kulmasoutu tangolla vastaotteella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja painaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itekki vastaotteella ruennu nyt tekee ja tuntuu hellllvetin hyvälle.. jotenki saa 20x paremman tuntuman vastaotteella ku myötäotteella, suosittelen :)

NakuNilkki sanoi:
jotenki saa 20x paremman tuntuman vastaotteella ku myötäotteella, suosittelen :)
Sama homma täällä. Olen tosin huomannut, että liike ottaa myös vastaotteella enemmän hauikseen kuin myötäotteella. Mullehan tästä ei synny ongelmaa, kun hanska on niin pieni. Ainut miinus mikä mulla tulee kulmasoutuun on se, että sitä on vaikea sijoittaa treeniohjelmaan, koska alaselkä on vähän liiankin herkkä liialle rasitukselle. Kun on mavet, kyykyt sun muut alaselkää tarvitsevat liikkeet ei vaan pysty sijoittamaan kulmasoutua. Jos änkisin kulmasoudun vaikkapa t-kulmasoudun, niin alaselkä sanoisi taas itsensä irti. Pitää löytää keino tämänkin voittamiseen, ehdotuksia? Dietin jälkeen pitäisi alkaa taas selkään panostamaan.

Vastaotteesta pidän enemmän, mutta jotenkin alitajuisesti pelkää tuota haukkarin katkeamista. Teen kummallakin tyylillä, mutta myötäotteella isommilla romuilla.

Myötäotteella saa paremman poltteen.. Vastaotteella lihassa on enemmän "rutistuksen" tunnetta! Myötäotteella pari settiä ja sit päälle vielä vastaotteella.

Sama homma täällä. Olen tosin huomannut, että liike ottaa myös vastaotteella enemmän hauikseen kuin myötäotteella. Mullehan tästä ei synny ongelmaa, kun hanska on niin pieni. Ainut miinus mikä mulla tulee kulmasoutuun on se, että sitä on vaikea sijoittaa treeniohjelmaan, koska alaselkä on vähän liiankin herkkä liialle rasitukselle. Kun on mavet, kyykyt sun muut alaselkää tarvitsevat liikkeet ei vaan pysty sijoittamaan kulmasoutua. Jos änkisin kulmasoudun vaikkapa t-kulmasoudun, niin alaselkä sanoisi taas itsensä irti. Pitää löytää keino tämänkin voittamiseen, ehdotuksia? Dietin jälkeen pitäisi alkaa taas selkään panostamaan.

eikai tuo paljoa alaselkään ota, jos tekee suunnilleen samassa kulmassa missä bisley siinä kulmasoutu artikkelissa:rolleyes:

eikai tuo paljoa alaselkään ota, jos tekee suunnilleen samassa kulmassa missä bisley siinä kulmasoutu artikkelissa:rolleyes:

joo ite mietin samaa ku luin ton viestin.. munki mielestä jo ihan selvästi tuntee ettei se alaselkään ota.. jos ottaa nii mun mielestä silti tosi vähän..?

Ainut miinus mikä mulla tulee kulmasoutuun on se, että sitä on vaikea sijoittaa treeniohjelmaan, koska alaselkä on vähän liiankin herkkä liialle rasitukselle. Kun on mavet, kyykyt sun muut alaselkää tarvitsevat liikkeet ei vaan pysty sijoittamaan kulmasoutua.

Esim. Ma: Jalkatreeni: Takakyykkyä ja prässiä leveällä takareisille. Sitten tiistaina varmaan yläkroppaa Leuanveto vastaotteella ehdottomasti mukaan, saat hauikselle rasitusta lisää ja isot painot käyttöön tässä, selkä levenee varmasti eikä alaselkä rasitu (volyymia mukaan esim. 6x4, 8x3, 10x5), To Jalkatreeni ilman alaselkää rasittavia liikkeitä (keskityt takareisiin offilla kuiteskii.. GHR:ää yms)Perjantaina sitten toinen selkätreeni ja siinä kulmasoutu tangolla vastaote ja Maastaveto ja jälleen kerran saat volyymia mukavasti kun pääset keskittymään selkään ja muutamaan liikkeeseen kerralla (esim.Mavessa 5x5, soudussa 6x8 tms..). Pieni kumara ja siisti tekniikka, toistot 8-10 alkuun ainakin.

Tässä on sitten jaettu leveys ja paksuus liikkeisiin treenit, jota mm. Hulkki suosittelee.

Selkään erikoistuva treeni

Jos selkä koetaan heikoksi osa-alueeksi, kannattaa sitä treenata 2 kertaa viikossa siten, että toisessa treenissä tehdään paksuusliikkeitä (maastaveto ja soudut) raskaammilla painoilla, ja toisessa treenissä sitten leveysliikkeitä (leuanvedot ja kenties ylätalja) pidemmin sarjoin.

Kannattaa myös muistaa, että jos selkätreeniin halutaan panostaa erityisen paljon, kannattaisi reisien treenimääriä vastaavasti hieman pudottaa koska kehon rajalliset palautumisresurssit eivät aina riitä sekä jalkojen että selän rankkaan treenaamiseen.

http://www.vääst.fi/index.php?mid=501&a=show&id=259

Jos änkisin kulmasoudun vaikkapa t-kulmasoudun, niin alaselkä sanoisi taas itsensä irti. Pitää löytää keino tämänkin voittamiseen, ehdotuksia? Dietin jälkeen pitäisi alkaa taas selkään panostamaan.

T-kulmis on tehokas liike, mutta rasittaa alaselkääkin melkoisesti. Vastaote kulmis tuntuu tätäkin liikettä tehokkaammalta ja alaselkää säästävämmältä. Muutenkin kun keskityt selkään, niin joudut karsimaan liikkeitä/sarjoja melkoisesti muista lihasryhmistä.

Nostanpa tätä niin ei tarvita uutta ketjua.

Kuinka kokonaisvaltaisesti Yates-kulmasoudulla saa selän treenattua?
En siis löytänyt mitään missä kerrottaisiin mihin tuo ottaa ja miten..?

(Itse olen nyt viimeaikoina tehnyt selälle pelkästään kulmasoutua eri tyyleillä ja mavetellut (kohautuksilla) enkä ole huomannut tarvetta muulle. Selän malli on alkanut muuttumaan mutten ole varma miten :D Outoa etten ole satavarma asiasta vaikka lihakset kyllä tunnen ja tiedostan.
Toki leuanvetoa tekisin, mutta muuhun ei nyt pysty kuin silloin tällöin lenkkipolulla.. näin se nyt vaan on tällä hetkellä. En siis tarvitse pakollisia "mikset mene salille" -kysymyksiä, tänks).

Eli Yates-soudun vaikutukset..? Kiitos jos joku osaa vähän selventää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu kyllähän se kulmasoutu on kokonaisvaltainen ja hyvä selkäliike mutta selkä tarvitsee myös ylhäältäpäin vetoja, eli leukoja vaan jos muuhun ei ole mahdollisuutta. Vastaotteella mielestäni parempi, saa vähän enemmän rojua liikuteltua ja paremmin selällä puristettua mitä myötäote, ainakin omalla kohdalla.

Ite tykkään eniten myötäotteella remmeillä. Monet tekee mun mielestä liian pystyssä koko liikkeen vaan siksi, että sais enemmän romua tankoon.

Sillä kulmalla ei ole niin paljoa väliä loppupeleissä. Itellä menee vaan alaselkä tukkoon ennen lapoja jos on liian vaakatasossa. Kulmasoutu on kuitenkin latsiliike eikä mikään maastavetovariaatio. Yates kulma toimii mulla parhaiten jalat lukittuna hieman koukkuun, tanko polvista muniin ja rutistus. Hitaita vetoja eikä mitään rytkytystä jaloilla jne. Kulmasoutu on sellanen liike että jos sen teorian tietää ni huomaa että ei se kulma vaan se lapojen kontrollointi. Vastaotetta en ite suosi, en saa tuntumaa selkään niin hyvin.

Tulee vaihettua vuoroviikoin myötä- ja vastaotteen välillä. Ja mun mielestä taas kulmasoutu on enemmänki sellane isoilla romuilla tehtävä iso perusliike yhdestä kulmasta ja muilla mm. taljoilla vedetään sitte paremmalla supistuksella vähän eri suunnasta. Pääasia, että saa osumaan.

Itelle se lemppari liike kyllä, vaikka leukoja vedellyt muna huurussa jo 7 vuotta ja kulmasoutua alle vuoden. Saa kyllä vastaotteella niin selkeän ja mahtavan paineen selkään, etten ole moista muilla liikkeillä saavuttanut. Myötäote ei ole itelle oikein toiminut, mutta voisi ihan vaihtelun vuoksi alkaa vuorottelemaan myötä- ja vastaotteen kanssa.
Ja itse en voi ymmärtää, miten joku voisi vastaotekulmasoudulla teloa hauiksensa. Kun se tanko vedetään kyynärpäillä vyötäröön ja kyynärvarsi vain seuraa iloisesti mukana, ei siinä paljoa tarvitse hauista jännittää. Mutta toisaalta vähän mulla on ymmärrystä melkein kaikesta...

Itelle se lemppari liike kyllä, vaikka leukoja vedellyt muna huurussa jo 7 vuotta ja kulmasoutua alle vuoden. Saa kyllä vastaotteella niin selkeän ja mahtavan paineen selkään, etten ole moista muilla liikkeillä saavuttanut. Myötäote ei ole itelle oikein toiminut, mutta voisi ihan vaihtelun vuoksi alkaa vuorottelemaan myötä- ja vastaotteen kanssa.
Ja itse en voi ymmärtää, miten joku voisi vastaotekulmasoudulla teloa hauiksensa. Kun se tanko vedetään kyynärpäillä vyötäröön ja kyynärvarsi vain seuraa iloisesti mukana, ei siinä paljoa tarvitse hauista jännittää. Mutta toisaalta vähän mulla on ymmärrystä melkein kaikesta...

menihän se poikki yatesillakin tällä liikkeellä ja monella muulla,juurikin tuolla kulmasaoudulla vastaotteella.

laita video kun vedät kyynärpäillä kulmasoutua,kaiken muun ollessa eliminoituna liikkeestä paitsi tietysti selkä..

menihän se poikki yatesillakin tällä liikkeellä ja monella muulla,juurikin tuolla kulmasaoudulla vastaotteella.

laita video kun vedät kyynärpäillä kulmasoutua,kaiken muun ollessa eliminoituna liikkeestä paitsi tietysti selkä..
No enhän mie nyt uskalla :nolo:. Ja huonostihan se siitä videolta näkyisi, miten paljon se hauis siellä työskentelee. Ja enhän minä sanonut, että kaikki muu eliminoituisi kuin selkä, vaan että en itse jännittämällä jännitä haubereita kulmasoutua tehdessä. Ei se ole mulla ikinä erityisemmin hauiksissa tuntunut.

Plus saattaisikohan kuitenkin olla ollut tekijässä, ei liikkeessä vika, kun on hauiksia telottu? Liian suurella painolla ilman kunnollista lämmittelyä?

Voi vittujen kevät. Yates veti tota soutua jollain 180-200 kilolla ni ehkä puhutaan hieman eri asiasta ja loukkaantumisriskeistä isoilla raudoilla.

Samalla logiikalla ei leukojakaan kannattaisi vetää koska työskenteleehän se hauis siinä vielä sata kertaa enemmän.

:david:

Voi vittujen kevät. Yates veti tota soutua jollain 180-200 kilolla ni ehkä puhutaan hieman eri asiasta ja loukkaantumisriskeistä isoilla raudoilla.

Samalla logiikalla ei leukojakaan kannattaisi vetää koska työskenteleehän se hauis siinä vielä sata kertaa enemmän.

:david:
no sen peruusteellahan yatesin hauiskin on vahvempi.

se että yates vetää 140 kilosena 200 kilolla kulmista on sama suhteessa kuin 70-80 kilonen vetää 100 kilolla.

eli loukkaantumisvaara alkaa sun mielestä vasta 200 kilossa,mikään treenihistoria tms ei siihen vaikuta,jos hauis katkeaa niin tapahtuu 200 kilossa,ei 100 kilossa koskaan,...:face:

no sen peruusteellahan yatesin hauiskin on vahvempi.

se että yates vetää 140 kilosena 200 kilolla kulmista on sama suhteessa kuin 70-80 kilonen vetää 100 kilolla.

eli loukkaantumisvaara alkaa sun mielestä vasta 200 kilossa,mikään treenihistoria tms ei siihen vaikuta,jos hauis katkeaa niin tapahtuu 200 kilossa,ei 100 kilossa koskaan,...:face:

Eli pitää ennen joka selkäreeniä rukoillaa herraa ettei mene hauis poikki ku tekee kulmasoutua?

Vitun typerä yleistää tollasta suhtkoht harvinaista tapaturmaa, että ei kande tehä sitä ja tätä. Eiköhän monilla ne ongelmat ole tuolla olkapäissä sen liiallisen penkin takia jne.

Suositut

Back
Ylös Bottom