Kuka reenailee 2 x vko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sapa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Terve vahvat,

Olen tässä ryhtymässä taas puntteja hiplailemaan ja laskeskelin että pari kertaa viikossa saattaisin ehtiä salille. Ei ole paljon, mutta mahtaako olla kumminkin sen verran, että vähän vahvistuisi ja vaikka kasvaisikin?

Olen semmoista nyt vähän aikaa kokeillut, että sen kaksi kertaa viikossa tekisi ihan perusjuttuja: eri kyykkyjä, vetoa, pystypunnerruksia, olkapäitä, leukoja ja toki sitten vatsaa ja kylkiä.

jto jossain muinaisessa viestissä näyttää jotain tuonsuuntaista suositelleenkin, mutta vähän on epäselvää, kuinka kovaa voi vetää samoja tai lähes samoja liikkeitä 2 x viikkoon.

Jos kuka reenailee kaksi kertaa viikossa (millä ohjelmalla tahansa), olisi kiva kuulla miten se sujuu.

Niin, tuosta omasta reenistä on penkki tosiaan kokonaan pois, ei näytä käsi kestävän sitä yhtään. Helpottaapahan ohjelman miettimistä...

Dänk ju.

ota joku kokokroppa reeni ja pari kertaa teet sen viikos nii varmasti tulee tulosta iha mukavasti, eihä sitä tiiä vaik sulla tulis paremmi sillä tulosta entäkö jos tekisit vaikka 4-jakosella ;) etpähä mene ylikuntoo kovi helpol ainakaa ja muistat syyä myös PALJON! eti joku hst-ohjelma searchilla

Pari kuukautta oon treenaillut 2x viikossa ja koko kroppa aina kerrallaan, eli juuri tuohon tyyliin mitä oot harkinnut. Homma on toiminut ihan yhtä hyvin ellei paremminkin kuin kolmijakoisella, jolla siis talvella treenasin. Oon tehnyt aina liikettä 2-3 sarjaa ja jättänyt ainakin yhden sarjan hieman vajaaksi. Liikkeet on olleet seuraavat:

1. Päivä

maastaveto
leuanveto
penkki kp:illa
pystypunnerrus tangolla
reisiojennus
reisikoukistus (joskus jäänyt pois kun mave tehty tosikovaa)
pohjeliike
vatsaliike

2. Päivä

takakyykky
vinopenkki tangolla
ylätalja
alatalja
reisikoukistus
vipunostot sivuille
vipunostot taakse
pohjeliike
vatsaliike

Homma saattaisi toimia ihan hyvin myös samoilla liikkeillä joka kerta. Mavea ja kyykkyä on vaan vaikea tehdä todella kovaa samalla kertaa. Muutenkin tahdoin hieman vaihtelua joten siksi eri liikkeet toisena päivänä.

Edit: Meinasin unohtaa kokonaan kädet. Eli hieman tuntuman mukaan oon tehnyt silloin tällöin supersarjoina hauikset ja ojentajat esim taljassa niin ei oo treenitkään venyneet kuin muutamalla hassulla minuutilla. Ehkä keskimäärin kerran viikossa tai vähän useemmin oon noi kädet tehnyt.

Mä olen kanssa nyt pari kuukautta treenannut 2 x viikossa ja tuntus toimivan aika hyvin. Ite reenailen HST tyyliin, eli joka treeniin aina vähän lisää painoo tankoon.

1 Treeni:

kyykky
suorinjaloin veto
ylätalja
vinopena KP
pystypunn käsip
vipun sivulle käsip
hauiskääntö Scott
ojentajapunn taljassa
Pohkeet istuen
Vatsarutistus taljassa

2 Treeni

Veto
Reidenojennus
Kulmasoutu
Vinopenkki Smith
Pystypunn. smith
Vipun.siv.taljassa
Hauis tangolla
ranskis
pohkeet seisten
vatsat laitteessa

Jos alaselkä ei jaksa, niin ton 1 treenin SJMV:n voi vetää aina jokatoisella kerralla (ja jokatoinen kerta reisikoukistus).

ykköspäivä
- penkki/ dippi
- kyykky/ prässi
- leuanveto/ ylätalja
- vatsa

kakkospäivä
- kapea penkki/ vinopenkki
- etukyykky/ hack
- kulmasoutu kapea/ leveä
- vatsa

Tässä Jto:n aikoinaan postaama ohjelma. /= vuoroviikoin

Jos joskus on niin kiirettä, ettei aika riitä tai jotain, on tullu tehtyä 2krt/viikossa, esim:

Ma: jalat+selkä
Kyykky
Reiden koukistus maaten
pohkeet
Maastaveto/pukeilta (ei aina)
kulmasoutu tangolla
ylätalja/leuanveto lisäp.
..ehkä olankohautuksia/vatsoja jos jaksaa..

To: Rinta/olkapäät/ojentajat/hauis
Penkkipunnerrus + pari sotilaspenkki pumppia
Niskantakaapunnerrus + vipunostoja
Ransk.punnerrus
H.kääntö tangolla
...sit muutama supersarja käsille esim. taljassa

Simppeliä, pari kg lisää joka viikko, treeniä 4-5 viikkoa ja sit lepoviikko.

Vajaan kuukauden olen nyt tahkonnut koko kroppa kerralla -meiningillä, sitä ennen tein 2-jakoisella. Koska yksinkertainen on kaunista, en ole ainakaan vielä edes pahemmin vaihdellut liikkeitä:

- kyykky 4 x 10-15
- penkki 4 x 6-10
- kulmasoutu/ylätalja 4 x 8-12
- pystypunnerrus/viparit sivulle 2-3 x 8-12
- hauiskääntö tangolla 2-3 x 8-12
- ranskalainen punnerrus tangolla 2 x 10

Tätä olen tehnyt 2-3 kertaa viikossa. Aluksi noiden sarjamäärien ja liikkeidenkin kanssa joutui säätämään, kun ei meinannut palautua kunnolla joidenkin liharyhmien osalta (olen todella hidas palautuja). Jostain syystä tällainen perin simppeli vähiin perusliikkeisiin perustuva ohjelma toimii omalla kohdallani todella hyvin.

Täytyy varmaan jossain vaiheessa vaihdella noita liikkeitä (esim. vinopenkki mukaan), ja syksyllä sitten ehkä takaisin useampijakoisen pariin, kun pääsee salille säännöllisesti sen 3-4 kertaa viikossa.

Joo, tervetuloa vaan 2-kertaa viikossa treenaamaan. Homma yksinkertaisesti pelaa ja varmasti massaa ja voima tarttuu, kunhan muistat syödäkin. Muista myös jättää pakkotoistot tekemättä, eli et vejä niitä sarjoja loppuun vaan jätät pari varastoon.

Ite oon muutaman kuukauden reenaillu yleensä tiistaina ja perjantaina, ohjelmalla jonka hulkki on joskus laittanut johonkin threadiin, jota en kyllä mistään enää löydä. On oikeestaan eka ohjelma mitä oon tehnyt ja kyllä on tuntunut toimivan, ainaki voimaa on tullu, jonkun verran tullu välillä vaihdeltua noita toistomääriä.

Treeni 1
- Kyykky tai etukyykky 2 x 6-8
- Suorin jaloin maastaveto 2 x 6-8
- Dippi 2 x 6-8
- Kulmasoutu tai alatalja 2 x 8-10
- Pystypunnerrus 2 x 8-10
- Pohkeet seisten 2 x 8-10

Treeni 2
- Jalkaprässi 2 x 12-15
- Reisikoukistus 2 x 10-12
- Leuat 2 x 6-8
- Vinopenkki 2 x 6-8
- Hauiskääntö myötäotteella 2 x 8-10
- Pohkeet istuen 2 x 12-15

kiitos Jamaha! Olen nimittäin haeskellut kesäksi tuon tyyppistä ohjelmaa, kun salilla tulee kesällä käytyä 0-4 krt/vko. :rolleyes: :whip: Omaan arvostelukykyyni en ohjelmien teossa luota, mutta jos tuo on tuntunut sinulla toimivan.

Mites tuo selkä? Teetkö vuorokerroilla kulmasoudun tai taljan vaiko molemmat joka kerta?

Penkin toistomääriä myös vähän ihmettelin.

Nyt joku kohta kertoo minulle, ettei tuo ole pienille tytöille sopiva ohjelma, kun olen innoissani siitä...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
reinhardt sanoi:
Mites tuo selkä? Teetkö vuorokerroilla kulmasoudun tai taljan vaiko molemmat joka kerta?

Penkin toistomääriä myös vähän ihmettelin.

Nyt joku kohta kertoo minulle, ettei tuo ole pienille tytöille sopiva ohjelma, kun olen innoissani siitä...

Teen vuorokerroilla kulmasoutua ja taljaa, tosin taljaa tulee jostain syystä tehtyä enemmän. Samoin olkapäille teen vain toista mainitsemistani liikkeistä: joko pystypunnerrusta tai vipareita (useimmiten pystypunnerrusta).

Penkin toistomääristä: useimmiten teen pari lyhyempää 6 -8 toiston sarjaa ja siihen päälle pari 8-10 toiston sarjaa. Kuitenkin niin, että myös pidemmät sarjat ovat todella tiukkoja, eikä mitään "pumppailu/jäähdyttelysarjoja".

Kyllä kai tuo ohjelmani on ihan yhtä sopiva (tai sopimaton) niin miehille kuin naisillekin, niin isoille kuin pienillekin :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom