Kuinka kalliit lenkkarit ja valintaperusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä max 30e lenkkarit ? kelpaa mitkä vaa paitsi tuntemattoman nimiset esim prosec tai tommoset.. eli luokkaa karhut,aesics,adidas,nike ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä max 30e lenkkarit ? kelpaa mitkä vaa paitsi tuntemattoman nimiset esim prosec tai tommoset.. eli luokkaa karhut,aesics,adidas,nike ?
Itse olen löytänyt joskus mm. Citymarketista poistoeriä juoksulenkkareita (Adidas, Asics) hintaan 10-30 euroa. Jos Budget Sportia löytyy läheltäsi, niin sieltäkin kannattaa tsekata.

Itse hain elämäni ensimmäiset juoksulenkkarit citymarketista. Kävin hakemassa Asics Gel Mohawkit, eli ihan peruslenkkarit. Toistaiseksi kaksi lenkkiä takana ja istuu ainakin omaan kinttuun ihan hyvin. Hullu harrastus tämäkin, mutta vaikuttaa todella mukavalta :D

Viimeksi tuli varmaan ihan lenkkeiltyä intin Karhu-tossuilla mallia Air Cushion. 4kk sitten ostin Stadiumista Adiaksen jotkut huntin peruslenkkarit ja tuntuu kun pumpulilla juoksisi kun vertailukohteena on noi intin läpyskät. Olisi kiva jos pääsisi vielä vertailemaan johonkin parinsadan euron hintaisiin tossuihin...

juoksen tällä hetkellä pääasiassa asics gel kayanoilla, jotka on siis asicsin parhaat (kinseitä lukuunottamatta, jota suomesta ei saa oikein mistään) treenilenkkarit. ero siihen kun juoksin vielä halpiksilla on kuin yöllä ja päivällä. voisi verrata siihen, että kun ajan keppivaihteisella nissanilla (oikeasti), niin ihan helvetin paljon enemmän tykkäisin ajaa automaattivaihteisella mersulla. kayanoihin oli varaa, mersuun ei.

juoksusta saa niin paljon enemmän irti ja meno tuntuu niin paljon paremmalta kun on huiput kengät alla. seuraavaksi kun nuo on kahlattu reijille, niin ostan asicsin ds trainerit, jotka on kevyet rakenteeltaan ja tarkoitettu lähinnä paljon juokseville ja maratonille. mä en juokse kovin paljon, enkä maratonia, mutta ne on jalassa niin mielettömän istuvat ja juostessa niin kevyet, että olen valmis niihin sijoittamaan. matolla juostessa muuten ihan älyttömän kivat myös, varsinkin jos on joustava ja pehmeä matto alla, jolloin kengän ohut rakenne ei haittaa painavampaakaan juoksijaa.

Täytyy itsekin sijoittaa seuraavaksi parempiin kenkiin. Nuita kayanoita himoitsin elokuusta asti, mutta kun totesin, ettei perheellisellä ole varaa lohkaista ihan noin paljoa rahaa pelkkiin kenkiin varsinkaan kun ei tiennyt, että pitääkö lajista niin... mutta nyt kun tietää, että juoksu on pop, niin voisi ehkä sijoittaa jossain välissä.

Mulla oli Kayanot jossain vaiheessa, mutta itse en kyllä niitä ylihintaisia tiiliskiviä jalkaani enään laittaisi. Nyt käytössä ds trainerit ja Nike spam+ joita vaihtelen lähes joka toiselle lenkille kuitenkin niin, että ds aina vauhdikkaammille lenkeille. Alesta ostin kaappiin Karhut ja yhdet loppuun juosseena suosittelen! Onhan ne rumat, mutta tosi hyvät juosta ja rullaavat niin, että pk lenkille niitä ei jalkaan viitsi laittaa.

Itsellä on kahdet lenkkarit, joita vaihtelen. Toiset on New Balancet ja ostin vasta Brooks Trancet. Runner´s World-lehden toimitus oli valinnut Brooks Trancet parhaimmiksi juoksukengiksi ja pakkohan se oli niitä kokeilla ja ostaa, mainoksen orja kun olen...;)
Hintaa niillä oli n.150 euroa, mutta tosi hyvät ja rullaavat ovat olleet ja juoksu kulkee!!!:dance:

Itselläni on sen verran ongelmia jalkojen kanssa, mm. lättäjalat, ei juuri minkäänlaista holvia. Myös nuorena yli-innokas jalkapallon peluu tuhosi jaloista länkisääret, kun ei kukaan kertonut miten ehkäistä tuota.

Eli kun lenkkareita lähden ostamaan, siinä ei uskalla säästellä. Onhan se selvä että 150€ lenkkarit ovat edes jollain asteella paremmat kuin 30€. Mutta ostoslistaan kuuluu kyllä sitten erikoisemmat pohjalliset, tukisukat yms. Mikä nyt ikinä vain helpottaa.

Lenkkarit on Salomonin puolentoistasadan tossut.

Itselläni on sen verran ongelmia jalkojen kanssa, mm. lättäjalat, ei juuri minkäänlaista holvia. Myös nuorena yli-innokas jalkapallon peluu tuhosi jaloista länkisääret, kun ei kukaan kertonut miten ehkäistä tuota.

Eli kun lenkkareita lähden ostamaan, siinä ei uskalla säästellä. Onhan se selvä että 150€ lenkkarit ovat edes jollain asteella paremmat kuin 30€. Mutta ostoslistaan kuuluu kyllä sitten erikoisemmat pohjalliset, tukisukat yms. Mikä nyt ikinä vain helpottaa.

Lenkkarit on Salomonin puolentoistasadan tossut.

Itellä vissiin vää sama ongelma että futis tuhonnu pentuna nuo jalat kohtuu hyvin ku lättäjalat on. Armeijassa vasta tajusin että lättäjalat on ja enpä oo tosin 4-5vuoteen alle 100e sneakereita paljo juuri sen takia ostellu. Kyllähän sen tietty huomaa sen eronkin miksi niistä kannattaa maksaa jos on vähänkää etenkin jalkavammanen.

Onks monella kokemusta noista Footbalance-pohjallisista? Oon ajatellu ehkä sellaset ostaa, hinta vaa hirvittää, 50€ :O

Onko niistä todellakin niin paljon hyötyä kuin huhutaan ;)

Onks monella kokemusta noista Footbalance-pohjallisista? Oon ajatellu ehkä sellaset ostaa, hinta vaa hirvittää, 50€ :O

Onko niistä todellakin niin paljon hyötyä kuin huhutaan ;)

Itsellä ainakin lähti penikkataudin vaivat Footbalance-pohjallisten myötä.
Eli suosittelen, sillä ovat kohtuu hintaiset. Aiemmat pohjalliseni teetin Helsingissä urheilufysioterapiaan erikoistuneessa puljussa, jossa pohjalliset muotoiltiin noin 100€:n hintaan.

Eli tuli viimeset 3 vuotta juostua nyt samoilla lenkkareilla ja nyt sit vasen pohje vähän suuttui ja sitä tässä paranneltu. Kohta alkais olemaan kunnossa ja nyt pitäs uudet tossut hankkia. Noilla vanhoilla en tosiaan uskalla metriäkään enää juosta etten riko itseäni koska ei huvita jumittaa kotosalla kun juokseminen on niin kivaa. Eli asialliset kengät hakusessa koska juostua tulee jonkun verran kuitenkin ja itsellä ei kauheasti oo tietoa ns hyvistä kengistä, onko ne nuo Asicsin DS Trainerit? Hinnalla ei kauheasti ole nyt väliä, voi sen 200e pistää kenkiin kun niitä tulee kuitenkin käytettyä paljon.

Eli tuli viimeset 3 vuotta juostua nyt samoilla lenkkareilla ja nyt sit vasen pohje vähän suuttui ja sitä tässä paranneltu. Kohta alkais olemaan kunnossa ja nyt pitäs uudet tossut hankkia. Noilla vanhoilla en tosiaan uskalla metriäkään enää juosta etten riko itseäni koska ei huvita jumittaa kotosalla kun juokseminen on niin kivaa. Eli asialliset kengät hakusessa koska juostua tulee jonkun verran kuitenkin ja itsellä ei kauheasti oo tietoa ns hyvistä kengistä, onko ne nuo Asicsin DS Trainerit? Hinnalla ei kauheasti ole nyt väliä, voi sen 200e pistää kenkiin kun niitä tulee kuitenkin käytettyä paljon.

Ds Trainerit on todella hyvät lenkkarit, etenkin kovaan juoksemiseen. Soveltuvat jopa kilpakengiksi. Mutta onko sinulla tietoa omasta askelluksestasi? Ylipronaatiota? Sillä Trainerit soveltuu lievästi ylipronatoivalle askeleelle, eli nilkka "kiertyy sisäänpäin" liian voimakkaasti (eli vaimentaa liikaa).
Asian saa selville urheiluliikkeistä kysymällä.

Hmmm... Hyvä jos jossainpäin on oikeasti urheiluliikkeessä kenkäosastolla joku henkilö kuka tuon osaa testatakin. Yleensä se vain menee niin, että kun nuo pronaatiotuelliset kengät kun ovat kalliimmat, niin tottahan joka asiakkaalla sen verta jalka ylipronatoi, että tarvitsee tuollaiset kengät. Sitten ihmetellään mikseivät nää helevatan kalliit kengät olekaan paremmat kuin ne marketin 20e adidakset, vaan mahdollisesti jopa huonommat.

"Asian saa selville urheiluliikkeistä kysymällä."

Asics Gel Stratus 69.90 ;- tarjoukses, ovh 129 ;-. Valintaperusteena kapea jalkaterä, muut saman hintaluokan mallit liian leviöitä mun sorkkiin ;)

Osaako joku neuvoa Helsingin alueelta hyvää kauppaa missä osattais neuvoa näitä asioita ja olis hyvä valikoima?

Vähän huonoja kokemuksia intersporteista ym.

Erottajalla ja Kampissa on 4Runnersin liikkeet. Löytyy osaavaa henkilökuntaa, hyvät valikoimat, tarvittaessa laadukkaat pohjalliset ja mahdollisuus testata juoksumatolla kenkiä.

Mulle ei suositeltu muita kuin uusia kayaneita, 179e. vanhoja yritän etsiä kokoa 44,5, mutta ei ollut kuin kokoa 45. prkle en maksa noin kovaa hintaa kyllä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom