Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

V-12 :rock:

Muista en ole saanut mitää hyötyä.

Elikkä haluisin tietää rasittaako kreatiini maksaa? Toi Roaccutan nostaa maksa-arvoja ja jos ne nousevat liikaa niin lääkäri määrää kuurin lopetettavaksi.
Monethan täällä juo ja roinaakin kuurin aikana ja itse en tee noista kumpaakaan.
Oon kysyny kreatiinin käytöstä lääkäriltä eikä se edes tienny kreatiinin maksatoksisuudesta ja suositteli olemaan käyttämättä kuurin aikana koska se ei oo mulle mitenkää elintärkeää ja saattais vaan pidentää kuuria. Mutta jos se ei kerran tiedä vaikuttaako se maksaan niin eihän se voi ees sanoa tollasta. Onhan se hyvä että on varovainen mutta toi on mun mielestä vähä liikaa.
Löytyykö täältä sellaisia jotka ovat käyttäneet kreatiinia roaccutan-kuurin aikana?

Eräässä tutkimuksessa (Kamber et al. 1999) oli vedetty kreatiinia 20g/pv viiden päivän ajan eikä maksa-arvoissa tapahtunu muutoksia. Vaikea kuvitella että pitemälläkään aikavälillä tapahtuisi mitään dramaattista. Jos haluut varmistella niin voit toki syklittää sitä kreatiinin käyttöä.

Mä ainakin join ja vedin kreatiinia, eikä se niihin arvoihin vaikuttanut. Kaikki on toki yksilöllistä.

Hieno homma. Arvelinkin vähän ettei vaikuttaisi maksaan mutta piti varmistua asiasta. Maksa-arvoja kuitenki testaillaan aina välillä kuurin aikana nii jos näyttää siltä että nousee nii jättää sitten pois vaikka. Kiitoksia vastauksista. :)

Itselläni kreatiinin käytöstä ei ole ollut mitään haittavaikutuksia. Ikää on 16 vuotta ja painoa ennen krean käytön aloitusta oli 68-69 ja nyt ku oom käyttäny vähän yli pari viikkoa ni 71-72 kiloo. En tiedä että onko vaikuttanut mitenkään tehostavasti treeniin, mutta kaipaamaani massaa on tullut ainakin vähän lisää. Olen siis 175 senttiä pitkä. Mitä muuten sitten ku lopettaa kreatiinin käytön? Laskeeko paino heti ja tulokset huononee?

Mutta se roa ei ole silti ihan kevyttä kamaa, että varovaisesti sen kanssa.

Hiukka OT, mutta kannattaa muistaa, että kreatiinin on raportoitu joillakin käyttäjillä aiheuttavan aknea. Itse olen syönyt ikävuosien 17-20 välillä puolenkymmentä roaccutan-kuuria. Iho-oireilut loppuivat, ja kuurien jälkeen ainostaan kreatiinin käyttö on aiheuttanut uusia ongelmia. Maksa-arvojen mittaaminenhan kuuluu automaattisesti roaccutan-kuurin yhteyteen, joten sen suhteen ei pitäisi tulla yllätyksiä, vaikutti kreatiini sitten maksaan tai ei.

Sen jälkeen pitääkin sitten puntaroida, kumpi oikeastaan on tärkeämpää, ihon paraneminen vai pienehkö lisäpotku treeneihin... :rolleyes: Ei mitään halpaa tavaraa tämä roaccutan ja sivuvaikutuksiakin aika mittava lista, joten enpä tiedä, kannattaako sen tuomia tuloksia (mahdollisesti) heikentää tai mitätöidä lappamalla samalla kreaa kitusiinsa.

HellHound sanoi:
Hiukka OT, mutta kannattaa muistaa, että kreatiinin on raportoitu joillakin käyttäjillä aiheuttavan aknea. Itse olen syönyt ikävuosien 17-20 välillä puolenkymmentä roaccutan-kuuria. Iho-oireilut loppuivat, ja kuurien jälkeen ainostaan kreatiinin käyttö on aiheuttanut uusia ongelmia. Maksa-arvojen mittaaminenhan kuuluu automaattisesti roaccutan-kuurin yhteyteen, joten sen suhteen ei pitäisi tulla yllätyksiä, vaikutti kreatiini sitten maksaan tai ei.

Sen jälkeen pitääkin sitten puntaroida, kumpi oikeastaan on tärkeämpää, ihon paraneminen vai pienehkö lisäpotku treeneihin... :rolleyes: Ei mitään halpaa tavaraa tämä roaccutan ja sivuvaikutuksiakin aika mittava lista, joten enpä tiedä, kannattaako sen tuomia tuloksia (mahdollisesti) heikentää tai mitätöidä lappamalla samalla kreaa kitusiinsa.

Mulle kans tulee aikalailla monohydraatista noita iho-ongelmia, tämä lienee ongelma meillä joilla on siihen alttius. Yksilöllistä, kaikille ei tee mitään. Mulla tosin roaccutan aiheutti masennustakin...:( Mutta kyll tehosi :)

Roaccutanin vaikuttava aine isotretioniini aiheuttaa kuurin yhteydessä myös monesti B12-vitamiinin/foolihapon puutetta joka voisi olla osaltaan selittävä tekijä myös mielialaan liittyvissä sivuoireissa.

Nightkin sanoi:
Mulla tosin roaccutan aiheutti masennustakin...:( Mutta kyll tehosi :)

Täsmälleen sama homma minullakin. Tehoa löytyi, mutta noita mielialaan vaikuttavia sivareita ei voi kyllä mitenkään väheksyä. Itsekin melkein jo kaulakiikkuun kapsahdin. :( :jahas: Mutta onneksi nuo vuodet ovat takanapäin.

Tsemppiä vain kaikille kyseisen stuffin käyttäjille. Maailma on erilainen Roaccutanin käyttäjän silmin.

Itellä parisen viikkoa takana 6kk kuurista, ja tarkoitus on myös vetää kokonaan ilman alkoholia. Lääkäriltä kun kysyin tosta kreatiinista niin sanoi että ei vaikuta mitenkään maksa-arvoihin, koska poistuu munuaisten kautta. Ja omaan ihoon ei mielestäni krean syöminen ole vaikuttanut, ainakaan siten että olisin eron normaali akneen huomannut. Eli tosiaan siis yksilöllistä.

Elikkäs mitäpä luulette saisiko kreatiinista enemmän hyötyä, kun sekoittais Monohydraattia, sitraattia ja pyruvaattia?
Saisiko kreatiinista näin kaiken hyödyn irti?
Mielipiteitä?
Voisi ehkä mielestäni olla myös jotain perää..

"Saadaan tehokas yhteisvaikutus. Palauttaa, nopeuttaa massanhankintaa, lisää voimaa ja kestävyyttä huomattavasti paremmin, kuin mitä tahansa kreatiinilaatua yksin nautittaessa"
Sitraatti edistää kreatiinin imeytymistä, jolloin ei enää dextroosia eli rypälesokeria tarvita.
Pyruvaatti imeytyy tehokkaammin kuin monohydraatti, jolloin annoksien määrää voidaan tiputtaa?
Nostaa kuitenkin hieman nestettä, sillä joukussa on monohydraattia, mutta "nestepöhö" kuitenkin huomattavasti pienempi, koska sisältää myös sitraattia ja pyruvaattia?

No finnmaxilla ainaki on 3-tehokreatiini ja ne on listannu eduiksi normaaliin monoon verrattuna: Imeytyy erittäin tehokkaasti, Pieni käyttömäärä riittää, Tankkausta ei tarvita ja ylivoimaisen erinomainen hitna/hyöty- suhde. Hintaa on semmonen 20e/200g mut en minä kyllä usko että se yhtään sen parempaa on ku normaali mono oikein käytettynä.

Tutt1s0tur1 sanoi:
"Saadaan tehokas yhteisvaikutus. Palauttaa, nopeuttaa massanhankintaa, lisää voimaa ja kestävyyttä huomattavasti paremmin, kuin mitä tahansa kreatiinilaatua yksin nautittaessa"

Mistä tää on otettu?

Eikö tuosta sitraatin vaikutuksesta ole muuten jonkun verran sanaharkkaa alan miehet käyneet?

Back
Ylös Bottom