- Ikä
- 46
Sauvakävely on urheilua. Se kannattaa aloittaa 50-vuotiaana vailla mitään liikuntataustaa. Silloin ei kehoa ole ainakaan hajotettu jollain hemmetin urheilulla.. :arvi:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
metalman sanoi:minä taas en ymmärrä, miten koko bodaus voidaan tuollalailla tiivistää sinne lavalle, että jos ei halua kilpailla niin ei myöskään saa haluta olla iso ja kireä. mitä ihmeen logiikkaa se tuo on? Bodauksessa on kyse itsestä, oman itsensä voittamisesta ja paremmaksi tulemisesta. ihan yksi lysti kilpaileeko vai ei. millälailla siellä lavalla tulee autuaaksi kun lajikin on niin marginaalinen, että vain harrastajat tietävät kuka on sm-ykkönen raskaassa? ja rahaakin liikkuu TOSI paljon tuolla sm-lavoilla. jep.
Esquire sanoi:No kyllähän bodarin kunnon ruokavalio ja voimaharjottelu on erinomainen yhdistelmä terveyden puolesta. Itelläni tippui kolesteroli noin 3:een tällä yhdistelmällä. Lääkäri oli helvetin tyytyväinen mun yleiskunnosta ja uusista ruokatottumuksista. Sanoisin että juuri terveellinen ruokavalio on tärkeämpi sivuvaikutus bodauksesta kuin se voimaharjoittelu.
Terveydellisesti kohtalainen lihasmassa ja pieni rasvaprosentti on erinomainen yhdistelmä, ja lääketieteellinen tutkimus on lisääntyvästi siirtymässä suosittelemaan voimaharjoittelua perinteisen aerobisen kuntoilun rummuttamisen sijasta.
Liika on tietysti liikaa, ja kun on sinne 100kg penkkaus/hiukan yli10% rasvaprosentti-tasolle päässyt, sinne on hyvä jäädä odottelemaan tervettä vanhuutta.
Omskakas sanoi:Syy mikä itselläni johti kehonrakennuksen aloittamiseen oli puhtaasti narsismi. Olen aina halunnut saada paremman kropan kuin keskimääräisellä tallaajalla on ja kehonrakennusharrastuksen löydettyäni olen ensimmäistä kertaa saanut itselleni ne "työkalut", joilla kroppaa voi muokata. Toki harrastuksesta on paljon terveydellisiä hyötyjä, mutta minulle ne ovat toissijaisia. Eli harrastuksessa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ne motivoivat tekijät ovat itselläni vähän kyseenalaisia.
No, ei kai narsismissa mitään vikaa ole, kunhan se ei mene liiallisuuksiin, right? :D
-Ronin- sanoi:Natupohjalla bodaus on hyvä lajina, mutta en ymmärrä sitä että aletaan roinaamaan ilman mitään kilpailullisia tavoitteita. Eihän siinä ole mitään järkeä pilata mahdollisesti omaa terveyttään lääkeaineilla sen takia, että saisi kilpailla itsensä kanssa?
Kyllä kilpailu lajissa kuin lajissa tuo omaa sisältöänsä touhuun. Kilpailemisessa nyt on muukin vietti mukana kuin vain tunnetuksi tuleminen ja tienaaminen. Siinä sitä vasta halutaankin voittaa itsensä (samalla toivottavasti muut) ja kehittää itseään.
-Ronin- sanoi:Natupohjalla bodaus on hyvä lajina, mutta en ymmärrä sitä että aletaan roinaamaan ilman mitään kilpailullisia tavoitteita. Eihän siinä ole mitään järkeä pilata mahdollisesti omaa terveyttään lääkeaineilla sen takia, että saisi kilpailla itsensä kanssa?
Kyllä kilpailu lajissa kuin lajissa tuo omaa sisältöänsä touhuun. Kilpailemisessa nyt on muukin vietti mukana kuin vain tunnetuksi tuleminen ja tienaaminen. Siinä sitä vasta halutaankin voittaa itsensä (samalla toivottavasti muut) ja kehittää itseään.
Pertti 123 sanoi:Pitisikö tästä vetää johtopäätös, että roinat pitäs kitkeä kilpakehonrakennuksesta. Keinona vähintään yhtä rankka doping testaus kuin muissa lajeissa esim. YU:ssa. Käryämisestä elinkautinen kilpailukielto.
Jätkät pienenis ja Hulkkikin voisi ilman roinaa lähteä lavalle, ja bodaus olis harraste urheilua siinä missä esim YU:kin.
Tämä oli najiivi ja äärimmöisen yksinkertaistettu näkökanta, mutta tästä pitää lähte, jos haluaa keskutelua aikaiseksi. Eli nyt te kerrotte, miksi näin ei voitas tehdä, vai voitasko sittenkin.
metalman sanoi:Bodauksessa on kyse itsestä, oman itsensä voittamisesta ja paremmaksi tulemisesta. ihan yksi lysti kilpaileeko vai ei.
Ja parhaitenko voitat itsesi ja tulet paremmaksi roinaamalla?metalman sanoi:minä taas en ymmärrä, miten koko bodaus voidaan tuollalailla tiivistää sinne lavalle, että jos ei halua kilpailla niin ei myöskään saa haluta olla iso ja kireä. mitä ihmeen logiikkaa se tuo on? Bodauksessa on kyse itsestä, oman itsensä voittamisesta ja paremmaksi tulemisesta. ihan yksi lysti kilpaileeko vai ei.
metalman sanoi:mutta miten joku kilpaileminen tuosta tekee sen hohdokkaampaa..
-Ronin- sanoi:Se tekee siitä hohdokkaampaa sen takia että olet saavuttanut sentään jotain panostaessasi lajiin niin täysipainoisesti.
Armas sanoi:Ei toimi. Naturaali bodari ei ole enää minkään näköinen. Alle 5% rasvoissa ei ilman lääkkeitä ole kukaan enää niin lihaksikas että siinä olisi mitään katsottavaa(pullisteltavaa). Laji jossa oikeastaan millään muulla ei ole merkitystä kuin lihasten määrällä, noin yksinkertaistettuna, dropit on välttämättömiä.
Hannibal sanoi:Joo. Sä lyöt piikkiä perseeseen ja lihakset turpoo. Pää alkaa näyttää neliskulmaiselta. Kyrpä ei seiso. Salilla sua tsiigataan alta kulmien ihaillen ja kadehtien. Sä valehtelet kavereillesi sun piikittämisestä. Sä piilottelet ruiskuja komeron nurkkiin. Sä katot ittees peilin kautta syvälle silmiin ja posetat tuplahanskat edestä. Sä tuijotat ittees syvälle silmiin ja sanot itelles: ”vittu mä oon hyvä jätkä, vittu mä teen tätä itteeni varten. Vittu mä oon parempi ku viikko sitten. Vittu mä oon voittanu sut, itteni”.
-Ronin- sanoi:Et ole vissiinkään ikinä kilpaillut.
ringside sanoi:Miten paljon terveempi mä olen nostaessani 100 kuin nostaessani 80?