Leelucky sanoi:
Nyt joku "viisas" sitten perustelee minulle miten ihmeessä on mahdollista kasvuiässä pitää tuo viikottainen painonlisäys tuossa 0,2-0,4kg? Mitä sanoo NGV:n keho jos se haluaa kasvaa ja jätkä on dieetillä,ravinnonsaanti siis miinuksella!(en puhu treenaamisen aikaansaamasta lihasmassan lisäyksestä enkä pituuskasvusta,tuossa iässä tulee muutakin kehitystä.)
Dietillä, mitä en mä semmoisella ole ollut vähään aikaan ja Lee opin jo kantapään kautta, että ihminen ei voi kasvaa ilman kaloreita se vain on niin. Ja en mä tee pituudella mitään, se on semmoinen ylellisyys tavara jota ei tämmöinen pieni saa, meinaan ei oikein oo perimät hyvässä kunnossa tuohon pituuteen, kun vanhemmat ja melkein koko suku on maksimissaan 175cm pitkiä ja isä on ainut päälle 180cm. Itse olen varmaan nyt noin 172 ja muutama sentti riittää ja en panisi pahaksi jos en kasvaisikaan ja se ei voi johtua syömisistä, sillä dietilläkin kasvoin about 5cm ja kalorit olivat tyyliin pikku tyttö luokkaa. Kun rupean seuraavalle dietille, niin en tiputa kaloreitani läheskään niin paljon kuin viime dietissä ja änggen niin maan taivaan paljon proteiinia kroppaan, kun vaan jääkaapissa on.:lol2:
Leelucky sanoi:
Katsooko viiden vuoden päästä peilistä takaisin sama lapsenkasvoinen NGV jonka mä näin jyväskylässä? Onko 16v ikä jossa kehitys on pysähtynyt eikä esim. hartialinjaan tule enää leveyttä muussa kuin lihasmassan muodossa? Tuossa iässä vielä luihinkin tulee sitä paksuutta. Itselleni tuli painoa tuossa 16vuotiaana lähemmäksi 20kiloa,pituuden lisääntyessä vain muutamalla sentillä ja se lisäys ei todellakaan ollu läskiä. Ihminen kun ei elinkaarensa aikana kasva kokoajan ja tasaisesti.
Hmm, tuota oletko itse vetänyt joskus aikoinaan 16-vuotiaana about 2000 kaloria plussalla or what? Siis kyllä nuo tavallisetkin ihmiset kasvavat ja ne ei katsele kaloreita edes tuleeko niitä tarpeeksi, tiedän moni kyniskoita jotka on päälle 185cm ja ei ne syö mitään muuta kuin muutaman pussin karkkia päivässä eli ei edes tarpeeksi ja silti kasvata. Ei tuohon hirveästi vaikuta paljonko on plussalla vaan ne geenit, jos vanhemmat ja isovanhemmat ovat pitkiä, niin sinustakin tulee, mutta minua ei ole moisilla ylellisyys vanhemmilla siunattu, vaan pätkillä, tosin mitä lyhyempi kroppa, sitä vähemmän lihaa siihen täytyy rakentaa, että se näyttää lihaksikkaalta. Esim. kuvitellaan, että vaikka -87,5kg:n sarjassa vaikka joku äijä on 170cm pitkä ja on alle 87,5kg ja toinen äijä 180cm ja painaa noin saman verran, niin kumpi on massiivisempi? No tietenkin
LYHYEMPI... Siinä yksi hyvä syy olla lyhyt..:lol2:
Muita hyviä syitä ei oo olemassakaan..:(
Leelucky sanoi:
NGV: älä ota tätä sillä että oisin ilkeä ihminen enkä sua arvostaisi. Sä olet todella mukava tyyppi livenä kuin myös netissäkin. Mutta ainakin tällä hetkellä
musta tuntuu siltä etten netinvälityksellä enää ala jakamaan näkökantojani sinua koskevissa ravintoasioissa. Sä teit kunnioitettavan teon kun "poltit" ison määrän rasvaa ympäriltäsi. Otit sen jälkeen herran "kalorin" parhaaksi ystäväksesi. Nyt sun ei tarvii kuin lukea lehdestä tai netistä ruokavalion muokkaamisesta ja nähdä samalla sivulla kuva huippukuntoisesta Jay Cutlerista tms. niin oletat,että sama mikä toimii isoilla pojilla toimii sinullakin.
oot hyvä jamppa.....:haart:
Siis en tietenkään ota tuota sillä, että haukuisit mut pystyyn yrität auttaa. No kiitti kummiskin, ja sanon tämän, että ei tämä mun juttu sovi kaikille mun ikäisille pojille. Ja tuo juttu, että joku muka lukisi lehdestä, että esim. Jay Cutler söi niin ja niin paljon ja treenaa tällä ja tällä ohjelmalla ja alkaisi matkimaan sitä. Jos tuolleen tehdään niin menevät kaikki asiat päin metsää. Tässä lajissa on mahdoton feikata toista. Sillä esim. ne kalorit jotka sopivat toiselle ihmiselle esim. dietille ja bulkille ei sovi toiselle ja sama pätee melkein kaikissa niin levossa kuin treenissäkin. Ja sanon tämän kaikille aloittelijoille, ei missään nimessä kannata kokeilla samoja ruokavalioita ja samoja kaloreita ja samoja treenejä kuin nuo isot pojat, sillä ne isot pojat ovat nimen omaan isoja poikia. Ei ne jutut sovellu sinulle, ja jokaisen pitäisi löytää se treeni ohjelma jolla parhaiten kehittyy, ne kalorit jolla olet plussalla kulutuksessasi ja tietenkin lepo on yhtä tärkeä, esim. sinun ei kannata esim. matkia Markoa, kun hän nukkuu jotain 12 tuntii ja vetää 3 tunnin päikkäreitä, tuota ei ole tarkoitettu ihan kelle vaan, tosin jos massaa on saman verran niin voisit jopa kokeilla, mutta en usko, että kenelläkään koko suomessa voisi olla yhtä paljon lihaa kuin Markolla..
Niin ja BTW Lee oot todella mukava kaveri niin netissä kuin livenä, tosin livenä parempi ja isompi .:D
Ja mä en voisi enään kuvitella rinta treeniä ilman Leelin legendaarista ristitaljaa. :thumbs:
säm sanoi:
Itse en kyllä suosittele tollasia 3500-4000kcl bulkkeja NGV:lle, koska paino nousisi varmasti liian helpostikin niihin lukemiin mitä hänellä oli sillon joskus.
Tunnen yhden tällaisen tapauksen. Oli lapsena suht koht lihava ja sitten laihdutti yläasteelle mentäessä ihan normaalipainoiseksi. Sitten aloitti punttauksen ja alkoi syömään sellasta lähes 4000 kaloria päivässä, mutta kuitenkin suht koht hyvistä lähteistä ja lihosi aivan älyttömän nopeasti. Kaveri painaa tätä nykyä 120kg ja on melkoinen läskivuori. Jatkaa punttausta kyllä ihan kunnolla vieläkin, mutta laihduttaminen on äärettömän vaikeaa.
SÄM ON NERO SE TIETÄÄ!!!
worship:
Siis tuo olisi minun kohtaloni jos alkaisin vetelee 4000 kaloria päivässä..:lol2:
Pyranha sanoi:
Oikeassa olet NGV että se 0,2-0,4kg on ihan hyvä painonnousu viikossa. Kilo viikossa jatkuvasti tuo läskiä ihan julmetonta vauhtia.
Sen verran haluan vain kommentoida (taisin jo aiemmin yrittää) että jos mennä pamautat yhen viikon 4000Kcal ja paino nousee pari kiloa, niin se ei ole läskiä sen enempää kuin lihastakaan. Nesteestä kyse. Joku raja siinäkin on mitä läskisolu voi kasvaa vuorokaudessa ja loppu lentää pakoputkesta.
No ei sitä läskiä varmaan tulisi yhdessä viikossa nyt hirveesti, mutta nestettä tulisi, mutta jos tuota kokeilisin enemmän kuin viikon, niin pojat olisin samanlaisessa tuhdissa kunnossa kuin alunperinkin..:lol2: ....:itku:
Niin ja toivon, että tämä selventäisi tämän jutun lopullisesti...