Kreatiinista taas..

Ylimääräinen kreatiini menee pönttöön ilman kummempia oireita, kunhan muistat juoda reippaasti vettä.

Tässä threadissa on ollut jo vaikka minkänäköistä juttua tuloksista.:rolleyes: Jos pidempiin sarjoihin tulee pari toistoa lisää niin onneksi olkoon, kreatiini toimii. Onhan se hyvä lisäravinne, mutta ei mitään kummempaa. 1 toiston maksimi tuskin kovin kohentuu pelkällä kreatiinillä. Sarjojen pidentyminen saattaa edesauttaa maximin kehitystä epäsuorasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Puterco
Tässä threadissa on ollut jo vaikka minkänäköistä juttua tuloksista.:rolleyes: Jos pidempiin sarjoihin tulee pari toistoa lisää niin onneksi olkoon, kreatiini toimii. Onhan se hyvä lisäravinne, mutta ei mitään kummempaa. 1 toiston maksimi tuskin kovin kohentuu pelkällä kreatiinillä. Sarjojen pidentyminen saattaa edesauttaa maximin kehitystä epäsuorasti.

No, keksitkös jonkun lisäravinteen/ihmeaineen, joka parantaa yhden toiston maksimia suorasti?

Eikös kaikki lisäravinteet yleensäkin, kuten myös anaboliset steroidit, edesauta esim. 1 toiston maksimin, lihasmassan jne. kehitystä nimenomaan epäsuorasti, esim. mahdollistamalla kovemman harjoittelun ja nopeamman palautumisen jne.?

Sanniella: Itse aloitin kreatiinin taas pari paivaa sitten, mutta talla kerralla ajattelin vetaa sen tankkausjaksonkin ihan oikeaoppisesti lapi, kaytan siis 18-20 grammaa paivassa 5-7 paivan ajan (ja sen jalkeen noin 6g). Ensimmaisen paivan iltana huomasin, etta oli aivan hemmetin paha olo paalla :urjo: (ihan kuin olisi ollut pahempikin krapula), suu oli kuiva ja mahaankin alkoi koskea (myos itse olin juuri tullut salilta). Aloin siina sitten pahkailla, etta mika mattaa ja tajusinkin sitten, etten ollut muistanut juoda riittavasti vetta (kreatiini 'imee' paljon nesteita) - elimistoni olikin jo aika kuivassa tilassa. [Myos alkoholi poistaa tehokkaasti nesteita kehosta, siita tuo krapulan kaltainen tila ja kyllahan se salilla kayntikin lisaa niiden poistumista (hikoilu).] Oloni helpotti hyvinkin nopeasti juotuani tarpeeksi vetta ja tuoremehua. Ehdotan siis, etta vedat sen tankkauksen lapi sopivan suurilla annoksilla mutta MUISTA JUODA TARPEEKSI (siis sita vetta ;)).

Originally posted by Hannibal
No, keksitkös jonkun lisäravinteen/ihmeaineen, joka parantaa yhden toiston maksimia suorasti?

Enpäs taida keksiä, enkä ole sellaista väittänytkään. Lähinnä halusin korostaa, että kreatiini ei välttämättä lisää puhdasta 1 toiston maximivoimaa vaan pikemminkin sarjojen kestoa (ja näin edesauttaa kehitystä, kuten kumpikin sanoimme).

Tässä ja muutamassa muussa threadissa on ollut vaan tämäntapaisia lausuntoja; "Oon käsittäny että kreatiini auttaa vain ja ainoastaan muutaman sekuntin kestäviin suorituksiin, eli just esim. penkin tai muun liikkeen maximinostoon, näin ollen ois lähinnä painonnostajille toimiva tuote." Eihän se ihan niin simppeliä ole. Kreatiini on varmasti toimivimpia lisäravinteita mitä on ja pienet lisäkicksit siitä saan itsekin treeneihin. Puutuin vain pieneen epäkohtaan, joten se siitä. Ei tukehduta puseroon...;)

tosta 5g mitasta ainakin evolutionin kreatiinissä on mitta purkin sisällä valmiina hyvin käytännöllinen.

ja vielä noista sarjoista niin mulla ainakin painoja sai lyödä lisää kreatiinin tankkausvaiheen jälkeen lisäksi se palauttaa ainakin minulla lihakset paljon nopeammin :evil:

Originally posted by ozama
tosta 5g mitasta ainakin evolutionin kreatiinissä on mitta purkin sisällä valmiina hyvin käytännöllinen.
Siis kysehän on tavallisesta ruokalusikka-mitasta (5 ml), jolla saadaan noin 5 g annoksia, kun se mitta on kurrurainen. Tasaisella 5 ml annoksella kreatiinia on noin 3,5 g, joka on jo useaan kertaan todettu tällä palstalla.

Ps. Älkää laittako proteiinia suoraan silmään - mun silmäni ei ainakaan tykkää siitä :D

Originally posted by LSA_Vinnie
Siis kysehän on tavallisesta ruokalusikka-mitasta (5 ml), jolla saadaan noin 5 g annoksia, kun se mitta on kurrurainen. Tasaisella 5 ml annoksella kreatiinia on noin 3,5 g, joka on jo useaan kertaan todettu tällä palstalla.

Mulla ei ole mittoja eikä muita, lusikoita löytyy. Jos tavallisen ruokalusikan tasoittaa tasaiseksi tuota jauhetta, montako grammaa se on about? 5, 10?

Kannattaa ostaa "virallinen" mittasarja. Semmoinen muovinen. Niitä saa suunnilleen joka kaupasta. Maksaa ehkä euron pari.

Kai se täytyy, taidanpa kipasta tässä huomenna paikallismarkettiin ja metsästää sellasen sieltä. Pääsee kokeilemaan että potkiiko toi kreatiini mihinkään kun sitä ottaa oikeaoppisesti. :)

Originally posted by tappara
Kannattaa ostaa "virallinen" mittasarja. Semmoinen muovinen. Niitä saa suunnilleen joka kaupasta. Maksaa ehkä euron pari.

Ruoka-aine vaakakaan ei olisi huono hankinta. Sillä pystyisi mittailemaan myös ruoka annoksia. Tosin maksaa vähän enemmän kuin euron pari.

Niin, minä ostin tuommoisen Soehnlen digitaalivaa'an Anttilasta, maksoi 43,90€. Gramman tarkkuus, paino: 1-2000g. Hyvin pelittää.

Tankkaus tauon jälkeen?

Olen kovasti yrittänyt etsiä tietoa kreatiinista eri puolilta, mutta seuraavaan kysymykseen en ole löytänyt vastausta: kreatiinia neuvotaan syömään n viikkoa ja sen jälkeen m viikkoa taukoa. Alussa noin viikon latausjakso. Täytyykö sen tauon jälkeen aloittaa taas uudella latausviikolla? Järki sanoo, että kyllä, jos kerran kreatiini ei varastoidu, mutta miten on?

Olen syönyt juuri ekan latausviikkoni loppuun ja olen jo ehtinyt huomata hyödyn selvästi. En ole voimailija vaan lentopallisti, mutta treeneihin on tullut huomattavasti lisäpotkua, eikä väsymys iske niin helposti. Lisäksi räjähtävät suoritukset kuten ponnistus tuntuvat kevyemmiltä.

Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by Ozwald
kreatiinia neuvotaan syömään n viikkoa ja sen jälkeen m viikkoa taukoa. Alussa noin viikon latausjakso. Täytyykö sen tauon jälkeen aloittaa taas uudella latausviikolla?
Kyllä, koska tuossa tauolla elimistö puhdistuu (tjsp.) ylimääräisestä kreatiinista.

Eikös nyrkkisääntönä kreatiinin käytössä ole, että tankkausvaiheessa otetaan 0.3grammaa painokiloa kohti, eli 80 kilonen jässikkä ottas sillon 24g/päivä?Tosin toi kannattaa jakaa ainakin neljään osaan, kerralla ottaessa saattaapi mennä vaikka pakki sekasin...:urjo:
Ylläpito annostuksena oon pitäny sellasta 8-10 grammaa, tosin lusikalla mittaaminen on vähän mutu-tuntumalta...
Oon sit jaksotellu silleen että neljä viikkoa on, pari-kolme viikkoa off...
Ei kellään alan miehellä ois pesolaa myynnissä(ihan kreatiinin mittausta varten siis...):thumbs:

Joskus olen jonkun kuullut väittävän että esim.fastin purkissa oleva 2g suositus perustuu johonki tullin(?) säädöksiin...

Itte ostin nyt sf-proteinin valmistamaa kreatiini-pyruvaattia, pitäs olla dietillä parempi kuin fastin kreatiini...

Kreatiini on kuin huumetta, sen käytön lopetettuani olen kadottanut elämänhaluni ja harjoitusintoni tyystin ja olen kuin varjo entisestäni, joten on syytä aloittaa sen käyttö uudestaan kunnon latausjaksolla

Pistää kyllä tosiaan toi kreatiini pakin aika mukavasti sekasin tankkausjaksolla...Vaikka kuinka monessa osassa ottais sen reilut 20g niin ei auta. Ja koko ajan hirvee oksettava olo joka menee kyllä ohi heti kun siirtyy pienempään päiväannokseen.

Onkohan tolla tauolla kreatiinin käytössä muuten kuinka suurta merkitystä? Ite oon käyttänyt nyt monta kuukautta putkeen, kun ei vaan malta pitää sitä taukoa...:rolleyes:

Luontaistuote kaupan myyjä sanoi kun ostin viking power pussin että kannattaa pitää pussin jälkeen kuukauden paussi koska kreatiini saattaa olla vaarallista elimistölle. :thumbs:

"mut pakko vaan ihmetellä et mitä hyötyy on tankata 20-x g /vrk ku joidenkin tutkimusten mukaa elimistö pystyy höydyntämään 2g / vrk?"

Minkä v@¤#n tutkimusten mukaan? Tiedoksi: esim. Kotiliesi-lehden vastauspalstalla esitetyt "faktat" eivät ole tutkimuksia :D

Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by Ozwald
kreatiinia neuvotaan syömään n viikkoa ja sen jälkeen m viikkoa taukoa. Alussa noin viikon latausjakso.
Kauanko tuon kreatiinijakson pitäisi sitten kestää? Oon nytten 2viikkoa ottanut, n.10g päivä + tankkausviikko.

Re: Re: Tankkaus tauon jälkeen?

Originally posted by Ruoste
Kauanko tuon kreatiinijakson pitäisi sitten kestää? Oon nytten 2viikkoa ottanut, n.10g päivä + tankkausviikko.

Esimerkiksi Fastin ohjeiden mukaan jakson tulisi kestää 4-6 viikkoa, jonka jälkeen 2-4 viikkoa taukoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom