljaa enempi ja enempi ja huomaan nauttivani tästä joutenolosta :) maalina häämöttäisi lihaksikas vartalo, kiinteä sellainen, nyt usean viikon oleilun ja runsaan, ehkä jopa liiallisen, syömisen seurauksena on semmonen inhottava kertymä vatsassa. Ei sillä, salaa tykkään ku ei päkki loista suonineen mutta salaa mä haluisin olla kiinteempi. Vaikkei tässä ajassa mitään pahaa oo voinukkaa vielä käydä :D

kiitos!

mopsi: musta toi leivän määrä tuntuu karmeelta :D mutta toi vaasan kaurasydän leipä on vaan hyvää ja siitä ei maha sano pahaa :)

sensor: kiitos vinkistä, yritän ottaa siitä vaarin :) mulla on menny viime vuodet vähä persiilleen syöminen, tai no sitten menee ku mä yritän sitä vahdata. vahdata miksi, en tiiä itekään :D noista vähistä hiilareista ja hirveestä liikkumisesta tuli riippuvuus ja vieläkin mä kyllä jään miettimään mitä olen syönyt ja voin muistella monen päivän ruuat.. huoh. Pastasta syön yleensä sitä proteiinipastaa tai ruispastaa, joskus spelttipastaa tai bataattitattari-nuudeleita. uudet potut on hyviä mutta riisii en oo syönyt vuosikausiin, ravintolassa voin syödä mut kotona ei jotenki uppoo, vaikka joku risotto ei pahaa ookkaan. Kvinoaa tai couscousia oon joskus syöny sen sijasta ikäänkuin..

ei mulla suurta kiirettä ole, välillä mietin lepäilenkö turhaan ja tosiaan taka-alalla kolkuttaa ajatus olenko vaan laiska :D vaikkei siitä taida olla kyse, samoja oireita kun sulla ja oikein mikään ei tunnnu kiinnostavan. Tai no pikkuhiljaa enempi ja enempi ja huomaan nauttivani tästä joutenolosta :) maalina häämöttäisi lihaksikas vartalo, kiinteä sellainen, nyt usean viikon oleilun ja runsaan, ehkä jopa liiallisen, syömisen seurauksena on semmonen inhottava kertymä vatsassa. Ei sillä, salaa tykkään ku ei päkki loista suonineen mutta salaa mä haluisin olla kiinteempi. Vaikkei tässä ajassa mitään pahaa oo voinukkaa vielä käydä :D

Omasta jutusta vielä sen verran, että jossain vaiheessa tuli tosiaan aika tarkasti katsottua mitä söi ja punnitsinkin joskus ruokiani. Nyt tosiaan kun on rennommin katsellut sen homman suurinpiirtein kohdalleen niin se toimii aivan yhtä hyvin, tai siis paremminkin. Lisäksi etuna tietenkin se, että ei ole lainkaan sitä stressiä siitä ruoan vahtaamisesta.

Treenasin myös liian kovaa, salilla periaatteessa joka setti oli aina loppuun asti vedetty :face: Naturaalitreenaajan kroppa ei kestä tuollaista kuin pienen hetken, tai ainakaan omani ei kestänyt. Nykyään en vedä sarjoja periaatteessa ikinä salilla ihan loppuun asti vaan joka sarjaan jää vähintään se 1-2 toistoa vajaaksi. Harrastin myös fillarointia hieman enemmän ja tuli tehtyä useamman tunnin lenkkejä, siis ei mitään maisemien katselua vaan suht tosissaan menin. Tollaset pitkäkestoiset liian useasti toistuvat harjoitukset oli myös myrkkyä itselleni. Nykyään vedän enintään tunnin mittaisia aerobisia treenejä kerran pari viikossa. Tehot niissä hyvinkin kohtuullisia. Saatan käydä tyylin kerran ehkä kuussa tekemässä tollasen pidemmän 2-3h lenkin fillarilla ihan vaihtelun vuoksi mutta otan senkin nyt rennommin. Treenasin siis liian kovaa ja lisäksi liikaa määrällisesti aiemmin. Nykyään liikkuminen on hauskaa ja mukavaa, treenin tekee aina mielellään. Ja jos ei jostain syystä tunnu että treeni maittaa niin silloin en treenaa vaan otan extra lepopäivän tai joskus parikin ja syön hiukan tavallista ennemmän, edelleen kuitenkin sitä kunnon ruokaa.

Uutena hommana olen ottanut intervalli harjoitukset mukaan joita teen 1 tai maksimissaan 2 kertaa viikossa. Olen huomannut että juuri nämä polttavat rasvaa aika tehokkaasti. Itse teen nämä kuntopyörällä tyyliin 10min lämppäri ja siihen päälle 30s täysillä niin isolla vastuksella kuin jaksaa, sitten 90s palautumista pienellä vastuksella. Tämä 30s/90s systeemi sitten 4-5 kertaa läpi yhteen putkeen.

Suosittelen Minihiiri kattoon sitä hommaa nyt tässä vaiheessa tarkemmin kokonaisuutena. Yritä saada jatkossa ruokailun lisäksi se treenaamisen intensiteetti ja määrät kohtuulliselle tasolle. Tee mieluummin niin päin, että aloitat pienestä määrästä ja kevyesti ja lisäät pikkuhiljaa. Jossain vaiheessa alkaa taas tuntumaan hieman nihkeeltä niin siitä on sitten hyvä pakittaa hieman taaksepäin. Ei siis kandee tehdä toisinpäin, että vedät hulluna alkuun ja koitat siitä vähentää pikkasen kun alkaa väsyttämään ja puuduttamaan. Jotenkin henkisesti hankalampaa se homma noinpäin ja saattaa olla varsinkin sulla kun tunnut painivan omatuntosi kanssa asian suhteen. Anna armoa itsellesi, ei ne verisuonet vatsassa loppuviimeksi tee kenestäkään kokonaisuutena onnellisempaa tai arvokkaampaa muidenkaan silmissä ;) Tosiaan vielä lopuksi uudelleen, että ota rauhassa ja teet näitä muutoksia pikkuhiljaa. Useimpien hommat kusee siihen kun yritetään tehdä liikaa ja liian suuria muutoksia liian nopeasti. Homma muodostuu kestävälle pohjalle kun hinaat itsesi vähitellen kohti järkevämpää meininkiä.

No mutta nyt riitti omat tilitykset, tsemiä vielä :thumbs:

tänks! :) Kuulostaa sun tarina hurjan tutulta, ihanku suoraan mun elämästä. Kaikki liian kovaa ja tappiin asti..

pitäis varmaan hankkia elämä, niin ei jaksais märehtiä näitä omia vaivoja ja ongelmia, jotka on joidenki toisten ihmisten ongelmiin verrattuna niin pieniä ja turhia :face: huomaan että miehellänikin on jo mennyt vähän hermo, koko kesän oon tästä sille jankannu ja voivotellu, yks päivä se tokas että '' oo nyt jo hiljaa ei tota samaa jaksa kuunnella jatkuvasti''. näinhän se on. Muutos on aluillaan: lounaalla enempi perunaa kun nakkikastiketta, tottumuksesta tosin kaadoin myös raejuustoa joukkoon. siitä on tullu tapa, lisään sitä joka ruokaan. Kunpa vois vaan herää joku aamu ja zädäm, päänuppi olis terve ja osais suhtautuu kaikkeen rennosti :D

kiitos, tsemppiä tarvitaan! :)

Viikko mennyt.. Ei kovin hyvin, sanotaanko ailahtelevaisesti. Innostuin porrasjuoksusta, se tuntu pirun hyvältä kummes pelmahti flunssa :face: joka tässä piinannut tämän viikon kurkkukivulla ja 35.2 asteen alilämmöllä. Myös pientä reeniä punteilla otin kuvaan mukaan ja en nyt malttais levätä tätä tautia kunnolla, myönnän, idiootti tein tänäkin aamuna hapokkaan puolen tunnin jalkatreenin ihan killerisarjoilla, lantion nostoa 2 x100 ja painona oli tangon lisäks 24 kiloa.. Nooh mitä tulee ruokapuoleen niin se ahdistaa taas. Mä oikeesti katoin dieetit vaihtoon ohjelmaa ja tavallaan tunnistan itteni niistä syömishäiriöisistä. Tai siis osuu ja uppoo sanotaanko näin :( peikko on edelleen olemassa, ruuan jälkeen funtsin söinkö nyt liikaa, oikein ja vittuplaalaaplaa :hyper: raskasta. Jotenkin se ruoka mua kontrolloi, en ehkä koe että liikunta enää vaan nimenomaan ruoka. Oon nyt vähentäny prodea ja lisänny kuitenki hh, en oo laskenu rehuja niihin vaan pyrkiny ottaa perunaakin enempi, ok toisinaan ja toisinaan ei. Mä oon sallinu syödä kuitenkin popparia ja karkkia elokuvia katsellessa, niistä ei oo tullut morkkista mut miks hitossa terveellisestä tulee? Loputon suo tää taistelu, hetki pinnalla ja hetken ajan vajoo taas.

Vanhat rutiinit on niitä joihin vertaan nykyistä. Esim. Ennen söin aamulla niin ja näin ja nyt syön näin, kumpi on parempi jne.. Mä en tosiaan enää haluu laihtua ja nyt oon ulkonäkööni ihan tyytyväinen, vaatteet ei kiristä, olo muuten hyvä ja itsevarma. Oon katkera niille jotka uskaltautuu syömään vaikka päivittäin jotain "kiellettyä" esim. Kahvipullan tai jos mieli tekee niin jätskin tai vaikka lihapiirakan. Itsellä noi on täyttä taistelua ja sydän ihan alkaa hakata jo ajatuksestakin kaupassa, että ostaisinko uutta leipää missä onkin hiilareita sen 36g/100g sijaan 56g.. Sairasta eikö?

Kertokaa että muilla menis paremmin :)

joo noin se taitaa olla.. :face:
Tsemppiä Minihiiri!! Ei se oli huono asia hakea ammattiapua vaan suoranaista viisautta. Sillä keinoa varmasti nopeutat prosessia ja sehän on fiksun ihmisen toimintaa. Ei kannata jäädä yksin rämpimään suohon kun kerta Suomessa on niin hyvä ja mietitty systeemi että näissä tilanteissa apua saa. Ammatti-ihmiset on sitä varten olemassa :)

Päivittelen aikani kuluksi kuulumisia :) olisi kiva kuulla teistä muista, pakkomielteisistä ( anteeksi :D ) myös!

Mä en ole, en vaan ole kehdannut, rohkaistunut hakemaan ammatti-apua, edelleenkään :face: vaihdoin työpaikkaa jossa tulee syötyä yksi lämmin ruoka päivittäin, olen syönyt niinkuin muukin ihmiset eli sitä mitä on tarjolla, lautasmallin mukaisesti aina viipaleella tai parilla leipää / näkkäriä ja juomana maitoa tai piimää. Vielä tuppaa ruokapuoli kotona oleen liian proteiinipitoista, liha korvaa usein hiilarit mutta olen sillä tiellä että syön, ja paljon. Kun en liikuntaa ole saanut rajoitettua niin, että tekisin vain 3 punttia viikossa vaikka tarkoituksenani olikin sillä tavoin hankkia lihasta niin olen kompensoinut sitä syömällä hurjan paljon ja myös syömällä sellaista jota ei ehkä pitäisi ( karkkia, jätskiä). Tai no ei ne parhaat lihaksenrakennus-aineet ole :D

salilla painot on nousujohteessa, muut paitsi penkki junnaa 40 kilossa, kunpa sais enempi nostettua! Fiilis on treenin jälkeen loistava mutta edelleen ennen punttia olo voi olla nihkeä ja kestää kauan ennenkuin pääsen vauhtiin, sitten ei malttaiskaan lopetella :) keskivartalo on ainoa kohta johon nyt kaipaisin muutosta, vieläkin inhottaa katsoa peiliin ja mahaan kun ei piirry vatsalihakset enää niin selvästi, siellä ne on mutta pienen kerrostuman alla. Mutta olkoon, mä huomaan että musta on tullut enemmän salliva ja olen jopa taas iloinen, nautin kun pääsen mieheni kanssa jonnekin ulos kahville, syömään pastaa, yms kun päässä ei kukaan huuda että ''et sä voi sitä syödä sä lihot, se ei ole proteiinia'' tyylisesti :dance2:

olen katsonut dieetit vaihtoon telkkariohjelmaa. Se on avannut silmiäni aikamoisesti ja hyvään suuntaan, siis kun siinä on näitä syömishäiriöisiä niin tunnistan oireista ja käytöksestä usein itseni, mitä sitä itseltä kieltämään :) mutta eteenpäin sanoi mummo lehtikasassa, lumia odotellessa! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom