Kreatiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herra-D
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sanoisinko että search... :kippis1:

Eipä tuosta liiasta haittaa ole jos vatsa sen kestää. Kuitenkin varmaan 10g päivässä riittää mainiosti.

no niin eli aloitin eilen kreatiini tankkauksen eli otin joku 15g kolmessa erässä. nyt aamulla oli kurkku kipeä ja muutenki vaisu olo, sattumaa? :kuola:

Originally posted by Nightrider
no niin eli aloitin eilen kreatiini tankkauksen eli otin joku 15g kolmessa erässä. nyt aamulla oli kurkku kipeä ja muutenki vaisu olo, sattumaa? :kuola:
Jos se ei johtuisi kreasta vaan siitä että olet sairastumassa.

Originally posted by Stalker
Jos se ei johtuisi kreasta vaan siitä että olet sairastumassa.

no jollakin muulla henkilöllä ehkä, mutta kun mulla ei ole ollut minkäänlaista flunssaa/kurkkukipua/kuumetta ainakaan 6 vuoteen :confused:

Zone-sarja -42%
Originally posted by Nightrider
no jollakin muulla henkilöllä ehkä, mutta kun mulla ei ole ollut minkäänlaista flunssaa/kurkkukipua/kuumetta ainakaan 6 vuoteen
hmm..mites se nyt liittyy siihen, jos nyt oot sairas? Kai sitä voit sairastua vaikka et pitkään aikaan olisikaan ollut kipeänä. :)
Itsellekkin tuli välikorvantulehdus kun lopetin kreatiinin käytön.. Tai sitten ei. Tulehdus kyllä tuli, mutta vilustutin itseni koiran kans ulkoillessa kun alkoi satamaan vettä ja kotiin oli pitkä matka.

Originally posted by Force
Mitäs olette siitä mieltä, että kannattaako kreatiinia kuurittaa vai vetää jatkuvasti?
Tuosta on ollut aika paljon juttua, aloita vaikka tuolta ja searchilla löytyy vielä paljon enemmän.

Kreatiinihan kerää lihaksiin lisää nestettä, joka on hyvä asia. Kannattaako sitten kreatiini kuurilla saunoa ollenkaan. Sehän vie kaikki nesteet???

Ei kannata saunoa, eikä myöskään treenata koska sekin vie kaikki nesteet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
otat vaikka viikon 0,3g*painokilo ("kuuri") , sitte ylläpitoa 2-3vk 0,3g*painokilo :2 eli jaat "kuurin" määrän kahdella. Sitte täysin off taas 2-3vk ja sitte sama uusiks.

esim 0,3g*75=22,5g 1vk
22,5 : 2 =n.11g ~10g muutama vk
ja sittte off ja uusiks muutama vk

Ei sen kreatiinin kanssa tartte vetää överiks. Tuskin on haittaa vaik vetäis 20 g per päivä 2 gramman sijaan, mutta eroa ei vaikutuksellakaan taida olla.

Pitkällä ajalla kreatiini kuulemma menettää tehoansa, elimistön kreatiinia vastaanottavat reseptorit (tai mitkä nyt onkaan) turtuu. Käytössä oon huomannu että kun on ollut pitkällä krea-kuurilla (esim. 3kk) niin loppua myöten sen vaikutus hiipuu pois ja saa pitää piiiiiiiiiiiiiitkän tauon että se toimii taas kunnolla.

Kuukausi kreatiinia ja kuukausi (tai vähän ylikin) ilman on toimivaks havaittu syklitys.

Nightrider sanoi:

Ei ole välttis sattumaa. Mulla tuli ennen aina ensimmäisen viikon tankkausvaiheen lopussa kuumeinen, väsynyt olo ja imusolmukkeetkin olivat turvoksissa. En tiedä, olisiko jotakin tekemistä munuaisten kanssa. Siirryin syömään kreatiinia aina ruokalusikallisen ennen treeniä ja toisen sen jälkeen. Tankkaus tapahtuu tällöin hitaammin eikä noita vaivoja enää tullut. Tää on tällaista kadunmiehen poppakonsteja ilman sen kummempaa faktapohjaa, mutta pääasia että toimii.

Akkeli sanoi:
Pitkällä ajalla kreatiini kuulemma menettää tehoansa, elimistön kreatiinia vastaanottavat reseptorit (tai mitkä nyt onkaan) turtuu. Käytössä oon huomannu että kun on ollut pitkällä krea-kuurilla (esim. 3kk) niin loppua myöten sen vaikutus hiipuu pois ja saa pitää piiiiiiiiiiiiiitkän tauon että se toimii taas kunnolla.

Kuukausi kreatiinia ja kuukausi (tai vähän ylikin) ilman on toimivaks havaittu syklitys.

Voi olla että tämä pitää paikkansa, mutta juttua on puolesta ja vastaan.

Mahtaakohan tuon kreatiinin teho säilyä pidempään kun sen ottaa vain palautusjuomassa? Eli n. neljästi viikossa, muuten ei kreatiinia jauhoista tule ollenkaan. Vai onkohan tällä mitään merkitystä?

Timba79 sanoi:

Mahtaakohan tuon kreatiinin teho säilyä pidempään kun sen ottaa vain palautusjuomassa? Eli n. neljästi viikossa, muuten ei kreatiinia jauhoista tule ollenkaan. Vai onkohan tällä mitään merkitystä?

Kyl sun kannattaa ottaa varmuudex vaikka välipäivinä aamulla 5g ja salipäivinä 10g. Ite teen noin. Kun pötti loppuu, niin taukoa tulee sen verran ku jaksaa hommata uuden :) En ole huomannut mitään merkittävää hyötyä creasta, mutta kiskon silti ;)

Ps.Pitäiskö ruveta ottaan creacolaa :lol2:

Timba79 sanoi:

Tohon on vaikee sanoa mitään, ku nimittäin joskus kreatiini kuurilla oon ollu vaikka pari päivää ottamatta sitä, niin en oo kyl mitään kummempaa eroa huomannu. Toisaalta tilanne vois olla eri jos näitä parin päivän taukoja ois useammin...

Eikai tossakaan auta muu kuin kokeilla joskus, et miten se pelittää tollain vaan palkkarin seassa nautittuna.

Mulla menee yleensä joku vajaat kaks viikkoa ennen kun kreatiinipöhö on menny ohi. Et ei se ainakaan mitään kiirettä pidä poistuessaan elimistöstä.

Nyt heitän kamaa ihan hatusta ja tapeltu on puolesta ja vastaan; oliko nyt niin, että tankkauksen jälkeen (>5 g) ylläpitoon riitti sellaiset 2g/vrk, mikä samalla hidasti vaikutuksen "heikkenistä", jos sitä nyt näin voi sanoa. Muistaakseni kreattelun loputtua tankatut varastot tyhjenevät n. 2 kk. Pointti siis on, että tason ylläpitoon ei tarvita tuollaisia satseja (10 g), sillä suurin osaa menee kuitenkin hukkaan, koska kreaa imeytyy ja varastoituu lihaksiin vain tietty määrä, joka toki on muuttuja itsekin kehityksen myötä. Mutta kaikki tämä ihan mututuntumalla, ei ole pitkään aikaan tullut aiheeseen pureuduttua, saati kreapönikän korkkia ruuvailtua auki. Itse suhtaudun varovaisuudella kaikkeen ylimääräiseen mössöämiseen. Ennemmin hieman vähemmän kuin enemmän, mutta henkilökohtainen seuranta näyttää, mikä jokaiselle sopii parhaiten. Säästäpähän vaivan mikä menee kaikkien opusten jne. läpi kahlaamiseen, kun krea ei kuitenkaan arsenikin tasolle haittana pääse.

Kokeilkaa sitä kreaa eri tavoilla, tauoilla tai ilman. Kyllä sen sitten huomaa miten se itsellä toimii parhaiten, vai toimiiko ollenkaan.

Itse en saa sillä edes nestepöhöä aikaiseksi, puhumattakaan mistään voiman lisäyksistä. Riippumatta siitä miten syklitän tai paljonko syön. Siksi turhaa minulle.

Muutenkin tuntuu, että monet vetävät sitä vain varmuuden vuoksi.

Back
Ylös Bottom