Kuinka kauan olen "rikosrekisterissä"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkä helvetin takia mä valehtelisin?

Tää koko saatanan nujakointi lähti siitä kun minä ja muutama muu oltiin sitä mieltä että poliisien valtuuksia ei pitäisi lisätä ja vastaisuudekseen heidän toimintaa valvoa enemmän.

Poliisi on ihminen siinä missä muutkin, joku on hyvä tyyppi ja joku on täys kusipää. Mä vaan kerroin esimerkkejä siitä miten jotkut kierot poliisit voivat asemaansa väärin käyttää.

Jotkut nettioppineet sit kaivaa jotain linkkejä sivuille ja väittää kivenkovaan: "ei voi olla totta ku tuolla sanotaan noin!" Teoriassa kyllä, käytännössä se vaan ei aina mee niin (harvoin kuitenkin).

Helvetin arka aihe tää näköjään on useimmille. Tossa viikonlopun aikana oli tullu vaik kuin helvetisti kaikennäkösiä harha olettamuksia mun kirjoituksista ja en todellakaan jaksa oikoa niitä.

Kyllähän tää Suomen oikeusjärjestelmä toimii hyvin verrattaen muihin maihin. Ei oo tavallisella rehellisellä ihmisellä pelättävää. Itsekin oon ilman sen suurempia vitutuksia selvinnyt, mutta joillekin vaan on käynyt huonommin.

Sie et välttämättä valehtelekkaan mutta tämä 15 kesäinen kaverisi hyvin todennäköisesti liioittelee ja vahvasti:anssi:

Huhuh mitä juttuja.
En olisi ikinä uskonut että täälläkin on näin lapsellista väkeä.

"Poliisit hakkas 15-vuotiaan."
"Sörkässä on 16-vuotiaita vankeina."
Uskottelevatko ihmiset itselleen tollasia asioita jos he eivät pidä virkavallasta.Yrittävät jutuillaan saada myös muita tuntemaan samoin.

Todennäköisesti saan tähän jonkun kypsän kommentin kuten:
"Vittu saatana homo paska, sä et tiiä mistää mitään vitun paskakasarunkku. Miks mä valehtelisin?"

Sitä tässä ihmettelenkin miksi valehtelette, niin itsellenne kuin muillekin.

Huhuh mitä juttuja.
En olisi ikinä uskonut että täälläkin on näin lapsellista väkeä.

"Poliisit hakkas 15-vuotiaan."
"Sörkässä on 16-vuotiaita vankeina."
Uskottelevatko ihmiset itselleen tollasia asioita jos he eivät pidä virkavallasta.Yrittävät jutuillaan saada myös muita tuntemaan samoin.

Todennäköisesti saan tähän jonkun kypsän kommentin kuten:
"Vittu saatana homo paska, sä et tiiä mistää mitään vitun paskakasarunkku. Miks mä valehtelisin?"

Sitä tässä ihmettelenkin miksi valehtelette, niin itsellenne kuin muillekin.

sinisilmäisyytesi on koskettavaa.

luuletteko oikeasti, että JOKAINEN poliisi ynnä muu virkamies noudattaa lakia pilkulleen. tämmöiset putkaan hakkaamiset, poliisikoiralla purettamiset jne. eivät ole todellakaan utopiaa.

utopiaa sen sijaan on ihminen, joka toimii TÄYSIN oikein tilanteessa kuin tilanteessa. ja aina kuitenkin yritetään muistuttaa, että poliisitkin ovat ihmisiä.

älä tee rikoksia niin et joudu poliisin hakattavaksi :hyper: :jahas:
ei sinne poliisiinkaan suomessa niin helposti päästä, siellä testataan ihmisen psyykettäkin, ja sanon että lähes kaikki poliisit tekevät hommansa niinkuin pitää, vain muutama saattaa olla näitä pahoja poliiseja. no kattokaa lisä niitä jenkkisarjoja, niistä opitaan minkälaisia poliisit on oikeasti.:lol2: :jahas:

No miks se sun hakattu kaveris tai sen vanhemmat ei nostaneet juttua. Oli kuitenkin lääkärintodistukset ja kaikki?

Kyllähän siinä kaikki hoidettiin ihan niinkuin pitikin. Lääkärintodistukset, asianajaja jne. Poliisi vaan pääs kuin koira veräjästä.

Tää oikeesti alkaa olla nyt jo aika loppuun jauhettu juttu. Ei tää vatvomisella parane, eikä kaveri enää tuu saamaan hyvitystä tapahtuneesta.

Haluasin ihan oikeasti jotain faktatietoa siitä, milloin REHELLINEN yrittäjä joka on veronsa hoitanut on joutunut tossa yllä Kaljun kertomaan tilanteeseen. Epäilenpä että aika marginaalisia ovat tuollaise tapaukset. Ja eiköhän suomessakin joku viranomaistaho kontrolloi mitä verottaja tekee, eli valitusta menemään jos on väärää kohtelua saanut. Yleensä vain nämä "väärää" kohtalua saaneet ovat vähän pimeitä juttuja harrastaneet ja vitutus on tietty kuva kun käry käy...

Minulla on faktatietoa, että noin on käynyt, mutta en ala asiaa tässä sen tarkemmin yskityiskohtaisesti purkamaan. Lyhyesti asia kuitenkin meni niin, että verotarkastuksessa todettiin yrityksen kuukausimyynniksi noin kymmenkertainen myynti todelliseen myyntiin nähden ja yrittäjä joutui itse yrittämään todistaa väitteet vääräksi. Miten voit todistaa jotain, mitä ei ole tapahtunut? Kaikki myynti oli merkattu kirjanpitoon täysin oikein ja yhtään tavaraa / tuotetta / palvelua ei myyty pimeänä.

Uskomattomia asioita, mutta todistettavasti mahdollisia iki-ihanassa Suomen maassa.

Suomessa varmaan tää byrokratiakoneisto on niin ylisuuri maan tarpeeseen nähden et se sotkeutuu omaan mahdottomuuteensa...?!?!

Kyllähän siinä kaikki hoidettiin ihan niinkuin pitikin. Lääkärintodistukset, asianajaja jne. Poliisi vaan pääs kuin koira veräjästä.
Mahtavaa!! Nythän tämä selviää kertaheitolla!

Viitsitkö antaa jotain tietoa jolla juttu voidaan yksilöidä. Eihän tässä tarvitse kun kaivaa esille faktat ja saadaan tämä monia pakkislaisia kalvava juttu selvitettyä. Notta mitä tapahtui ja missä ja miten ja kenelle, etc etc.

Esitutkintaa ja syyteharkintaa varten laaditut ja saadut ovat julkisia heti kun asia on ollut esillä tuomioistuimen istunnossa taikka kun virallinen syyttäjä on päättänyt jättää syytteen nostamatta tai kun asia on jätetty sikseen.

Ja vaikka case olisikin julistettu hyshyshyvin salaiseksi, ovat sovelletut lainkohdat ja tuomiolauselma julkisia.

Nyt ei muuta kun faktaa peliin niin homma selviää ja saamme nukkua yömme rauhassa!

Ja jos ET kerro tietoja joilla tämä törkeä ja ihmisarvoa alentava juttu saadaan massojen tietoisuuteen niin olen kovasti ymmälläni. Sehän ajaisi juuri sitä samaa asiaa mitä sinä olet täällä kovasti ilman faktoja yrittänyt puffata.

Mahtavaa!! Nythän tämä selviää kertaheitolla!
...

Juuri näin! Vaadimme saada faktaa tästä mieltämme niin kovasti (useamman sivun tässä threadissa) vaivanneesta casesta. Sen jälkeen kun pakkiksen jury on napauttanut nuijan pöytään, voimme jatkaa tredin alkuperäisessä aiheessa, joka oli muistaakseni "Kuinka kauan olen rikosrekisterissä"...

Minulla on faktatietoa, että noin on käynyt, mutta en ala asiaa tässä sen tarkemmin yskityiskohtaisesti purkamaan. Lyhyesti asia kuitenkin

We want todisteita. Kerta se on ollut ja mennyt, niin ei sen tapauksen pöytäkirjat mitään x-files kamaa ole.

Nyt ei muuta kun faktaa peliin niin homma selviää ja saamme nukkua yömme rauhassa!

Ehkä kuitenkin parempi et ei kaiveta mitään esiin. Ko. henkilö ei välttämättä innostu että parin pakkiksen pellen vaatimuksesta sen asioita tongitaan julkisesti.

Sori ny vaan mutta sulle on unettomia öitä luvassa. Jos homma menee mahottomaks, laita viestiä niin tuun peittelee.

Piste.

Oishan ton asian faktat kiva tietää. Mutta ymmärrän hyvin Akkelin kannan, että ei varmaankaan se kaveri ole kovin innoissaan jos jotain vuosia vanhaa juttua aletaan julkisesti tonkimaan. Ehkä siitä nyt ei mitään niin vakavia traumoja ole jäänyt, että tämä ko. kaveri missään rikoskierteessä elää. Että joudutaan varmaan pakkiksen jurynä etsimään joku toinen kohde ruodittavaksi. ;)

Minulla on faktatietoa, että noin on käynyt, mutta en ala asiaa tässä sen tarkemmin yskityiskohtaisesti purkamaan. Lyhyesti asia kuitenkin meni niin, että verotarkastuksessa todettiin yrityksen kuukausimyynniksi noin kymmenkertainen myynti todelliseen myyntiin nähden ja yrittäjä joutui itse yrittämään todistaa väitteet vääräksi. Miten voit todistaa jotain, mitä ei ole tapahtunut? Kaikki myynti oli merkattu kirjanpitoon täysin oikein ja yhtään tavaraa / tuotetta / palvelua ei myyty pimeänä.

Uskomattomia asioita, mutta todistettavasti mahdollisia iki-ihanassa Suomen maassa.

Verotuksessa tosiaan saattaa joutua hieman selittelemään jos asiat näyttää hiemankaan epäselviltä. Mutta verotus ja poliisin toiminta (joka jossain kohtaa nousi päaiheeksi) perustuu hieman eri periaatteille ja taitaapi asioita säädellä hieman eri laitkin. Voitaisiin varmaan aloittaa jo tässä vaiheessa syksyä "Suuri ja virallinen verottaja on p**seestä" threadi :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom