Kuinka kauan olen "rikosrekisterissä"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu
Muuten totta. Mutta ne poliisit voi löytää näitä rahoja, kultaa jne. arvokasta monestakin syystä. Rankaks äitynyt juhliminen missä tulee jotain tappelun tynkää, naapuri hälyyttää poliisit ja kun he tulevat asuntoon löytävät he jotain. Esimerkiks näin kuvitteellisesti.

Ja asian pointtihan edelleenkin on se että ihmisen EI pidä joutua todistelemaan syyttömyyttään vaan poliisin pitää todistaa syyllisyys. Et ota se järki käteen ja älä anna mielikuvituksen laukata liikoja.

No jos sulla on vaikka 100 000e käteistä himas, ni totta helvetissä se herättää epäilykset ja sun pitää näyttää mistä ne on tullut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muuten totta. Mutta ne poliisit voi löytää näitä rahoja, kultaa jne. arvokasta monestakin syystä. Rankaks äitynyt juhliminen missä tulee jotain tappelun tynkää, naapuri hälyyttää poliisit ja kun he tulevat asuntoon löytävät he jotain. Esimerkiks näin kuvitteellisesti.

Ja asian pointtihan edelleenkin on se että ihmisen EI pidä joutua todistelemaan syyttömyyttään vaan poliisin pitää todistaa syyllisyys. Et ota se järki käteen ja älä anna mielikuvituksen laukata liikoja.

Mites se nyt menikään... Olikos se niin että se kumman on helpompi jotain todistaa niin laitetaan todistustaakka sille, tai jotain. Ja kumpikohan on helpompaa, poliisin odistaa että rahat on "likaisia" vai sun todistaa että ne on rehellisesti hankittu (jos näis siis on).

Ja noinkohan se menee, kämpässä tapellaan ja poliisit löytää siinä yhteydessä ullakolle jemmatut rahat :) Ja jos sattuu säilyttämään keittiön pöydällä läjäpäin kultaa jolle ei löydy järkevää selitystä niin sehän nyt on vaan tyhmää.

Kumman mielikuvitus tässä laukkaa. Tappelu, poliisit, kultaa;)
Jos poliisi tulee johonkin asuntoon tappelun vuoksi, ei se suorita siellä mitään kotietsintää, jos sellaiseen ei ole aihetta. Jos syytä epäillä-kynnys ylittyy, on asia toinen.
Poliisi tutkii mahdollisen rikoksen. Poliisi kerää aineiston syyttäjälle, joka kerätyn aineiston pohjalta nostaa joko syytteen tai tekee syyttämättäjättämispäätöksen. Tuomioistuinten tehtävä on sitten esitetyn aineiston pohjalta määrätä rangaistus tai antaa vapauttava päätös.
Ei täällä mitään mielivaltaa käytetä rehellisiin ihmisiin.
Kerro minulle esimerkkejä siitä, kuinka paljon Suomessa viattomat ihmiset joutuvat selittelemään poliisille laillisia käteisvarojaan, kultavarantoja yms.?

Eihän sillä ole mitään tekemistä asian kanssa että tällä tavalla yritetään ehkäistä esim. rahanpesua, pimeää työntekoa ja muuta "epäilyttävää" toimintaa

Eikös se rakennusala ole ykkönen kun tilastoidaan pimeää työntekoa ja verojen väistelyä:D Ei ihme jos haluaa olla todistamatta rahapinka alkuperää...

No jos sulla on vaikka 100 000e käteistä himas, ni totta helvetissä se herättää epäilykset ja sun pitää näyttää mistä ne on tullut.

Miks pitää? Jos sulla on asiat paremmin ku perusjampalla tai köyhällä poliisilla niin miks se herättää epäilyksiä? Kateusko?

Tästä tulikin mieleen hyvä esimerkki kun olin viime keväänä käymässä eräässä kaupungissa tapaamassa vanhoja ystäviäni (kaikki ovat jollain tapaa poliisin tuttuja). No reissuun ei sen kummemmin liittynyt mitään epäilyttävää.

