Mulla on sen seitsemät erilaiset juoksukengät (ammatin varjopuoli, että noita kerääntyy ja tulee testailtua).
Tällä hetkellä alsfalttijuoksussa on eniten käytössä Karhun M2 ja tästä mallista en tod näköisesti tule luopumaan ikinä! Tykkään todella paljon. Pohja on vaan aika ohut, että jos paljon juoksee niin useasti saa olla ostamassa uusia. Rullavuus loistava ja kiertojäykkyys napakka. Lestileveyksiäkin löytyy mallista ainakin kahta erilaista, narrow ja medium.
Adidaksen lippulaivoja on tullut testattua ja not for me thanks. Pohja tuntuu "liian paksulta" ja lestikään ei osu kohdalleen, tai ainakaan näistä malleista ei osunut.
Maastossa tykkään Salomonin XA Pro 3D:stä. Löytyy GoreTexillä ja ilman. Tukeva, hiukan karkeampi pohja joka pitää. Napakat pikanauhoitukset pitää ja kanta- päkiävaimennukset löytyy. Salomonin XtWingsit löytyy myös ja on hiukan kevyemmät versiot XaPro:hon verrattuna. Kanta hiukan korkeampi, mutta eihän tuo menoa haittaa. Pohjassa ei niin paljon karkeutta, joten toimii asfaltillakin hyvin. Kyseisen merkin Speedcrossitkin tulee varmaan jossain vaiheessa hankittua, mutta niissä on todella pehmeä pohja, joka ei välttämättä ole tarkoitettu kovalle alustalle, vaan on puhtaasti maastojalkine.
Asicsetkin löytyy (en muista mallia, lippulaiva- päästä kuitenkin, n. 140 muistaakseni ja malli löytyi tuolta juoksija- lehden sivuilta eli GT 2140) ja istuu kyllä mun jalkaan. Täytyy varmaan uudet hankkia, kun nuo alkaa olee valmiit puutarhanhoito- kengiksi (jos sellainen löytyisi
)
Itse olen sitä mieltä, että kenkiin kannatta satsata. Ihmisellä ei ole kuin yhdet parit jalkoja suotu niin niihin kannatta panostaa. Jos hyvät kengät löytyy niin miksi pitää aina etsiä uusia malleja ja vaihtoehtoja? Senkun marssii kauppaan ja nappaa hyllystä saman mallin ja koon. Newbalancea en ole vielä testannut, mutta sekin on asialistalla.
Nämä ovat olleet oman jalan ja käyttökokemuksen tuntemuksia, mutta toivottavasti joku saa vinkkejä tästä