kritisoi bodausta-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Avaanpa mäkin oman sanaisen arkkuni...

Minun mielestä bodaus on naurettava kilpailulaji. Isot miehet keikistelee bikineissä lavalla ja ei oikeastaan tee muutaku pullistelee. Jotenkin se on joskus aika ho.. sori, neitimäisen näköistä.

Sitten ne tavoitteet mitkä pitää saavuttaa kisoissa. Mahdollisimman iso (älkääkä ruvekko märisee mistää symmetriasta...) pitää olla ja mahdollisimman vähän rasvaa. Sama ku yrittäs hymyillä vaik kaikki luut on murskana, eli ei onnistu ilman... buranaa.

Naiskehonrakennus nyt sitten vasta onkin nykyään. Ennen he olivatkin ehkä naisia, mutta en tiedä, kait SETAAN vois järjestää heillekin jonkin alajaoston. On meinaan sen verran isoja näkyny... tosin kuvissa.

Sitten minun mielestäni on kertakaikkiaan hölmöä kun toiset sanovat että.. Buranointi on oma asia. No kai se on oma asia kuhan kerkee sen verran veroja maksaan et tulee velka maksettua takas valtiolle (koulutus, terv.hoito, avustukset yms) ja kun maksa korkkaa, niin painuu johonkin yksityissairaalaan venaan varaosia eikä lähinpään keskussairaalaan kellastuun, jeah? Eikä mielestäni parane unohtaa inhimmillistä vastuuta muille, sitä millaisen esimerkin antaa. Tässä karpaasit menivät pahasti vika-laduille esim.

Nojoo, tässä pahimmat mielipiteeni karikatyyrinä. Eli ei kenenkään pidä ottaman hernettä, tai mitään muutakaan pakasteporkkanaa, nenäänsä. Kaiken lisäksi, onhan siinä punttienkolistelussa paaaaljon hyviikin, jopa terveitäkin piirteitä.

:thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maailmaturhin postaus Ringsideltä koskaan.

Bodaus ei ole urheilua.

Kilpakehonrakennus on urheilua

Urheilu edistää terveyttä, ja missähän lajissa tosiaan näin on ?
Eikai kukaan nyt enää tuollaisia esihistoriallisia paskajuttuja usko

masai1967 sanoi:
Liika on liikaa....tuohon ylläolevaan nyt ei terveen miehen paljoakaan treenata tarvitse. Ja sitten kiikkustuoliin piereskelemään ja odottamaan "tervettä vanhutta" :lol2:
No joo, ajattelinkin asiaa tuollaisella pitkällä tähtäimellä eli mikä olis hyvä perustaso jonka alle ei 50-vuotiaanakaan tippuis, eli jonkinlainen "vanhan bodarin" peruskunto. Mun mielestä tollainen 100kg/10% olis sellainen taso jota vois yrittää filosofisesti koko elämänsä ylläpitää, myös vanhempana miehenä.

Nuoremmille tuo ei tietty riitä, mutta ne paljon kovemmat tavoitteet on liian kovia myöhemmälle iälle. Tarkoitus ei ollut määritellä (nuorempaa) bodaria sellaiseksi joka saavuttaa "massiiviset" 100kg/10%. Peace.

colemanni sanoi:

Bodaus ei ole urheilua.

Eikai kukaan nyt enää tuollaisia esihistoriallisia paskajuttuja usko

Harvassa lajissa harrastelijatkin vetää mömmöjä minkä ehtii ja "ammattilaisista" (ne jotka kilpailee) käytännössä kaikki.

ringside sanoi:
Mun bodaamattomat kaverit on muuten saanut muuttohommissa kannettua ihan samat sohvat kuin minäkin, joten en keksi edes yhtään arkielämän pragmattisuutta lisäävää perustetta.
Normaali kundithan on tossa yleensä paljon parempia, mulla ainakin on lähes välittömästi joku paikka pumpissa/jumissa kun rupee jotain tekeen :)

Punttailu on siinä mielessä hyvä harrastus että yleensä ihmisille ei tartte kertoo mitä harrastaa kun se monella näkyy jo ulospäin toisin kuin esim golfin peluu.
Sairas lajihan bodaus kaikenkaikkiaan on, ei varmasti missään muussa harraste liikunnassa käytetä niin paljoa dupingia mitä bodailussa.

ringside sanoi:
Mun bodaamattomat kaverit on muuten saanut muuttohommissa kannettua ihan samat sohvat kuin minäkin, joten en keksi edes yhtään arkielämän pragmattisuutta lisäävää perustetta.

Entinen tyttökaverini osti pyykinpesukoneen ja kysyi minua nostamaan sen paikalleen. Suostuin tietysti ja ajattelin homman olevan piece of nakki, mutta toisin kävi. Se kone kun piti saada kylppärin nurkkaan wc-pöntön ja lavuaarin väliin. :wall:
Siinä pyykinpesukonetta wc-pöntön yli hiki päässä nostaessani tajusin, miksi salilla kannattaa tehdä raskaita perusliikkeitä.:lol2:
Sain koneen paikalleen ja väitän että kukaan bodaamattomista kavereistani ei olisi samaan pystynyt. Pecmanille siis :worship:

colemanni sanoi:

No oon mä kyllä aika paljon turhempiakin postannut. Esim. yksi mun posteista oli ainoastaan lause "ai vähän samalla tavalla kuin anustappi?", mikä on kyllä aika turha. Toisaalta, oli tossa ennen sua näköjään 63 tyyppiä halunnut keskustella asiasta. Siitä anustapista ei halunnut keskustella kukaan.

colemanni sanoi:
Bodaus ei ole urheilua.

Mä oon varmaan käyttänyt sanaa "urheilu" väärin. Noinhan se on, jos urheilu pitää sisällään kilpailemisen. Mitä se sitten on, mitä 99 prossaa pakkislaisista tekee; kuntoilua? Tämä nyt ei ole mitään vittuilua, vaan mä ihan oikeasti haluan tietää, että miten "urheilu" määritellään. Mulle on toi sana varmaan jäänyt yläasteen voikkamaikalta, joka aina hoki, että "urheilkaa pojat, niin pysytte terveenä".

colemanni sanoi:

Jaa, nyt en oikein tiedä, kun en tiedä, että mitkä lajit ja millä tasolla ovat urheilua. Jos kilpaileminen lasketaan urheiluksi, niin ehkä jossain juoksulajeissa voisi kuvitella näin...Siinä olet kyllä ihan oikeassa, että kilpaurheilu on vamma-altista melkein lajissa kuin lajissa. Kunto"urheilu" puolestaan (siis mun mutsin hölkkääminen ja tää mun "bodaus") puolestaan on hyvin riskitöntä. Muuten: ymmärtääkseni nuorison kunnon alenemisen yksi suurimpia tekijöitä on, että ei käydä "urheilemassa" huvikseen. Jätkät ei vaan sovi hiihtolenkkiä lauantain ratoksi. Eli voisi ajatella, että "kuntoilu" edistää terveyttä... Mutta se olisi ehkä jonkun toisen threadin aihe...

Vielä lisää löylyä kiukaalle...

Jos ette ole tutustuneet tähän artikkeliin, kannattaa vilkaista. Vaikka onkin provosoiva, täytyy kieltämättä olla samaa mieltä monesta asiasta. En kyllä osaa ottaa kantaa kaikkien asioiden todenperäisyyteen.

Likewise, bodybuilding, as a source of inspiration and motivation, is dead. First, not many people even want to look like the pros anymore. Most people look at today's top pros and come away discouraged, not motivated; disgusted, not inspired. Arnold caused generations of men to pick up the weights, but today's sideshow freaks only make them run away. We all wanted to look like Arnold did in the 70's, but does anyone want to look like today's Mr. Olympia with his distended GH gut and his quads so big he rubs bleeding sores on himself? Yeah, I suppose some do want to look like this, but I have to wonder if they really know what goes into achieving this look.

Hannibal sanoi:
Lukekaapa Taina Kinnusen kulttuuriantropologinen väitöskirja "Pyhät bodarit" vuodelta 2001. Väitöskirjaksi sangen viihdyttävä, sanoisin.

Selailin tota joskus Akateemisessa, ja oli muistaakseni jotenkin "heppoisen" oloinen tieteellisillä kriteereillä mitattuna...en mä siitä mitään muista. Yksi ihan käsittämätön oli se yksi Taikin väikkäri, jossa seikkaili tutkimusapulaisena "herra jänis". Riitta Nelimarkka oli sen ämmän nimi.

Mä ajattelin jatkossa keskittyä vaan runojen tekemiseen:

Kuulkaa lapset pieni satu, ei tää oo mikään vitsi
Tiettekö sen Rinkun: Jätkä Pakkiksen on Bitchi
Kohtas kerran herrasmiehet: Aimon, Hanski-veikon
Näki pojat edessänsä nartun tosi heikon
Teki jätkät Rinkku-neidist' tuplaporilaisen
Orjaksensa saivat miehet sielultansa naisen

Akti loppui ennen pitkää, hommaan melko banaaliin
Aimo laukes feisille ja Hanski neidon anaaliin
Ne on eri jätkät ne kun skulaa, ja ne jotka roudaa
Aimon nesteet huoran feissillä, on niinkuin sulaa Goudaa
Ei "ajamisen" taidossa oo Tarmo hidas etana
Uu la laa, ja nan nan naa, on maukasta sen smetana

Ei seksuaalisuuden jana, oo homo versus streitti
Sano Hannibal kun isot lastit suolistooni heitti
Se hetero on aina, se kun PENETROI
Ottavana osapäänä Rinkku sanoi: "Oi"
Kuka asuu beessä, kuka oven aukaisee?
Kumpi meist on "tyttö", kumpi mällit laukaisee?

Punaisia kolmioita, kera lääkepullon
sukkapuikon virtsaputkeen, neuvostasi sullon

Ei vittu Runkki!

Nytkö tässä on jo hanskikin mukana? :whip:

Nenästä lensi näppikselle kahvi ja rahka
taustalla pahvi - vedä esiin jo nahka
enää puuttuu leikistä eräs hieho
kurkusta inahdus täysin vieno

:love:

Itse aloitin "bodauksen" paskan ruumiinrakenteen vuoksi jota vieläkin yritetään normalisoida. Olisin mielelläni sellainen laihempi mutta v-tyylinen kuin esim. James Caviezel:

http://www.celebritywonder.com/mp/1999_The_Thin_Red_Line/james_caviezel_the_thin_red_line_003.jpg

Mutta ei, samoissa kiloissa näyttäisin luultavasti KLONKULTA.

http://www.kj103fm.com/timages/page/gollum.jpg

Mitä tulee narsismiin, otin viime kesänä kerran julkisesti paidan pois päältä ja muutenkin suosin peittävämpää vaatetusta. Massa taas aiheuttaa kovan ruokalaskun, yöhikoilun ja perusplösön vatsan alueen. Vaatteitakaan ei tahdo löytyä oman kokoista.

Vai bodaus hyödytöntä... mitä hyötyä on golfista, mitä hyötyä on juosta nahkakuulan perässä 90 minuuttia, mitä järkeä on luistella kiekon perässä 60 minuuttia? Kaikesta näköjään pitäisi olla hyötyä jollekin tai johonkin, miksei ihmiset voi vain tehdä sitä mitä haluavat ajattelematta onko siitä mitään hyötyä. Minusta on paljon kehittävämpää tehdä todellakin sitä missä itse viihtyy, ja jos tällaisen lajin pystyy löytämään, on se merkki siitä että tuntee jotenkin itsensä. Ja jos tekemästään asiasta tosiaan nauttii, on siitä todellakin hyötyä itselle, ja se on se pääasia koko elämisessä ylipäänsä. Toissijaista on se mitä tekee ja mihin se vaikuttaa.

Tällaista vakavampaa harrastelijamaista bodausta voisi hyvin verrata kilpa-autoiluun. Eihän siinä ole mitään "järkeä", että ihmiset virittävät autojaan yötä päivää ja haluavat aina voittaa edelliset ennätykset polttamalla kumia ja painamalla sitä kaasupoljinta niin optimaalisesti kuin mahdollista. Vakavammassa bodauksessa pyritään myös voittamaan oma itse joka ikinen päivä, ja hiomaan joka ikistä lihasryhmää siihen suuntaan että lopputulos eli koko kroppa näyttäisi aina paremmalta kuin edellisenä päivänä. Se ei ole mitään täydellisyyden tavoittelemista koska täydellisyyttä ei ole olemassa, siinä on vain kyse itsensä voittamisesta ja halusta pyrkiä parempaan suuntaan.

Eihän steroidien käyttämisessäkään ole mitään pahaa. Kenenkään on turha alkaa moralisoimaan jonkun ihmisen kuurittelusta. Tiedon jakaminen toki kannattaa. Jokainen voi itse miettiä sitä että paljonko on valmis uhraamaan omaa terveyttään harrastuksensa takia. Ja myös jokainen tervejärkinen ihminen tietää ettei horkalla saatu liha ole mikään oikotie onneen, vaan jos kestävää kehitystä halutaan aikaiseksi on syytä pysyä naturaalina ja kehittää omia treenitapojaan optimaalisen kehityksen aikaansaamiseksi. Bodauksessa kun on se vaara että jos roinaan koskee niin on todennäköistä että siihen jää koukkuun, ei niinkuin huumeisiin mutta henkisesti. Uskoisin kuitenkin että naturaalinakin voi saada todella hyvää jälkeä aikaseksi, ja nauttia samanaikaisesti omasta harrastuksestaan.

Aina kannattaa muistaa myös se, että eihän sitä tarvitse olla elinikäisesti kuntosaliin liimautuneena. Jos kehitys hidastuu eikä sitä saa mitenkään parannettua "terveillä keinoilla", kannattaa miettiä että ehkä jokin toinen juttu tai harrastus voisi antaa enemmän kiksejä. Itse bodailen nyt kaikessa rauhassa, koska kehitystä vielä naturaalipohjalla tapahtuu näin nuorella iällä (20v), ja kyllähän tästä on paljon hyötyäkin arkielämään, jos nyt otetaan se hyötyjuttukin puheeksi.

Kuntosalilla käymisestä mulle on ollu monia hyötyjä. Mulla ei oo koskaan ollu huono itsetunto, oikeastaan mä oo ollu sairaan tyytyväinen itseeni, aina.

Voimailun aloittamiseen mulla oli varmasti monta syytä esim. mä oon lumilautaillut paljon, lopetin sen takia kun joka paikka oli aina TODELLA paskana, sählyssäkin tuli aina jonkun laista mustelmaa, paininkin yhteensä hieman alle kaksi vuotta, lopetin sen takia koska en kokenut kuuluvani porukkaan, TOL KI DOa harrastin myös puolisen vuotta, ja mulle tuli hauikseen revähtymiä ja etureiteen myös tuli jotain revähtymiä. Eli kokeilin monia urheilulajeja, mutta mikään niistä ei ollut minua varten, vaikka olisin voinut menestyä niissä kaikissa jotenkin. Sitten aloitin todellisen käynnin 14-vuotiaana. Se tuntui todella hyvältä, mikään paikka ei ollut paskana, saliporukka oli mukavaa jne. ja hyvä olo oli sekä henkisesti että fyysisesti. Sekä jotenkin hullulla tapaa nautin siitä.

Salilla käymisestä mä saan arkielämäänkin hyviä asioita esim. olen terveempi, hyvä tuulisempi, määrätietoisempi, asetan enemmän tavoitteita elämälleni, henkisesti voimakkaampi ja tietenkin fyysinen voimakkuus, näytän paremmalta, ja jo ennestään hyvä itsetunto on tullut miltei järkkymättömäksi. Salilla käymistä en oo aloittanut naisten takia, mutta kyllä nekin tuntuu tykkäävän :) Voimailun myötä oon myös tullut positiivisemmaksi. Mulla on myös osittain salilla käymisen takia parempi terveys kuin keskiarvolla minun ikäisistäni esim. en oo koskaan juonut, en polttele, syön terveellisemmin ja on parempi kunto.

Aloitin 1,5 vuotta sitten käymään serkkuni kanssa salilla (silloin en edes oikeastaan tuntenut häntä), ja nykyään olemme todella hyviä ystäviä vaikka hän on joku 35-vuotias (en muista tarkkaa ikää.)

Joissakin kouluaineissa oon myös saanut parempia numeroita sen taikia koska olen joutunut ottamaan selvää syömisestä, juomisesta, liikunnasta ja levosta. Kun aloitin voimailun rupesin heti kiinnostumaan ihmisestä. Otin selvää lihaksista, luista, opettelin latinan sanoja, luin tarkkaan pitkiä opuksia jotka kertoivat ravinnosta. Nykyään opiskelen sosiaali- ja terveysalan oppilaitoksessa ja erikoistun ensihoitajaksi. Ilman voimailua mä en olisi tutustunut tälläisiin asioihin ja en olisi opiskelemassa varmastikkaan siellä missä nyt olen, luultavasti olisin lukiossa ja miettisin mitä sitten tulevaisuudessa tekisin.

Tässä minun argumenttini omalle salilla käymiselleni.

ruhl sanoi:
Tämä kommentti perustuu mielestäni siihen olettamukseen, että kaikki nykyammattilaiset ovat massamonstereita. Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Nykyammattilaisten joukosta löytyy monia kehonrakentajia, joita estetiikan ystävä voisi ihailla siinä missä Arnoldia ja muita 70-luvun kehonrakentajia. Ja toki monstereillekin löytyy omat kannattajansa.

Omat idolini kehonrakennuksessa tulevat noilta "oldschool" vuosikymmeniltä. Henkilökohtaisesti mielummin katselen sellaista fysiikkaa, joka muistuttaa kreikkalaista jumalaa (mm. Frank Zane) kuin Marvel-sarjakuvista tempaistua lihakasaa (Ruhl, Dillet). Tietenkin näillä massamonstereilla on oma viihdearvonsa, kuten sirkuksen parrakkaalla naisellakin on - ihmiset haluavat nähdä friikkejä. (en toki kiellä etteivätkö jotkut oikeasti tuollaista fysiikkaa arvostaisi)

En lähtisi puhumaan kuolleesta lajista, koska kilpailuihin osallistuu edelleen runsaasti kehonrakentajia ja katsomoissa riittää yleisöä (ainakin USA:ssa). Ja kuten aikaisemmin sanoin, suurin osa nykyammattilaisista (tai amatööreistä) ei edes edusta tätä kirjoittajan paheksumaa massamonsteri-osastoa

En minäkään ole julistamassa kehonrakennusta kuolleeksi. Mutta olen sitä mieltä, että väärään suuntaan ollaan lajissa menty. Jos huiput ovat ennen muuta enemmän kauhistuksen kuin ihailun kohteita, ollaan jo syvällä metsässä.

Moniko täällä uskaltaa tunnustaa tuntemattomalle tai puolitutulle harrastavansa kehonrakennusta? Lajin julkinen imago on sen verran kieroutunut, että yleensä on parasta pitää suunsa kiinni.

ruhl sanoi:
Ymmärrän kyllä, mutta pointtini oli se, että kyllä noita "kreikkalaisia jumalia" löytyy lavoilta vielä nykyäänkin. Kaikki nykyammattilaisetkaan eivät ole massamonstereita.

Tähän tyyliin:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=18418

:eek: Onpa siinä muuten kaunis mies täytyy myöntää. Tuosta olisi jo esikuvaksi, jos hänestä sellainen haluttaisiin tehdä.

Pan... Siis tuota... :nolo:

:D

Mä diggaan bodauksen lieveilmiöitä. Mikään ei ole hauskempi iltalehtien otsikko kuin "poliisi piirittää bodaajaa". Jo toistamiseen, bodaajien lempinimet ovat hemmetin hauskoja, ihan niinkuin suoraan sarjakuvista: kapteeni amerikka, hopeasurffaaja, hellboy jne. Diggaan myös sitä, että monet nuoret jannut pitävät nokkimisjärjestystä yllä siten, että mitä isompi jätkä, niin sitä automaattisemmin se vetää turpaan kaikkia pienempiään tilanteen tullen. Joittenkin bodareitten pukeutuminen on todella koomista. En myöskään voi olla nauramatta, jos näen bodarin hiihtävän kaupasta/salilta ulos protskipurkki kainalossa, mitä enemmän niitä on kainalossa niin sen hauskempaa. Syömistä on myös jostain syystä helvetin hauska seurata, kun Coleman istuu partioautossa ja hokee good ol chicken ja mättää naamariin pöperöä isosta ämpäristä, niin siinä repeää väkisinkin. Lavamaneerit ovat myös hauskan näköisiä. Legendaarisen M-clubin vanhimmilta äijiltä olen kuullut todella paljon hauskoja tarinoita bodauksen ihmemaasta. Hauskin harrastus joka minulla on koskaan ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom