Kuinka moni syklittää

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
36
Kuinka moni oikeasti syklittää ruokailuaan: syö esim. viikon tosi vähän pp tai hh tai rasvoja tai salaattia (vitamiineja) ja sitten muutaman viikon ottaa sitä (niitä) oikein olan takaa.

Onko tosiaan merkittävää kehitystä aiheuttavaa muutosta nuorelle, vielä vasta vähän aikaa salilla käyneelle 17v 184/68 "miehelle." Pitäisikö vaan keskittyä olennaiseen ja syödä aina, paljon, hyvää ja yhtä monipuolista ruokaa ja juomaa joka päivä ja aloittaa "kikkailut" ruoalla vasta kun ollaan nostettu niitä painoja 00 vuotta ja kehitys alkaa pysähtyä?

:offtopic: Itsellä vielä toi alipaino ongelmana ja painoa pitää tulla! Massaa ihan kuitenkin tullut jo kiitettävästi 4kk aikana n.8kg ja peili sanoo että turhaa läskiä siitä nolla. Tavoitteeksi vuodelle 2006 on nousta raskaaseen sarjaan eli 70kg tasolle!

ilman muuta vaan kovaa treeniä ja kunnolla ruokaa napaan. sitten kun sitä painoa alkaa olla reilummin ja kun se alkaa häiritä itseä niin jokin pieni dietti voisi olla paikallaan. ei muutakun up the irons ;) :thumbs:

heti kun pääsen pois nykyiseltä dietiltä niin alan syklittämään kunnolla. olen huomannut että korkeilla kaloreilla lihaskasvu on paljon parempaa kuin lievällä plussalla. pitkäaikainen reilusti ylikaloreilla oleminen kerää ajan myötä kyllä reilun kasan läskiä, joten syklittäminen on fiksu tapa kasvaa ja pitää rasvat aisoissa samalla. näin minulla.

edit: keho tottuu pidemmän päälle miltei kaikkeen jolloin teho laskee, tämän takia mielestäni miltei kaikkea kannattaa syklittää jossakin muodossa.

Since 1988 sanoi:
Onko tosiaan merkittävää kehitystä aiheuttavaa muutosta nuorelle, vielä vasta vähän aikaa salilla käyneelle 17v 184/68 "miehelle." Pitäisikö vaan keskittyä olennaiseen ja syödä aina, paljon, hyvää ja yhtä monipuolista ruokaa ja juomaa joka päivä ja aloittaa "kikkailut" ruoalla vasta kun ollaan nostettu niitä painoja 00 vuotta ja kehitys alkaa pysähtyä?

Sullahan on jo vastaus tuossa.

Itse olen sitä mieltä että alussa ei kannata ruveta turhaan tressaamaan yksityiskohdista. Tottahan toki alussakin on hyvä pistää ruokailu kuntoon ja treenata vaan kovaa, mutta ei sitä kannata ruveta sen kummemmin syklittelemään. Hyvin syömällä ja treenaamalla sitä saa helpoiten lihaa luitten ymärille.

Sitten kun on saavuttanut "tietyn tason" voi ruveta kokeilemaan erillaisa virityksiä niin ruokailussa kuin harjoittelussakin. Mut alussa KISS, eli Keep It Simple Sutpid ;)

erkjetter sanoi:
heti kun pääsen pois nykyiseltä dietiltä niin alan syklittämään kunnolla. olen huomannut että korkeilla kaloreilla lihaskasvu on paljon parempaa kuin lievällä plussalla. pitkäaikainen reilusti ylikaloreilla oleminen kerää ajan myötä kyllä reilun kasan läskiä, joten syklittäminen on fiksu tapa kasvaa ja pitää rasvat aisoissa samalla. näin minulla.

edit: keho tottuu pidemmän päälle miltei kaikkeen jolloin teho laskee, tämän takia mielestäni miltei kaikkea kannattaa syklittää jossakin muodossa.

Samat mietteet minullakin ja tässä ollaan jo kesästä asti syklitelty ja tyytyväinen olen ollut. 4 vk plussalla ja 2 miinuksella on mun syklit olleet suurinpiirtein.

Viimevuonna tuli vedettyä sellainen kevyt 8 kk bulkki, jonka lopussa paino oli 93 kg ja rasvaprosentti jotain 20% ja varmaan ylikin, viimeisenä 1-2 kuukautena ei varmaan tullut mitään muuta kuin läskiä.

Mun mielestä sitä ylenmääräistä läskiä on turha kerätä aloittelevankaan, sopivilla väleillä vain dieettiä peliin, pysyy aineenvaihdunta vilkkaana ja läskit kurissa, välttää pitkät dieetit.

Juuri aloittaneen kannattaa varmaan sen vähintään puolivuotta treenata reiluhkolla plussalla ja ottaa siitä alun kasvupyrähdyksestä kaikki irti, mutta heti kun alkaa läskiä pukkaamaan reilummin, niin dieetille vain!

Ja jos ei halua kovin tiheitä syklejä vetää, voi hyvin syklittää vaikka 2kk/1kk tahdilla, ihan vastaavat ajat tulee bulkkia ja miinusta kuin sillä että bulkkaa 8 kk ja sitten dieettaa 4 kk. Mutta väitän että tuo eka vaihtoehto on kokonaisuudessaan parempia ja varmasti ei ainakaan huonommin kehitystä tule, omasta olosta puhumattakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom