Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

Elikkä mikä olis sopiva ajan kohta ottaa se kreatiini annos aamusta, ennen treeniä, treenin jälkeen vai illalla?

Ottaisin itse treenin jälkeen. Jostain luin että kehon kreatiinitasot nousevat treenin jälkeen ja tällöin olisi suurin hyöty nauttia tämä ja lisäksi palkkarissahan on yleensä hiilareita, joten kreatiini imeytyy hyvin.

Elikkä mikä olis sopiva ajan kohta ottaa se kreatiini annos aamusta, ennen treeniä, treenin jälkeen vai illalla?

Itse otan tunti ennen treeniä puol tl kreatiinia ja 1tl glutaa,treenin jälkeen 1tl glutaa ja puol tl kreaa+3 grammaa palkkarissa.

Treenipäivinähän krea kannattaa ottaa treenin jälkeen yllä mainituista syistä. Tällöin kehon omat kreatiinivarastot ovat kuluneet, ja lisä tulee tarpeeseen.

Välipäivinä jotkut ottavat kreatiinin tyhjään mahaan, 15-30 minuuttia ennen aamupalaa, tehostaakseen aineen imeytymistä. Toisten olen lukenut ottavan sen vasta yötä vasta vasten, yöproteiinin kanssa. Itse otan miten sattuu ja hyvin on kuitenkin toiminut.

Treenipäivinähän krea kannattaa ottaa treenin jälkeen yllä mainituista syistä. Tällöin kehon omat kreatiinivarastot ovat kuluneet, ja lisä tulee tarpeeseen.

Itse olen ottanut myös ennen treeniä leusiinin,argiinin ja glutamiinin kanssa.
Lepopäivinä otan aamulla 5g ja illalla 5g.

Ainakin minä olen aina nauttinut samassa satsissa. Ennen treeniä ja treenien jälkeen. Koskaan en ole mitään haitta vaikutuksia kuullut "sekakäytöstä" :)

toki sopii! heität sekaan vielä vähä maltoa ni krea imeytyy paremmin!

ka näinhän ne ainakin fastin purkissa tuntuvat sanovan

Moi!

Olen ajatellut nyt ottaa kolmannen l(halvan) isäravinteen palkkariin (nyt on hera ja malto), olisiko tämä nyt sitten glutamiini vai kreatiini?

Olen lukenut body lehdestä, että glutamiini on oivallinen palautusjuomaan, siksi että se auttaa täyttämään glykogeenivarastoja nopeammin. Mitäs hyötyä sitten kreatiinistä olisi palautusjuomassa.

Entä pitäisikö jompaa kumpaa vetää iltasin vielä ennen nukkumaanmenoa?

Entäs arginiini, kuuluuko ns. halpoihin ja onko parempi kuin glutamiini?

ostin juuri palautusjuomaa mikä sisältää 5g/annos kreatiinia ja nyt rupes huolestuttamaan toi finnien tuleminen. mulla on jo muutenki suht paha akne ja popsin lääkkeitä siihen joten ei oo varaa ottaa yhtään näppyä lisää. onko kellään aknea potevalla tullu lisäongelmia? oon käyny vasta 5kk salilla eli alottelija olen.

Kyseessä ilmeisesti Muscle+. Itellä on kans tota enkä mä oo huomannu että olis tullu normaalia enempää finnejä. Kuten yllä sanotaankin jo niin yksilöllistähän se on tuleeko vaiko ei.

juu finnien takia en greatiiniatule enään popsimaan. 2 kertaa kokeillu lisä greatiinia, niin kummallakin kerralla viikon kuluessa ilmestyneet kirotut finnit, ja molemmilla kerroilla naaman palautuminen entiselleen kesti monta kuukautta. jää greatiini purkki kaappiin muhimaan, jos vaikka tontut söis.

Eli nyt on sellainen homma että,sisältääkö kreatiini proteiinia?
Minuahan ei proteiinia suositeltu ollenkaan syömään Kotkan sairaalassa koska olen diabeetikko.
Joten sisältääkö erilaiset kreatiinivalmisteet proteiinia?
Lähinnä ajattelin tuota TTT treeniä varten eli siis jos testaisi sitä.

Ei sisällä, jotkut latausjuomat sisältävät myös aminohappoja kylläkin.

Sinulle ei suositeltu lainkaan proteiinia ?! :eek: Ymmärsitkö ihan oikein? Kuinkas ajattelit saada kehitystä treeneissä tai pysyä ylipäätään hengissä ?

EDIT: ilmeisesti tarkoitit kuitenkin, ettei sinulle suositeltu suuria määriä proteiinia lisäravinteista.

Minuahan ei proteiinia suositeltu ollenkaan syömään Kotkan sairaalassa koska olen diabeetikko.

Kuulostaa vähintäänkin oudolta. Tarkasta nyt vielä ne neuvot jota sairaalasta annettiin.

P.S. Proteiiniä on melkein jokaisessa safkassa jota päivittäin vedät.

Eks diabeetikoilla ole ongelmia lähinnä hiilihydraattien kanssa? Siis nuo verensokerin isommat vaihtelut tuottaa niitä ongelmia? Proteiinien välttelystä en o kuullukkaan. Ja ei käsittääkseni diabeetikot hiilihydraattejakaan voi täysin vältellä vaan niitä varten sitten pistellään piikkiä kun insuliinia tarvitaan.

Eli yhdyn Sumun kanssa tuohon, että tarkista mitä on sanottu uudestaan. Todettakoon kuitenkin, että en ole itse diabeetikko ja lähipiirissä ei yhtään ole, joten ihan tarkkaa tietoa minulla aiheesta ei ole.

Back
Ylös Bottom