Kuinka usein saa herkutella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mimu
  • Aloitettu Aloitettu
Timba79 sanoi:
No voi elämä näitä "totuuksia" taas, jos sitä oikeasti meinaa oppia syömään edes sinneppäin, olisi todella syytä itse kunkin vähän sitä vaakaakin käyttää..

Se on hyvä heittää täältä totuuksia kun ei oikeasti ihmisiä tunne ;)

En nyt tarkoitanut, että pelkästään se vaa'an käyttö kenestäkään syömishäiriöistä tekee. Vaan se mitä olen noita posteja lukenut, niin teksteistä paistaa tietty itse inho ja läskin pelko. En voi sille mitään, että mulle herää mieleen kysymys, että onko tosissaan kysessä tru bodarin alku vai lievän syömishäiriön kanssa kamppaileva nuorimies... Tiedän kuitenkin tapauksia, siitä kun ei ruoka maita ja luutapaistaa läpi, mutta omasta mielestä ollaan lihavia.

Kuten sanoin en henkilöä tunne ja jokainenhan tulkitsee tekstit erillalailla, joten saataa olla, että minäkin olen vain tulkinnut tekstit väärin ja tehnyt väärät johtopäätökset. Se on se tekstin ymmärtäminen :)

Oli miten oli, tsemppiä, :piis: and :haart:, :love: kun tavataan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
J_mp, tuskin kukaan "tru bodari" on alottanut uraansa kaloreita laskien ja ruuan kanssa hifistellen, eiköhän jokanen vähänkään menestynyt ole tehnyt pohjat voimapainotteisella treenillä ja kunnon bbbulkilla, ja sitten voimakkaana ja isona alkanut roinaamaan ja hifisteleen. :jahas:

Habankorppu sanoi:
J_mp, tuskin kukaan "tru bodari" on alottanut uraansa kaloreita laskien ja ruuan kanssa hifistellen, eiköhän jokanen vähänkään menestynyt ole tehnyt pohjat voimapainotteisella treenillä ja kunnon bbbulkilla, ja sitten voimakkaana ja isona alkanut roinaamaan ja hifisteleen. :jahas:

enemmänkin päinvastoin, käsittääkseni voimatreenissä ei treenata niin paljon vaan vähän ja kovilla painoilla. kun katselet aloittelioiden osiota niin yleisin ongelma on liikaa treeniä(paitsi jalat), liian vähän ruokaa, joka ei ole "voimaa ja bulkkia" vaan päinvastoin. ja jokainen menestynyt on joskus ollut aloittelia, se miten pohjat teet ei ratkaise mitään, toki oikein tehtynä se on helpompaa.

2000 kaloria ei oo jumalauta mikään bulkki, edes NGV:lle. Ite oon dieetillä about noilla kaloreilla suurimman osan ajasta. NGV voisi IMO syödä 4000 kun on nuori ja innokas. Ja jos pilaa aineenvaihduntansa jollain pihistelyllä niin tervemenoa vaan kehitys:(

Haukkari puhuu tossa asiaa, eli 2000 kcal ei ole vielä bulkki, mutta joku 4000 kcal alkaa menemään jo överiksi aika pahasti. Jos mä vetäsin vaikka puolivuotta 4000 kcal päivässä, niin rasvat olisi tuon puolen vuoden jälkeen taivaissa. Joku 3000 pintaan olisi hyvä lähtökohta alkaa hankkimaan sitä massaa, toki riippuu kaikesta rasituksesta mitä päivässä tulee. Jos duunit on fyysisiä, pitää syödä enemmän jne.

Väitätkö Timba että mulla on överit ;) tosin pidän sen siinä 4000 vain pari kuukautta...kuten nyt loka ja marraskuun ja joulukuun puoleenväliin pidin.

Anyway, tuollaiset juniorit saa safkata aika huoletta, kun olisi tarkoitus kehittyä siinä treenin ohessa mieheksikin. Jos vetää vaan 2000 niin hormonaalinen kehitys jää ihan pikkupojan tasolle.:arvi: ja sitten on muutenki turha itkeä että kehitystä ei tule vaikka kuinka tekee töitä.

Niin 2k kaloria ei ole juuri mitään, eihän siinä voi syödä paljon mittään, veikkaan että aika suuri osa menee jauhoista eikä kunnonsapuskasta. Kunnolla kaloreita ja proteiinia naamaan niin tulee enemmän miehen näkönen, niin ei tarvi ollu joku s**tanan anorektikon näköinen, eikä läski ketään tapa. :david:

Edit. tai tappaa jos on liikaa...

NGV sanoi:
En oppinut mitään, mitenkäs niin, tell me more my good old friend? Kyllä mä sovellan sitä ihan okein sillä kehitystä tulee pikku hiljaa ja IMO kehitys=opitun tiedon soveltamista...:rolleyes:
Sinun iässä sitä kehitystä tulee kyllä ilman sitä fanaattisuuttakin, joten kehitys ei välttämättä ole merkki siitä, että tekee oikein.

Yhtä#Hauista sanoi:
Väitätkö Timba että mulla on överit ;) tosin pidän sen siinä 4000 vain pari kuukautta...kuten nyt loka ja marraskuun ja joulukuun puoleenväliin pidin.

Anyway, tuollaiset juniorit saa safkata aika huoletta, kun olisi tarkoitus kehittyä siinä treenin ohessa mieheksikin. Jos vetää vaan 2000 niin hormonaalinen kehitys jää ihan pikkupojan tasolle.:arvi: ja sitten on muutenki turha itkeä että kehitystä ei tule vaikka kuinka tekee töitä.

Sun kohdalla en väitä mitään, sun aineenvaihdunta nyt ei ole tavallisen ihmisen tasolla. ;)

Ja tuo 2000 on todellakin liian alhainen bulkkikalorimäärä miehelle, mutta suoraan hyppäys 4000 kaloriin on jo överiksi menemistä jos kehonpaino on jotain 60 kilon paikkeilla. Eli joku 3000 olisi hyvä määrä aloittaa ja ruuvata siitä sitten oikeaan suuntaan tulosten mukaan.

Itsellä bulkkikalorit pyörii 3000-3500 välillä, yleensä lähempänä tuota 3000 kaloria.

Timba79 sanoi:
Eli joku 3000 olisi hyvä määrä aloittaa ja ruuvata siitä sitten oikeaan suuntaan tulosten mukaan.

Ja jos tuon 2000kcal jälkeen nostaa saannin tuonne 3000kcal. Voi paino nousta
parikin kiloa jo ensimmäisen viikon aikana. Se nousu ei todellakaan ole sitä paljon mainostettua läskiä eikä sitä tarvitse olla heti diettaamassa pois.
NGV:n teoriat siitä hitaasti painon lisäämisestä on mun mielestä todella turhia tuossa iässä. Jokainen murrosiän kokenut mies varmaan muistaa mitä kasvupyrähdyksiä sitä kokee miehistyessään. Pitäisi mahdollistaa se luonnollinen mieheksi "kasvaminen" runsaalla ravinnonsaanilla eikä mennä samoilla systeemeillä isojen poikien kanssa.

Yhtä#Hauista sanoi:
Tämä oli hyvin sanottu!

Leelucky sanoi:
NGV:n teoriat siitä hitaasti painon lisäämisestä on mun mielestä todella turhia tuossa iässä. Jokainen murrosiän kokenut mies varmaan muistaa mitä kasvupyrähdyksiä sitä kokee miehistyessään. Pitäisi mahdollistaa se luonnollinen mieheksi "kasvaminen" runsaalla ravinnonsaanilla eikä mennä samoilla systeemeillä isojen poikien kanssa.

Tässähän se tuli:worship: Eli siis se taitaa olla bullshittiä, että teini-ikäinenkin poika voi seurata sitä plus-kaloreilla oloa painonkehityksestä. Entäs se pituuskasvu ja mm. luuston kehitys? Kyllähän sekin lisää sitä painoa. Eli se, että paino kasvaa maltillisesti, saattaa tuon ikäisellä tarkoittaa yhtä hyvin sitäkin, että pituutta on just ja just kasvettu niiden tarkasti punnittujen vähien ruokien ansiosta, mutta kroppa vaan kuikeloituu entisestään, kun energiaa ei riitäkään lihasten kehittymiseen. (Edit: tai vastaavasti toisinpäin->energiat menee lihaksiin eikä sitä riitä pituuskasvuun tms)

Ja loppuun vielä sellanen, että itse olen 26-vuotias paljon liikkuva nainen. Mitat on 174/63 ja aineenvahdunta ei todellakaan ole mikään ylinopea. Silti voin syödä puhdasta ruokaa noin 2500-3000 kalorin edestä eikä mitään läskiä ilmesty minnekään. Epäsäännöllinen ruokarytmi, roskaruoka, karkit ja ylettömät annoskoot sitten laittavatkin aineenvahdunnan sekaisin ja läskiä alkaa tulla minullekin. Eli teinejä suosittelisin keskittymään vaan ruoan laadun ja säännöllisen syömisen tarkkailuun.

Yhtä#Hauista sanoi:
2000 kaloria ei oo jumalauta mikään bulkki, edes NGV:lle. Ite oon dieetillä about noilla kaloreilla suurimman osan ajasta. NGV voisi IMO syödä 4000 kun on nuori ja innokas. Ja jos pilaa aineenvaihduntansa jollain pihistelyllä niin tervemenoa vaan kehitys
Tuota minulla lepopäivänä on ehkä tuo 2000, mutta yleensä noin 2200 ja treenipäivinä about 2600 joka riittää vallan hyvin. IMO sinä et ole mikään tavallinen ihminen, meinaan jos siihen painon nousuun riitää vähemmätkin kalorit niin miksi syödä liikaa. Siis IMO ei kannata missään nimessä alkaa syömään yli 500 kaloria oman kulutuksensa yli, eli en itse suosittelisi kenellekään 600-1000 kaloria plussalla oloa, en edes 14-vuotiaalle pojalle. Koska tuota kun menee vähän aikaa niin pojat läskiä tarttuu niin maan taivaasti, että joutuu menemään yli 4 kuukauden dietille ja dietillä ei lihas kasva..

Timba79 sanoi:
Haukkari puhuu tossa asiaa, eli 2000 kcal ei ole vielä bulkki, mutta joku 4000 kcal alkaa menemään jo överiksi aika pahasti. Jos mä vetäsin vaikka puolivuotta 4000 kcal päivässä, niin rasvat olisi tuon puolen vuoden jälkeen taivaissa. Joku 3000 pintaan olisi hyvä lähtökohta alkaa hankkimaan sitä massaa, toki riippuu kaikesta rasituksesta mitä päivässä tulee. Jos duunit on fyysisiä, pitää syödä enemmän jne.
On se 2000 kaloria bulkki siinä missä 3000:kin kaloria, sillä eikös bulkin perus idea ole nostaa sitä painoa? Siis minulle riittää noin 0,2kg-0,4kg:n painon nousu per viikko ja IMO ei ole mitään järkeä lähteä enempää sitä painoa nostamaankaan, sillä joudut kummisikin dietata ne ylimääräiset pois.

Yhtä#Hauvista sanoi:
Anyway, tuollaiset juniorit saa safkata aika huoletta, kun olisi tarkoitus kehittyä siinä treenin ohessa mieheksikin. Jos vetää vaan 2000 niin hormonaalinen kehitys jää ihan pikkupojan tasolle. ja sitten on muutenki turha itkeä että kehitystä ei tule vaikka kuinka tekee töitä.
Jaa jos se miehen mitta on sun mielestä se vyötärön ympärys niin sitten olet ihan oikeassa, mutta eikös se ole sen hauiksen ympärys, tosin itse en oikein edes arvosta isoa hauista, tosin arvostan todella isoa pohjetta mielummin. :D Ja miten ne kalorit vaikuttavat hormooneihin? Eikös se riitä, että ollaan plussalla kulutuksessa? Siis jos sitä ollaan liikaa ylikulutuksen niin siinä vaiheessa ei voi edes huomata sitä omaa kehitystä, sillä läskiä tulee niin armottomasti.

Mömmö sanoi:
Niin 2k kaloria ei ole juuri mitään, eihän siinä voi syödä paljon mittään, veikkaan että aika suuri osa menee jauhoista eikä kunnonsapuskasta. Kunnolla kaloreita ja proteiinia naamaan niin tulee enemmän miehen näkönen, niin ei tarvi ollu joku s**tanan anorektikon näköinen, eikä läski ketään tapa.
Ai ei vai, no jos karkeista puhut niin sitten, mutta kunnon ruokaa voi syödä ja ihan tarpeeksi. Itselläni on lepopäivänä tuo 2000 kaloria ja treenipäivänä about 2400-2600 ja hyvin on noussut tuo paino. Kyllähän ne jauhot on ruokaa siinä missä riisi ja kana, se vaan, että halpis herasta otettu proteiinit ovat halvempia ja niitä on helpompi vetää, tosin en mä ota kaikkia proteiinia lisäravinteista. Niin ja sama kysymys sulle Mömmö kuin esitin Yhtä#Hauikselle, pidätkö miehen mittana sitä vyötärön ympärystä vai penkki maksimia, niin kuin tämän ikäiset yleensä kilpailevat siitä, tosin itse en tykkää koko liikkeestä olenkaan, kun ristitaljalla saa paremman tuntuman.. :D

NoPain sanoi:
Sinun iässä sitä kehitystä tulee kyllä ilman sitä fanaattisuuttakin, joten kehitys ei välttämättä ole merkki siitä, että tekee oikein.
Jaa kyllä se minusta on, sillä jos jokin näistä kolmesta on päin metsää niin kehitystä ei tule eli treeni/lepo/ravinto jos nuo on oikein ja viimeisen päälle hiotut niin kehitys on taattua kamaa.

Leelucky sanoi:
Ja jos tuon 2000kcal jälkeen nostaa saannin tuonne 3000kcal. Voi paino nousta
parikin kiloa jo ensimmäisen viikon aikana. Se nousu ei todellakaan ole sitä paljon mainostettua läskiä eikä sitä tarvitse olla heti diettaamassa pois.
Tuota Leeli vaikka arvostan teitä niin voi luoja. Siis mitä se sitten se paino on jos ei oo läskiä? ÄLÄ EDES VÄITÄ ETTÄ SE MUKA PIHVVIÄ VOISI OLLA. Meinaan roinalla voisi saada tuon verran pihvviä kunnon kuurilla, mutta se on asia erikseen. Ja olen kysynyt jo monelta, että onko järkevää bulkata rauhassa ja vastaus on ollut selvä: on. Jos bulkaat nopeasti, niin ennen pitkään joudut dietaamaan ne läskit pois ja hyvällä tuurilla voit jopa dietata niitä lihojasi. Jos nostat painoa hitaasti, niin läskiä tulee vähemmän ja tasan yhtä paljon lihasta, kun että bulkaisi oikein kunnolla. Ei ihminen voi tehdä lihasta yli 0,4kg per viikko sehän on päivän selvä juttu, paitsi ellei käytä roinaa niin sitten on asia erikseen, mutta en minä ainenkaan ole suunnitellut semmoista humbuugia käytäväni. Mutta taas 0,1-0,3kg voi olla ehkä mahdollista saada sitä lihasta viikossa, joten miksi syödä 1000 kaloria yli kulutuksen ja lihota 1kg per viikko ja saada tuhottomasti läskiä ja joutua dietaamaan niitä pois ja siinäkin kestäisi about yli 4 kuukautta joten IMO tuo hitaasti bulkaus on paras juttu ihan missä iässä vaan.

BTW montakohan sivua me jauhetaan tätä kakkaa? Tuolla toisella foorumilla on kyllä ehkä vähän järkevämpää porukkaa, mutta kukaan ei ole täydellinen, paitsi Timba ja Hulkki.. :D

Pakko sanoa et vitutta etten vuosi sitten alottaessa tajunnu omaa kulutusta.

Söin puoli vuotta n.3500kcal päivässä paino pysyi melkein samassa koko ajan ja kehitys oli aika marginaalista.

Nyt viimeset puoli vuotta on menty 4500-5000kcal päivässä, tietty rasvaa on tullu. Mut lähemmäs 400kg yh riittää mulle syyksi syödä paljon.

Itse en kyllä suosittele tollasia 3500-4000kcl bulkkeja NGV:lle, koska paino nousisi varmasti liian helpostikin niihin lukemiin mitä hänellä oli sillon joskus.

Tunnen yhden tällaisen tapauksen. Oli lapsena suht koht lihava ja sitten laihdutti yläasteelle mentäessä ihan normaalipainoiseksi. Sitten aloitti punttauksen ja alkoi syömään sellasta lähes 4000 kaloria päivässä, mutta kuitenkin suht koht hyvistä lähteistä ja lihosi aivan älyttömän nopeasti. Kaveri painaa tätä nykyä 120kg ja on melkoinen läskivuori. Jatkaa punttausta kyllä ihan kunnolla vieläkin, mutta laihduttaminen on äärettömän vaikeaa.

Oikeassa olet NGV että se 0,2-0,4kg on ihan hyvä painonnousu viikossa. Kilo viikossa jatkuvasti tuo läskiä ihan julmetonta vauhtia.

Sen verran haluan vain kommentoida (taisin jo aiemmin yrittää) että jos mennä pamautat yhen viikon 4000Kcal ja paino nousee pari kiloa, niin se ei ole läskiä sen enempää kuin lihastakaan. Nesteestä kyse. Joku raja siinäkin on mitä läskisolu voi kasvaa vuorokaudessa ja loppu lentää pakoputkesta.

Hmmm....

Nyt joku "viisas" sitten perustelee minulle miten ihmeessä on mahdollista kasvuiässä pitää tuo viikottainen painonlisäys tuossa 0,2-0,4kg? Mitä sanoo NGV:n keho jos se haluaa kasvaa ja jätkä on dieetillä,ravinnonsaanti siis miinuksella!(en puhu treenaamisen aikaansaamasta lihasmassan lisäyksestä enkä pituuskasvusta,tuossa iässä tulee muutakin kehitystä.)

Katsooko viiden vuoden päästä peilistä takaisin sama lapsenkasvoinen NGV jonka mä näin jyväskylässä? Onko 16v ikä jossa kehitys on pysähtynyt eikä esim. hartialinjaan tule enää leveyttä muussa kuin lihasmassan muodossa? Tuossa iässä vielä luihinkin tulee sitä paksuutta. Itselleni tuli painoa tuossa 16vuotiaana lähemmäksi 20kiloa,pituuden lisääntyessä vain muutamalla sentillä ja se lisäys ei todellakaan ollu läskiä. Ihminen kun ei elinkaarensa aikana kasva kokoajan ja tasaisesti.

Musta alkaa jo tuntua todella turhalta neuvominen tässä asiassa...samoin varmaan monesta muustakin kun tällä asialla tuntuu olevan vain yksi puoli,se puoli mikä on iskostunut NGV:n päähän. Mä veikkaan että vaikka Halosen Matti tulis neuvomaan sua näissä ikäisesi ravintojutuissa niin sulla olisi se oma kantasi,huolimatta siitä että sinua yrittäisi joku kymmenien vuosien kokemuksella neuvoa.

NGV: älä ota tätä sillä että oisin ilkeä ihminen enkä sua arvostaisi. Sä olet todella mukava tyyppi livenä kuin myös netissäkin. Mutta ainakin tällä hetkellä
musta tuntuu siltä etten netinvälityksellä enää ala jakamaan näkökantojani sinua koskevissa ravintoasioissa. Sä teit kunnioitettavan teon kun "poltit" ison määrän rasvaa ympäriltäsi. Otit sen jälkeen herran "kalorin" parhaaksi ystäväksesi. Nyt sun ei tarvii kuin lukea lehdestä tai netistä ruokavalion muokkaamisesta ja nähdä samalla sivulla kuva huippukuntoisesta Jay Cutlerista tms. niin oletat,että sama mikä toimii isoilla pojilla toimii sinullakin.

oot hyvä jamppa.....:haart:

Oiskohan NGV:llä se kuuluisa säästöliekki? Jos on dieetannu 1000 kcal:n dieetillä kasan läskiä, on aineenvaihdunta varmasti jumissa. Se selittäisi kyllä sen miten paino nousee niinkin vähäisellä energiansaannilla 2000-2600 kcal/vrk. Ei kyllä auta NGV:n muuta kuin syödä ensi alkuun vaikka 2-4 vkoa 2500 kcal joka päivä ja sitten hilata vieläkin kaloreita ylöspäin PIKKU HILJAA.

Teet NGV elämäsi tyhmimmän teon, jos et nyt ala pian syömään enemmän. Sinun iässäsi testotasojen pitäisi olla huiman korkeita ja kehitys sitten kovinta mitä elämässäsi tulet natuna saamaan. Nuilla kalorioilla se ei vaan ole mahdollista... :( Nimimerkki dieetillä ja kalorit enemmän kuin sulla...

Leelucky sanoi:
Nyt joku "viisas" sitten perustelee minulle miten ihmeessä on mahdollista kasvuiässä pitää tuo viikottainen painonlisäys tuossa 0,2-0,4kg? Mitä sanoo NGV:n keho jos se haluaa kasvaa ja jätkä on dieetillä,ravinnonsaanti siis miinuksella!(en puhu treenaamisen aikaansaamasta lihasmassan lisäyksestä enkä pituuskasvusta,tuossa iässä tulee muutakin kehitystä.)
Dietillä, mitä en mä semmoisella ole ollut vähään aikaan ja Lee opin jo kantapään kautta, että ihminen ei voi kasvaa ilman kaloreita se vain on niin. Ja en mä tee pituudella mitään, se on semmoinen ylellisyys tavara jota ei tämmöinen pieni saa, meinaan ei oikein oo perimät hyvässä kunnossa tuohon pituuteen, kun vanhemmat ja melkein koko suku on maksimissaan 175cm pitkiä ja isä on ainut päälle 180cm. Itse olen varmaan nyt noin 172 ja muutama sentti riittää ja en panisi pahaksi jos en kasvaisikaan ja se ei voi johtua syömisistä, sillä dietilläkin kasvoin about 5cm ja kalorit olivat tyyliin pikku tyttö luokkaa. Kun rupean seuraavalle dietille, niin en tiputa kaloreitani läheskään niin paljon kuin viime dietissä ja änggen niin maan taivaan paljon proteiinia kroppaan, kun vaan jääkaapissa on.:lol2:

Leelucky sanoi:
Katsooko viiden vuoden päästä peilistä takaisin sama lapsenkasvoinen NGV jonka mä näin jyväskylässä? Onko 16v ikä jossa kehitys on pysähtynyt eikä esim. hartialinjaan tule enää leveyttä muussa kuin lihasmassan muodossa? Tuossa iässä vielä luihinkin tulee sitä paksuutta. Itselleni tuli painoa tuossa 16vuotiaana lähemmäksi 20kiloa,pituuden lisääntyessä vain muutamalla sentillä ja se lisäys ei todellakaan ollu läskiä. Ihminen kun ei elinkaarensa aikana kasva kokoajan ja tasaisesti.
Hmm, tuota oletko itse vetänyt joskus aikoinaan 16-vuotiaana about 2000 kaloria plussalla or what? Siis kyllä nuo tavallisetkin ihmiset kasvavat ja ne ei katsele kaloreita edes tuleeko niitä tarpeeksi, tiedän moni kyniskoita jotka on päälle 185cm ja ei ne syö mitään muuta kuin muutaman pussin karkkia päivässä eli ei edes tarpeeksi ja silti kasvata. Ei tuohon hirveästi vaikuta paljonko on plussalla vaan ne geenit, jos vanhemmat ja isovanhemmat ovat pitkiä, niin sinustakin tulee, mutta minua ei ole moisilla ylellisyys vanhemmilla siunattu, vaan pätkillä, tosin mitä lyhyempi kroppa, sitä vähemmän lihaa siihen täytyy rakentaa, että se näyttää lihaksikkaalta. Esim. kuvitellaan, että vaikka -87,5kg:n sarjassa vaikka joku äijä on 170cm pitkä ja on alle 87,5kg ja toinen äijä 180cm ja painaa noin saman verran, niin kumpi on massiivisempi? No tietenkin LYHYEMPI... Siinä yksi hyvä syy olla lyhyt..:lol2:
Muita hyviä syitä ei oo olemassakaan..:(

Leelucky sanoi:
NGV: älä ota tätä sillä että oisin ilkeä ihminen enkä sua arvostaisi. Sä olet todella mukava tyyppi livenä kuin myös netissäkin. Mutta ainakin tällä hetkellä
musta tuntuu siltä etten netinvälityksellä enää ala jakamaan näkökantojani sinua koskevissa ravintoasioissa. Sä teit kunnioitettavan teon kun "poltit" ison määrän rasvaa ympäriltäsi. Otit sen jälkeen herran "kalorin" parhaaksi ystäväksesi. Nyt sun ei tarvii kuin lukea lehdestä tai netistä ruokavalion muokkaamisesta ja nähdä samalla sivulla kuva huippukuntoisesta Jay Cutlerista tms. niin oletat,että sama mikä toimii isoilla pojilla toimii sinullakin.

oot hyvä jamppa.....:haart:
Siis en tietenkään ota tuota sillä, että haukuisit mut pystyyn yrität auttaa. No kiitti kummiskin, ja sanon tämän, että ei tämä mun juttu sovi kaikille mun ikäisille pojille. Ja tuo juttu, että joku muka lukisi lehdestä, että esim. Jay Cutler söi niin ja niin paljon ja treenaa tällä ja tällä ohjelmalla ja alkaisi matkimaan sitä. Jos tuolleen tehdään niin menevät kaikki asiat päin metsää. Tässä lajissa on mahdoton feikata toista. Sillä esim. ne kalorit jotka sopivat toiselle ihmiselle esim. dietille ja bulkille ei sovi toiselle ja sama pätee melkein kaikissa niin levossa kuin treenissäkin. Ja sanon tämän kaikille aloittelijoille, ei missään nimessä kannata kokeilla samoja ruokavalioita ja samoja kaloreita ja samoja treenejä kuin nuo isot pojat, sillä ne isot pojat ovat nimen omaan isoja poikia. Ei ne jutut sovellu sinulle, ja jokaisen pitäisi löytää se treeni ohjelma jolla parhaiten kehittyy, ne kalorit jolla olet plussalla kulutuksessasi ja tietenkin lepo on yhtä tärkeä, esim. sinun ei kannata esim. matkia Markoa, kun hän nukkuu jotain 12 tuntii ja vetää 3 tunnin päikkäreitä, tuota ei ole tarkoitettu ihan kelle vaan, tosin jos massaa on saman verran niin voisit jopa kokeilla, mutta en usko, että kenelläkään koko suomessa voisi olla yhtä paljon lihaa kuin Markolla..

Niin ja BTW Lee oot todella mukava kaveri niin netissä kuin livenä, tosin livenä parempi ja isompi .:D
Ja mä en voisi enään kuvitella rinta treeniä ilman Leelin legendaarista ristitaljaa. :thumbs:

säm sanoi:
Itse en kyllä suosittele tollasia 3500-4000kcl bulkkeja NGV:lle, koska paino nousisi varmasti liian helpostikin niihin lukemiin mitä hänellä oli sillon joskus.

Tunnen yhden tällaisen tapauksen. Oli lapsena suht koht lihava ja sitten laihdutti yläasteelle mentäessä ihan normaalipainoiseksi. Sitten aloitti punttauksen ja alkoi syömään sellasta lähes 4000 kaloria päivässä, mutta kuitenkin suht koht hyvistä lähteistä ja lihosi aivan älyttömän nopeasti. Kaveri painaa tätä nykyä 120kg ja on melkoinen läskivuori. Jatkaa punttausta kyllä ihan kunnolla vieläkin, mutta laihduttaminen on äärettömän vaikeaa.
SÄM ON NERO SE TIETÄÄ!!! :worship:worship:
Siis tuo olisi minun kohtaloni jos alkaisin vetelee 4000 kaloria päivässä..:lol2:

Pyranha sanoi:
Oikeassa olet NGV että se 0,2-0,4kg on ihan hyvä painonnousu viikossa. Kilo viikossa jatkuvasti tuo läskiä ihan julmetonta vauhtia.

Sen verran haluan vain kommentoida (taisin jo aiemmin yrittää) että jos mennä pamautat yhen viikon 4000Kcal ja paino nousee pari kiloa, niin se ei ole läskiä sen enempää kuin lihastakaan. Nesteestä kyse. Joku raja siinäkin on mitä läskisolu voi kasvaa vuorokaudessa ja loppu lentää pakoputkesta.
No ei sitä läskiä varmaan tulisi yhdessä viikossa nyt hirveesti, mutta nestettä tulisi, mutta jos tuota kokeilisin enemmän kuin viikon, niin pojat olisin samanlaisessa tuhdissa kunnossa kuin alunperinkin..:lol2: ....:itku:

Niin ja toivon, että tämä selventäisi tämän jutun lopullisesti...:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom