Kuinka paljon syöt?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joppa
  • Aloitettu Aloitettu
Aika pisin vittua. Välillä menee vaivaiset 1500kcal ja toisaalla lähemmäs 4000kcal. Paskaa tulee syötyä jonkin verran ja olutta juotua pisin viikkoa näin kesäaikaan. Harvoin oon humalassa, mutta tuoppi tai pari menee välillä useampana iltana viikossa.

On tuossa hommassa kuitenkin sellanen järki, että syön treenien ympärillä suurimmat ateriat, ja lepopäivinä tietoisesti vähemmän. Uskoisin kuitenkin, että suurin kompastuskivi tuossa pyhässä kolminaisuudessa (treeni, ravinto, lepo) on mun tapauksessa ravinto. Syön pääsääntöisesti liian vähän, vaikka energiaa tulisikin riittävästi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Treenipäivinä +-4000kcal, välipäivinä +-3500kcal. Lihaa ehkä liikaa per päivä (+-1kg), vihanneksia pitäs syödä enemmän. Paino pyörii 104-107kg kohilla, ja nousee pitkällä aikavälillä todella hitaasti, mikä on tarkotuskin (saada kaikki ylimääräinen paino tulemaan siitä hyvästä painosta;))..

Hih eilen meni 2900 kcal. Ihan hyvä koska paino on ollut laskusuunnassa vaikken ole tarkoituksella dieetillä. Osa tosin tosta oli karkkia, jätskiä, lonkeroa yms. ;)

Mutta varsinaiseen kysymykseen, kahden ja puolen tonnin molemmin puolin on yleensä näyttänyt pyörivän.

En ole pitkään aikaan laskenut, mutta eiköhän se pyöri siinä 2000-3000 kalorissa. Täysimetän vauvaa, mikä kuluttanee sen n. 500 kaloria. Syön runsaarasvaisesti, jolloin kaloreita kertyy helposti.

2500-2800 on menny nyt kesällä helposti, välillä enemmänkin. Töissä ei todellakaan istuskella ja vapaa-ajallakin oon paljon liikkeellä ja liikkumassa. Rasvaa kertynyt vaan ihan vähän, lihaskasvua on kyllä jonkin verran tullu lisää tän viimeisen 3kk aikana.

syöttekö te välipäivinä yhtä paljon ku reenipäivinä?

Aika lailla joo, hiilarit näyttelee välipäivinä pienempää roolia.

Itse päivän syömismääriin: niin paljon kun näen tarpeelliseks, ei ikinä ähkyyn asti ja tietenkin laadukasta sapuskaa. En oikeen tykkää puntaroida ruokia vaikka jostain syystä mulle on pinttyny sellanen tapa että riisille teen niin. Mättöpäiville en oo kokenu mitään tarvetta. Toki oon niitäkin kokeillut mutta tuntuu että ne vaan tuottaa huonoa oloa ja yleisesti sekottaa kroppaa vaikka toteuttaisinkin ne ihan järkevissä mittasuhteissa.

Oon kuukauden syöny IF/pätkäpaasto-henkisesti. Mulla on vuorokaudessa yksi kuuden tunnin syömisikkuna, vireystaso ja vointi on parantunut huomattavasti verrattuna edelliseen "vähän sitä sun tätä"-ruokailumalliin. Vaakaa en omista mutta sanotaan näin että nyt jopa näkyy käsivarressa verisuonia. Makrot on aika lailla tällaset: 50-60% (kunnon) rasvoja, hiilaria 10%, tietenkin treenipäivinä enemmän ja loput proteiinia.

syöttekö te välipäivinä yhtä paljon ku reenipäivinä?

Itse syön aikalailla samat setit välipäivinä kuin treenipäivinä, ainoa ero on että palkkari jää pois ja mahdolliset laturissa olevat hiilihydraatit.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom