Kreatiinista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jackylo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noista finneistä. Eri valmistajien kreoissa on selvästi eroja (tai oli ainakin muinoin). Kreatiinia on tullut nyt käytettyä lähemmäs 3 vuoden ajan ja useamman eri valmistajan pulveria olen kokeillut. Osasta on kukkinut epäkkäiden ja ojentajien alueet varsin värikkäästi, osasta ei. Kokeilemalla selviää. Tosin laatu ja puhtaus ovat mielestäni parantuneet viimeaikoina huomattavasti kreatiinin suosion noustua ja kilpailun kiristyttyä.

Mitä käyttöön tulee, henkilökohtaisesti toi jaksotus tuntuu olevan mun juttu. 12 viikkoa on, 4 viikkoa off. Tankkausta eka viikko, 20 g/pvä, aamulla, ennen ja jälkeen treenin sekä illalla. Ylläpitona 5g aamulla ennen aamiaista ja 5g palkkarissa.

Kokeiltu on myös komboa 5g kreatiinipyruvaattia aamuisin ja 5g kreatiinimonohydraattia palkkarissa ekan 4 viikon ajan. Ei valittamista tulosten suhteen. Mikäli pyruvaatti olisi yhtään halvempaa, ottaisin ton kombon varmasti uudelleen käyttöön...

Yleinen mielipide on siis, että kreatiinin käyttö kannattaa aloittaa tankkauksella? Ei siis "perinteisellä" 5g/päivä?

niklas86 sanoi:
Yleinen mielipide on siis, että kreatiinin käyttö kannattaa aloittaa tankkauksella? Ei siis "perinteisellä" 5g/päivä?
Ei varmaan voi sanoa, että yleinen. Siitä on kaksi koulukuntaa ja tankkaajia taitaa olla enemmän. Itse en kuitenkaan koe tankkausvaihetta tarpeelliseksi.

niklas86 sanoi:
Tankkaukseen suositellaan otettavaksi 20-25g kreatiinia päivässä 5 g:n annoksina päivän mittaan, viiden päivän ajan. Tästä jatketaan pienemmillä annoksilla (suositus 5g). Perusteluina tankkausjaksolle ovat lihasten varastojen täyttäminen.

Toisaalta taas eräs saitti väittää, että kreatiinia ei tarvitse ottaa "kuuri" luontoisesti, koska jotkut tutkimukset (kuulemma/mukamas) osoittavat, että suuret tankkaus määrät vain heikentävät kehon kykyä kuljettaa kreatiini soluihin.

Tiedä häntä, mihin uskoa. Kokeile itse ja tee omat johtopäätökset IMO.

rahkanaama sanoi:
Ei varmaan voi sanoa, että yleinen. Siitä on kaksi koulukuntaa ja tankkaajia taitaa olla enemmän. Itse en kuitenkaan koe tankkausvaihetta tarpeelliseksi.

Samaa mieltä, itsellä tuo tankkaaminen ei aiheuta kuin mahakipuja. Otan sen 5 g aina palkkarissa käytännössä läpi vuoden. Taukoja tulee esim. lomamatkojen ajaksi tai sairastellessa.

Okei, kiitos avusta. :)
Ajattelin vaan että olis ihan ok kysyä, ennenkuin alan käyttämään. Taidan aloittaa tuolla 5g/päivä ja katsoa myöhemmin, oliko hyötyä.

Mites toi kreatiinin mittaaminen, millä te sen mittaatte?

Onko se teelusikallinen siis ei kukkurainen 2grammaa?

5 grammaa muistaakseni..

Kukkuralliseen teelusikalliseen menee n. 5ml = n. 2,4g ... näin ainakin arginiinin kohdalla, miksei kreatiininkin.
mulla lukee ainakin purkin kyljessä että kukkurallinen teelusikka = 5g ja sen mukaan oon ottanut!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fastin kreatiinipurkin kyljessä annosteluohjeessa kerrotaan että kukkurallinen t-lusikka on 5g, mutta onhan noita t-lusikoitakin erikokoisia. Itse en pääse punnitsemaan kun ei ole sopivaa vaakaa.

no kyllä se t-lusikka on aina samankokoinen :D, jos ei ole, niin kyseessä ei ole t-lusikka. tosi kukkurallinen t-lusikka on sen 5g. helpoin kuitenkin on santsata about 15e digitaaaliseen talousvaakaan. siitä kun on muutakin hyötyä esimerkiksi muiden jauhojen punnitsemisessa yms.......

edit:

esim tuolla törky myymälässä ois vaakoja http://www.lidl.fi/fi/home.nsf/pages/c.o.20071001.p.Digitaalinen_keittiovaaka_Activa

Tyypit käyttää täällä sitä ruokailussa käytettävää "t-lusikkaa" mittana :D
Ottakaa kaapista se ruoanlaittoon tarkoitettuna mitta...

Jos ei oo mittoja, nii sellanen ruokalusikallinen kreaa, nii eiköhän siitä tule joku vajaa 10g, joka riittää ihan hyvin.

Siis kreatiini ei ole mitenkään tarpeellinen aloittelijalle vai? Näin ymmmärsin.

Ja itselläni on ollut akne, viellä tämänkin vuoden alussa, mutta se lähti Roaccutanilla. En haluisi ottaa riskejä senkään asian kanssa... Kuuri näet on 500e, puoli vuotta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom