Kuinka kauan olen "rikosrekisterissä"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en sanois tota vasikoimiseksi vaan järkeväksi toiminnaksi.Asia on tietysti eri jos olette molemmat ammattirikollisia,ja homma liittyi teidän bisnesneuvotteluihin?
Silloinhan teitä sitoo omertan laki

Hei sitä saa mitä tilaa, vittuuks menee poliiseille itkeen jos menee mun kotiini ilman mun lupaa ja käyttää mun sänkyä ilman mun lupaa. Vähällä pääsi se mulkku. Kaikki kaverit sanonut että olisivat toimineet täysin samoin, pari sano että siinä olis joku kuollut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärrän raivon ja vihan, mutten käyttäytymistä, vai tiesikö mies naisen olevan varattu? Jos ei niin moraaliton ihminen on tässä avovaimosi, väkivalta ei auta.

Todella paska homma:( , vielä paskempi ihminen kulkee rinnallasi, vai liekkö enään...

Tiesi olevan kihloissa kanssani. No ei kulje enää se huora:) Heitin pihalle välittömästi.

Mitä itse tekisit kun tulet omaan kotiisi ja vieras mies panee avovaimoasi.
Tarjoisit kahvit ja kysysit että oliko hyvä pano?:rolleyes:

Kannattaisi varmaan katsoa myös peiliin ja miettiä: miksi näin kävi? Sanotaan niin, että ei se vaimokaan tuossa tilanteessa ihan syytön ole. Vittuako sitä miestä aseella uhkaamaan, jos vaikka horo on sanonut olevansa vapaa(?). Miehen vika yksin? Ymmärrän tottakai hermojen menon, mutta syytä hyvä mies myös sitä horoa :)

Edit: Unohda, selvitit just ylhäällä tilanteen..

Viimeksi muokattu:
Kannattaisi varmaan katsoa myös peiliin ja miettiä: miksi näin kävi? Sanotaan niin, että ei se vaimokaan tuossa tilanteessa ihan syytön ole. Vittuako sitä miestä aseella uhkaamaan, jos vaikka horo on sanonut olevansa vapaa(?). Miehen vika yksin? Ymmärrän tottakai hermojen menon, mutta syytä hyvä mies myös sitä horoa :)

Edit: Unohda, selvitit just ylhäällä tilanteen..

Eipä sille voi mitään jos parisuhde kusee ja jos nainen aiheuttaa (yleensä tahallaan) tuollaisen tilanteen niin mielestäni naisellekkin kuuluisi joku tuomio,vaikka se naurettavalta kuulostaakin. Kyllä kai saatana jokaisen pitäisi tajuta, naisen ja sen joka sitä panee, että turpaan voi tuollaisesta tilanteesta saada ja sen ansaitsee. Sitten sitä itketään poliisille jos on silmä musta tai on hengen lähdöllä uhattu. Tilanne on tietysti eri jos mies ei tiedä panevansa varattua,mutta kyllä kai yleensä pitäisi esim. asunnon sisustuksen tai naisen puheen perusteella jotain päätellä.

Kyllä se suurin syyllinen on siinä se pettävä puoliso. Se kolmas pyörä ei petä muuta kun omaa kumppaniaan olettaen että on varattu, jos sinkku niin ei edes sitäkään. Mä en näe sitä kolmatta osapuolta kovinkaan vakavasti rangaistavana jos ei sitten satu olemaan tyyliin oma veli tai hyvä ystävä tai jou muu tuttu/kaveri.

Kyllä se suurin syyllinen on siinä se pettävä puoliso. Se kolmas pyörä ei petä muuta kun omaa kumppaniaan olettaen että on varattu, jos sinkku niin ei edes sitäkään. Mä en näe sitä kolmatta osapuolta kovinkaan vakavasti rangaistavana jos ei sitten satu olemaan tyyliin oma veli tai hyvä ystävä tai jou muu tuttu/kaveri.

Tähän minulla ei ole muuta sanottavaa kuin i agree.

Näin on. Mutta kyllä se kolmas osapuoli ottaa toisaalta tietoisen riskin,vaikka oliskin sinkku jos tietää panevansa varattua siitä että mies saattaa saapua paikalle.

Siinähän se kuule just on töitä tulee tehtyä hyvinkin paljon. Ja nyt kesällä pelkän työntekijä pulan takia ihan helvetisti. Sehän se paras asia rakennusalallla on että ahkera tienaa. Mutta turha uteliaisuus viranomaistaholta :down:

Taitaapa olla niin, että tuossa quottaamassasi postissa Timba ei tarkoittanut juuri sinua. Kyseessä oli mielestäni hyvin selvästi havaittava esimerkki siitä, miksi viranomaiset voitat kiinnostua jonkun yksilön toimista.

Parempi, että jätät ton spekuloinnin vähemmälle. Enkä kiellä sitä etteikö joku olisi kiinnostava ihminen poliisin mielestä ollut siitä seurueesta. Mutta kai sitä ihmiset saa vapaallaan olla rauhassa?

Tosiaan, voi herran jumala sentään. Ehkä kannattaisi ihan vähän miettiä mitä kirjoittelee ja miettiä sitten onko itkemiseen oikeasti mitään aihetta.

En tarkoittanut Akkelia, vaan oli ihan yleinen huomio kuten Sumu sanoi. Ja tuo nyt on ihan normaalia että menee noin, huolestuttavaahan se jo olisi jos ei rikoksia tehneiden touhuja vähän seurattaisi vastaisuudessakin.

Sama jos ostat auton jonka on omistanut joku hurjapää joka aiheuttanut kaikkea vähemmän älykästä liikenteessä. Varmasti poliisi pysäyttelee vähän väliä ihan tarkastaakseen tilanteen kunnes huomaavat että uusi omistaja onkin joku ihan täysipäinen tyyppi.

Sama jos ostat auton jonka on omistanut joku hurjapää joka aiheuttanut kaikkea vähemmän älykästä liikenteessä. Varmasti poliisi pysäyttelee vähän väliä ihan tarkastaakseen tilanteen kunnes huomaavat että uusi omistaja onkin joku ihan täysipäinen tyyppi.

Kohta paikalle syöksähtää taas joku urvelo salaliittoteorioidensa kanssa ja manaa "Eiiii, eiii, se kuumotus ei lakkaa koskaan! Kirottua!". :david:

Eikös tässä Threadissa jo yksi poliisinainenkin ole kommentoinut muutaman kerran. Itselläni myös näin tulevana poliisina tuo putka-asia on kyllä tuoreessa muistissa, ei ole montaa viikkoa, kun tuota harjoiteltiin :jahas:

WTA vain ei sattunut tarkoittamaan sinua

Näin on. Mutta kyllä se kolmas osapuoli ottaa toisaalta tietoisen riskin,vaikka oliskin sinkku jos tietää panevansa varattua siitä että mies saattaa saapua paikalle.

No varmasti siinä turhaa jännitystä elämäänsä hakeekin jos toisen kämppään lähtee varattua akkaa jyystämään. Mutta eipä tossa silti ole mitään oikeutta toista turpaan vetää saati aseella uhkailla. Nakkaa pihalle vaan, mielellään molemmat! Tai sitten nakkaa vaatteet veks ja lähtee mukaan hommiin, setvii tilanteen sitten myöhemmin akkansa kanssa. ;) No se siitä, pointti varmaan tuli selväks?

Sumu:

Näin varmasti tulee käymäänkin ja varmasti joku taas tuntee jonkun joka on revitty autostaan ulos ja pamputettu paskaksi ja sitten vasta kytät huomanneet, että hups väärä mies ratissa. :hyper:

Asiaan varmaan auttaa että selittää asiallisesti ostaneensa kyseisen auton, eikä se nyt voi niin vakavaa olla jos pysäytetään muutama kerta ja kysytään paperit?

Näin varmasti tulee käymäänkin ja varmasti joku taas tuntee jonkun joka on revitty autostaan ulos ja pamputettu paskaksi ja sitten vasta kytät huomanneet, että hups väärä mies ratissa. :hyper:

Joku tuntee jonkun ja se joku taas on kuullut kaverin kaverille sattuneen näin tai ainakin jotain sinne päin. Näinhän se yleensä menee. Voin olla väärässä, mutta kuvittelen että täysin mielivaltaisen ja väärän kohtelun kohteeksi joutunut kunnollinen kansalainen tekee asialle jotain. Siis jotain muuta kuin huutaa "vittu mä tapan kaikki vitun kyttäsiat!!"

Hah.. Kannattaa lukea uudelleen se laki, miten pitkään putkassa saa pitää. Toisekseen, alle 18v pitää ilmoittaa huoltajalle ja lastensuojeluviranomaiselle. 15v and under, pitää ilmoittaa sosiaaliviranomaiselle/huoltajalle ja toimitettava pikkukikkare jommankumman näistä luo. Jos toimitus ei ole mahdollista(huoltaja vaikka liian simassa), se otetaan säilöön, mutta se pentu pitää hakea sieltä _ensi tilassa_ pois huoltajan etc. toimesta.. Ei niitä pikkupentuja putkassa pidetä "salattuna" viikkoa, vaikka kuinka joku haluaisi uskoa niin.

Kuka sen todistaa että on yritetty ottaa yhteyttä vanhempiin mutta ei olla onnistuttu? Ja mitä vittua, oletko ollenkaan tietonen mitä oikeesti tapahtuu onhan niitä 16v ihmisiä sörkässäkin ollu lusimassa vaikka sen ei mahdollista pitäisi olla!

Jos sut oikeuden määrämänä vangitaan, niin miten niin ei saa pitää 2 viikkoa? Tässähän ei tullu ilmi onko pidätys tai vangitseminen! Jos mietitään Heinojen murhaa niin mitä vittua sä kuvittelet? Kavereita ei voi pitää kun 2 päivää??? Nuoret kaverit oli kyllä enemmän kun 2 päivää kiinni!

No varmasti siinä turhaa jännitystä elämäänsä hakeekin jos toisen kämppään lähtee varattua akkaa jyystämään. Mutta eipä tossa silti ole mitään oikeutta toista turpaan vetää saati aseella uhkailla. Nakkaa pihalle vaan, mielellään molemmat! Tai sitten nakkaa vaatteet veks ja lähtee mukaan hommiin, setvii tilanteen sitten myöhemmin akkansa kanssa. ;) No se siitä, pointti varmaan tuli selväks?

Joo tuli. Mutta lopulta aika harva ihminen pystyy toimimaan tuollaisessa tilanteessa järkevästi. Niin se vaan on. Kerran kuulin sellaisen jutun että tyyppi oli painanut jotain varattua muijaa ja mies oli tullut paikalle ja sanonut kolmannelle osapuolelle et tuleppas tonne keittiöön. Niin tyyppi oli ottanut housut ja lompakon ja juossut olohuoneen läpi parvekkeelle ja toisesta kerroksesta hypännyt pensaikkoon. Aika fiksu veto sillä se toinen hemmo oli leipäveitsen kanssa istunut keittiössä. Kai aavisti sit tarpeeksi pahaa. Ei väkivaltaa mikään oikeuta,mutta jos asiassa on tunteita pelissä niin silloin sattuu ja tapahtuu,vaikka kuinka järjetöntä se olisikin. Vieläkö alkoholi on kuvioissa matkassa niin shit happens when you party naked.

Mistähän tämäkin esimerkki kumpuaa. Onko tullut luettua liikaa seiskaa ja Rauskin ja tämän heilan (miljonääri Jussin punapää) seikkailuja.

Entä mitä tarkoittaa "lopullisesti" takavarikoiminen?

En jaksa lukea mitä kaikkea on porukka kirjoittanut. Kertomani esimerkin tarkoitus oli vaan valaista tilannetta, että entistä enemmän ollaan menty siihen että kansalaisen on velvollisuus todistella syyttömyyttään mikä on lähtökohtaisesti väärä asetelma.

Seiskaa en lue ja tiedän kyllä mistä puhun. Kyllä poliisilla ja oikeuslaitoksella pitäisi edelleen olla rikoksen toteennäyttämisvelvollisuus. Mutta ajat muuttuu.

Jo kauan on ollut tilanne yrittäjillä sama suhteessa verottajaan verotarkastuksen osuessa kohdalle. Verottaja voi pyytää selvitystä ja näyttöä ihan mihin asiaan itse haluaa ja jos ei näyttö tyydytä niin verokarhu voi tehdä mielivaltasesti mitä haluaa. Ja verottajan ei tarvitse näyttää mitään itse toteen, riittää vaan jos ei yrittäjän vastaukset vuosien takaisiin asioihin riitä. Eli silloinhan lopputulos on lisäveroja korkoineen ja/tai syyte veropetoksesta. Ja jos tällaisia määrätään pitäis verottajan pystyä mielestäni osoittamaan väitteensä kunnolla todeksi.

Poliisin suhteen ollaan menossa ihan samaan suuntaan, ja jos sama käytäntö hiipii myös muihin rikosjuttuihin niin ei ole oikein hyvä tilanne.

Oikeusvaltion periaatteisiin on aina kuulunut se että kansalainen on syytön kunnes toisin todistetaan.

Ja ihan selvennykseksi, en ole itse ollut ongelmissa verottajan enkä poliisin kanssa noissa edellämainituissa asioissa, mutta olen vaan seurannut mihin maailma on muuttumassa.

Kuka sen todistaa että on yritetty ottaa yhteyttä vanhempiin mutta ei olla onnistuttu? Ja mitä vittua, oletko ollenkaan tietonen mitä oikeesti tapahtuu onhan niitä 16v ihmisiä sörkässäkin ollu lusimassa vaikka sen ei mahdollista pitäisi olla!

Ei kukaan. Etenkään kun suomessa on lyhin vasteaika tälle kadonneeksi ilmoittamiselle. Alle 21v henkilöistä tulee kuulemma suomessa poliisilaitokselle kysely keskimäärin 5,4 tunnissa. Joten kyllähän niitä nyt pystyy pitämään pari viikkoa ihan tuosta vaan maan alla. Voi jeesus näitä hippejä ja vielä aikuisia miehiä, mitä uskovatkaan.

Jos sut oikeuden määrämänä vangitaan, niin miten niin ei saa pitää 2 viikkoa? Tässähän ei tullu ilmi onko pidätys tai vangitseminen! Jos mietitään Heinojen murhaa niin mitä vittua sä kuvittelet? Kavereita ei voi pitää kun 2 päivää??? Nuoret kaverit oli kyllä enemmän kun 2 päivää kiinni!

:david:

Joku tuntee jonkun ja se joku taas on kuullut kaverin kaverille sattuneen näin tai ainakin jotain sinne päin. Näinhän se yleensä menee. Voin olla väärässä, mutta kuvittelen että täysin mielivaltaisen ja väärän kohtelun kohteeksi joutunut kunnollinen kansalainen tekee asialle jotain. Siis jotain muuta kuin huutaa "vittu mä tapan kaikki vitun kyttäsiat!!"

Näinpä ja itse luulisin että myös poliisin puolesta tällaiset asiat ihan oikeasti tutkitaan ja mahdollisen "ranbopolisiit" saavat asianmukaisen rangaistuksen jos jotain asiatonta ovat tehneet. Ja näinhän asian pitääkin olla, ihmisiä kaikki ollaan ja kaikki tekee virheitä.

Haluasin ihan oikeasti jotain faktatietoa siitä, milloin REHELLINEN yrittäjä joka on veronsa hoitanut on joutunut tossa yllä Kaljun kertomaan tilanteeseen. Epäilenpä että aika marginaalisia ovat tuollaise tapaukset. Ja eiköhän suomessakin joku viranomaistaho kontrolloi mitä verottaja tekee, eli valitusta menemään jos on väärää kohtelua saanut. Yleensä vain nämä "väärää" kohtalua saaneet ovat vähän pimeitä juttuja harrastaneet ja vitutus on tietty kuva kun käry käy...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom