Kreatiinin haitat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ole ainakaan huomannut mitään haittavaikutuksia kreatiinista ellei joku sitten laske pientä nesteenkerääntymistä haitaksi.

Itselläni ja kaverillani tuli aikoinaan vesiturvotusta niveliin kreatiinin pitkäaikaisen käytön seurauksena. Kaverilla sormien nivelet turposi ja itselläni jalkataipeet. Mutta tämä johtui(oletus) siitä, että kumpikaan ei tiennyt krean käytöstä hevonpaskaa ja oltiin mätätty sitä varmaan kolme kuukautta putkeen kunnon määrät päivässä.

Muuten ei ole ollut mitään, paitsi fastin kreasta tulee joka kerta pariksi tunniksi paska olo ja pakki sekaisin(karkeeta paskaa, mutta halpaa):urjo:

Mä otan kreatiinia aina ennen treeniä. Treenin aikana janottaa aivan sairaasti mittasin tos yksi kerta aivan huvikseni paljonko sitä vettä oikein menee 2->3 litraa.
Haittavaikutuksia ei ole ollut.:kuola:

Meikäläinen on pannut merkille, että aina kun käytän kretiiniä on selässä samanlaisia finnejä kuin syysteemikuurilla. Isoja ja kipeitä. Eräs kaveri totesikin minusta aika osuvasti, että kreatiinin käyttäminen on kuin surkea D-boli kuuri. Pitänee aika pitkälti paikkansa.
Toinen asia on, että raskaat jalkaliikkeet sattuvat polviin huomattavasti enemmän kreatiiniä käyttäessä kuin ilman sitä. Johtuneeko lie nesteen kerääntymisestä, vai mistä?

Oletteko havainneet mitään eroja eri kreatiinimerkkien suhteen siinä, että meneekö maha sekaisin, mulla on nykyään vähän koko ajan maha pikkaisen sekaisen, johonkin näistä lisäravinteista se liittyy, otan Fastin Kreaa 5+5 grammaa päivässä, samoin glutamiinia saman verran.

Noh sanotaan nyt itsekkin mielipide kyseiseen aiheeseen että eipä tässä ole juuri haittavaikutuksista kärsitty tosin tuntuu että ei hyötyäkään juuri ole tullut. No tosin alkuaikojen tuloksiin verrattuna onhan tuota tultu ylöspäin kolinalla vaikkakin kreatiinia en ole syönyt kun vasta pari kuukautta. Ja vielä sen verran että kannattaa ystävystyä tuohon kreatiiniin :love: olen kuullut että muutamalla kaverilla tuloksiin on tullut huima korotus juuri ton kreatiinin ansiosta.

Wrangen kreaa meni ensin kilo ja nyt on Fast menossa ja päiväannos on 5 grammaa...en oo huomannut eroja näiden välillä!!

Mutta eilen illalla oli outo tapahtuma johon enkä on looginen selitys. Minulta poistettiin pari viisaudenhammasta maanantaina ja sain Panacod kipulääkettä tämän takia ja treeniin tuli väkisinkin nelisen päivää taukoa. Yleensä otan kreat vain reenipäivinä palautusjuoman yhteydessä, mutta nyt aattelin ottaa parina päivänä ettei nyt melkein viikon taukoa jää. Eli asiaan. Otin eilen joskus 19.00 sen 5 grammaa ja reilusti vettä päälle, sitten yheksän pintaan heitin pari Panacodia naamaan juuri ennen nukkumaan menoa (siis siihen hammassärkyyn) no jodkus 23.00 aikoihin rupes ylämahaa silleen oudosti kiristämään kunnolla, olo oli todella vittumainen jotain vajaan tunnin kunnes meni ohi yhtäkkiä kun tulikin...tässä nyt kiinnotaakin aiheuttiko se Panacod tämän tunteen yksinään vai voisko kreatiinilla olla jotain tekemistä?? Otin kuitenkin maanantaina kaks panacodia 17.00 ja taas kaks kappaletta 21.00 kuten lekuri neuvo, tällöin en ottanut kreaa ja ei vatsassakaan tuntunut mitään outoa...

Onko siis jollakin kokemuksia Kreatiinin haittavaiktuksista jonkun lääkkeen kanssa samoihin aikoinin nautittuna....vai oonko vaan niin :david: etten tajunnut jättää sitä kreaa ottamatta...

Originally posted by dogi
Itse olen kreatiinin jatkuvan napostelun aloittamisen jälkeen alkanut aamuyöstä heräämään siihen että on sekä jumalaton kusihätä että jano. Olen koko elämäni nukahdettuani nukkunut kuin tukki, joten oli aluksi vähintäänkin hämmentävä kokemus herätä pissille keskellä yötä.

Vai onkohan sitä vain tullut vanhaksi... :)

Samat oireet täälläkin eli öinen kuselle heräily. Lisäksi vielä jos sitä tankkausannosta vetelee niin tulee vähän aikaa nauttimisen jälkeen sellainen heikotuskuvotus (Fast Kreatiini).

Nykyään tulee kreatiinia vedettyä enää treenin jälkeisessä proteiinisatsissa, alkoi tuo öinen hyppinen ottaa sen verran päähän. En tiedä ostanko enää lisää kun tuo pussukka on popsittu.

Samat oireet on itsellänikin tullut nyt kun on aloittanut taas kreatiinin käytön elikkä joka yö herää pirunmoiseen kusihätään ja janoon... Vähän tuo ottaa päähän, mutta kaipa sen kestää kun tietää miten hyvää se minulle tekee :D

Jep, jep...

Olen nyt käyttänyt kreatiinia noin kuukauden...
Olen havainnut seuraavaa...
- Turpoaminen (esim. sormusta ei saa pois sormesta, kun on nakit niin turvoksissa)
- Paino nousi pari kiloo muutamassa päivässä
- Pakki oli eka viikon sekaisin
- Pari tuntia kreatiinin nauttimisen jälkeen vähän huono olo :urjo:
- Janottaa ja kusettaa kokoajan

Mutta vastapainoksi tulokset ovat nousseet mukavasti... :D
Eli hyvin potkii...

Originally posted by Ture
Noh sanotaan nyt itsekkin mielipide kyseiseen aiheeseen että eipä tässä ole juuri haittavaikutuksista kärsitty tosin tuntuu että ei hyötyäkään juuri ole tullut. No tosin alkuaikojen tuloksiin verrattuna onhan tuota tultu ylöspäin kolinalla vaikkakin kreatiinia en ole syönyt kun vasta pari kuukautta. Ja vielä sen verran että kannattaa ystävystyä tuohon kreatiiniin :love: olen kuullut että muutamalla kaverilla tuloksiin on tullut huima korotus juuri ton kreatiinin ansiosta.
Käytän itse evolutionin kreatiinia kuureina ja haittavaikutuksia en oo huomannut lainkaan. Tankkausjaksolla aamun ensimmäinen annos voi aiheuttaa "kummallisen" olon vatsassa, mutta tähän mennessä ei oo mitään vakavia sivuvaikutuksia ollut. Olotilakin tasoittuu puolen tunnin sisällä. Tietty se kumma olotila voi johtua pitkästä juomatta ollusta ajasta (yö), mua ainakin kuivattaa aamulla herätessä niin että litra vettä aamiaiseksi on minimi.

Hyötyä on tullut sitäkin enemmän! Tulokset nousseet huimasti ja huomaa selvän eron kuurin ja kuurittomuuden treenisuoritusten välillä. Nyt kuuritankin kreatiinia aina 4 viikkoa enne kisoja. (marraskuun 15 on taas näytön paikka Maariahaminassa! :) )

Pakko muistuttaa, että Suomen Elintarvikeviraston suositus krean käyttöön on 2g päivässä. Itse oon käyttänyt jonkin aikaa tota kreatiinia(nutriplus tai jotain) enkä ole havainnut haittoja, kun oon ottanut sen 2g päivässä. Mut kun on joskus tullut otettua enemmän, niin sit on ollut mm. kipristelyä ylävatsassa ja noita öisiä kusihätöjä ym.

Ei niitä suosituksia turhaan ole laitettu. Kandee siis noudattaa niitä. Eikä muuten tietääkseni ole "oikein käytettynä" edes suuria eroja tuloksissa verrattuna tohon liialliseen käyttöön.

Suomen elintarvikevirasto ja suositukset:rolleyes: niiden suositusten mukaanhan ei saisi edes vitamiineja ottaa "tarpeellisia" määriä...

Suomen elintarvikevirasto ja suositukset:rolleyes: niiden suositusten mukaanhan ei saisi edes vitamiineja ottaa "tarpeellisia" määriä...

Originally posted by ambra
Ei niitä suosituksia turhaan ole laitettu. Kandee siis noudattaa niitä. Eikä muuten tietääkseni ole "oikein käytettynä" edes suuria eroja tuloksissa verrattuna tohon liialliseen käyttöön.
Annostuksella 2g päivässä ei saa aikaan minkäänlaisia tuloksia. IMO on lähes sama onko ilman kreaa vai käyttääkö 2g päivässä.

Suositut

Back
Ylös Bottom