Mitä kenkiä suosittelisitte mulle?
Eli, on tullut juostua viime lokakuusta lähtien aluksi Asicsen ds-trainereilla, sitten meni akillesjänteet.
Lepoa ja sitten ostin Brooksin adrenalinet ale-korista, sillä noi trainerit makso sen lähemmäs 200e ja taas mua huijattiin siellä Intersportissa ostaan ne kaikkein kalliimmat kengät.
Ja sitten maaliskuusta lähtien riesana on ollut säärilihasten järkyttävät kivut.
Vaihdellen jalasta toiseen ja nyt on molemmissa.
Mulla on lättäjalat ja tuskin ollenkaan holvikaaria, juostua on tullut aikaisemmin 3-4kertaa ja 30-40km/vko ja oon yrittänyt välttää asfalttia.
Oon kokeillut myös juosta feelmaxeilla mutta en usko että ne ainakaan tässä vaiheessa on hyvät koska on niin paljon erilaisia jalkavaivoja - joihin alan olla jo täysin kyllästynyt.
Hieroja totesi kyllä että mulle kävis ihan neutraalit kengät, ei ole mitään ylipronaatiota.
Entäs millainen vaimennus?
Mitä siis suosittelitte mulle? Oon 18.v likka ja joku 50kg tai vähän päälle, en tiedä tarkalleen.
Olis mukava myös jos löytyis kengät joilla juosta myös asfaltilla, koska niitä asfalttireittejä on paljon enemmän täällä missä asun, ei kyllästyis niin helposti.
Joku 3 lenkkiä viikossa ois aika ihanteellinen tällä hetkellä, 4 taisi olla liikaa ja vielä vhh-ruokavaliolla. (Jota mietin voiko se vielä pahentaa näitä jalkavaivoja...)
Nojoo, olisin kuitenkin älyttömän kiitollinen jos joku vähän antais neuvoa tai kertois omaa kantaansa asiaan.
Ps. Rasittaako askelkyykkyä pahemmin säärilihaksia tai pohkeita?