Kreatiinin haitat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
piiitkän tauon jälkeen alotin tankkauksen --> piti valita kumpi pääsee posliinille, laatta vai kurapaska.. valitsin paskan ja laatta lenti lattialle.

tosin samana päivänä oli ~ 5000kcal.. =)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by IronMind
Lisäksi vielä jos sitä tankkausannosta vetelee niin tulee vähän aikaa nauttimisen jälkeen sellainen heikotuskuvotus (Fast Kreatiini).

Itsellä tulee ihan samanlaiset fiiilikset, varsinkin jos ottaa pelkkää kreaa. Palautusjuomassa tuota ei oikeastaan huomaa, johtunee suuremmasta nesteen määrästä. Ja merkkikin on sama.

Oliko tuossa nyt jotain perää että oluesta tulee kreakuurilla pahempi olo? Meinaan minulle tuli todella omituinen huono/oksettava olo kun join tossa olutta ja kreatiinikuurilla olen siis. Paha olo tuli vasta yöllä, kun en ollu juonut enää aikoihin, kännissä olin tosin kerenny olemaan.

Originally posted by Fat22
Oliko tuossa nyt jotain perää että oluesta tulee kreakuurilla pahempi olo?
Alkoholi aiheuttaa nestehukkaa ja jos on jo kreatiinin takia vähän kuiva niin ei olo ainakaan paremmaksi tule.

:wanha: Pitäis olla postaamatta, aina kun sanon jotain niin kuulen takaani "Älä opeta isääs naimaan"

Stela! :D Heheheh.. et satu blazariania muistamaan? :) Kylläpäs on sattuma.. :) ..cs ajoilta. Löng löng taim agou..

:offtopic: continues.. :>

Tankkauksen jälkeen noin 5g/päivä eikä minkäänlaisia sivuvaikutuksia paitsi jano on kova ja reenatessa tuntuu et on intoa ku...
Fastin kreaa syön.

Originally posted by Fat22
Oliko tuossa nyt jotain perää että oluesta tulee kreakuurilla pahempi olo? Meinaan minulle tuli todella omituinen huono/oksettava olo kun join tossa olutta ja kreatiinikuurilla olen siis. Paha olo tuli vasta yöllä, kun en ollu juonut enää aikoihin, kännissä olin tosin kerenny olemaan.

Sama tunne huomattu ja kärsitty myös täällä. Kauhea kanuuna muutamasta bissestä! :urjo: No. Hyvä syy olla dokaamatta :thumbs:

Minä imppaan kreatiinit salipäivänä n. tuntia ennen reeniä ja palautumisjuomassa.
Molemmissa kerroissa mukana on maltoa ja protskua, sekä krea-annos on varsin täysinäinen teelusikka. (= 2 * 3-4g)
Välipäivänä nappaan krean kerta-annoksena aamupuuron tai myslin kera.
Käytän Fastin krea, eikä kertaakaan siitä ole tullut minulle huonoa oloa. Sitävastoin rauta liikkuu paljon kepeämmin.

Mitenkäs te jotka podette huonoaoloa, nautitteko krean vain vedenkera, vaiko jonkin tukevamman kanssa....muunkinkin kuin sen a-siipan ;)

ja tosta tommonen vielä kaupan päälle :wall:

Kun kerta krea aiheuttaa pöhöä keräämällä nestettä, niin kysymys kuuluu et kuin nopeesti se ylimääräinen neste poistuu sun kropast kuurin jälkeen... kai siis kuurin pituus vaikuttaa asiaan niin mutta anyway....

Originally posted by Dat Dude
Kun kerta krea aiheuttaa pöhöä keräämällä nestettä, niin kysymys kuuluu et kuin nopeesti se ylimääräinen neste poistuu sun kropast kuurin jälkeen... kai siis kuurin pituus vaikuttaa asiaan niin mutta anyway....

Pari viikkoa.

Hmm..
Ite oon vetäny ny viis päivää 20g/vrk. Ja reenissä oon pitäny tuon samaisen viiiden päivän tauon, et sit näkee paremmin et tehooko mitenkää. Noh, huomenna selvii... :D
Noista haittavaikutuksista, itelleni ei tullu yhtää mitää ku heitin kunnon märssyt dekstroosia samalla kerralla. Tai no pientä kaasuuntumista mut se ny o muutenki normaalia. :lol2:
Ja jossaki oli et krea olis paskan makusta, ei toi fastin kreatiini ainakaa miltää maistu. Tai sit mä oon vaa tottunu paskan jauhamiseen... :kippis1:
En löytäny mistää selvää vastausta, ottaako jengi krean ruoan kanssa vai tyhjään massuun? :arvi:

Jos kerran huomaatte sivuvaikutuksia luulen, että on viisaampi jättää aine sikseen. Sillä jos luulotauti iskee, on sillä suurempi vaikutus lihasten kasvuun kuin kreatiinilla itsellään...

Mun elämän eka kreakuuri potki hienosti. Raudat tosiaan keveni ja paino nousi. "Sivareita" oli muistin pätkiminen... Nykyään ei oo mitään huomattavaa eroa normaaliin kreatiinikuurilla, muuta kuin pieni nesteen kertymä.

Mulla on niin, että jos mä lataan monohydraattia, niin mä saan päänsärkyä. Joten en lataa, ja hyvin toimaa.
Vielä en oo kreapyruvaattia kokeillu, mut immeisten koertoman mukaan toimii erittäin hyvin... :D

Ja tietenkin kaikkien olis aivan ehdottomasti tilattava meiltä omansa... :D :thumbs:

Pistäkää klikaten ylä-oikealla olevaa banneria ja sit "tuotteet" ja niin edelleen... :piis: :haart: :whip:

Noniin oli ihan pakko kommentoida kun omalle kohdalleni sattui viikko tankkausvaiheen jälkeen sillälailla, että alkoi yöllä kivuliaasti(!) pistelemään koko torsossa ihan jumalattomasti, enemmän tuolla selän puolella, en tiedä sitten ollenkaan johtuuko kreasta, mutta sitä ennen tuli juotua vettä aika runsas määrä.

Ja myös mainittava seikka sivuvaikutuksista > Tankkausvaiheessa ensimmäiset päivät oli jatkuvaa kusella juoksemista.

Huomaako kreatiinin varsinaisen vaikutuksen?

Kyllä mä ainakin olen huomannut eron käytön jälkeen.. ei merkittävää eroa, mutta eroa kuitenkin on. :thumbs:

Pitäneepä lisätä omakin kokemus. Käytän kreatiinia ainoastaan treenipäivinä 5g ennen ja 5g jälkeen treenin enkä harrasta mitään tankkausta...

Kreatiinin käyttö saattaa nostaa munuaisarvoja. Tosin nouseehan ne myös silloin jos on muutenkin riskissä kunnossa, eli lihasmassakin vaikuttaa tohon munuaisten toimintaa kuvaavaan arvoon.

Kreatiniini muodostuu lihaksistossa kreatiinista ja kreatiinifosfaatista. Lihaksista kreatiniini siirtyy vereen ja eritetään munuaisten kautta virtsaan. Kreatiniini suodattuu vapaasti glomeruluksista. Normaalisti tubuluksissa ei tapahdu kreatiniinin reabsorptiota tai erittymistä. Vaikeassa munuaisten vajaatoiminnassa kreatiniinia saattaa erittyä huomattavasti tubulusten kautta. Kreatiniinieritys ei ole riippuvainen diureesin määrästä. Sen sijaan määrä riippuu lihasmassan suuruudesta ja tämä tulee ottaa huomioon viitevälin ylärajoilla olevia arvoja tulkittaessa.

P/S -Krea
naiset < 95 µmol/l
miehet < 105 µmol/l

Lähde: Pirkanmaan Sairaanhoitopiirin labraohjekirja.

Itse käyn melko säännöllisesti verikokeissa ja toi arvo huitelee siellä vähän alle 110 ilman minkäänlaisia oireita.

Originally posted by mikakor
Tuleeko kenelläkäään sellaisia pieniä näppyjä ihoon kreatiinin käytön yhteydessä? Mulle tulee aina, en tiedä mistä johtuu... iho menee huonoon kuntoon, mutta palautuu sitten taas tauolla. Ei, en ole sekoittanut ryssiä ja kreatiinia keskenään :D

LOL!!! Päivän paras... :lol2:

LOL!!! Päivän paras... :lol2:

Tuo muuten pitää täysin paikkansa. Itsellänikin vastaavanlaisia iho-ongelmia kreatiinista. Allergia testit tehty, eikä pitäisi mitään ongelmia olla muuten, mutta aina kun aloittaa krea kuurin niin alkaa tämä mysteerinen vaiva..:eek:

Suositut

Back
Ylös Bottom