Siinä sit juhlittiin erään ravintolan terassilla. Viina virtas ja ruoka oli hyvää. Siinä sitten tarjoilin ystävilleni (ja he myös mulle) juomia avokätisesti. No mitä siitä seuraa? Koko illan mua ja mun seuruetta tarkkailee kaks vitun urpoa sivaria jotka ilmeisesti haluaa selvittää mitä teemme, kenen kanssa ja miks.

Syynä tälle oli vaan se että porukassa oli ihmisiä jotka ovat törttöilleet joskus elämässään joilla nykyään kuitenkin pyyhkii hyvin. Ilmeisesti liian hyvin poliisin mielestä.

Korkeintaan välillä meteli meni aika kovaks ja muutenkin lähipöydät jäi aika tyhjiks, mut me vaan juhlitaan kovemmin ku muut.

Suomessa ei voi pärjätä paremmin kuin muut etenkin jos omaat "taustan" ja olet nuori.

Miks pitää? Jos sulla on asiat paremmin ku perusjampalla tai köyhällä poliisilla niin miks se herättää epäilyksiä? Kateusko?

No jos et käy duunissa ja sun tiedäteen elävän muutenkin vähän niin ja näin, mutta silti ajat uudella mersulla ja pihassa on moottoripyörät ja moottorkelkat, niin herättäähän se vähän (aiheellista!) epäilyä siitä miten nuo on hankittu. Ja tollaset on syytäkin tutkia. Jos oot voittanut lotossa, se on aika helppo näyttää toteen tarvittaessa, jos oot rahat hankkinut rikollisesti, syytäkin jäädä kiinni ja saada rangaistus.

EDIT: ja jos joku ratsataan epäiltynä hampun kasvatuksesta (ihan sama onko aihetta vai ei) ja samalla jää kiinni siitä että on se 100.000 jotain pimeetä rahaa jostakin, niin voivoi, paska nakki ja taas hyvä että jäipähän kiinni.

Tästä tulikin mieleen hyvä esimerkki kun olin viime keväänä käymässä eräässä kaupungissa tapaamassa vanhoja ystäviäni (kaikki ovat jollain tapaa poliisin tuttuja). No reissuun ei sen kummemmin liittynyt mitään epäilyttävää.

Siinä sit juhlittiin erään ravintolan terassilla. Viina virtas ja ruoka oli hyvää. Siinä sitten tarjoilin ystävilleni (ja he myös mulle) juomia avokätisesti. No mitä siitä seuraa? Koko illan mua ja mun seuruetta tarkkailee kaks vitun urpoa sivaria jotka ilmeisesti haluaa selvittää mitä teemme, kenen kanssa ja miks.

Syynä tälle oli vaan se että porukassa oli ihmisiä jotka ovat törttöilleet joskus elämässään joilla nykyään kuitenkin pyyhkii hyvin. Ilmeisesti liian hyvin poliisin mielestä.

Korkeintaan välillä meteli meni aika kovaks ja muutenkin lähipöydät jäi aika tyhjiks, mut me vaan juhlitaan kovemmin ku muut.

Suomessa ei voi pärjätä paremmin kuin muut etenkin jos omaat "taustan" ja olet nuori.

Joo, ja mekin tilattiin aikanaan aina atari poikien pöytään skumppaa ja sit naurettiin niitten ilmeille.:offtopic:
Ja tuottaako se sulle tuskaa jos ne poliisit tekee työtään? Ja tohon ettei suomessa voi pärjätä jos omaa "taustan" :D , niin sori, olet väärässä. Voipas.

Viimeksi muokattu:
Kerro minulle esimerkkejä siitä, kuinka paljon Suomessa viattomat ihmiset joutuvat selittelemään poliisille laillisia käteisvarojaan, kultavarantoja yms.?

Viattomat varmaan ei, mutta ne jotka eivät koko ikäänsä ole olleet viattomia, he voivat joutua.

No jos et käy duunissa ja sun tiedäteen elävän muutenkin vähän niin ja näin, mutta silti ajat uudella mersulla ja pihassa on moottoripyörät ja moottorkelkat, niin herättäähän se vähän (aiheellista!) epäilyä siitä miten nuo on hankittu. Ja tollaset on syytäkin tutkia. Jos oot voittanut lotossa, se on aika helppo näyttää toteen tarvittaessa, jos oot rahat hankkinut rikollisesti, syytäkin jäädä kiinni ja saada rangaistus.

Siinähän se kuule just on töitä tulee tehtyä hyvinkin paljon. Ja nyt kesällä pelkän työntekijä pulan takia ihan helvetisti. Sehän se paras asia rakennusalallla on että ahkera tienaa. Mutta turha uteliaisuus viranomaistaholta :down:

E: Ei mulla ole moottorikelkkaa eikä pyörää. Viis vuotta vanha mekkeri kyllä ja oma asunto hyvältä alueelta, nekin firman nimissä. Eli en mä missään rahassa kuitenkaan kylve.

Joo, ja kenenhän vika se sit on että niitä joutuu selittelee tossa tilanteessa? Oisko oma?

Niin periaatteessa joo, mutta kun rangaistus on kärsitty ja velka yhteiskunnalle maksettu, miksi pitää vielä olla tilivelvollinen? Rangaistuksen ei pidä jatkua missään muodossa sen päättymisen jälkeen.

Viattomat varmaan ei, mutta ne jotka eivät koko ikäänsä ole olleet viattomia, he voivat joutua.
Se on pelin henki, että toinen on toisella puolella ja toinen toisella.
Joka siihen leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Jos jäät jekusta kiinni, nieli tappio ja pidä suu supussa. Ei se ole poliisin vika, että jää kiinni.
Jos sinua tai kaveriasi muka postaa baarissa 2 atari-hemmoa, niin ehkä jollain on jotain seliteltävää heille. Luuletko oikeasti, että poliisilla on resursseja postata "ex-rikollisia" sen vuoksi, että heitä kiinnostaa mitä heille nykyään kuuluu?
Ehkä ne sun kaverit on pikkuisen värikynällä tehostaneet tarinoita. Että meitä seurataan. Heillä varmaan on puhelimet koko ajan kuuntelussa heidän omasta mielestä jne. :thumbs:

Ja tohon ettei suomessa voi pärjätä jos omaa "taustan" :D , niin sori, olet väärässä. Voipas.

En mä tarkoittanut etteikö voisi elämäänsä saada järjestykseen. Niin mä just ite oon tehnyt. Tarkoitin vaan sitä että jos pärjäät hyvin ja on "taustat" herää epäilykset.

.
Jos sinua tai kaveriasi muka postaa baarissa 2 atari-hemmoa, niin ehkä jollain on jotain seliteltävää heille. Luuletko oikeasti, että poliisilla on resursseja postata "ex-rikollisia" sen vuoksi, että heitä kiinnostaa mitä heille nykyään kuuluu?
Ehkä ne sun kaverit on pikkuisen värikynällä tehostaneet tarinoita. Että meitä seurataan. Heillä varmaan on puhelimet koko ajan kuuntelussa heidän omasta mielestä jne. :thumbs:

Parempi, että jätät ton spekuloinnin vähemmälle. Enkä kiellä sitä etteikö joku olisi kiinnostava ihminen poliisin mielestä ollut siitä seurueesta. Mutta kai sitä ihmiset saa vapaallaan olla rauhassa?

Parempi, että jätät ton spekuloinnin vähemmälle. Enkä kiellä sitä etteikö joku olisi kiinnostava ihminen poliisin mielestä ollut siitä seurueesta. Mutta kai sitä ihmiset saa vapaallaan olla rauhassa?

Eli jos siis seurueessa oli joku joka saattaisi nykyisinkin kiinnostaa poliisia ihan syysta, eikä ainoastaan menneiden tekojen takia, niin milloin sitä kaveria sitten saisi seurailla? Ainoastaan silloin kun on keikka menossa vai?

Siinähän se kuule just on töitä tulee tehtyä hyvinkin paljon. Ja nyt kesällä pelkän työntekijä pulan takia ihan helvetisti. Sehän se paras asia rakennusalallla on että ahkera tienaa. Mutta turha uteliaisuus viranomaistaholta :down:

E: Ei mulla ole moottorikelkkaa eikä pyörää. Viis vuotta vanha mekkeri kyllä ja oma asunto hyvältä alueelta, nekin firman nimissä. Eli en mä missään rahassa kuitenkaan kylve.

Ymmärrän että sua vituttaa kympillä jos jotkut vanhat törttöilyt aiheuttaa sen että vieläkin jokaista liikettä seurataan. No lopettaahan ne sen kun huomaavat olevan turhaa, eli aika parantanee haavat tässäkin.

Sori, ymmärsin väärin. Luulin, että seurueesi jäsenet olivat joskus törttöilleet, tuomionsa kärsineet ja siirtyneet elämässä eteenpäin. Nyt siinä seurueessa olikin henkilö, jonka tekemiset poliisia kiinnostaa. No, mikä siinä silloin sinun mielestä on ihmeellistä, että sivari seuraa?
Enkös mä aikaisemmin sanonut jo, että joka leikkiin ryhtyy jne.....
Ja kai sitä saa vapaallaan olla rauhassa. Milloin se on tuo virka-aika noin niinkuin rikollisten mielestä? Että heitä saa postata 0800-1600 välisen ajan, mutta ei virka-ajan ulkopuolella ellei ole päivystysvuoro.

fiksut poliisit kun hakkaa kaverin aivan paskaks 2x:david:

kyllä on aivan eri jos autoon töherretään jotain kuin POLIISIT hakkaa lapsen. huomenta.

Vaikkei poliisin suorittama kurinpalautus ihan kohtuulliselta kuulostakaan, niin olisin valmis uskomaan että se 15-vuotias sankari saattoi jättää osan omista tekemisistään kertomatta, ja korosti sitä kuinka hän vain kirjoitti sen siat.
Saattoi tehdä hivenen muutakin, kuin töhriä poliisiautoa.

Eli en usko kirveelläkään, että nuorukainen, sen jälkeen kun poliisit hänet ottivat kiinni, istui rauhallisesti poliisiautossa, ja meni sitten asemalla rauhallisesti putkaan, pyysi vieläpä anteeksi poliiseilta aiheuttamaansa häiriötä... sex_jerkoff2.gif

Juu, ei poliisi olisi saanut kyseiseltä himoristilta poskiluuta pistää sisään, mutta mun on ihan hiton helppo ymmärtää miten sheriffillä keittää yli.
Siinä lapsukainen saa ihan olennaisen elämän oppotunnin, eli kokea karvaan kautta, että joskus jos on kusipää niin siitä saa myös kärsiä, joskus jopa kohtuuttomasti.

Näin se on vähän kaikenikäisillä.

Ja ymmärrän sitä pentuakin, että tod näk väritti tarinaa omaksi hyväkseen, harvassa teini-ikäisessä on niin paljoa munaa että myöntää että vittuilin kaikkeni niille kytille, kunnes niiltä palo käämit.

Pelin henki on kuule se että ensin rötöstellään ja leikitään kovaa jätkää, mutta sitten kun narahtaa niin nostetaan kädet pystyyn että ei saa ennää, emmää ennää halua,
ilkeet poliisit...:D

Eik se ole yksi amfetamiinin käytön sivuoireista, tuo silmitön kyttäpelko, jokainen ohikulkija on takuuvarmasti poliisi? Poliisisetä kertoi yläasteella huumevalistustunnilla.

Serialoser tuossa kirjoittikin juuri saman mitä itselläni oli mielessä. En todellakaan usko että sitä kaveria on hakattu vaan sen siat tekstin takia. Ei poliisin pitäisi tietysti pitäisi tuollaiseen sortua mutta uskon että tämä tyyppi on vittuillut/potkinut/huutanut niille niin paljon että on joltain pinna palanut.

Ja sitten vedetään aina mukaan tuo että kyseessä on ollut "vain" 15 vuotias lapsi. Lapset pysyy kotona ja piirtää ne siat tekstit enintään omaan piirustusvihkoon eikä ole kaupungilla vittuilemassa poliisille.

Ei pidä mennä tökkimään ampiaispesää jos ei halua tulla pistetyksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom