Kumpi on sinulla paremmalla mallilla: treenaus vai ravinto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Gillyanne sanoi:
Timba79 sanoi:
No minä en jaksa uskoa ettei uni tule jos sen rytmin pitää tasaisena...
Suattaapahan se niinnii olla, mutta kokemus on osoittanut myös sen, että toisilla meistä vain kertakaikkiaan on paremmat unenlahjat ja toisilla taas huonommat - ja että niiden paremmilla unenlahjoilla siunattujen tuntuu olevan usein vaikeaa tai jopa mahdotonta ymmärtää meitä huonommin nukkuvia
Aarghh... mulla rupee keittään aina kun joku kehottaa säännöllistämään unirytmiä menemällä vaan nukkumaan aikaisemmin. Omalla kohdalla ongelma ei ole huonoissa unenlahjoissa, vaan yksinkertaisesti siinä, ettei oma biologinen kelloni käy samaa tahtia perinteisten aikataulujen ja "yhteiskunnallisen rytmin" kanssa. Aamun torkku, illan virkku jne. :)

Emmah sanoi:
Aarghh... mulla rupee keittään aina kun joku kehottaa säännöllistämään unirytmiä menemällä vaan nukkumaan aikaisemmin. Omalla kohdalla ongelma ei ole huonoissa unenlahjoissa, vaan yksinkertaisesti siinä, ettei oma biologinen kelloni käy samaa tahtia perinteisten aikataulujen ja "yhteiskunnallisen rytmin" kanssa. Aamun torkku, illan virkku jne. :)

Saman tyyppinen juttu, yleensä arkenakin menen nukkumaan vasta kahdentoista aikaan, kun ei uni tule kuitenkaan ennen sitä, eikä muutenkaan malta millään. :itku: Ja kun opiskelemaankin pitää aamulla mennä niin menee ikävästi ristiin, nooh pitää kestää. :zzzz: :zzzz: :zzzz:

Seor reeni. Mä syön jokseenkin säännönmukasesti liian vähän. Paino ei ole noussu sitten syksyn 2003 (tai no, oon mä kilon isompi ku kuukaus sitten, eka painonmuutos ylöspäin ikuisuuteen). Romut tosin on, joten ihan ok.

Emmah sanoi:
ettei oma biologinen kelloni käy samaa tahtia perinteisten aikataulujen ja "yhteiskunnallisen rytmin" kanssa. Aamun torkku, illan virkku jne. :)

Jep jep, sama täällä - ja kun tähän vielä lasketaan mukaan ne yleisesti ottaen huonot unenlahjat JA epäsäännölliset työajat, niin kohta ei ole enää kellään mukavaa :(

nimim. taas monta huonosti nukuttua yötä takana

Treenaaminen on EHDOTTOMASTI paremmalla mallilla. Opiskelen usein aamukahdeksasta iltakahdeksaan ja päivinä jolloin en tee niin, käyn töissä. Aamupala nyt vielä menee ihan ookoo, mutta sen jälkeen vähän miten sattuu. Kouluruokaa en syö, koska se on epäilyttävää esim. pari kertaa on ollut ruokana 2 nakkia ja 6 pinaattilettua! Nej, tack, mieluummin käyn raejuuston ja banaanin kaupasta ja syön ne kun ehdin...
Treenaamisen kanssa ei ole todellakaan mitään ongelmia, kun vaan malttais pitää niitä kevyitä viikkoja. :)

Gillyanne sanoi:
- ja että niiden paremmilla unenlahjoilla siunattujen tuntuu olevan usein vaikeaa tai jopa mahdotonta ymmärtää meitä huonommin nukkuvia (ja tuolla en nyt viitannut sinuun, Timba, vaan esim. äitiini, joka nukkuisi kuin tukki, vaikka pihalle putoaisi se kuuluisa pommi - ja jonka neuvot univaikeuksista kärsivälle ovat luokkaa "pistät silmät kiinni ja nukut vaan, ei siinä mitään sen vaikeampaa ole" :jahas: ).

Sama homma meikäläisen isällä. Sen mielestä nukkuminen on helppoa ihan milloin vain ja jos ei muuta tekemistä niin pitää nukkua.
Syksyllä oltiin metsällä ja muutamana päivänä satoi vettä joten oltiin päivät mökillä ja mulla pitkä aika kun ei tekemistä niin isä ehdotti nuku niin kuin hän. Illalla noin 21 nukkumaan ja aamulla ylös jossain 8 aikaan aamukahville sitten taas nukkumaan johonkin puoleenpäivään asti kun ruoka oli ja sen jälkeen ruokalevot joku 2-3h. Sitten muutama tunti hereillä ja ruokailu ja sitten taas levot. Ja taas sitten illalla noin klo21 nukkumaan. Meinas mennä hermot kun yks vaan nukkui ja mä katselin ikkunasta vesisadetta.

Treeni on paremmassa jamassa, kuin ruokapuoli. Täytyis vaan osata syödä niinkuin olis aina bulkilla. Kasvaisinkin joskus. :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Emmah sanoi:

Sama. Sitä paitsi vuorokausi on liian lyhyt aika nukkua yhdet kunnon yöunet ja olla sit siihen asti hereillä kun alkaa taas väsyttää. 32 tunnin vuorokausi olis sopiva. Vois aina valvoa 20 tuntia ja sitten nukkua sen sopivan 12 tuntia jne...

Alkuperäiseen kysymykseen: Ehdottomasti treeni paremmalla mallilla vaikka siinäkin on vielä paljon parannettavaa. Tulee mieleen elämän ajalta yksi päivä kun olen syönyt suht koht "optimaalisesti" koko päivän aamusta iltaan ilman yhtäkään repsahdusta :D

Treeni on paljon paremmin hallinnassa..
Ruokavaliossani (n 4000kcal/pv) noin 500kcal tulee lähes aina karkista tai suklaasta. Harvassa on sellaiset päivät kun ei mitään makeaa syö, mutta uskoisin että noin viikon keskiarvolla makeaa menee sen 500 kcal päivässä Ja usein nämä herkuttelut on se pahin ilta-aika, tv:tä töllöttäessä.

Tosin, päivittäin kun tulee silti se 2gr per kilo proteiinia ja lihaa on tarttunut näinkin niin en ressaa. Ravintoarvot menee noin 50% hiilaria, noin 25 rasvaa ja proteiinia joten kyllähän tuossa fiksattavaa olisi..

Treenaaminen periaatteessa paljon paremmassa jamassa kun syönti, joskin viime aikoina on kyllä homma alkanut kääntymään toisinpäin. :lol2: Normaalisti treeni on mitä parhaiten kunnossa mutta ruokaa ei jaksa syödä, mutta nyt jostain syystä ei ole moneen viikkoon jaksanut treenata kunnolla mutta ruokaa on tullut syötyä aika rankasti. Joulun jälkeen sitten taas molemmat kerralla kuntoon.

Yhtä#Hauista sanoi:
Kyllä se varmaan treeni on. Olisi se syöminenkin jos koulussa en aterioisi suureen nälkääni päivittäin:D

Joo, ehkä just ainoo syömisen heikko kohta löytyy tosta kouluruokailusta. Mutta minkäs teet, koulun lounas on halpa, ja oon ehdottomasti liian laiska kokkaamaan jotain kouluun mukaan. Mut näillä mennään :):piis:

Ehdottomasti treeni :) Sinne salille on aina niin mukava mennä ja saa hirveän hyvät fiilikset kun tuntuu joka kerta onnistuvan reenit. Ja tuo ruokapuoli on sitten se mistä tulee aina helpommin lintsattua :( ei vaan tahdo aina jaksaa syödä niin paljon kun pitäis...

Treeni kulkee, ruokailu ei!
Tahtoo olla tuo syömisen määrä hiukan liian alhainen, vaikka huomattavasti on parantunut muutaman kuukauden aikana, kiitos Pakkiksen :) .
Ei vaan saa ahdettua ruokaa naamaan niin paljon kuin pitäisi...
Rauta ja tulokset kuitenkin nousee, joten ei kai tässä hätää, pikkuhiljaa nostellaan ruuankin määriä...
Tuo nukkuminen on meikäläiselläkin ongelma, viikon kun nousee 5.15 ja menee nukkumaan 22 aikoihin ja seuraavan viikon on taas vasta 22 jälkeen kotona...
Tahtoo mennä puolet viikosta rytmin hakemiseen, ja unet jää varsinkin aamuviikolla vähälle.
Nyt tässä isyyslomaa viettäessä on sitten tullut levättyä, mitä nyt vauvan hoidolta ehtii :rolleyes:

Ruokapuoli on kunnossa. Syön tarkasti suunnitellun dieettiohjelman mukaan joka päivä. Toisinaan, parin viikon välein, tulee luistettua ruokavaliosta mielenterveydellisistä syistä. Äsken hain kaksi pizzaa.

Salilla olen käynyt kahdeksan kuukauden aikana varmaan neljästi.

Itse väittäisin, että minulla on ravintopuoli hyvin hallinnassa, mutta treenaminen ei ole niin hyvässä hamassa, mutta toki hyvässä silti, mutta on parantamisen varaa. Vasta viimeisen kuukauden aikana olen saanut selkä-treenissä selkään mahtavia pumppeja and so on. Itse asiassa minusta koko ajan oppii ruokavaliota parantavia asioita niin kuin treeniinkin, eli molempia voi kehittää ylös päin oli minkäasteen alan harrastaja tahansa, paitsi jos olet Coleman tai Cutler..:D

Treeni tuntus olevan paremmin hanskassa... Lähiaikoina kylläkin on ruvennu tuntumaan siltä että alkaa kaikki olemaan aika hyvin tasapainossa, mutta muutaman viikon päästä alkava intti kyllä romuttaa varmasti senkin tunteen:itku:
Toivottavasti saisi raahattua itsensä salille edes sen 3 kertaa viikossa suht. säännöllisesti siellä, leirejä lukuunottamatta tietenkin:curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom