Kuinka paljon syöt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joppa
  • Aloitettu Aloitettu
Plussilla kalorit yli 6000 kcal. Kiinteästä safkasta kertyy n. 5500 kcal ja loput tulee herasta/aminoista treenin aikana ja sen ympärillä. Jos haluatte kasvaa niin syökää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkkaan en tällä hetkellä edes tiedä, luultavasti keskiarvona 2700-3000kcal on aika lähellä totuutta, protskua koitan sen 2g/paino kg mussuttaa ja paino pyöriny nyt useamman kuukauden 90-95kg tasolla. Massan tarttumisesta en osaa sanoa, voimatasot kuitenkin kehittyy joka on ajatuksena ollutkin.

Huh, hurjat ovat kalorit kerta kaikkiaan :)
Aivan pakko uteliaisuudesta kysyä, että millaiset olivat makrojakaumat tuolla bulkkikaudella?

Yksi esimerkkipäivä oli 3062 kcal: proteiinit 39% (217g), hiilarit 41% (228g) ja rasvat 20% (107g). Syömisiä syklitettiin välillä ja silloin oli kahtena päivänä viikossa tuo 3500 kcal. Kaikki lisäkalorit oli silloin hiilareita. Tuo 3000kcal on vielä helppo, mutta tuo 3500kcal oli jo aika paljon minustakin :) Bulkin lopussa kehon rasva% vain 18,2, joten sillä hyvin maltillisesti koetan nyt vähennellä syömisiä.

Dieetillä porskutetaan kesäkuun loppuun. Välipäivinä 1600kcal ja treenipäivinä 1800-1900kcal. Suntaa antava peruskulutus kehonkoostumusmittauksen mukaan 2680kcal/vrk. Jos joku miettii niin itseasiassa ei ole jatkuva nälkä. Olen jopa miettinyt, että aika paljon saa jo 1900kcal ahtaa, kun syö puhtaasti.

Tällä hetkellä syön 2200 kaloria sekä treeni- että lepopäivinä. Makrojakauma suurin piirtein 30 % P, 40 % HH ja 30 % R. Rasvanpoltto siis käynnissä, tuntuu että kalorit laskevat vielä tuosta ennen kesäkuuta. Nälkä nyt vaivaa lähinnä myöhäisillasta, kun pitäisi mennä nukkumaan.

Ei saatana näitä mobiilisoftia..

Joo, kyllä tuo maltomäärä menee treenin ympärillä ihan mukavasti :D 120g treenin aikana mehukatissa ja 40g palkkarissa.
Niin ja 174/80kg on mitat, unohdin laittaa tuonne

Kovin tarkkaan en laske, mutta vähintään 2500 kaloria pitää syödä, muuten rupee kuihtuu pois. 3000-3500 on varmaan se ihanne mihin pyrin. Painoa 73kg ja ei haittaa vaikka nousis. Lihasmassan muodossa siis. Nyt menossa pieni kiinteytys, ku koko viime vuosi mentiin todella huonolla treenaamisella ja jatkuvalla roskaruuan syömisellä.

Nyt dietillä viikon keskimäärä kalorit ollu 2500-2600kcal/pv ja aamupainon keskiarvo on pudonnut viimeset 4 viikkoa 0,6kg tai 0,7kg viikko. Koko ajan nälkä ja vitutus.

Tämän hetkiset ylläpitokalorit n. 2500. Pitäisi kai nostaa lähemmäs 3000, josko haluan salilla enemmän tulosta, mutta sitten taas, viihdyn ihan hyvin nykyisessäkin pulkannaru -koossani.

Epäuskoisena näitä kalorimääriä katson mitä muut naiset syövät :wtf:
Itse olen 162cm ja 58 kg ja todellakin l-i-h-o-n jos kalorit menee 2000 tai yli!
Nyt yritän karistella pieniä bulkkiläskejä pois, mutta on ihan hiton vaikeeta kun ruokamäärä pitäisi pysyä niin pienenä (n.1500)
Ja ei, säästöliekistä ei ole kyse. Olisikin, niin asian voisi korjata.
Salitreenejä tulee 3-5 viikkoon, muuta en tee ja työkin on vain istumista.

Jotain vähän alta 2000 kcal/päivä mennyt niiltä osin mitä olen laskenut. Varmaan peruspäivänä aika tarkalleen sen 2000 luokkaa. Toi tuntuu olevan ylläpitomäärä, vähän pitäis kiristellä mutta yritän tehdä sen liikuntaa lisäämällä.

Itse olen 162cm ja 58 kg ja todellakin l-i-h-o-n jos kalorit menee 2000 tai yli!
Nyt yritän karistella pieniä bulkkiläskejä pois, mutta on ihan hiton vaikeeta kun ruokamäärä pitäisi pysyä niin pienenä (n.1500)

Oletko kuinka kauan käynyt salilla? :) Oletko laskenut päivittäisen kalorin tarpeen?
Itsellä helpotti se, kun sain apua tuohon ravintohommaan nii tiedän tasantarkkaan paljon syön päivässä..Pidin tässä aikasemmin viikon verran ruokapäiväkirjaa ja välillä kalorit oli lepopäivänä 2100 kcal ja treenipäivänä välillä 2800 kcal!!! Eli vähä liian suuret vaihtelut oli kuulemma. Nyt on 2500 kcal treenipäivänä ja lepopäivänä n. 2200-2300 kcal.. Eli palkkarin verran vähemmän.

Minäkin olen 160 cm ja paino kans siinä 58-59kg.. Treenivuosia salilla on kertynyt jotakin viisi, että kyllähän viidessä vuodessa lihasta ehtii kertyä ja niinhän se menee enempi lihasta nii enemmän tarttee kaloreita. ;) Tuo 1500 kcal kuulostaa vähältä, mutta vaikea sanoa.. :o

Tällä hetkellä menee treenipäivinä 2500-2600kcal, jos on tuplatreenit, niin sitten jotain 3000kcal. Tänään esim. Salilla ~1h, sitten arkipyöräilyä ~10km ja vielä maastopyörällä lenkkiä 1h 15min, sillai aika vauhdikkaasti, että hiki virtasi ihan kunnolla. Paino on vuoden junnannut paikallaan, mikä vituttaa suunnattomasti. Ajattelin tänään syödä tuon 3000kcal, mikä tuntuu paljolta, mutta toisaalta pitäisiköhän sitä tähdätä ennemmin johonkin 3100-3200kcal. Tosin tuo määrä on jo varmaan liikaa. Pikku-bulkilla olisi tarkoitus olla.
Niin ja mittaa ukolla on 173cm, painoa 57.5kg ja ikää 20v. Miltä noi ylläolevat kalorimäärät kuulostaa? Ruokaahan tossa on perkuleesti, mutta kummastuttaa, että tälläinen hammastikku ei oo vuoden aikana mihinkään kasvanut silti. :confused:

Pyöreesti 3500-3800 kcal/d on täs bulkilla menny. Dieetillä ei oo tarkotus tiputtaa juurikaan kaloreita, sillä ulkotyöt ja juoksentelu lisäävät kulutusta huomattavasti.

Tällä hetkellä dietti kalorit 2500kcal, jalkapäivinä 2800-3000kcal... ja tuntuu että nälkä jatkuvasti vaikka kuinka säännöllisesti syö :curs: "Bulkilla" sitten enemmän, ei tule kyllä niin tarkkaan laskettua silloin.
Paino nyt siinä 91-92 pintaan, pituutta 179cm, tarkoitus olisi tonne 85 pintaan maltillisesti pudotella. Salitreenit 4-5 x 1 -1.5h + 15min cardio/intervalli viikossa.
Kesällä saakin sitten syödä kun alkaa fyysiset työt :whip:

No olenhan tuota sinua 17kg painavampi, ehkä siinä syy (salivuosia vajaa 3, treenejä 4-5/vko, aerobista ei juuri ollenkaan, istumatyö) :D Inbody väittää kuolleeksi kulutukseksi jo 1688 kcal, joten ruoka saa maistua :)

Olen kyllä "kokenut" treenaaja, enkä ns. sunnuntaikuntoilija, tavoitteellista treeniä joku vuosi kyllä.
Olen pitänyt kalorilaskuria jo pari vuotta, en osaa enää ollakaan ilman. Peruskulutukseksi inbodyt ja laskurit antaa muistaakseni sen 1400-1500 kcal.
Kun pidin bulkkia niin silloin kalorit oli jotakin tuota mitä sinä sanot syöväsi nyt. Näillä paino nousi 54-> 57kg. Jostain syystä painonnousu on jatkunut vaikka siistin ruokavaliota ensin ja nyt koitan olla
-kaloreilla. Ei käy järkeen? Tokko lihasta niin paljon on tullut, toki on tullut vähän, sen näen itsekin.

Suositut

Back
Ylös Bottom