Kreatiinin haitat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
Sama täällä. Naama alkaa kukkia AINA kun alkaa tankkailemaan. Kreatiini, glutamiini ja massblast, joku noista sen aiheuttaa. Seuraavaksi joku voikin taas sanoa minulle ettei juuri nuo lisäravinteet liity finneihin mitenkään.

edit: yritin quotata roccoria mutta kun

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mulla ei ainakaan tule mitään oireita kreatiinista...mutta glutamiini tuli samantien naamasta läpi finneinä että sitä en ole lisänä enää ottanut,mitä nyt normaalisti protskun mukana tulee vähän...

Joo eli onko tosta CREATIINISTA sitten oikeita haittoja en nyt tarkota mitää finnejä,näppylöitä enkä naaman leviämistä ?? parikin kamuu sano et se tuhoo munuaiset ja oon myös lukenu tota jostain.??
Että onko kellään mitään faktaa :D ?? Meinaan kun ostin sitä 300g enkä tiä vetäiskö naamariin vai heitänkö menemään? :arvi:
:anssi:

Kyllä omalla kohdallani ovat nivelvaivat vähentyneet kun kreatiinia on alkanut käyttämään. Siinä samalla kyllä selkä alkaa kukkimaan, mutta mieluummin otan ne terveemmän tuntuset kädet ja finnisen selän, kuin kipuja enemmän ja vähemmän finnejä. Muuta en ole huomannut kreatiinista. Voi tietysti myös lisääntyneestä veden litkimisestä johtua tuo olkapäiden kivuttomuus. Mutta veikkaisin tässä näitten omien käyttöjen kokemuksella kreatiinia. Ja myös finnit ovat suoraan kreatiinista. Ei tullut finnejä, kun pelkkää protskuu ja hiilarii veteli.

Joo eli onko tosta CREATIINISTA sitten oikeita haittoja en nyt tarkota mitää finnejä,näppylöitä enkä naaman leviämistä ?? parikin kamuu sano et se tuhoo munuaiset ja oon myös lukenu tota jostain.??
Että onko kellään mitään faktaa ?? Meinaan kun ostin sitä 300g enkä tiä vetäiskö naamariin vai heitänkö menemään? :david: :wall:

hampaita se ainakin kuluttaa. mulla lähti kiille hampaista kun söin glutamiinia ja kreatiiniä (monohydrit), vajaan vuoden niitä söin mutta en aijo lopettaa kun tulostakin tullut :D

Että onko kellään mitään faktaa ?? Meinaan kun ostin sitä 300g enkä tiä vetäiskö naamariin vai heitänkö menemään? :david: :wall:

Jonkun tutkimuksen mukaan kreatiinista voisi olla hyötyä lisäravinteena yleensä, eikä vain urheilijoille. Vähän kuten vitamiinit yms.

Yleinen tietämys nykyään on, ettei kreatiini ole vaarallista kohtuudella nautittuna. Haitat ovat yleensä lähinnä kosmeettisia. Luulisi ainakin että tieto olisi levinnyt räjähdysmäisesti jos ihmiset alkaisivat menettää terveydensä kreatiinin "käytön" takia. Olet sitäpaitsi syönyt jo varmasti paljonkin kreatiinia koska sitä on eläinperäisessä ruoassa.

Täältä löytyy nyt ainakin jotain tietoa
http://www.tohtori.fi/?page=3784714&id=4991738

Itelle on tullu pari näppyä naamaan, mutta enemmän ihmetyttää alaselän kipu. Ei tiedä johtuuko kreatiinistä vai sitten mistä? :wtf:

Tankkausvaihe siis menossa (puoli viikkoa kun ekan kerran otin) eli 5g x 4 / pv + 5g beeta-alaiiniä.

Edit: Lievää päänsärkyä ollut myös.

No tuskin nuo nyt kreatiinista tulee. Ite popsinu sitä jo lähes vuoden ajan "jatkuvasti" palkkarin yhteydessä.. Aluksi myös tankkasin ja pidin paussia muuta huomannu ku painon nousua. :)

Omalla kohdalla nestekertymä naamaan, joten näyttää läskimmältä ja vanhemmalta. Lähtee toki pois "kuurin" loputtua.

Itsellä tapahtuu mystinen voimatason putoaminen aina kreaa käytettäessä, muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Reenit menee aina pilalle tankkaus viikolla ja sen jälkeen aina tauko viikkoihin asti. Esim, ilman kreaa jaksaa pystypunnertaa 90kg kevyesti useampia toistoja, mutta heti kun alottaa krean vetämisen, niin 90kg ei tule kertaakaa ylös :( Siispä jätin krean kokonaan pois, enkä enää viitsi kokeilla mitä tapahtuu. Kreatiinia en ole käyttänyt yli puoleen vuoteen.

Mitä hemmettiä, joka ainoon kerran ku otan krean mukaan ni iskee flunssan päälle. Eile taas nappasin mukaan ja nyt kurkku kipeä ja voimaton olo. Kreatiini ollut enemmän tai vähemmän käytössä jo about 6v ja joka-ainoan kerran iskee flunssan päälle kun alusta alottaa. Mahtaakohan enää olla edes sattumaa ;(?

Mitä hemmettiä, joka ainoon kerran ku otan krean mukaan ni iskee flunssan päälle. Eile taas nappasin mukaan ja nyt kurkku kipeä ja voimaton olo. Kreatiini ollut enemmän tai vähemmän käytössä jo about 6v ja joka-ainoan kerran iskee flunssan päälle kun alusta alottaa. Mahtaakohan enää olla edes sattumaa ;(?

Melkein aina kun mäki oon ollut kipeenä, niin oon just alottanu kreatiinin tankkauksen alusta.. :o

Kreatiinietyyliesteria tullu käytettyä eikä minkäänlaista pöhöö yms. oo tullut kun taas monohydraatista on tullu pientä. Mut on se kallistaki

Suositut

Back
Ylös Bottom