Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Mä oon aina käsittäny et nimenomaan diabeetikon pitäs valkuaista kuitenkin jonkin verran syödä, koska eikö kuitenkin tasota insuliinin tuotantoo tms.? tietysti varmaan sairaalassa on ajateltu diabeetikon munuaisia varmaan tolla proteiinirajotuksella mutta sekin eikö yleensä ole noin luokkaa 1g/painokilo? Ja ilmeisesti ne rajotukset tuvee vasta sit jos/kun munuaiset alkaa reistaamaan diabeetikolla.

Jep ja siis proteiinia en saa ottaa enempää kuin saan sitä ruuasta,sillä silloin minun munuaiseni saatavat mennä paskaksi kun jotakin ainetta tulee läpi jostakin.

Tuota en tiennykään, aina oppii uutta. Kreatiini purnukkaa en löytäny enää, kun edellinen loppu pari kuukautta sitten. Mut ufs sivuilta ufs kreatiinin tiedot:

Ravintosisältö per 100 g:

0 kJ / 0 kcal energiaa
0 g hiilihydraatteja
0 g proteiinia
0 g rasvaa
Yksi annos (5 g) sisältää:

5 g kreatiinimonohydraattia (Creapure®)

Eli se on kreatiinia eikä sisällä proteiinia, hiilareita tai rasvaa. Näin ainakin tuossa sanotaan :)

Taisit tossa myös kysellä treeni-osiossa TTT-hauis treenistä ja uskoisin, että sinun ei nyt 13-vuotiaana tarvitse eikä kannata hommata sitä kreatiiniä. Ota asiosta (reeni, lepo, palautus ja ruokailu) kunnolla selvää ja pistä ne kondikseen ja kun se on hanskassa ni sitten sitä kreatiinia.

En tiedä muistanko väärin mutta eikö se kreatiini tietyistä aminohapoista muodostunut,ja siten se olisi proteiinia?Eipä sillä määrällä tietysti väliä olisi jos 5g päivässä ottaisi.Mutta ei noin nuorena kylläkään..Archerille malttia sairauden kanssa,terveet ruokavaliot ja elämäntavat!Hyviä treenejä!Voi olla et muistan ton krea homman iha päin honkia..

En tiedä muistanko väärin mutta eikö se kreatiini tietyistä aminohapoista muodostunut,ja siten se olisi proteiinia?Eipä sillä määrällä tietysti väliä olisi jos 5g päivässä ottaisi.Mutta ei noin nuorena kylläkään..Archerille malttia sairauden kanssa,terveet ruokavaliot ja elämäntavat!Hyviä treenejä!Voi olla et muistan ton krea homman iha päin honkia..

Entsyymitkin on proteiinia, mutta ei niillä lihasta kasvateta. Vaikka kreatiinikin olisi jotain proteiinia, ei se tarkoita sitä, että se kasvattaisi lihasta.

Entsyymitkin on proteiinia, mutta ei niillä lihasta kasvateta. Vaikka kreatiinikin olisi jotain proteiinia, ei se tarkoita sitä, että se kasvattaisi lihasta.

Kreatiini on aminohappoa. Ja aminohapothan juuri menevät lihaksen rakennusaineeksi. Mutta eipä krealla lihasta hirveämmin kasvateta :(

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Salilla käymistä ei juuri tekisi mieli lopettaa ellei pakko ole. Käyn 3krt viikossa salilla ja kaksi kertaa salibandyä tulee harrastettua. Olisikohan syytä vähentää salilla käyntiä, vaikka eihän 3krt viikossa kauhea määrä ole?

Roacutaan kuurista.
Eli olen aloittanut juuri roaccutan-kuurin ja lueskellessani "käyttöohjeita" tarkemmin huomasin, että siellä puhutaan aineen aiheuttavan lihasten ja nivelten kipeytymisesta ja samalla sanotaan että pitäisi vähentää fyysistä rasitusta. Lääkäri puhui vain alkoholin vähentämisestä ja en itsekkään tajunnut kysyä asiasta.
Roacuttanin käyttäjät oletteko huomanneet tälläistä? Ja oletteko vähentäneet/lopettaneet salilla käymistä?

Salilla käymistä ei juuri tekisi mieli lopettaa ellei pakko ole. Käyn 3krt viikossa salilla ja kaksi kertaa salibandyä tulee harrastettua. Olisikohan syytä vähentää salilla käyntiä, vaikka eihän 3krt viikossa kauhea määrä ole?

Itellä kuukausi kuuria takana (Isotretinoin ratiopharm--> sama kun roaccutan). Oon urheillu ihan samalla tavalla kun ennenkin. Ainoastaan kun tuun noin puolen tunnin juoksulenkiltä ni polvet on aikalailla kipeenä, eli jotenki noihin niveliin vaikuttaa. Ennen ei ollu mitään ongelmaa. Oon myös iltasin alkanut nappaileen öljyä lisäks jos se vaikka vähän voitelis.

Roacutaan kuurista.

Nuorena poikana mulle määrättiin pitkä roaccutanekuuri ja sen aikana treenasin ihan urpåna. En huomannut mitään vaikutusta niveliin. Finnit kyllä lähti ja huulet rohtu.

Mulle kans tulee aikalailla monohydraatista noita iho-ongelmia, tämä lienee ongelma meillä joilla on siihen alttius. Yksilöllistä, kaikille ei tee mitään. Mulla tosin roaccutan aiheutti masennustakin...:( Mutta kyll tehosi :)

Anteeksi offtopic, mutta minkälaisia nuo iho-oireet monohydraatista ovat olleet? Itselläni on pitkään ollut ongelmana tuollainen läikikäs punainen ihottuma, ja pohdin josko kreatiinin käytöllä voisi olla jotain tekemistä sen kanssa.

Jos näin on, niin varmaan kannattaa tarkkaan harkita sen kreatiinin käyttöä roaccuttan-kuurin aikana...

Ainakaan mulle kreatiini ei aiheuta sellaisia normaaleja mätäisiä finnejä, vaan tulipunaisia helvetin kipeitä ja kuivia finnejä.

Itse vedin kreata 10 g/palkkari, tuon annoksen tiputtaminen 5 g/palkkari auttoi.

Roacutaan kuurista.

Lääkärin kanssa naureskeltiin, kun eräissä ohjeissa luki, että "vältettävä pontevaa urheilua" -mitä sitten tarkoittanutkaan :D

Itse ainakin olen käyttänyt kreaa aivan normaalisti tuon rinnalla, enkä ole huomannut mitään eroa. Nivelissäkään ei ole treenin puolesta tuntunut mitään sen erityisempää, kipuja tms.

sitäkö nimenomaista :anssi: ?
En muista nyt millään lähdettä, mutta jossakin jopa väitettiin krean hieman auttavan tuossa nivelasiassa, väitti hieman keräävän nestettä niveliin ja siten vähentävän haittavaikutuksia.

Tere.

Ostin Leaderin kreatiinipyryvaattia. Olen viimeksi käyttänyt kyseistä ainetta joskus vuonna kirves ja miekka. Silloin se oli jonkun eri valmistajan ja pyryvaatti oli maustettu jollain maulla.

Tämä nykyinen on maustamatonta ja maistuu aivan törkeen pahalle. Eli kysymys kuuluu: Miten nautitte itse kyseisen aineen? Protskuun ei voi sekottaa, koska ei sekotu kunnolla. Tulee vaan koko sheikkeri täyteen vaahtoa.

Ei kannata sekottaa mihinkään, ykkösellä vaan huiviin ja irvistys perään. :evil: Auttaa kun ei pistä sitä vettä mitään puolta litraa vaan just ja just riittävästi ja ottaa viereen lasin jotain muuta juotavaa, millä huuhteleen maun pois suusta heti tuon jälkeen.

MORO!

Elikkä tuossa alotin taas perinteisen tankkauksen (päivässä 4x5g kreatiinia, viikon ajan) ja ehdin tankkailla 2 päivää kunnes sairastuin kuumeeseen, niin kysymys kuuluukin, että voiko tankkauksen lopettaa kesken kun menee ihan hukkaan kun ei päääse salillekkaan käymään. Ja jos lopettaa kesken niin pitääkö jatkaa normaalia käyttöä krean kans, eli sitä ylläpitoa vai voiko lopettaa seinään ja alottaa ens viikon alusta uudelleen jos oon terve mies?

KIITOKSIA VASTAUKSISTA ETUKÄTEEN!

Ei kannata sekottaa mihinkään, ykkösellä vaan huiviin ja irvistys perään. :evil: Auttaa kun ei pistä sitä vettä mitään puolta litraa vaan just ja just riittävästi ja ottaa viereen lasin jotain muuta juotavaa, millä huuhteleen maun pois suusta heti tuon jälkeen.

Tollein mäki vedän ton aina. Ja jos jää paha maku suunun niin kurlaa lopuks vaikka light kokista kidassa, ni se pahakin maku katoaa äkkiä.

Sama pätee myös argiiniin. Käytän UFS:n argiinia ja se on pakko ottaa mihinkään sekoittamatta. Lusikalla suoraan suun perukoille ja perään vedän yleensä suullisen appelsiinimehua(100% aitoa) ja lopuksi vettä.

Tai jos koitat sekoittaa johonkin niin hyvin pieneen määrään ja vaikka hieman funlightia sekaan makua peittämään. Ei saa vaan antaa jäädä siihen makunystyröihin tutustumaan vaan huuhdeltava välittömästi alas.

Ei hyvää mutta tekee niin hyvää ;)

Mä oon ostanu Lidlistä C-vitamiini- ja magnesium-poretabletteja. Heittää lasiin molempia yhen, sit suosituksen mukainen satsi kreaa ja sit n. 2-3dl vettä.. Antaa poreilla rauhassa ja nesteen hiukan kirkastua.. Mun mielestä ihan ok! Noi poreet maksaa 1€/20kpl joten hinta ei päätä huimaa!!

Mehuun tai muuhun ei pysty sekottamaan.. On aivan liian hapokasta!

Raakana ei viitti vetää kun on niin hapanta, että vie kiilteen mukanaan hampaista...

Back
Ylös Bottom